Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonet op het nieuws, een oude vrouw die aan één van de stakers (werknemer van Delhaize) "Opslag, en wie gaat u dat betalen?"
Antwoord "Wij hopen dat de regering ons dat gaat betalen"

Serieus? Ge werkt voor Delhaize, dan betaald de overheid niet uw loon hè

Dan de vergelijking "Wie 1900€bruto per maand heeft krijgt dan 7,xx€bruto opslag"

1. Wie heeft nog 1900€ bruto?
2. Dan is die bruto toch ook praktisch netto?

Gelukkig dat JPV het niveau in de vakbond hoog kan houden 🙂

Je moet dat verstaan, ze staken tegen de gigantische winsten die bedrijven maakten tijdens corona!
Hun werkgever had een verlies van bijna een half miljard, maar goed, als de vakbond het maar kan uitleggen aan de leden.

Vandaag ging het dan plots over loonsverhoging. Er is een verhoging bovenop de index gegeven, maar 't is niet genoeg. Stel u voor dat je in de privé daarvoor gaat staken. Echt surreëel.
Hahahahahahaha..

Het IS de privé die hiervoor staakt.
De vakbonden van de privé hebben aan die van het spoor (en de lijn) gevraagd mee te doen omdat anders de impact nihil is.

Hetgeen waarvoor gestaakt wordt heeft het spoorwegpersoneel 0,0.

Vandaag een KLJ leidster over de vloer gehad die vertelde over hun wafelverkoop, dus ik koop wat wafels om die te steunen. Achteraf gezien dat ik met babbelen niet 2 briefjes van €5 gegeven heb, maar €5 en €20 ... Zal wel dat die heel blij was. Ik ga hier dus 25 wafels ontvangen, enkel voor mezelf. Kent iemand wat recepten met wafels?
gewoon in de vriezer steken?

Dat ik de 3de smaak van die nieuwe blauwe Fanta niet kan raden.
De 2 andere zijn A) eigenlijk een copy van Almdudler en B) Bubblegumachtige smaak maar die 3de heb ik nu 2 flessen van na elkaar en kan het niet raden, is iets fruit achtig maar omdat ze ook alle 3 concentraat van citroensap bevatten verpest eigenlijk die citroen ondertoon het gokken naar de fruitsmaak.

Maar al bij al vind ik geen 1 van de 3 echt geslaagd dus ga stoppen met het te drinken, gelukkig maar 4 flesjes moeten kopen voor ik alle 3 de smaken had.

Dat ik de 3de smaak van die nieuwe blauwe Fanta niet kan raden.
De 2 andere zijn A) eigenlijk een copy van Almdudler en B) Bubblegumachtige smaak maar die 3de heb ik nu 2 flessen van na elkaar en kan het niet raden, is iets fruit achtig maar omdat ze ook alle 3 concentraat van citroensap bevatten verpest eigenlijk die citroen ondertoon het gokken naar de fruitsmaak.

Maar al bij al vind ik geen 1 van de 3 echt geslaagd dus ga stoppen met het te drinken, gelukkig maar 4 flesjes moeten kopen voor ik alle 3 de smaken had.

Over welke Fanta's heb je het?

Over welke Fanta's heb je het?

Geen idee waar het al overal te koop is maar sinds vorige week staat het hier in de Carrefour Market ( maar ben ondertussen wel niet in de Colruyt of Delhaize geweest sinds toen )

Het is niet slecht maar voor mij springt geen enkele van de 3 smaken er uit ( er is btw maar 1 soort flesje van 500ml dus welke van de 3 smaken je krijgt is totaal random, zelfs in 1 six pack verpakking kan dit verschillen )

Zowiezo als het wel enorm lekker was geweest dan was het erna toch weer verdwenen, denk niet dat ze het ooit permanent in blikken of 1.5L flessen gaan duwen ( net zoals dieje lekkere fanta wat ze vorig jaar ofzo eens hadden in die kleine ronde flesjes, iets met pineapple en nog iets ) die had toen de test gewonnen tov de andere smaak maar is nooit in blikken of flessen gekomen.

1. Meer dan je denkt.
2. Neen.

Echt zot hoe men op dit forum denkt over standaard inkomens.
Oké minimum loon is +-1500€ bruto, maar de meeste gaan toch wel boven de 1900€ bruto zitten hè

Hoeveel bedrijfsvoorheffing gaat er nog af dan? Wat hou je over van die 1900€ bruto

Een flesje Orval is gewoon ontploft op mijn schap (waarschijnlijk wilde gisting). Ergernis is omdat ik net een half uur alles heb moeten kuisen.

maar eigenlijk ben ik vooral zeer triest, rip Orval 😢

Twee dagen (zondag en maandag) op rij dat de vogels 's morgens vanaf 4 uur al zitten te fluiten.
Volgens mij hebben ze hun klok een uur terug gedraaid ipv vooruit.

Oké minimum loon is +-1500€ bruto, maar de meeste gaan toch wel boven de 1900€ bruto zitten hè

Hoeveel bedrijfsvoorheffing gaat er nog af dan? Wat hou je over van die 1900€ bruto
Ongeveer €1400 hou je er van over. Er gaat bijna €500 af.

Hoe meer je verdient hoe meer RSZ eraf gaat.

Verkouden geweest de afgelopen dagen en door het veelvuldig snuiten zijn de bloedvaten in mijn neus nog zwakker dan normaal. Dat wordt de komende weken weer minstens één bloedneus per dag. :frown:

Verkouden geweest de afgelopen dagen en door het veelvuldig snuiten zijn de bloedvaten in mijn neus nog zwakker dan normaal. Dat wordt de komende weken weer minstens één bloedneus per dag. :frown:
de oplossing:

tampon+nose.jpg

Gisteren echt een rot dag, onze vriend begraven. Dan uren zitten wachten tot de loodgieter zou komen voor onze boiler en niemand gezien. Nu ging hij in de voormiddag komen vandaag, ben keer benieuwd. Ik krijg echt vlammend schijt van mensen die niets melden dat ze niet meer gaan komen, zelfstandige of niet is toch kleintje van te bellen dat niet meer ga lukken. Heel de dag verscheten voor niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan