Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergernis: dat ik nooit echt dorst heb en daardoor te weinig drink. Vandaag nog maar 1 glas melk en 1 tas koffie gedronken. Zelf vergeten te drinken bij het avondeten. En nu pak ik een blik cola en dan verschiet mijn lichaam precies en wordt de trigger gegeven van `eindelijk vocht` en zou ik ineens een halve liter kunnen drinken. Maar na een glas is dat gevoel weer weg en zou ik weer vergeten te drinken.
Hier echt compleet het tegenovergestelde. Ik ben bijna continu aan het drinken, alles bij elkaar (water, frisdrank, energiedrank) kom ik makkelijk aan +- 3 - 3,5 liter per dag :unsure:

Geen probleem met 2 flessen (1,5l) op een dag te drinken hier. Ik heb gewoon een glas op de desk met een fles naast en als het glas op is, wordt dat meteen gevuld. Als ik ergens aan het werk ben, zal er altijd wel een fles water in de buurt zijn waar ik van kan drinken.

Gewoon een gewenste van maken om ieder uur een glas water te drinken.
dat is dus het probleem he. ik vergeet dat gewoon en heb ook geen echt dorst gevoel. Ik zet soms koffie, zet dan de tas naast me neer en een uur later valt mijne euro dat ik er amper van gedronken heb.
Hoeveel keer dat ik mezelf daar op heb willen trainen, maar ik krijg die reflex er gewoon niet in. Heb zelf zo`n app gehad, maar ik duw dat dan af en denk: `ik haal een glas binnen vijf minuten`, maar tegen dan ben ik het weer vergeten. Echt, ik vergeet zelf te drinken bij het eten.
Ik weet nochtans hoe belangrijk het is voor het lichaam. En merk er ook soms de gevolgen van: hoofdpijn en/of bikkelharde en vlijmscherpe stoelgang :help:en dan drink ik weer even wat meer en een dag later ben ik het weer vergeten.
Hier echt compleet het tegenovergestelde. Ik ben bijna continu aan het drinken, alles bij elkaar (water, frisdrank, energiedrank) kom ik makkelijk aan +- 3 - 3,5 liter per dag :unsure:

Mijn vrouw die zeult ook altijd een fles water mee en drinkt constant, maar ik denk daar gewoon niet aan. En ik heb daar ook echt niet de behoefte aan. Tijdens een lange autorit of een wandeling vraagt ze dan soms of ik niet moet drinken, maar ik heb dan ook gewoon geen dorst, terwijl ik weet dat ik wel zou moeten drinken. En dan pas `s avonds als ik eindelijk drink, merk ik dan dat ik eigenlijk te weinig vocht binnen heb.
Zelfs in de zomer als het +30 graden is, kom ik amper aan 1,5 liter denk ik.

En dat is dan ook de ergernis he: ik weet dat ik meer moet drinken, maar om de een of andere reden geeft mijn lichaam geen dorstgevoel en merk ik het pas door de negatieve gevolgen of als ik dan toch iets neem om te drinken (maar dan voor de smaak of gezelligheid bij het eten van een chipje of borrelnootjes)

Een ergernis van mij is dat mensen doen alsof Facebook en Twitter echte en serieuze media zijn. Ze brengen geen nieuws uit en er werken geen journalisten. Facebook dient om te zien dat die hete ex uit het middelbaar 5 kinderen van 3 venten heeft en kapper Debby van om de hoek stiekem klanten binnen laat tijdens de lockdown.

Ik ben blij dat ik mijn account 7 jaar geleden verwijderd heb. In de huidige toestand zorgt sociale media voor narcisme, jaloezie, stress en desinformatie.
Er zijn wel degelijk (freelance) journalisten actief op Twitter. Ik haal meer nieuws van hen dan van reguliere media.
Tis natuurlijk wellicht ook afhankelijk van welke onderwerpen/regio's u interesseren. Ik concentreer me op Midden-Oosten of Noord-Afrika.

*NL Journalist die zit te tweeten vanuit Istanbul en soms afreist naar Egypte/Irak: https://twitter.com/RenaNetjes
Ik ben blij dat ik haar volg, want ik zag onlangs dit

Focus op syrie, ISIS, PKK

Iemand die aan factcheck doet, heeft al eens Theo een toontje lager doen zingen.

Je hoeft ook niet iedereen te volgen. Zij retweeten al andere journalisten waardoor ze dus automatisch in uw tijdlijn komen.
Soms lees je iets al via een tweet, dat uren later of soms een dag later in het nieuws verschijnt. Twitter is sneller.

*financieel nieuws

Funny shit

Dit zijn maar enkele voorbeelden...

Er zijn miljarden mensen op deze aardkloot. Ben jij nu zo arrogant om te zeggen dat er geen mensen zijn met voldoende interessant inhoud om te volgen(al dan niet journalisten)
En ja, ntuurlijk moet je alles met een korreltje zout nemen.

Ongelukkig zijn met 2 had ik al goed genoeg onder de knie, dan ben ik liever ongelukkig alleen 😜

En ik zal gewoon niet ziek worden, klinkt als een plan, toch?
En wie er dan toch voor me zou zorgen? Onze fantastische zorgstaat! 😇😁

@Mulan en wie gaat er voor u zorgen als ge ziek zijt? ge kunt u kindje daar toch niet mee opzadelen?
Maar ge zult eenzaam zijn en ge kunt nu eenmaal niet gelukkig zijn alleen. Kwestie van de vooroordelen nog eens boven te halen.

Er zijn wel degelijk (freelance) journalisten actief op Twitter. Ik haal meer nieuws van hen dan van reguliere media.
ik zei ‘werken’, niet ‘aanwezig zijn’. Er is een groot verschil tussen een sociaal medium zijn en een nieuwsorganisatie zijn.

Een zekere Jonas hier op het forum ook dacht ik. Ken hem niet maar veel over gelezen al.
Ik ben zelf al van straat maar ben dan ook een echt prijsbeest.

🤔🤔🤔

Kortom: ik heb dus ècht geen man nodig! 😇🤣
Tot ge een pot confituur, mayonaise,... niet open krijgt. Dan is het handig om zo een man ding in huis te hebben.

Ge kunt die dan daarna terug in de garage zetten bij het ander gerief wat ge eigenlijk zelden nodig hebt, maar toch blij zijt dat ge het hebt in zo een situaties.

Tot ge een pot confituur, mayonaise,... niet open krijgt. Dan is het handig om zo een man ding in huis te hebben.

Ge kunt die dan daarna terug in de garage zetten bij het ander gerief wat ge eigenlijk zelden nodig hebt, maar toch blij zijt dat ge het hebt in zo een situaties.

Al 15j mijn trouwe sidekick in de keuken 😇

maar wie gaat er nu `uhu` en `ist waar?` en `echt?` zeggen terwijl hij niet van zijn scherm opkijkt terwijl ge uw relaas doet van wat er allemaal gebeurd is?

Al twee weken kut Proximus internetverbinding dat continue wegvalt vanaf een uur of 6 's avonds.:wallbash: Gelukkig komt overmorgen Telenet om over te schakelen op hun netwerk. Nog nooit zo blij geweest met Telenet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan