Gewoon een gewenste van maken om ieder uur een glas water te drinken.
dat is dus het probleem he. ik vergeet dat gewoon en heb ook geen echt dorst gevoel. Ik zet soms koffie, zet dan de tas naast me neer en een uur later valt mijne euro dat ik er amper van gedronken heb.
Hoeveel keer dat ik mezelf daar op heb willen trainen, maar ik krijg die reflex er gewoon niet in. Heb zelf zo`n app gehad, maar ik duw dat dan af en denk: `ik haal een glas binnen vijf minuten`, maar tegen dan ben ik het weer vergeten. Echt, ik vergeet zelf te drinken bij het eten.
Ik weet nochtans hoe belangrijk het is voor het lichaam. En merk er ook soms de gevolgen van: hoofdpijn en/of bikkelharde en vlijmscherpe stoelgang

en dan drink ik weer even wat meer en een dag later ben ik het weer vergeten.
Hier echt compleet het tegenovergestelde. Ik ben bijna continu aan het drinken, alles bij elkaar (water, frisdrank, energiedrank) kom ik makkelijk aan +- 3 - 3,5 liter per dag
Mijn vrouw die zeult ook altijd een fles water mee en drinkt constant, maar ik denk daar gewoon niet aan. En ik heb daar ook echt niet de behoefte aan. Tijdens een lange autorit of een wandeling vraagt ze dan soms of ik niet moet drinken, maar ik heb dan ook gewoon geen dorst, terwijl ik weet dat ik wel zou moeten drinken. En dan pas `s avonds als ik eindelijk drink, merk ik dan dat ik eigenlijk te weinig vocht binnen heb.
Zelfs in de zomer als het +30 graden is, kom ik amper aan 1,5 liter denk ik.
En dat is dan ook de ergernis he: ik weet dat ik meer moet drinken, maar om de een of andere reden geeft mijn lichaam geen dorstgevoel en merk ik het pas door de negatieve gevolgen of als ik dan toch iets neem om te drinken (maar dan voor de smaak of gezelligheid bij het eten van een chipje of borrelnootjes)