Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit x5000 (op het Antwerps-ish na).

Als Belg is dat echt pure cringe, dat "je beste vriend spelen" omdat ze anders misschien een fooi mislopen. Ik ging daar vaak naar hetzelfde café, ik heb daar twee keer met dezelfde barman dezelfde conversatie gevoerd dat ik Belg was en hij had ook een vriend die daar was geweest en dat was allemaal awesome en great enzo.

Dan elke 5 minuten: "everything ok with you guys?"
Ja verdomme ik heb een vol glas en een vol bord laat mij met rust (zeg ik dan uiteraard niet).
Vrij cringeworthy. Ik maakte er altijd een spelleke van om die manne altijd nadat ze geforceerd met een tandpasta smile kwamen vragen of alles ok was om ze terug te sturen voor een refill Dr. Pepper Light of extra ranch saus.

En dat stereotiepe zinneke 'I have a friend in _ _ _' vul land in vanwaar ge vandaan komt. Precies alsof ze een kleuter voor zich hebben. Nope, doesn't ring a bell.

Best wel leuk land om te bezoeken, tipping cultuur is wel voor van te kotsen. Na enkele weken begint ge toch wel stiekem te snakken naar rotservice waar ze uw taloor op tafel smakken met een brussels accent.

Ik heb veel moeten stoppen om te gaan pissen tijdens mijn road trip.

Laatst bewerkt:
Kabel besteld van GB van 45€ en vandaag in de brievenbus van Bpost zo papiertje gekregen dat ik niet thuis was en ik er nog eens 36€ import kosten moet op betalen?? Thx Brexit :)

Vandaag nog een rekenvoorbeeld zien passeren:

Wees ook voorzichtig met uw online aankopen! Als u online goederen uit het Verenigd Koninkrijk bestelt, moet u invoerrechten en btw betalen.

Als u een juweel ter waarde van 160 euro koopt in een webshop uit het Verenigd Koninkrijk, worden u de volgende kosten in rekening gebracht:

• Verzendkosten van 35 euro.
  • Verzekeringskosten van 5 euro.
  • U berekent de invoerrechten op 160 euro + 35 euro + 5 euro = 200 euro.
  • De invoerrechten bedragen 4 % op 200 euro = 8 euro.
  • De koeriersdienst rekent 15 euro administratiekosten voor de aangifte.
  • U berekent de btw op 160 euro + 35 euro + 5 euro + 8 euro + 15 euro = 223 euro.
  • De btw bedraagt 21 % op 223 euro = 46,83 euro.
  • U betaalt dus het volgende bedrag aan de douane: 46,83 euro.
Het juweel kost u uiteindelijk 269,83 euro.

Ik zal precies niet vaak nog iets kopen in het VK.

Vrij cringeworthy. Ik maakte er altijd een spelleke van om die manne altijd nadat ze geforceerd met een tandpasta smile kwamen vragen of alles ok was om ze terug te sturen voor een refill Dr. Pepper Light of extra ranch saus.

En dat stereotiepe zinneke 'I have a friend in _ _ _' vul land in vanwaar ge vandaan komt. Precies alsof ze een kleuter voor zich hebben. Nope, doesn't ring a bell.

Best wel leuk land om te bezoeken, tipping cultuur is wel voor van te kotsen. Na enkele weken begint ge toch wel stiekem te snakken naar rotservice waar ze uw taloor op tafel smakken met een brussels accent.

Ik heb veel moeten stoppen om te gaan pissen tijdens mijn road trip.
Wij zitten hier op dat vlak redelijk ok heb ik toch de indruk. Parijs is vaak toch onvriendelijker. Van Rusland herinner ik mij toch ook dat klantvriendelijkheid zeer optioneel was:

Serveerster die iets afratelt in het Russisch, ik antwoord excuseer in dezelfde taal maar met waarschijnlijk Vlaamse tongval, draait ze eens met haar ogen, zucht ze, en herhaalt ze in het Engels "Smoking or non-smoking"?

Serveerster in een ander restaurant die met een gezicht of we net haar moeder hebben beledigd onze borden net niet op tafel gooit en "priatnova apetita" mompelt terwijl ze al wegliep.

Parijs is vaak toch onvriendelijker.
aLQvo2M_460s.jpg

Wees ook voorzichtig met uw online aankopen! Als u online goederen uit het Verenigd Koninkrijk bestelt, moet u invoerrechten en btw betalen.

Als u een juweel ter waarde van 160 euro koopt in een webshop uit het Verenigd Koninkrijk, worden u de volgende kosten in rekening gebracht:

• U berekent de btw op 160 euro + 35 euro + 5 euro + 8 euro + 15 euro = 223 euro.

Nuja, ik had hetzelfde probleem met mijn anime figures uit Japan... Maar even vergeten dat de Brexit maatregelen in dienst gingen op 01/01/2021 en ik dacht dat het niet zo erg ging zijn qua invoerrechten....hahahaha.
Spijtig want in het verleden veel boeken en manga gekocht op bookdepository.co.uk....is vanaf nu ook gedaan vrees is.

Eigenlijk is deze berekening wel te zot voor woorden voor een land net over het kanaal...

Een Russische vriend heeft mij ooit eens gezegd dat ze daar denken dat je gehandicapt bent als je glimlacht naar iemand die je niet kent.
Ja, glimlachen is iets dat je normaal niet naar vreemden doet (tenzij er iets met je scheelt). Het overdreven glimlachen van Amerikanen is voor hen dan ook extreem fake denk ik.

Als ik het mij goed herinner hebben ze ook een gezegde dat glimlachen zonder reden enkel voor dwazen is :)

Guess-the-country.jpg

Nu, diezelfde reis ben ik nog postzegels gaan kopen waar de dame wél glimlachte. Of ze lachte mij uit met mijn Russisch, niet zeker.

Kabel besteld van GB van 45€ en vandaag in de brievenbus van Bpost zo papiertje gekregen dat ik niet thuis was en ik er nog eens 36€ import kosten moet op betalen?? Thx Brexit :)

Nuja, ik had hetzelfde probleem met mijn anime figures uit Japan... Maar even vergeten dat de Brexit maatregelen in dienst gingen op 01/01/2021 en ik dacht dat het niet zo erg ging zijn qua invoerrechten....hahahaha.
Spijtig want in het verleden veel boeken en manga gekocht op bookdepository.co.uk....is vanaf nu ook gedaan vrees is.

Eigenlijk is deze berekening wel te zot voor woorden voor een land net over het kanaal...

Het zijn vooral de kosten die uw koerier hier aanrekent voor de afhandeling die zwaar gaan doorwegen. Vooral als je voor een klein bedrag bestelt. Ze zitten dan ook nog mee in de maatstaf van heffing voor uw BTW.

15 EUR in dat voorbeeld is nog goedkoop als ik zie wat Bpost aanrekent :crazy:.

Het zijn vooral de kosten die uw koerier hier aanrekent voor de afhandeling die zwaar gaan doorwegen. Vooral als je voor een klein bedrag bestelt. Ze zitten dan ook nog mee in de maatstaf van heffing voor uw BTW.

Het voordeel is dan wel dat je het niet meer op aliexpress china/uk gaat kopen maar op chinaexpress europe of zelfs in de gamemania.

Bpost is gewoon diefstal. FedEX rekent 14.5€ (minder dan de helft), en tot een totaalbedrag van 150€ BTW/heffing (dus items met een totale waarde tot 800€) schieten zij zelf die kosten voor als deel van die service, en sturen dan nadien een factuur, waardoor uw aankoop ongeveer 2 minuten bij de douane is.

Jep bpost zijn dieven op dat gebied. Ooit eens iets gehad dat ze onterecht getaxeerd hadden. Kon een dossiertje opendoen voor 31 euro. (waarde pakket 16 euro)

Mijn computer is al bijna drie weken katchee (kapot). Ik heb niets gevonden, de PC reparatiewinkel kan niets vinden en ondertussen geraak ik meer en meer achter op mijn schoolopdrachten. STRESSS

Frituur wat in handen is van dezelfde mensen voor al de voorbije 17 jaar en nog kunnen die de halve tijd geen order van nog geen 15 Euro fatsoenlijk afwerken...

Kom thuis en mijne chickenburger heeft het verkeerde broodje en geen bicky ajuintjes, en dat terwijl er achter mij maar 1ne klant was en die net had besteld toen mijn uit het vet kwam, werk dan mijne burger eerst fatsoenlijk af ipv eerst die vetzak zijn 15 snacks uit de koeling te verzamelen, die moet toch wachten tot ze zijn frieten ingooien maar dat doen ze daar pas als ze de vorige klant eerst laten afrekenen.

Één van mijn buren die er niet beter heeft op gevonden dan de meterruimte vol te stompen met zijn vismateriaal (uiteraard zonder toestemming te vragen aan de mede-eigenaars).

Frituur wat in handen is van dezelfde mensen voor al de voorbije 17 jaar en nog kunnen die de halve tijd geen order van nog geen 15 Euro fatsoenlijk afwerken...

Kom thuis en mijne chickenburger heeft het verkeerde broodje en geen bicky ajuintjes, en dat terwijl er achter mij maar 1ne klant was en die net had besteld toen mijn uit het vet kwam, werk dan mijne burger eerst fatsoenlijk af ipv eerst die vetzak zijn 15 snacks uit de koeling te verzamelen, die moet toch wachten tot ze zijn frieten ingooien maar dat doen ze daar pas als ze de vorige klant eerst laten afrekenen.
Ken het.
Hier willen ze meestal een hamburger special (frikandel special voor sommigen 😄) met tomaten ketchup

Meer dan de helft van de tijd kom ik thuis met curry erop

Ken het.
Hier willen ze meestal een hamburger special (frikandel special voor sommigen 😄) met tomaten ketchup

Meer dan de helft van de tijd kom ik thuis met curry erop
Ik heb niets tegen fouten, kan gebeuren maar hun manier van werken is gebaseerd op '' ik wil lopen voordat ik kan wandelen ''
Als mijn frieten + snacks uit het vet komen en daar zit bv een burger bij of ne special dan moete niet op het moment dat het klaar is de volgende zijn 10 snacks al verzamelen.

En een frikandel special met tomaat ipv curry is zowiezo tegen de regels he vriend :unsure:

Ik heb niets tegen fouten, kan gebeuren maar hun manier van werken is gebaseerd op '' ik wil lopen voordat ik kan wandelen ''
Als mijn frieten + snacks uit het vet komen en daar zit bv een burger bij of ne special dan moete niet op het moment dat het klaar is de volgende zijn 10 snacks al verzamelen.

En een frikandel special met tomaat ipv curry is zowiezo tegen de regels he vriend :unsure:
Is dat zo? Ik vind beide goed. Ik vond het al raar dat curry blijkbaar standaard is 😄

Pffff. Hoe dealen jullie met zelfstandigen?

Bijvoorbeeld:
Ik laat in februari prijs maken bij een elentrieker. Half maart nog niks van offerte ontvangen, dus ik stuur een mailtje. Geen repliek. Vandaag komt er een andere prijs maken en krijg ik ineens een offerte van de eerste in mijn mailbox, een maand en enkele dagen nadat die komen kijken is.

Vorig jaar iets anders laten maken door klusjesman, of toch een poging gedaan. Laat er 1 prijs maken, we spreken dag en uur af om werken aan te vatten. Komt niet opdagen en pakt een week zijn GSM niet op. Laat een andere prijs maken, spreken dag en uur af, en die belt 1 uur op voorhand gewoon af. uiteindelijk is een derde het komen doen :S:S:S

Of op mijn werk. We werken samen met een zelfstandige verdelerer/verkoper/tech support persoon van een nogal niche product, waarvan hij de enige verdeler is in de Benelux. Die bolt het dus geregeld int midden van meetings af omdat een andere klant belt hé. Waanzin. Ik word er knettergek van. Buiten de loodgieter en die gast die de beerput komt leegzuigen kan ik echt op niemand rekenen hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan