Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elektrische fietsen, zot word ik ervan.
Vandaag een bomma tegen de grond zien gaan omdat ze aan 40 per uur wou overvlammen toen het rood was. Uiteraard op het moment dat er een auto afdraaide om daar in te slaan, dus zij vol tegen de grond en dan wat staan zwaaien en schelden richting die auto. Mss geen model kopen dat zo snel kan gaan denk ik dan.
En algemeen word ik er ook mottig van hoe moeilijk het is om die in te schatten. Het is misschien iets waar ik nog aan moet wennen omdat het relatief recent is dat er zoveel op de baan komen, maar ik mis mij enorm vaak in het inschatten hoe snel die acceleren/van punt A naar punt B gaan. Bij een fietser of een brommer valt dat allemaal goed mee, maar ik ben al een paar keer ferm verschoten dat zo een elektrische fiets ineens op een punt was waar ik ze pas 30 seconden later verwacht had.
is eigen aan de vorm, met motards heb je dat ook. Heb daar eens een studie van gezien hoe moeilijk het is om die op te merken. Bij ongevallen hoor je dikwijls `ik heb hem niet gezien` en dat is ook werkelijk zo.
Als motard duik je voor andere weggebruikers dikwijls eigenlijk ineens op.
Zelfde zal wel gelden voor die fietsers. Zeker in een stadsomgeving is er zo veel dat hen aan het oog ontrekt tot op het laatste moment. Spijtig genoeg denkt de helft van fietsend/wandelend Vlaanderen dat als zij de anderen kunnen zien dit ook inhoudt dat anderen hen zien (en bij fietsers hun snelheid kunnen inschatten).

In het engels hebben ze er zelfs een acroniem voor: https://en.wiktionary.org/wiki/SMIDSY Altijd interessant om eens op te zoeken op youtube.

Laatst bewerkt:
Mensen die iets wat ge in 2 zinnen gezegd krijgt uitrekken tot een gesprek van 15 min en dan ook nog es de hele tijd alles herhalen. Ffs ik heb ook wel ander dingen te doen hé :angry:
Grootste hekel aan als ik iets opzoek op Youtube. 10 min filmke voor dan ergens rond minuut 8 het antwoord op men vraag te kunnen geven.
En da antwoorde duurde dan maar 30 sec. Sinds da ze maar adds kunnen krammen vanaf 10 min zit iedereen daar maar te lullen voor iets te lullen. Gelukkig zijn er nu Youtube shorts, das maar max 60 seconden. Al werkt da nog niet super goed. Al mijn video's duren 30 sec tot 2 min en hangt dan nog af wat ik moe uitleggen. Ik geef echt geen fuck om die adds, zolang de viewer maar snel geholpen is met zijn vraag.

Die mannen van Take away etc. met hun brommerkes. Just nog eentje los door het rood zien rijden knal op een fietser. "Sorry bro, ik ben gehaast, als er iets aan je fiets is, text me." Nog niet eens het fatsoen om te vragen of de aangereden persoon geen verwondingen had. Hatelijk zo'n mensen.

Hoe bedoel je dat?
Ga eens kijken hoe men praat over mensen in de bouw. Of lees de rants eens van mac bc. Of hoe men ons in het hoger onderwijs inprente dat wij gewoon moesten het volk kunnen aansturen maar zeker zelf niet onze handen moesten vuil maken. Hoe we als technische bachelors door onze theoretische kennis het respect van het werkvolk ging moeten afdwingen. Trouwens ook de reden waarom ik via de examencomissie mijn diploma heb mogen halen, dat kon helemaal niet dat ge als graduaat automatisering zelf ging willen sleutelen.

Die mannen van Take away etc. met hun brommerkes. Just nog eentje los door het rood zien rijden knal op een fietser. "Sorry bro, ik ben gehaast, als er iets aan je fiets is, text me." Nog niet eens het fatsoen om te vragen of de aangereden persoon geen verwondingen had. Hatelijk zo'n mensen.
Hier zijn het die de leveringen van Domino’s doen (van Domino zelf) die als zotten rijden. Dat gaat geen 2 maand meer duren voor er eentje met pizza en al een verlichtingspaal van kortbij gaat ontmoeten.

Laatst bewerkt:
Dat is raar. Ik heb deze maand ook een sollicitatiegesprek bij selor. En ik krijg een link doorgestuurd zodat ik dat van thuis uit kan doen
Yep heb ik een tijd geleden ook gehad. Intervieuw met 3 juryleden. Gewoon van thuis via teams.
Nu een mondeling taalexamen van 10 minuten en dat kan blijkbaar niet..

Hier zijn het die de leveringen van Domino’s doen (van Domino zelf) die als zotten rijden. Dat gaat geen 2 maand meer duren voor er eentje met pizza en al een verlichtingspaal van kortbij gaat ontmoeten.
Niet echt geweldig om met zo'n koeriers aan accident te hebben. Een redelijk deel daarvan zijn illegalen :unsure: (rijden met een ander zijn account). Begin daar maar eens uw centen van te krijgen.

Elektrische fietsen, zot word ik ervan.
Vandaag een bomma tegen de grond zien gaan omdat ze aan 40 per uur wou overvlammen toen het rood was. Uiteraard op het moment dat er een auto afdraaide om daar in te slaan, dus zij vol tegen de grond en dan wat staan zwaaien en schelden richting die auto. Mss geen model kopen dat zo snel kan gaan denk ik dan.
En algemeen word ik er ook mottig van hoe moeilijk het is om die in te schatten. Het is misschien iets waar ik nog aan moet wennen omdat het relatief recent is dat er zoveel op de baan komen, maar ik mis mij enorm vaak in het inschatten hoe snel die acceleren/van punt A naar punt B gaan. Bij een fietser of een brommer valt dat allemaal goed mee, maar ik ben al een paar keer ferm verschoten dat zo een elektrische fiets ineens op een punt was waar ik ze pas 30 seconden later verwacht had.
Met de auto kan ik ze al wat beter inschatten maar als ik met de koersfiets op toer ben kom ik er echt zot van.

Ik rij dan rond de 30 per uur en plots vlamt er zo 1 aan 45 voorbij. Moest ik juist dat moment eens uitwijken naar links dan kletst hij vanboven op me.

Is iets wat ik met de koersfiets nooit doe. Ik vertraag tot erachter en zeker ben dat ze me opgemerkt hebben voor ik er voorbij ga.

@Silence
Ga met de auto in het vervolg?

Ivm waarom geen afstandsexamen: lijkt me steeds moeilijk te controleren of je geen zaken doorgestuurd/ingefluisterd krijgt...

@Silence

Ivm waarom geen afstandsexamen: lijkt me steeds moeilijk te controleren of je geen zaken doorgestuurd/ingefluisterd krijgt...
Snap dat idd ergens wel. Bij mondeling is bedrog toch minder makkelijker.

wat ik wel klote vind bij zo een overheids collicitaties is dat dat precies enkel in Brussel kan. Je kent de weg al niet in dat centrum, ze rijden daar als gekken en terwijl zit je gps te flippen door al die werkzaamheden en omleidingen
Ben zo eens voor een baan 3 x naar brussel kunnen gaan voor testen om dan te horen dat ik er toch niet bij ben.
Kan men dat niet meer lokaal organiseren?

wat ik wel klote vind bij zo een overheids collicitaties is dat dat precies enkel in Brussel kan. Je kent de weg al niet in dat centrum, ze rijden daar als gekken en terwijl zit je gps te flippen door al die werkzaamheden en omleidingen
Ben zo eens voor een baan 3 x naar brussel kunnen gaan voor testen om dan te horen dat ik er toch niet bij ben.
Kan men dat niet meer lokaal organiseren?
Waarom? Zolang er genoeg gekken zijn die tot in Brussel komen is dat het meest efficiente.

Weer zo een week dat ik mij constant van dag vergis hé.
Sommige weken loopt da dinsdag ofzo mis en dan denk ik dat 't woensdag is.
En dan denk ik ook dat m'n afspreken en zo van donderdag vandaag zijn.
Kan da zelfs ni uit leggen, maar loop dan een heel week ne dag voor precies

Zou toch makkelijker zijn als men dat per provincie zou regelen 😀
Hopelijk ga je niet bij de overheid werken.

1 locatie vs 10 locaties
3 man personeel vs 20-30 man personeel
Resultaat = hetzelfde
:woohoo:

Het zou een ander verhaal zijn moesten ze geen volk vinden.

Hopelijk ga je niet bij de overheid werken.

1 locatie vs 10 locaties
3 man personeel vs 20-30 man personeel
Resultaat = hetzelfde
:woohoo:

Het zou een ander verhaal zijn moesten ze geen volk vinden.
Echt hé. Ze weten gewoon dat mensen massaal zullen solliciteren. Dus doen ze ook geen moeite

Alé. Tis te hopen dat ge geslaagd zijt Anders was die dag voor niks 🥺
Ik heb er geen dag verlof voor moeten inzetten dus dat is een glimlach 🙂 De organisatie is een ergernis
@Silence

Met de auto naar Brussel-Noord. In de WTC, vlak aan het Noord station. Waar is daar parking?
Een mondeling taalexamen vind ik moeilijker om dingen door te fluisteren dan een sollicitatiegesprek op afstand. Dan zou je nog algemene info over het bedrijf kunnen afdrukken en voor je leggen

Ik heb er geen dag verlof voor moeten inzetten dus dat is een glimlach 🙂 De organisatie is een ergernis

Met de auto naar Brussel-Noord. In de WTC, vlak aan het Noord station. Waar is daar parking?
Een mondeling taalexamen vind ik moeilijker om dingen door te fluisteren dan een sollicitatiegesprek op afstand. Dan zou je nog algemene info over het bedrijf kunnen afdrukken en voor je leggen
Ik heb het geluk gehad dat ik net aan het gebouw langszij parking had.
Ben wel 5x moeten rondrijden en serieus wat automobilisten op hun zenuwen gewerkt.
Er is daar ondergrondse ook, stond daar al voor de slagboom toen die bewaker me zei dat het daar enkel voor personeel was 😡

De extreme uitgelopen vorm van zomeruurvergissing. Als dat tegen zondag nog niet is verdwenen, zou je best verhuizen naar Australië.

Ik heb da om de 3 weken voor. Elke keer ik met de nachtshift sta. Compleet geen benul van welke dag we zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan