Tonerider
Well-known member
is eigen aan de vorm, met motards heb je dat ook. Heb daar eens een studie van gezien hoe moeilijk het is om die op te merken. Bij ongevallen hoor je dikwijls `ik heb hem niet gezien` en dat is ook werkelijk zo.Elektrische fietsen, zot word ik ervan.
Vandaag een bomma tegen de grond zien gaan omdat ze aan 40 per uur wou overvlammen toen het rood was. Uiteraard op het moment dat er een auto afdraaide om daar in te slaan, dus zij vol tegen de grond en dan wat staan zwaaien en schelden richting die auto. Mss geen model kopen dat zo snel kan gaan denk ik dan.
En algemeen word ik er ook mottig van hoe moeilijk het is om die in te schatten. Het is misschien iets waar ik nog aan moet wennen omdat het relatief recent is dat er zoveel op de baan komen, maar ik mis mij enorm vaak in het inschatten hoe snel die acceleren/van punt A naar punt B gaan. Bij een fietser of een brommer valt dat allemaal goed mee, maar ik ben al een paar keer ferm verschoten dat zo een elektrische fiets ineens op een punt was waar ik ze pas 30 seconden later verwacht had.
Als motard duik je voor andere weggebruikers dikwijls eigenlijk ineens op.
Zelfde zal wel gelden voor die fietsers. Zeker in een stadsomgeving is er zo veel dat hen aan het oog ontrekt tot op het laatste moment. Spijtig genoeg denkt de helft van fietsend/wandelend Vlaanderen dat als zij de anderen kunnen zien dit ook inhoudt dat anderen hen zien (en bij fietsers hun snelheid kunnen inschatten).
In het engels hebben ze er zelfs een acroniem voor: https://en.wiktionary.org/wiki/SMIDSY Altijd interessant om eens op te zoeken op youtube.
Laatst bewerkt:
(rijden met een ander zijn account). Begin daar maar eens uw centen van te krijgen.

De organisatie is een ergernis