Hahah dat doet me denken aan een anekdote die een collega van tax vertelde. Vroeger hadden we binnen het bedrijf een apart kantoortje waar die van douane zaten maar tegenwoordig worden accijnsdocumenten en dergelijke via een portal electronisch verwerkt. Af en toe moet mijn collega nu voor “speciallekes” naar hun eigen kantoor voor een fysieke stempel want het kantoor bij ons is uiteraard niet meer bemand.
Hij stond te wachten tot de middagpauze voorbij was. Er zat 1man achter het loket zijn krant te lezen, die keek op, keek naar zijn horloge en las verder tot stipt einde pauze. Verder geen enkel loket bemand (ahnee, praktisch alles is elektronisch). Collega gaat dus naar dat loket met zijn documenten. “Dat is voor export, dit loket is enkel EU!!” en terwijl wijzend naar een (leeg) loket aan de overkant. Maar mijnheer, daar is niemand? Die bleef onverzettelijk dus mijn collega gaat naar dat lege loket. Diezelfde kerel staat recht, gaat achter de lege loketten door naar dat waar mijn collega stond. “Laat eens kijken!”