Mr.Anderson
Well-known member
Ah, is een toilet op regenwater een recente techniek? Ik wist dat niet.Nee, ik voldoe niet aan de BG norm van een volledig gerenoveerd huis met alle recente technieken![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah, is een toilet op regenwater een recente techniek? Ik wist dat niet.Nee, ik voldoe niet aan de BG norm van een volledig gerenoveerd huis met alle recente technieken![]()
Water is voor de vissen. Champagne of niks anders.
Hangt er maar van af welke leeftijd een huis heeft of het aanwezig is of vlot te plaatsen is. Met een waterverbruik van 40m3 / jaar is het hier bijlange de moeite niet om daarin te investeren nog voor de volledige badkamer wordt gerenoveerd.Ah, is een toilet op regenwater een recente techniek? Ik wist dat niet.
Klopt. Maar met uw dubbel doorspoelen zou ik het al beginnen inplannen.Hangt er maar van af welke leeftijd een huis heeft of het aanwezig is of vlot te plaatsen is. Met een waterverbruik van 40m3 / jaar is het hier bijlange de moeite niet om daarin te investeren nog voor de volledige badkamer wordt gerenoveerd.
Ja maar dat doet dat dubbel doorspoelen dan weer teniet op de waterteller, dan heb ik toch weer de gestapo aan mijn deur. Al mag Helga altijd wel eens passeren, herr Flick mag thuisblijven.Klopt. Maar met uw dubbel doorspoelen zou ik het al beginnen inplannen.
Jij hebt dus al tien jaar plezier aan het afwerken van je huis?Nu, bijna 10 jaar nadat we het gekocht hebben,

Jij hebt dus al tien jaar plezier aan het afwerken van je huis?
Nu voel ik me plots minder slecht dat ik na vijf jaar nog altijd niet alle kamers geschilderd heb.![]()
Zo gefrustreerd dat @Waelvis het wel drie keer moest vermelden.

Ik zit ook in een huis van zo'n bricoleur. Kamers indelen met OSB platen die dan nog scheef hangen waardoor er spleten bovenaan en onderaan zijn. Onderdak dat niet goed aansluit op plat dak waardoor er bij slagregen waterinsijpeling is, lekkende dakkoepel, vensterbanken die scheef hangen, vloer in kamer die scheef afloopt, bad dat afloopt weg van het afvoerputje, lampen die met luidsprekerdraad aan een schakelaar hangen. Het is niet zo extreem als bij jou en gaat vooral over binnenafwerking die sowieso aangepakt moet worden maar het is soms wel vloeken als je naast alle gekende gebreken van die verborgen gebreken tegenkomt.De vorige eigenaar van ons huis.
Nu, bijna 10 jaar nadat we het gekocht hebben, komen we nog dingen tegen waar ik met mijn verstand niet bij kan hoe die toen dacht. "Dat is perfect opgelost", of zelfs maar "dat is aanvaardbaar".
Die fabrikanten zouden beter wat diversifiëren in hun aanbod. Tijd om wat kleinere en gezondere dingen te gaan produceren, bijvoorbeeld slaatjes met gezonde ingrediënten (nutriscore A of B), en die te koop aanbieden op plaatsen waar mensen normaalgezien kiezen voor een snelle en gemakkelijke hap zoals benzinestations waar je momenteel voornamelijk chips of belegde broodjes vindt. Ik eet niet zoveel minder door de Ozempic, maar vooral anders. Ik maak automatisch gezondere keuzes en geniet meer van mijn eten. Maar op sommige plaatsen is het moeilijk om een gezonde keuze te maken en daar zouden die producenten zich op moeten focussen.Titel van een artikel in De Standaard: "Voedingsreuzen vrezen Ozempic-effect: wat als klanten minder chips en koekjes kopen?"
Ligt het aan mij of klinkt dat heel fout? Alsof het erg is dat mensen minder chips en koekjes gaan kopen.
Of een vettaks waarmee ze gezonde alternatieven rechtstreeks goedkoper maken in plaats van dat die taks naar het gat in de begroting vliegt.Die fabrikanten zouden beter wat diversifiëren in hun aanbod. Tijd om wat kleinere en gezondere dingen te gaan produceren, bijvoorbeeld slaatjes met gezonde ingrediënten (nutriscore A of B), en die te koop aanbieden op plaatsen waar mensen normaalgezien kiezen voor een snelle en gemakkelijke hap zoals benzinestations waar je momenteel voornamelijk chips of belegde broodjes vindt. Ik eet niet zoveel minder door de Ozempic, maar vooral anders. Ik maak automatisch gezondere keuzes en geniet meer van mijn eten. Maar op sommige plaatsen is het moeilijk om een gezonde keuze te maken en daar zouden die producenten zich op moeten focussen.
Waarom is dat nu arrogant?![]()
Jammer genoeg is het voor veel mensen wel de enige mogelijkheid om zeker te zijn van een plaats. Of ben je dit topic (dat je nota bene zelf gestart hebt) vergeten? Ik geloof niet dat we de mensen die vroeg reserveren moeten veroordelen maar beter de reden waarom mensen zo vroeg reserveren aanpakken.

De mensen die nu zwanger zijn, hebben toch niets aan een plek in 2025?Er zijn mensen die al zwanger zijn, en nog geen plaats hebben.
Er zijn mensen die al een baby hébben, en nog geen plaats krijgen. Mensen die dus noodgedwongen thuis moeten blijven van hun werk en allerlei verlofstelstelsels moeten inzetten en noodgedwongen minder verdienen.
Maar mensen die nog moeten starten met vogelen en er gemakkelijkheidshalve vanuit gaan dat het ook wel allemaal direct zal lukken, die komen alvast hun plekje opeisen. Dat is alsof je op spoed toekomt met een splinter in uw vinger en gaat eisen dat je voorrang krijgt op patiënten wiens ingewanden half uit de buik hangen.
Als je je afvraagt wat daar arrogant aan is dan ben je vermoedelijk van hetzelfde type.

De maatschappij krijgt wat ze verdient. Men heeft jaren neergekeken op jobs als kinderoppasser, verzorgende of vrachtwagenchauffeur en nu is er een tekort. Je weet wel, datzelfde egoïstische gedrag waarbij mensen enkel nog jobs willen doen die goed betalen en niet teveel zorgen meebrengen.No shit, Sherlock.
En die schaarste bestaat niet voor andere mensen ofzo? Overigens kunnen die mensen die boeken voor Q1 2025 überhaupt nog niet spreken over "een schaarste", want er is nog niet eens een behoefte.
Dat zijn dus van het type mensen die je in het begin van de Covid-lockdown met karrenvrachten WC-papier naar buiten zag gaan. Om hun eigen positie veilig te stellen, zijn ze bereid om de rest van de maatschappij dieper in crisis te duwen. Dat soort arrogant en egoïstisch gedrag moet dan ook streng aangepakt worden door de maatschappij, ter bescherming van diezelfde maatschappij. Als je dat soort gedrag tolereert, begeef je je op een gevaarlijk hellend vlak.
Moet dit weer?Als je je afvraagt wat daar arrogant aan is dan ben je vermoedelijk van hetzelfde type.