Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ongeveer €1400 hou je er van over. Er gaat bijna €500 af.

Hoe meer je verdient hoe meer RSZ eraf gaat.
RSZ is altijd hetzelfde, namelijk 13,07%.

Maar de werkbonus (voor lage lonen) zorgt voor een hoger nettoloon.

Het is de bedrijfsvoorheffing waar je regel van toepassing is: hoe meer je verdient hoe meer BV eraf gaat.

Nee, dat gebeurt binnenkort pas.

Milieuambtenaar vertelde me gisteren wat zo een bodemonderzoek kost... :(
Waarom moet de bodem onderzocht worden voor heraanleg van een tuin ? Dus da wil zeggen dat je tuin wil aanleggen dat ze altijd een bodemonderzoek doen ?

Waarom moet de bodem onderzocht worden voor heraanleg van een tuin ? Dus da wil zeggen dat je tuin wil aanleggen dat ze altijd een bodemonderzoek doen ?
Om de kosten te kunnen verhalen op de aannemer moet ik dus kunnen bewijzen dat er asbest in mijn tuin ligt door zijn onkunde.

Een flesje Orval is gewoon ontploft op mijn schap (waarschijnlijk wilde gisting). Ergernis is omdat ik net een half uur alles heb moeten kuisen.

maar eigenlijk ben ik vooral zeer triest, rip Orval 😢
Als ik een orval van 5 jaar of ouder open doe, is dat ook altijd met een knal en een kroonkurk in de andere kant van de kamer (ik doe ze open met een briquet, met een gewone aftrekker vliegt dat zo niet natuurlijk).

Mijn € 500 aan ecocheques zullen vervallen. We hebben nog een TV nodig voor op de slaapkamer.

Energiezuinige TV's zijn schaars. Bijna allemaal klasse G.
Maar op bepaalde sites kan ik die perfect met die cheques kopen. Wat is hier nog eco aan, ik snap het niet.

Nu, je hoort mij niet klagen. Ze moeten weg of 't is toch vuilbak.

Als ik een orval van 5 jaar of ouder open doe, is dat ook altijd met een knal en een kroonkurk in de andere kant van de kamer (ik doe ze open met een briquet, met een gewone aftrekker vliegt dat zo niet natuurlijk).
Het was nog een nieuwe Orval. Wel frappant dat deze in een bierpakket zat dat ik onlangs cadeau heb gekregen van mijn werkgever, misschien was het dus bewust een aanslag... :unsure:

Na 1 jaar Corona toch nog altijd van die sitatuties in de winkel wanneer je wil betalen:

- Ik: Kan ik met payconic betalen?
- Winkelier: "met de smaaaartfoooon?"
- Ik: "jaja"
- Winkelier: "das toch gemakkelijk hè meneer?"
- Ik (in gedachten): "jajaaaaaaa, kan ik nu aub fucking betalen zodat ik fucking voort kan met mijn fucking leven?????"
- *biepbiep*
- Ik: "nog een prettige dag"

pfff, ik zit in een midlife-cringitis of zo denk ik

Na 1 jaar Corona toch nog altijd van die sitatuties in de winkel wanneer je wil betalen:

- Ik: Kan ik met payconic betalen?
- Winkelier: "met de smaaaartfoooon?"
- Ik: "jaja"
- Winkelier: "das toch gemakkelijk hè meneer?"
- Ik (in gedachten): "jajaaaaaaa, kan ik nu aub fucking betalen zodat ik fucking voort kan met mijn fucking leven?????"
- *biepbiep*
- Ik: "nog een prettige dag"

pfff, ik zit in een midlife-cringitis of zo denk ik
Nooit nor amerika oep congee gaan as ge nie geire mee de winkelbediendes klapt.

Algemene ergernis quasi elke dag dat ik volk tegenkom: mondmaskers die onder de neus of zelfs onder de kin hangen te bengelen. Draag ze dan niet hé!

Kabel besteld van GB van 45€ en vandaag in de brievenbus van Bpost zo papiertje gekregen dat ik niet thuis was en ik er nog eens 36€ import kosten moet op betalen?? Thx Brexit :)

Vorige week hebben we een corona sneltest moeten laten doen op het werk, deze was heel pijnlijk. Resultaat iedereen negatief ( de derde test na dat we gevaccineerd waren en telkens negatief) en nu krijgen we een email dat we terug een test moeten laten doen. Echt wat voor nut heeft dat zo kort na elkaar? Komt er nog eens bij dat we nu heel de dag een veel te klein FFP2 masker waar je naar adem snakt, moeten dragen (waarvan de elastiekjes veel te kort zijn en de bovenkant in je neus snijd) en een gelaatsscherm moeten moeten dragen. In heel het gebouw. OOK IN DE KEUKEN EN AFWASPLAATS WAAR IK WERK. En andere ergenis, ik wacht nog altijd op mijn terugbetaling van de ziekenkas, misschien toch maar veranderen van kas denk ik.

Laatst bewerkt:
Nooit nor amerika oep congee gaan as ge nie geire mee de winkelbediendes klapt.
Dit x5000 (op het Antwerps-ish na).

Als Belg is dat echt pure cringe, dat "je beste vriend spelen" omdat ze anders misschien een fooi mislopen. Ik ging daar vaak naar hetzelfde café, ik heb daar twee keer met dezelfde barman dezelfde conversatie gevoerd dat ik Belg was en hij had ook een vriend die daar was geweest en dat was allemaal awesome en great enzo.

Dan elke 5 minuten: "everything ok with you guys?"
Ja verdomme ik heb een vol glas en een vol bord laat mij met rust (zeg ik dan uiteraard niet).

Ik ben een passieve volger van de verschillende threads en heb sinds vandaag een account aangemaakt.
Was niet van plan om hier iets te posten, maar bij deze meteen mijn eerste "ergernis" 😛:

Ik wil mee discussiëren in de thread 'Teloorgang van de vrije meningsuiting in West-Europa'
maar ik ben nog voor ik start de mond gesnoerd. Namelijk: "Je hebt onvoldoende rechten om hier te reageren".

De teloorgang van de vrije meningsuiting op dit forum? Grapje uiteraard ^^ ik heb mijn lidmaatschap zojuist aangevraagd 😉

Ik ben een passieve volger van de verschillende threads en heb sinds vandaag een account aangemaakt.
Was niet van plan om hier iets te posten, maar bij deze meteen mijn eerste "ergernis" 😛:

Ik wil mee discussiëren in de thread 'Teloorgang van de vrije meningsuiting in West-Europa'
maar ik ben nog voor ik start de mond gesnoerd. Namelijk: "Je hebt onvoldoende rechten om hier te reageren".

De teloorgang van de vrije meningsuiting op dit forum? Grapje uiteraard ^^ ik heb mijn lidmaatschap zojuist aangevraagd 😉
Oei en zo al direct voor strafpuntjes solliciteren? :unsure:

Dank u Herman!

Oei en zo al direct voor strafpuntjes solliciteren? :unsure:
Was maar een flauw mopje. Ik merk nu al dat ik een tijdslimiet zal moeten instellen op beyondgaming. Te verslavend, nu al! Voel me als een kwispelende hond die niet kan wachten om buiten gelaten te worden. Vandaar deze onnozele post vrees ik 😛

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan