Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, het is nog 6 jaar eer ik in die situatie zit maar ik ben er nu al lastig om.

De loterij van de schoolkeuze zet kwaad bloed: “Drie opties aangeduid, geen enkele school toegewezen”

Heel dat digitaal aanmelden is zo oneerlijk. Ik ga liever twee weken voor een schoolpoort kamperen bij een school van onze keuze dan dat een loterij bepaalt waar ons kind mag ingeschreven worden.

Ja of ge nu moet kamperen of u school op basis van het lot laat gekozen worden eigenlijk zijn beide gewoon te absurd voor woorden. Zoiets verwacht je ergens in Azie en China met overbevolking. Moest ik nu kiezen zou ik nog altijd voor kamperen gaan. Ik heb dat ook gedaan voor mijn zoon, maar wel met een paar ouders van de lagere school toen afgesproken om daar te gaan kamperen. Iedereen moest iets doen het eten of uiteraard niet te ontbreken den drank. Alleen hadden we die avond voor de inschrijvingen wat te hard liggen boemmelen, dat er zich een paar toen ferm overslapen hadden en bijna hun inschrijvingen hadden gemist. Gelukkig stond bij mij de oma ook 's ochtends mee aan de tent zodoende ik wakker werd :crazy: Achteraf gezien een verhaal dat u zeker bij blijft.

Waw, ze zijn al een eind gevorderd.
Ik moet nog alles per gele briefkaart doen (met stickertje in de hoek)
Paar weken terug vroeg ik een kopie van een strafdossier op bij een politierechtbank, de procedure was daar effectief nog aanvragen met een briefkaart.
Ik mocht het strafdossier ook inkijken. Toen ik daar was, had ik graag van 5 pagina's een kopie gehad.
Ik vroeg aan de persoon daar aanwezig of ze die kopies wou nemen, maar dat mocht/kon ze niet.
(Achter haar toog stond een kopieermachine...)

Ik mocht wel een aanvraag indienen om die kopies te bekomen.
Na navraag bleek dat ik ook een foto ervan mocht nemen met mijn gsm.
Maar die persoon zei dat dat wel lang zou duren... :rofl:

Ik doe alleen mee voor die mottige turnzak.
$_86.JPG

En zo ne sportzak dan?
Incl. typisch foute early 90's kleurtjes

Gisteren was ik aan het koken en naar Miles Davis - kind of blue aan het luisteren. Komt mijn vriendin binnen en ze vraagt waarom ik naar liftmuziek aan het luisteren ben :wallbash:
Kunt ge ze nog inruilen (de vriendin, niet de plaat)?
Ze dacht natuurlijk dat het "L'ascenseur pour l'échafaud" was ipv Kind of Blue. Wat een barbaar.
En dan vragen waarom er 5 keer hetzelfde nummer opstaat o_O

Paar weken terug vroeg ik een kopie van een strafdossier op bij een politierechtbank, de procedure was daar effectief nog aanvragen met een briefkaart.
Ik mocht het strafdossier ook inkijken. Toen ik daar was, had ik graag van 5 pagina's een kopie gehad.
Ik vroeg aan de persoon daar aanwezig of ze die kopies wou nemen, maar dat mocht/kon ze niet.
(Achter haar toog stond een kopieermachine...)

Ik mocht wel een aanvraag indienen om die kopies te bekomen.
Na navraag bleek dat ik ook een foto ervan mocht nemen met mijn gsm.
Maar die persoon zei dat dat wel lang zou duren... :rofl:

Ge moet es bij de douane langslopen om papierwerk in orde te krijgen :D
Invoeren van een auto bv, en 7 cent moeten betalen voor een papier. Graag gepast aub! en cash.

Invoeren van een auto bv, en 7 cent moeten betalen voor een papier. Graag gepast aub! en cash.
Oe, oe, vergeet uw zegelkes niet te kleven!

Of zijn die fiscale zegeltjes eindelijk afgeschaft?
Tot enkele jaren geleden bestonden ze in ieder geval nog voor inklaring.

Heel dat digitaal aanmelden is zo oneerlijk. Ik ga liever twee weken voor een schoolpoort kamperen bij een school van onze keuze dan dat een loterij bepaalt waar ons kind mag ingeschreven worden.
Ik ook.

Het is loterij + er hebben sowieso x-aantal kinderen gewoon voorrang op uw kind.
Ik weet niet meer wat juist, maar ik dacht een moeder die geen NL spreekt of geen diploma heeft -> voorrang.

Ik was daar ook pisnijdig voor toen we ons zoontje in de kleuterklas moesten inschrijven.
Er was 1 plaats en op basis van afstand thuis - school hebben we dat uiteindelijk gekregen.
Was er één bevoorrecht kindje dat daar ook naar school wou, dan konden we erachter fluiten.

Oe, oe, vergeet uw zegelkes niet te kleven!

Of zijn die fiscale zegeltjes eindelijk afgeschaft?
Tot enkele jaren geleden bestonden ze in ieder geval nog voor inklaring.

laatste keer import was in 2015 (E90 325i geimporteerd vanuit DE) en toen moest het al ni meer.
Wel nog 7 cent moeten dokken.

Waw, ze zijn al een eind gevorderd.
Ik moet nog alles per gele briefkaart doen (met stickertje in de hoek)
Als je postzegel bedoelt, die was zelfs niet nodig, da's juist het concept van een gele briefkaart, die waren zijn* reeds als 't ware voorgefrankeerd. De portokosten zitten dan ook reeds in de aankoopprijs van de briefkaart ;-)

(*) Ze bestaan nog altijd!

Als je postzegel bedoelt, die was zelfs niet nodig, da's juist het concept van een gele briefkaart, die waren reeds als 't ware voorgefrankeerd. De portokosten zaten dan ook reeds in de aankoopprijs van de briefkaart ;-)
ik had het op mijn mutualiteitsstickertje.

op de hollandse tv hoorde je dat vaak.

Wil je meetoen foor tese prachtige prijs, stuur dan een geejle priefkaart naar postbus seujve seujve seujve seujve te hilfersum!

edit: Ik denk dat ik weet waar jef nys de inspiratie gehaald heeft voor kwak en boemel.

Hahah dat doet me denken aan een anekdote die een collega van tax vertelde. Vroeger hadden we binnen het bedrijf een apart kantoortje waar die van douane zaten maar tegenwoordig worden accijnsdocumenten en dergelijke via een portal electronisch verwerkt. Af en toe moet mijn collega nu voor “speciallekes” naar hun eigen kantoor voor een fysieke stempel want het kantoor bij ons is uiteraard niet meer bemand.
Hij stond te wachten tot de middagpauze voorbij was. Er zat 1man achter het loket zijn krant te lezen, die keek op, keek naar zijn horloge en las verder tot stipt einde pauze. Verder geen enkel loket bemand (ahnee, praktisch alles is elektronisch). Collega gaat dus naar dat loket met zijn documenten. “Dat is voor export, dit loket is enkel EU!!” en terwijl wijzend naar een (leeg) loket aan de overkant. Maar mijnheer, daar is niemand? Die bleef onverzettelijk dus mijn collega gaat naar dat lege loket. Diezelfde kerel staat recht, gaat achter de lege loketten door naar dat waar mijn collega stond. “Laat eens kijken!” 👌👌🤪

laatste keer import was in 2015 (E90 325i geimporteerd vanuit DE) en toen moest het al ni meer.
Wel nog 7 cent moeten dokken.

Ik moest mijn auto in persoon gaan inschrijven in het DIV-kantoor Gent (was ook vanuit DE geïmporteerd). Daar zit je dan zo goed als een volledige dag (om 7u30 present want open vanaf 8u30) te wachten in een muf, stampvol zaaltje en als het aan u is, mag je naar het loketje. Daar wordt er door de vriendelijke dame een stempel gezet en vliegt het document in een doos met de mededeling "dat zal vandaag niet meer in Brussel geraken hoor, t is al te laat"...

Een ganse dag voor een fakking stempel.

Ook eens in het postkantoor dat vroeger aan het Rabot zat (Gent) een pakje moeten ophalen. 3u aanschuiven want iedereen gaat daar zijn geld naar het thuisland versturen met Western Union en begrijpt geen letter van wat er moet gebeuren. Eindelijk aan de beurt, voor het pakketje "onder rembours" = nog te betalen. "Ja, dat zal niet gaan. Diegene die het bakske van de bancontact doet is er vandaag niet". HET BAKSKE STAAT VOOR UW NEUS. "Ja, nee, je zal morgen ne keer moeten terugkomen". ACHHH

Ik moest mijn auto in persoon gaan inschrijven in het DIV-kantoor Gent (was ook vanuit DE geïmporteerd). Daar zit je dan zo goed als een volledige dag (om 7u30 present want open vanaf 8u30) te wachten in een muf, stampvol zaaltje en als het aan u is, mag je naar het loketje. Daar wordt er door de vriendelijke dame een stempel gezet en vliegt het document in een doos met de mededeling "dat zal vandaag niet meer in Brussel geraken hoor, t is al te laat"...

Een ganse dag voor een fakking stempel.

Ook eens in het postkantoor dat vroeger aan het Rabot zat (Gent) een pakje moeten ophalen. 3u aanschuiven want iedereen gaat daar zijn geld naar het thuisland versturen met Western Union en begrijpt geen letter van wat er moet gebeuren. Eindelijk aan de beurt, voor het pakketje "onder rembours" = nog te betalen. "Ja, dat zal niet gaan. Diegene die het bakske van de bancontact doet is er vandaag niet". HET BAKSKE STAAT VOOR UW NEUS. "Ja, nee, je zal morgen ne keer moeten terugkomen". ACHHH

Ik zag zo de sketch van "wat als" voor mijn neus in die beenhouwerij. Wat als iedereen ambtenaar was?

edde daar een formulier ingevuld voor dat vlees? en tegen wanneer moet ge dat hebben? Vandaag? oei oei, da ga ni gaan hé.
Ja maar ik wil gewoon dat schelleke hesp!
HOW HOW MENEER, WIJ ONS JOB, GIJ DIE VAN U, OK?

:lol:

Kunnen we zo geen regel instellen dat iedere keer het woord "boomer" gebruikt wordt, dat het dan automatisch omgezet wordt naar iets anders?

Lieve oude mensjes die je grootgebracht hebben ofzo?

De laatste tijd begint het hier schering en inslag te worden dat dat woord hier gebruikt wordt en het is al even negatief geladen als bepaalde oud-afrikaanse koosnaampjes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan