pardal
Well-known member
Zou het kunnen dat ze gewoon niet op hun plaats zitten?Ik snap het niet, ik sta dus in TSO en BSO (zachte richtingen) en dat lijken perfect capabele jongeren en toch: vierde, vijfde en zevende jaar, ze spreken geen woord Frans, pijnlijk slecht Engels, hebben echt geen enkel zicht op zelfs maar de algemene actualiteit, laat staan iets half geschiedkundig (ik heb het nu niet over dat 9/11 niet gekend is, al is dat ook al ,maar over niet kunnen plaatsen dat iets tussen 1912 en 1920 stil kon liggen omdat er een oorlog tussen zat), LO geraken ze amper een stap vooruit tenzij ze mogen yoga doen of op fitness toestellen, zelfs voor lessen beeld - wat normaal toch plezant kan zijn - is alles met een minimum aan effort. Een impactvolle poster maken? Twee zinnen en een paar bloemblaadjes, uit de losse pols als doodles gedaan (en geen insta-waardige doodles). En niks daarvan ervaren zij precies als een probleem of een gemis.
Ik zeg niet dat ze gelijk in mijn zusterschool indertijd moeten bleek zien van schrik bij elke mogelijke toets of studeren tot ze chronisch slaaptekort hebben. Ik zeg ook niet dat ze *moeten* alles gaan bijleren en interesse is subjectief. Maar het lijkt gewoon zo heel erg op lege zakjes, ik ben er echt zeker van dat het jaren terug niet zó erg was en nu hebben ze zelfs toegang to zo veel meer. ** okido, oude zaag stopt nu met zeuren
Een aantal die eigenlijk wel een "zwaardere" richting aankunnen, maar door omstandigheden in hun huidige richting zijn terecht gekomen?
Dat en gewoon puber zijn...
maar over niet kunnen plaatsen dat iets tussen 1912 en 1920 stil kon liggen omdat er een oorlog tussen zat), LO geraken ze amper een stap vooruit tenzij ze mogen yoga doen of op fitness toestellen, zelfs voor lessen beeld - wat normaal toch plezant kan zijn - is alles met een minimum aan effort. Een impactvolle poster maken? Twee zinnen en een paar bloemblaadjes, uit de losse pols als doodles gedaan (en geen insta-waardige doodles). En niks daarvan ervaren zij precies als een probleem of een gemis.