Vrienden van ons (van het assertievere type) die hun plaatsje in de kinderopvang al hebben gereserveerd voor Q1 2025.
Mijn frustratie hieromtrent is veelzijdig:
1) Ik haat dat soort van arrogantie.
2) En ik haat het nog meer wanneer dat voorkomt bij vrienden van ons. Want je hebt die mensen wel graag, maar niet als ze zo irritant doen.
3) In het algemeen haat ik dat soort oneindige spiralen en oneindige ratraces, in casu hier de ratrace om steeds vroeger te boeken. Diezelfde ratrace dat je in de zomer al "te laat" bent om een deftige skivakantie te boeken. Dat je uw skivakantie moet boeken vanaf de dag dat je terug thuis bent van uw vorige skireis. Idem met zomervakanties. Idem met weekendjes. Idem met ALLES. Het creëert een constante druk in de agenda's. Het ontneemt alle spontaniteit in het leven.
4) De idioten die niet doorhebben dat ze daarmee een nieuwe ratrace in gang zetten, hebben uiteraard ook niet door dat ze telkens de initiators zijn van allerlei irritante regeltjes waar de normale mensen dan ook moeten aan voldoen "om misbruik te voorkomen".
5) Waarom wordt dat soort nonsens (boekingen op onbestaande baby's/vruchten/foetussen/...) überhaupt toegestaan? Wat is het volgende? Een onbestaande tafel reserveren in een onbestaand restaurant? Alvast een ziekte-uitkering voor volgend jaar aanvragen omdat je volgend jaar al uw skivakantie geboekt hebt en je weleens uw been zou durven breken? Een optie nemen op een onbestaand appartement? Ah neen, wacht, er zijn idioten die dat nu al doen.