Wat haat ik familie feesten. De 2 oudste kinderen verjaren vandaag. Mijn eigen moeder moet ik uitnodigen en een begin en eind uur aangeven, anders is ze in staat om onaankondigt langs te komen als de kinderen naar bed aan het gaan zijn. Mijn schoonmoeder en 40jarige inwonende schoonbroer moeten er ook bij zijn.
Dat we met zoveel man niet binnen mogen afspreken, niet hun probleem, maar ze gaan niet buiten zitten, want dat is te koud.
De vrouw die 5 min voor aanvangsuur mij zit op te jagen om heel het huis te poetsen, want ze wilt geen commentaar van mijn ma krijgen. Na 10 jaar heb ik het opgegeven om uit te leggen dat mijn ma op alles commentaar heeft, het maakt echt niet uit wat ge doet, commentaar komt er toch. Maar de vrouw had wel tijd om een sociale babbel te gaan houden van een uur eerder op de dag....
Schoonmoeder en schoonbroer brengen ook Jef de hond mee. Jef is een 8 maanden kruising Stafford/labrador met ADHD, mijn kinderen hebben voor die hond een panische angst. Maar de hond thuislaten is geen optie, mijn kinderen moeten de hond maar gewoon worden. Jef heeft 3 uur aan een stuk liggen blaffen/janken/ opspringen tegen het raam, terwijl hij in de tuin zat. Schoonbroer en schoonmoeder reageren natuurlijk nergens op want die moeten taart eten en schoonbroer moet met de Lego spelen. Herhaalde opmerkingen dat Jef misschien zijn behoeften moeten doen/ drinken of eten moet hebben, worden weggewuifd.
Als ze dan vertrokken zijn, ontdekken we dat Jef zijn behoeften heeft gedaan op het terras. Schoonbroer moet dit gezien hebben, maar heeft het natuurlijk laten liggen. Een bericht om te zeggen we dit echt niet fijn vinden en het zouden appreciëren dat hij de behoeften van zijn hond zelf opgelegd wordt beantwoord dat het niet van Jef kan zijn, want die dat niet en hij heeft toch juist tijdens de wandeling zijn behoeften gedaan.
Wij hebben een afgesloten tuin en geen huisdieren, morgen is het Pasen en wil morgenvroeg paaseitjes buiten gaan leggen, dus kan ik nog hondendrollen gaan oprapen en afschuren van het terras. En weten dat er nog 3 verjaardagen er zitten aan te komen.