Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan zijn, maar als ge het vriendelijk vraagt gaan die meestal opzij. Desnoods vraag je het onvriendelijk :)
Vroeger kon je bij zo'n mensen nog onopgemerkt een doos condooms of glijmiddel in hun kar droppen en ze rood laten worden bij de kassa. :ROFLMAO:
Maar tegenwoordig ligt dat niet meer los in de rekken.

Dat kan zijn, maar als ge het vriendelijk vraagt gaan die meestal opzij. Desnoods vraag je het onvriendelijk :)
De meeste Belgen zijn daarin niet erg assertief lijkt me. Het zou ook gewoon een teken zijn van inzitten met de medemens als mensen het van zichzelf merken.

Ik heb alle begrip voor jouw situatie, maar ik betwijfel nu wel sterk dat al die koppels die ik met twee zie winkelen, meestal met één amper gevulde kar omdat die partner de appendix is die er bijloopt voor het gezelschap, daarvoor een goede reden hebben.

Vroeger kon je bij zo'n mensen nog onopgemerkt een doos condooms of glijmiddel in hun kar droppen en ze rood laten worden bij de kassa. :ROFLMAO:
Maar tegenwoordig ligt dat niet meer los in de rekken.
Kheb zo recent stomweg een aantal onderbroeken voor mezelf in een kar van een andere klant gesmeten (verstrooid). Tegen dat ik het door had was ze alweer verder. Om dat ineens die er weer uit te halen vond ik nu wel raar ("Ha madam, mijn onderbroeken liggen in uw kar").

Dus ik heb het dan maar zo gelaten, ze had het toch niet gezien... :unsure: Soms speelt de slaaploosheid mij toch parten :(

Laatst bewerkt:
Niet te onnozel doen hé. Als zij geen contact heeft buiten haar vriend en die heeft net negatief getest, is de kans wel heel klein dat ze nu Corona zou hebben.

Het is een risico inschatting natuurlijk maar ge hebt ook niet alle info om te zeggen of het een groot of klein risico is.
+ Voor het zelfde geld zit ze nog thuis met haar kind en komt ze de komende week sowieso niet in contact met andere mensen?

Ik doe het zelf soms ook maar zonder duidelijke informatie en reden zijn zo'n opmerkingen van derden vooral irritant.
Ken verschillende gevallen waar er binnen een gezin er enkele positief waren en de andere negatief. Dus sowieso niet zo vanzelfsprekend

En hopen dat je chance hebt aan de kassa en niet achter Marriette staat die even wilt socializen met de kassierster.
:angry:

Ik stond daarnet achter een vent van 75 schat ik, om 17u00 uiteraard naar de winkel, als al het werkvolk er moet zijn, om eerst met rosse centjes te betalen, die hij zelf niet kon zien, dus gaf gewoon alles wat hij had aan de kassierster die het maar moest tellen. Zij probeerde nog beleefd te blijven door te zeggen: "Een vrouw doet dat graag he, in een man zijn portemonee zitten". Dat vond die man een aanleiding om een verhaal te vertellen over die keer dat em een vrouw tegenkwam die hem een compliment gaf over zijn gevorderde leeftijd. En dat dan zo rekken tot in de onwaarschijnlijke details, dat je denkt achter Grandpa Simpson te staan. Echt vent, fuck off.

dpd.jpg

goed gedaan dpd, nu doen ze zelfs al de moeite niet meer om voorbij uw deur te rijden. Om 2u `s nachts aangekomen in depot en vier uur later al retour gestuurd omdat ze zogezegd 3 pogingen hebben ondernomen om te leveren :wallbash:

Laatst bewerkt:
Ik heb daar ook dagen op gewacht toen ik van telenet naar orange ging. Blijkbaar was die transfer van nummer nooit gestart. Na 24 uur zou ik gewoon eens bellen naar uw nieuwe provider, vaak starten ze die overdracht dan manueel en is het meestal binnen het uur gefixed.
Hier effe op terugkomen. Heb toen dus naar Base gebeld, ze gingen het opnieuw doen en het ging binnen een half uurtje in orde komen.

Week later belt iemand van Base mij om te vragen of het in orde was. Dus die begint dat proces opnieuw.

Dan nog 3 keer naar Base gebeld. Vandaag nog een keer, opeens zei ze tegen mij: blijf even aan de lijn, ik doe het opnieuw en hou het ondertussen in de gaten. 5 minuten later: ah, blijkbaar is uw oud simkaart nummer niet gekend bij ons waardoor het vastloopt. Dus moeten neerleggen, simkaart uithalen, fotootje van trekken, terugbellen, nummer voorgelezen, en dan een half uur later was alles ein-de-lijk in orde.

Ik reed daarjuist met de fiets over een brug waar veel wind stond en wilde een fietser inhalen die tegen pakweg 10 per naar beneden reed. Vlak voor ik die inhaalde, tufte die recht omhoog, vloog dat recht in mijn gezicht. Echt, hoe fucking vies kunde zijn. 🤢🤮

Die vent mag van geluk spreken dat ik mezelf kan beheersen, bij een ander had die een lap vastgehad.

Ik reed daarjuist met de fiets over een brug waar veel wind stond en wilde een fietser inhalen die tegen pakweg 10 per naar beneden reed. Vlak voor ik die inhaalde, tufte die recht omhoog, vloog dat recht in mijn gezicht. Echt, hoe fucking vies kunde zijn. 🤢🤮

Die vent mag van geluk spreken dat ik mezelf kan beheersen, bij een ander had die een lap vastgehad.
Wtf. U kunnen beheersen in zo'n geval is toch echt wel niet nodig lijkt me.

De vrouw verveelde zich blijkbaar vandaag en heeft de kruiden en specerijen kast "opgeruimd".... kruiden alfabetisch geordend en de rest ook "logisch" gezet.
Ik kook 9/10, dat stond intussen allemaal,op een organisch gegroeide methode, gesorteerd in functie van hoe vaak ik iets gebruik. Ik kon blind alles pakken. Maar nee, nu heb ik dus net de tomatensaus bijgekruid met salie ipv basilicum.....
Niet echt aan te raden

De vrouw verveelde zich blijkbaar vandaag en heeft de kruiden en specerijen kast "opgeruimd".... kruiden alfabetisch geordend en de rest ook "logisch" gezet.
Ik kook 9/10, dat stond intussen allemaal,op een organisch gegroeide methode, gesorteerd in functie van hoe vaak ik iets gebruik. Ik kon blind alles pakken. Maar nee, nu heb ik dus net de tomatensaus bijgekruid met salie ipv basilicum.....
Niet echt aan te raden
Ofwel was ze niet tevreden van de kruiding van uw eten. En heeft ze daarom dat herschikt.

Misschien was het wel haar doel om ervoor te zorgen dat je tomatensaus met salie kruidde... jij vond dat misschien niet aan te raden... maar zij vond dat verrukkelijk !!!!

of misschien niet hé.

Niet echt aan te raden
Herkenbaar. Ik ben niet de meest ordelijke persoon, maar ik weer waar ik mijn spullen heb gelegd. Als er wordt 'opgeruimd' en alles op een 'logische' plaats wordt gezet vind ik niets terug.
Mijn bureau thuis is georganiseerde chaos. Ik krijg dan van mijn vrouw als commentaar "Allez, dat gij in zo'n boeltje kunt werken. Waarom ruim je dat nu niet op? Ik zou zo niet kunnen werken...". Waarop ik dan steevast zeg dat zij daar toch niet moet in kunnen werken, als ik het maar kan. :coolbrows:

Herkenbaar. Ik ben niet de meest ordelijke persoon, maar ik weer waar ik mijn spullen heb gelegd. Als er wordt 'opgeruimd' en alles op een 'logische' plaats wordt gezet vind ik niets terug.
Mijn bureau thuis is georganiseerde chaos. Ik krijg dan van mijn vrouw als commentaar "Allez, dat gij in zo'n boeltje kunt werken. Waarom ruim je dat nu niet op? Ik zou zo niet kunnen werken...". Waarop ik dan steevast zeg dat zij daar toch niet moet in kunnen werken, als ik het maar kan. :coolbrows:
Enkel een genie ziet orde in chaos, daarom dat m'n kamer op het eerste zicht wat rommelig eruitziet moet je zeggen.

Enkel een genie ziet orde in chaos, daarom dat m'n kamer op het eerste zicht wat rommelig eruitziet moet je zeggen.
Het antwoord dat je dan krijgt is : neen je bent gewoon lui.

En het erge is dat ze dan ook nog gelijk heeft :(.
Al klopt dat van dat orde in de wanorde eigenlijk ook... ik vind alles terug in mijn wanorde. Totdat ze eens hadden opgekuist, heb ik een halve dag kunnen zoeken achter alles :(.

Nu bon, sinds de introductie van flex desk is dat echter miserie. Omdat indien je uw bureau niet afruimt dan lag het de volgende morgen allemaal in de vuilbak. Ik heb in het begin toch wel eens een paar keer gevloekt...

Is er iets dat tegenwoordig wel op tijd kan geleverd worden?

Grafische kaarten: al half jaar sta ik op een wachtlijst met een pre-order.
Fietsen: een jaar wachten voor een fiets, onderdelen ook hopeloos
Tuinslangbox van Gardena om aan de muur te hangen: verwacht midden juni.

Is er iets dat tegenwoordig wel op tijd kan geleverd worden?

Grafische kaarten: al half jaar sta ik op een wachtlijst met een pre-order.
Fietsen: een jaar wachten voor een fiets, onderdelen ook hopeloos
Tuinslangbox van Gardena om aan de muur te hangen: verwacht midden juni.
Lastig, maar de containercrisis + het immense tekort aan halfgeleiders zorgt zowat overal voor problemen :(

Net voor de 8e keer sinds het avondeten naar het (groot) toilet moeten spurten.
Waarvan nu de 3e keer op het werk (nachtshift).

Mijn darmen links onder voelen alsof er iemand met een mes in zit te koteren...

Dan eet ne mens eens iets "gezond" (kabeljouw met prei).

Gisteren een Dürum met extra vlees en frieten gegeten en 0,0 last.

Het belooft een leuk nachtje te worden :unsure:

Ik had me in de week vier flessen passata gekocht voor in de spaghettisaus. Vandaag was één van die flessen hun grote dag, dus groentjes aangestoofd, vlees erbij, wijn laten inkoken, tomatenpasta even laten aanbakken om het zure ervan weg te nemen ... en dan tijd voor de passata!

Een paar seconden aan de dop van de eerste fles zitten draaien en ik kreeg die niet meteen open. Kan gebeuren, even schoongeveegd en nog eens geprobeerd: onwrikbaar. Vreemd. Ik kijk op de dop en zie tot mijn grote verbazing dat dat een veiligheidsdop is, zo eentje waar ge aan de zijkanten moet duwen terwijl ge draait alsof ge een bus bleekwater probeert te ontsluiten. Op een fles passata, waarvoor is dat sapperdekriek wel nodig? Een minuutje liggen sukkelen en nog steeds niets, buiten een pijnlijke hand. Tweede fles: hetzelfde. Derde fles: hetzelfde. Vierde fles: hetzelfde, maar die heb ik na een halve minuut van wanhoop, terwijl rechts van me de basis voor de saus aan het aanbakken was, toch open gekregen. Vraag me alleen niet hoe, dus ik ga voor een backup moeten zorgen die geen veiligheidsdop heeft in het geval dat ik die drie andere flessen die hier nu staan niet open krijg.

Dus: waar zijn we mee bezig, voedingsindustrie? Wat voor dodelijke stoten kan een dreumes uithalen met 720ml vermalen tomaten die uit vierennegentig procent water bestaan? Lijkt me dat het glazen recipiënt waarin ge uw rode brij tot bij die eventueel aanwezige dreumes krijgt toch een groter gevaar vormt dan de inhoud hier. Slaat nergens op, ik ben er zeker een uur lastig om geweest. En niet alleen op die fles, maar ook op het besef dat ik nu op de leeftijd ben gekomen dat ik bij het bereiden van pasta niet enkel een type pasta of een manier waarop kaas geraspt wordt haat, maar ook al een type dop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan