Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het niet, ik sta dus in TSO en BSO (zachte richtingen) en dat lijken perfect capabele jongeren en toch: vierde, vijfde en zevende jaar, ze spreken geen woord Frans, pijnlijk slecht Engels, hebben echt geen enkel zicht op zelfs maar de algemene actualiteit, laat staan iets half geschiedkundig (ik heb het nu niet over dat 9/11 niet gekend is, al is dat ook al ,:help: maar over niet kunnen plaatsen dat iets tussen 1912 en 1920 stil kon liggen omdat er een oorlog tussen zat), LO geraken ze amper een stap vooruit tenzij ze mogen yoga doen of op fitness toestellen, zelfs voor lessen beeld - wat normaal toch plezant kan zijn - is alles met een minimum aan effort. Een impactvolle poster maken? Twee zinnen en een paar bloemblaadjes, uit de losse pols als doodles gedaan (en geen insta-waardige doodles). En niks daarvan ervaren zij precies als een probleem of een gemis.
Ik zeg niet dat ze gelijk in mijn zusterschool indertijd moeten bleek zien van schrik bij elke mogelijke toets of studeren tot ze chronisch slaaptekort hebben. Ik zeg ook niet dat ze *moeten* alles gaan bijleren en interesse is subjectief. Maar het lijkt gewoon zo heel erg op lege zakjes, ik ben er echt zeker van dat het jaren terug niet zó erg was en nu hebben ze zelfs toegang to zo veel meer. ** okido, oude zaag stopt nu met zeuren
Zou het kunnen dat ze gewoon niet op hun plaats zitten?

Een aantal die eigenlijk wel een "zwaardere" richting aankunnen, maar door omstandigheden in hun huidige richting zijn terecht gekomen?

Dat en gewoon puber zijn...

Zou het kunnen dat ze gewoon niet op hun plaats zitten?

Een aantal die eigenlijk wel een "zwaardere" richting aankunnen, maar door omstandigheden in hun huidige richting zijn terecht gekomen?

Dat en gewoon puber zijn...
In het tweede jaar is er inderdaad een jammere trend dat ze zwaar puberen en daardoor laten zich zakken tot ze geen klop meer moeten doen, dan merk je ongemotiveerde latere jaars. Ze zijn er zo ongelofelijk oké mee, ik kan er niet echt bij. Belangrijkste blijft hun instant-geluk en als dat ligt in de simpelste schoolervaring en een quasi leeg brein, dat is precies a-ok.

10 keys investeren in een Pepsi en 20% rendement na 2 jaar - das heftig veel floes :unsure:

Als het over geldzaken gaat heeft dit forum al tot vervelens toe getoond nogal wereldvreemd te zijn.
Deze is dus op mij. Quote me volgende keer, zou hem bijna missen!

Ik geef in de post ook duidelijk aan dat ik het geld niet heb om er constant mee rond te lopen, slechte "flex" denk ik dan. Maar haal wel (totaal relevant) aan dat die mooi in waarde stijgt? Wat is daar wereldvreemd aan?

Altijd maar over 'K' spreken
Sorry, kan iemand op het forum een autocorrect instellen dat K automatisch 3 nullen is? Die K is gewoon de manier van praten bij dergelijke onderwerpen. Of komt het minder patserig over als we duizend zeggen?

Elk topic dat ook maar iets te maken heeft met geld groeit hier binnen de kortste keren uit tot een soort opschepwedstrijd, maar dan wel bijna altijd verdoken want ja, we zijn niet rijk hoor, we beschouwen onszelf als middenklasse. En dan heb ik het niet over brutoloon of beurs topics of aanverwanten want daar blijf ik sowieso al weg.

Dat topic over 'Ben Jij Middenklasse' zat al vol met humblebragging figuren die vlotjes in de allerhoogste regionen van het land zitten qua inkomen (maar dat op de een of andere manier zogezegd niet door hebben) en nu zit men in het horlogetopic ook vrolijk namen (en prijzen) van hun dure auto's te namedroppen en het als intermezzo even over het neerpoten van appartementen als investering te hebben. Goeie tip die iedereen zeker zal kunnen volgen, bedankt! Dat luxehorloges duur zijn is gewoon zo, dus dat men over die prijzen praat is natuurlijk normaal, maar al die randanimatie alweer...

Het kleinste kiertje volstaat voor sommigen echt al als opening om het weer maar eens over al hun weelde te hebben. Altijd maar over 'K' spreken: 20K hier, zoveel K daar. Ginder nog een wereldvreemd statement dat doet alsof een inkomen van 5000+ (sorry: 5K) normaal is, daar wat gezeik dat iedereen door heel hard te werken er wel komt (daarbij negerend dat de schrijver van zo'n post een huis heeft gekregen van de ouders etc.), ...

Je mag gerust trotst zijn op wat je hebt bereikt en neen, ik ben niet jaloers, maar het is hier toch soms echt vrij potsierlijk.
Lol met de inflatie van de laatste jaren moet je al moeite doen om niet aan de 5k/mnd te komen hoor :rofl:

Of komt het minder patserig over als we duizend zeggen?
Als je het mij vraagt: ja.

In een bedrijfscontext of wanneer de getallen echt groot of talrijk beginnen worden kan ik die afkortingen wel begrijpen, wanneer het echter gaat om bedragen van 5000 euro of weet ik veel begrijp ik hoegenaamd niet waarom je dat niet gewoon voluit zou schrijven of zeggen. Ik vind dat constante gebruik van die 'K' een beetje hetzelfde als altijd maar over tonnen praten. Maar da's gewoon mijn mening.

Het heeft nog lang geduurd.
Ik vraag me echt oprecht af of dat een serieus bedoeld antwoord is of niet. Indien wel toont het in ieder geval perfect aan wat ik bedoel.

Als je het mij vraagt: ja.

In een bedrijfscontext of wanneer de getallen echt groot beginnen worden kan ik die afkortingen wel begrijpen, wanneer het echter gaat om bedragen van 5000 euro of weet ik veel begrijp ik hoegenaamd niet waarom je dat niet gewoon voluit zou schrijven of zeggen. Ik vind dat constante gebruik van die 'K' een beetje hetzelfde als altijd maar over tonnen praten. Maar da's gewoon mijn mening.
In mijn geval is "K" wel iets wat ik enkel typ, niet uitspreek. In spraak is het gewoon "duizend".

Ik kan je standpunt zeker begrijpen, al denk ik dat het onder de horlogegevallen eerder het jargon is.

Ik ga vanaf nu ook altijd K gebruiken dan.
“Damn, die boodschappen kostten me weer 0,05K”.
@Tomski is meer Ks kwijt bij zijn doorsnee frituurbezoek zenne :oi22:

@Tijdloos ik onderga zulke discussies over geld gelaten en het stoort mij niet omdat ik op het einde van de maand mij geen zorgen hoef te maken om te moeten kiezen tussen de waterfactuur te betalen of er voor te zorgen dat mijn dochter kan eten.
Voor mijn part koopt iemand elke week een nieuwe AP om plat te rijden met zijn nieuwste luxeslee.

Voor heel wat mensen is dat moeilijk rondkomen op het einde van de maand echter de harde realiteit waarin ze leven.

Dus als je het zo bekijkt kan je wel begrijpen dat deze mensen en andere mensen op het forum die niet durven posten in het brutoloontopic hun wenkbrauwen fronsen als er tussen de regels door gezegd wordt dat zonder geldzorgen leven gemeen goed is onder alle Belgen en dat ze het anders haast altijd aan zichzelf hebben te danken.

'ongelijkheid' objectief en subjectief beleefd zorgt voor wrevel.
Het is de botsing van twee leefwerelden.

Quiet luxury is niet voor niets hot.
De grootste grootverdiener op het forum zal dat ook nooit posten.

Dus: hugs en kisses maar iedereen weet dat de Datejust 36 de mooiste Rolex is en wie het daar niet mee eens is is fout en moet zijn leven herdenken.

@Tomski is meer Ks kwijt bij zijn doorsnee frituurbezoek zenne :oi22:

@Tijdloos ik onderga zulke discussies over geld gelaten en het stoort mij niet omdat ik op het einde van de maand mij geen zorgen hoef te maken om te moeten kiezen tussen de waterfactuur te betalen of er voor te zorgen dat mijn dochter kan eten.
Voor mijn part koopt iemand elke week een nieuwe AP om plat te rijden met zijn nieuwste luxeslee.

Voor heel wat mensen is dat moeilijk rondkomen op het einde van de maand echter de harde realiteit waarin ze leven.

Dus als je het zo bekijkt kan je wel begrijpen dat deze mensen en andere mensen op het forum die niet durven posten in het brutoloontopic hun wenkbrauwen fronsen als er tussen de regels door gezegd wordt dat zonder geldzorgen leven gemeen goed is onder alle Belgen en dat ze het anders haast altijd aan zichzelf hebben te danken.

'ongelijkheid' objectief en subjectief beleefd zorgt voor wrevel.
Het is de botsing van twee leefwerelden.

Quiet luxury is niet voor niets hot.
De grootste grootverdiener op het forum zal dat ook nooit posten.

Dus: hugs en kisses maar iedereen weet dat de Datejust 36 de mooiste Rolex is en wie het daar niet mee eens is is fout en moet zijn leven herdenken.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch even inpikken op enkele dingen:
"De grootste grootverdiener op het forum zal dat ook nooit posten."
Er hebben al meerdere mensen gepost dat ze wagens van 300k+ hebben, huizen van +1,5mio, ... zal er hier ergens een nog rijker persoon rondlopen? Ik zou het niet weten.

"Voor mijn part koopt iemand elke week een nieuwe AP om plat te rijden met zijn nieuwste luxeslee.

Voor heel wat mensen is dat moeilijk rondkomen op het einde van de maand echter de harde realiteit waarin ze leven."
Begrijp ik je ook in, maar die mensen zitten ook niet in het horlogetopic gok ik? Ik heb ook al (ondermeer door het brutoloontopic) gedacht "fuck ik ben echt niet goed bezig". Zonder dan leeftijd etc te relativeren natuurlijk. Dat is nu eenmaal wat een forum zoals dit doet. Maar dat probleem ligt bij mij, niet bij de poster.

"Dus: hugs en kisses maar iedereen weet dat de Datejust 36 de mooiste Rolex is en wie het daar niet mee eens is is fout en moet zijn leven herdenken."

Nee. Maar nice try!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar toch even inpikken op enkele dingen:
"De grootste grootverdiener op het forum zal dat ook nooit posten.": Er hebben al meerdere mensen gepost dat ze wagens van 300k+ hebben, huizen van +1,5mio, ... zal er hier ergens een nog rijker persoon rondlopen? Ik zou het niet weten.

"Voor mijn part koopt iemand elke week een nieuwe AP om plat te rijden met zijn nieuwste luxeslee.

Voor heel wat mensen is dat moeilijk rondkomen op het einde van de maand echter de harde realiteit waarin ze leven."
Begrijp ik je ook in, maar die mensen zitten ook niet in het horlogetopic gok ik? Ik heb ook al (ondermeer door het brutoloontopic) gedacht "fuck ik ben echt niet goed bezig". Zonder dan leeftijd etc te relativeren natuurlijk. Dat is nu eenmaal wat een forum zoals dit doet. Maar dat probleem ligt bij mij, niet bij de poster.

"Dus: hugs en kisses maar iedereen weet dat de Datejust 36 de mooiste Rolex is en wie het daar niet mee eens is is fout en moet zijn leven herdenken."

Nee. Maar nice try!
Het is nog zo schoon als je mij tagt wanneer je achter mijn gat klapt

Sorry, ik ben meer van het verfijnd braggen, zoals het een echte nouveau riche beaamt.
51n91sx4oHL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Klasse mijn beste nestorius.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan