Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen we zo geen regel instellen dat iedere keer het woord "boomer" gebruikt wordt, dat het dan automatisch omgezet wordt naar iets anders?

Lieve oude mensjes die je grootgebracht hebben ofzo?

De laatste tijd begint het hier schering en inslag te worden dat dat woord hier gebruikt wordt en het is al even negatief geladen als bepaalde oud-afrikaanse koosnaampjes...

Ok boomer

sorry, te mooi om te laten liggen :D

Het forum was even niet beschikbaar. Ik wist gewoon even niet wat doen als pauze tussen mijn werkmails. Doe me dat niet meer aan @beyondgaming. Heb uit miserie mijn appartement wat gekuist.

Dat er nog steeds mensen zijn met een 'grappig deuntje' elke fokkin' keer dat ze een sms krijgen. Worden die daar zelf niet knettergek van?

Ik heb letterlijk nog nooit maar dan ook nooit een beltoon of smstoon gehad, ik word al onnozel als ik er aan denk.

Ok, het is nog 6 jaar eer ik in die situatie zit maar ik ben er nu al lastig om.

De loterij van de schoolkeuze zet kwaad bloed: “Drie opties aangeduid, geen enkele school toegewezen”

De zoon van mijn neef heeft zo vorig jaar een farce voorgehad.

Die woont letterlijk in de straat van school A, op ongeveer 2km. Maar hij geraakte daar niet binnen. Hij moest naar school B, op 14km waarbij hij meerdere gevaarlijke verkeerssituaties moet passeren.
Tegelijk zijn er andere kinderen die volledig de andere kant van de gemeente wonen, en wel op school A zitten. Terwijl die school B moeten passeren om naar school A te rijden.

Absurd gewoon...

Wij zelf nu wel "blij", onze oudste kan naar school B die op 3km van ons huis ligt.

iPhone X was vorig jaar gestolen, ik krijg hier een melding dat deze terug actief is in Sint-Jans-Molenbeek. De straatnaam zeg ik hier liever niet. Ondertussen zit het proces niet meer bij de politie maar bij de recherche. Dit gemeld maar telefoon gekregen dat ze hier helaas niets tegen kunnen doen. Die track & trace apparatuur is echt nutteloos.

Hahah dat doet me denken aan een anekdote die een collega van tax vertelde. Vroeger hadden we binnen het bedrijf een apart kantoortje waar die van douane zaten maar tegenwoordig worden accijnsdocumenten en dergelijke via een portal electronisch verwerkt. Af en toe moet mijn collega nu voor “speciallekes” naar hun eigen kantoor voor een fysieke stempel want het kantoor bij ons is uiteraard niet meer bemand.
Hij stond te wachten tot de middagpauze voorbij was. Er zat 1man achter het loket zijn krant te lezen, die keek op, keek naar zijn horloge en las verder tot stipt einde pauze. Verder geen enkel loket bemand (ahnee, praktisch alles is elektronisch). Collega gaat dus naar dat loket met zijn documenten. “Dat is voor export, dit loket is enkel EU!!” en terwijl wijzend naar een (leeg) loket aan de overkant. Maar mijnheer, daar is niemand? Die bleef onverzettelijk dus mijn collega gaat naar dat lege loket. Diezelfde kerel staat recht, gaat achter de lege loketten door naar dat waar mijn collega stond. “Laat eens kijken!” 👌👌🤪
Ik zou lachen maar eigenlijk is het gewoon triest.

De zoon van mijn neef heeft zo vorig jaar een farce voorgehad.

Die woont letterlijk in de straat van school A, op ongeveer 2km. Maar hij geraakte daar niet binnen. Hij moest naar school B, op 14km waarbij hij meerdere gevaarlijke verkeerssituaties moet passeren.
Tegelijk zijn er andere kinderen die volledig de andere kant van de gemeente wonen, en wel op school A zitten. Terwijl die school B moeten passeren om naar school A te rijden.

Absurd gewoon...

Wij zelf nu wel "blij", onze oudste kan naar school B die op 3km van ons huis ligt.
Wij hebben echt sjanse met die situatie.

Onze voorkeursschool was bij ons aanschuiven en daar kwamen ze echt de dag ervoor kamperen met tentjes voor de schoolpoort. En het werd er echt elk jaar lastiger. Met corona is die school dan juist geswitcht naar online inschrijven met een periode van enkele weken zonder "first come, first serve" maar met een sterke voorkeur voor locatie.

Ja met 800m afstand op Google maps deur tot deur en 400m in vogelvlucht stonden wij op de eerste rij.

Zelfs met de switch naar middelbaar, officieel mogen ze er geen rekening mee houden. Maar ge kent het hé :unsure: Het middelbaar is letterlijk ernaast en van dezelfde scholen groep. En off the record was het antwoord een decennia geleden al: "wij kijken vooral naar de vriendjes dat het kind zich hier goed voelt".

De kans om van primair niet aan secundair te kunnen beginnen binnen die scholengroep is quasi nihil. Toch wel een boel kopzorgen minder.

Laatst bewerkt:
iPhone X was vorig jaar gestolen, ik krijg hier een melding dat deze terug actief is in Sint-Jans-Molenbeek. De straatnaam zeg ik hier liever niet. Ondertussen zit het proces niet meer bij de politie maar bij de recherche. Dit gemeld maar telefoon gekregen dat ze hier helaas niets tegen kunnen doen. Die track & trace apparatuur is echt nutteloos.
En euh, waarom kunnen ze hier dan niets aan doen? Dit is toch gestolen goederen in beslag nemen?

HPV spuitjes op school. Ik ben er absoluut voorstander van en ik begrijp dat er een timing aan dosis 1 en 2 hangt. Maar ik vind éigenlijk dat het CLB had moeten voorzien dat midden de Ramadan geen goed idee is. Ik had meisjes die echt slapjes waren en geen water wilden nemen.

Vraag mij niet hoe ik het gedaan heb, maar heb een pintje afgetrokken en mijn vel stak dus tussen aftrekker en kroonkurk, zo bloeden :eek2: zo lomp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan