Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn stagiair. Met dikke tegenzin, maar de baas zijn vrouw geeft les dus we kregen er elk jaar 2 van het zesde jaar informaticabeheer. De ene valt mee, beleefde jongen, stelt vragen wanneer hij iets niet weet, en zoekt eerst naar antwoorden in documenten en via google. De andere kwam aanzetten dat hij niet gekomen was voor knip en plakwerk (dus meteen op het saaiste van de voorziene projecten gezet) want dat hij de beste van de klas is. Als hij iets niet vindt met wat losse pogingen, doet hij gewoon niets totdat ik es pols. Als ik dan vraag of hij de documentatie heeft nagelezen, dan zegt hij gewoon dat het makkelijker is om te wachten tot ik wat tijd voor hem vrijmaak. Nu kom ik dan ook te weten dat hij niet aan zijn 8u/dag komt. I get it: ze zijn 17 maar toch...
Ik zal er hem wel doorlaten maar vandaag in een meeting met allebei al laten weten aan de normale gast dat hij zeker welkom is voor een vakantiejob. En toen ging ik over naar mijn volgende punt.

mijn stagiair. Met dikke tegenzin, maar de baas zijn vrouw geeft les dus we kregen er elk jaar 2 van het zesde jaar informaticabeheer. De ene valt mee, beleefde jongen, stelt vragen wanneer hij iets niet weet, en zoekt eerst naar antwoorden in documenten en via google. De andere kwam aanzetten dat hij niet gekomen was voor knip en plakwerk (dus meteen op het saaiste van de voorziene projecten gezet) want dat hij de beste van de klas is. Als hij iets niet vindt met wat losse pogingen, doet hij gewoon niets totdat ik es pols. Als ik dan vraag of hij de documentatie heeft nagelezen, dan zegt hij gewoon dat het makkelijker is om te wachten tot ik wat tijd voor hem vrijmaak. Nu kom ik dan ook te weten dat hij niet aan zijn 8u/dag komt. I get it: ze zijn 17 maar toch...
Ik zal er hem wel doorlaten maar vandaag in een meeting met allebei al laten weten aan de normale gast dat hij zeker welkom is voor een vakantiejob. En toen ging ik over naar mijn volgende punt.
Waarom die doorlaten?
Ik heb ook al interns (wel hoger onderwijs) gehad die ik eventjes met de voeten op de grond heb gezet vooraleer het goed ging.

Die kut blauwe zakken vant gemeente die bestaan uit het dunste plastiek ter wereld :angry: Bij het openvouwen van die zakken zijt ge quasi gegarandeerd al een oor kwijt waarme ge uwe zak moet knopen, en owee als der een melkkarton dwars ligt want dan scheurt de helft van diene zak open. Degoutant is het.

We doen het enkel doggy en met een mondmasker.

Nee, als ik ooit met iemand match zal ik het laten weten
body-condom-c-facebook-39490220f388dc91c7745ca96ecf7bd71d751.jpg

De algemene mentaliteit bij werknemers. Mijn vrouw is ook arts en zelfstandige samen met nog een andere arts. Zij en haar collega zijn quasi nooit ziek (nog niemand ziek gevallen op 5j tijd). De kuismensen en secretaressen daarentegen zijn om de maand wel eens ziek. Soms voor één dag en soms voor een week of zelfs langer.

Zelfde hier in het ziekenhuis. Van de verpleging is standaard 10% afwezig en meestal stijgt dit naar 15-20%.

Maar pas op als je voor meer flexibiliteit vraagt. Direct vakbond dit en vakbond dat. Frusterend te weten dat je eigenlijk moet werken om die mensen hun ziekteverlof te betalen.
Als zorgkundige heb je vaak een veel betere immuniteit. In niet-coronatijden heb ik in de wintermaanden de ene verkoudheid na de andere die geregeld uitmondt in flinke bronchitis. Dat kan je niet faken, ik heb op die momenten een zodanig zware hoest dat mensen in mijn omgeving mij sowieso naar de huisarts sturen. Ik heb ook altijd antibiotica nodig om er effectief bovenop te geraken. Na de bronchitis volgt soms enkele weken later een hevige sinusitis door poliep in mijn neusholte.
Vandaag zou ik echter zelf bij een simpele verkoudheid niet durven oprijden. Dat risico kan je vandaag gewoon niet nemen (al was het maar om niet onnodig iedereen zich te moeten laten testen bij gelijkaardige symptomen). Ik hoop dat in de toekomst mensen makkelijker van thuis uit gaan kunnen werken bij een verkoudheid/griepje, dat zou een rem zetten op de besmettingen op de werkvloer en het totaal absenteïsme ten goede komen. Ik ben sinds heel het coronagebeuren nog niet verkouden geweest (100% thuiswerk), ik weet dat ik keer op keer besmet werd op de werkvloer. Pre-corona was alles in een kantoorruimte ook enorm slecht geventileerd, je zat recht in de bacteriën.

Ok, maar je gaat me niet wijsmaken dat jij om de x aantal weken sinusitis krijgt. Indien dit zo is dan moet je je laten onderzoeken :)

Mijn vrouw doet evenveel uren als de poetsman en secretaresse samen en kiest haar uren ook niet. Dat begint om 8u en stopt tot er geen patiënten meer komen. Zij neemt geen recup na wachten, werkt ook avonden,... Dan kan ik niet begrijpen dat mensen die nog niet de helft van haar uren doen om de zoveel weken ziek uitvallen of zeggen dat het allemaal niet meer gaat. Sorry maar daarvan komen de haren op mijn rug overeind. Wetende dat jij daar avonden zit te doen en zij voor de minste scheet thuisblijven en jij die avond daar kan werken om hun loon te betalen.

Voor alle duidelijkheid het gaat hier niet over occasioneel eens ziek vallen of de kleine die eens ziek is.

Maar jij kent die mensen hun situatie niet 😉
Ik blijf erbij, het KAN zijn dat het profiteurs zijn. Maar dan is het haar recht om hen te ontslaan ipv er eeuwig gefrustreerd over te blijven. 🤷
Maar lees maar eens mee in het papa/mama topic hoeveel ouders er nu ook ziek zijn door de combinatie virussen die de kinderen meebrengen en de gebroken nachten. Ik vermoed dat zij geen kleine kinderen hebben?

Daarnaast is het niet aan jou te bepalen hoeveel draagkracht en/of fysieke problemen ze hebben. Onze poetsvrouw is een schat van een mens maar is op 2j tijd al vlotjes 4 maand thuis geweest. Ze is net 50 maar heeft een nieuwe knie laten steken én sukkelt met de rug. Niemand bij ons die er maar aan denkt haar een profiteur te noemen! Ze heeft gewoon pech 😔

En de psychische draagkracht van iemand <30-35j is een pak groter. Zelf was ik ook iemand die altijd alles gaf, 6u slaap was genoeg, werkte in de bijzondere jeugdzorg oa in ploegen, 3 weekends per maand was geen uitzondering, daarbij nog een bachelor in afstandsonderwijs én een renovatie als single, ik redde het prima! Tot ik een zware burn-out kreeg en het niet meer redde 😉.
Dan heb ik - letterlijk - jarenlang "op de kap van alle hardwerkende mensen" moeten leven. Er zullen er meer dan genoeg geweest zijn die me plots een profiteur van het systeem vonden.

Een ander zijn rekening is het snelst gemaakt.
Ik heb een oom en een nichtje (gediagnosticeerd aan 16j!) met fybromialgie. Na een familiefeestje hoorde ik 2 familieleden roddelen over dat het wel een schande was dat zij (toen 20j) "maar" deeltijds werkte en dat er gewoon niet meer inzat... Ne luie profiteur! Nu weet ik van haar dat ze gemiddeld pas om 3u in slaap viel omdat de pijnen 's avonds en 's nachts het hevigste zijn.
En dat haar vader "wel niet te ziek was om te gaan vissen en met zijn fiets rond te rijden!" ja... Alsof een veertiger die 20j vrachtwagenchauffeur was, ervoor kiest om enkel maar dat te doen en alsof wat gaan vissen ook maar een fractie te vergelijken valt met 8u op een dag te gaan werken. Die mens volgde letterlijk het advies en revalidatieprogramma van het UZ op door wat met de fiets door het dorp te gaan rijden.

Kortom: laat het los. Maak een ander zijn rekening niet. Zelfstandigen KIEZEN er letterlijk zelf voor hoeveel workload ze opnemen. En waarschijnlijk zal dat veel te veel zijn uit plichtsgevoel en is de kans groot dat dit zich op langere termijn zal wreken. Maar ik hoop dat die 2 artsen niet zo snel oordelen over hun patiënten als jij over het personeel dat daar blijkbaar veel talrijker dan doorsnee maar wat loopt te profiteren van hun goedheid... 😓

Klopt helemaal. Toen ik op mijn vorig werk was dan had ik mijn heup gebroken en na een paar maand progressief beginnen werken.

In de namiddag ging ik dan vaak fietsen en waren er blijkbaar die daar ook commentaar op hadden. Terwijl fietsen een deel van mijn revalidatie was.

Hetzelfde met iemand die suikerziekte heeft en om de zoveel tijd een dag thuis was omdst ze opgevolgd werd door de arts.

Iedereen wil precies de leuke dingen van een ziekte, maar de onaangename dingen zien ze er wel niet van.

Kennis van mij stond onlangs in een lokaal gazetteke met een klaagzang over dat corona voor 90% omzetverlies had gezorgd, al zijn personeel op technische werkloosheid en dat hij zijn spaarboek zwaar aan het aanspreken was om kop boven water te houden.

En nu zie ik hem rijden in een bikkelnieuwe auto van instapprijs 95000 met 2-A- plaat, dus recent ingeschreven :laugh:

Als we dan toch failliet gaan, dan doen we het in stijl

Als ge heel erg akkoord bent is er die emoticon met 2 hartjes in de ogen.

Ale wat ist volgende, stukken van 30 regels quoten met als reactie. Akkoord. Onjuist. Yes. Dit. Of waarom niet gewoon 40 regels tekst quoten en dan reageren met een emoticon, in plaats van die emoticon op de reactie te zetten. Zo kom je nog sneller in de top 10 posters.
Ah nee ge hebt gelijk, het is beter dat iedereen naar likes zit te hengelen, got it...

Als ge heel erg akkoord bent is er die emoticon met 2 hartjes in de ogen.

Ale wat ist volgende, stukken van 30 regels quoten met als reactie. Akkoord. Onjuist. Yes. Dit. Of waarom niet gewoon 40 regels tekst quoten en dan reageren met een emoticon, in plaats van die emoticon op de reactie te zetten. Zo kom je nog sneller in de top 10 posters.
dit.

Maar jij kent die mensen hun situatie niet 😉
Ik blijf erbij, het KAN zijn dat het profiteurs zijn. Maar dan is het haar recht om hen te ontslaan ipv er eeuwig gefrustreerd over te blijven. 🤷
Maar lees maar eens mee in het papa/mama topic hoeveel ouders er nu ook ziek zijn door de combinatie virussen die de kinderen meebrengen en de gebroken nachten. Ik vermoed dat zij geen kleine kinderen hebben?

Daarnaast is het niet aan jou te bepalen hoeveel draagkracht en/of fysieke problemen ze hebben. Onze poetsvrouw is een schat van een mens maar is op 2j tijd al vlotjes 4 maand thuis geweest. Ze is net 50 maar heeft een nieuwe knie laten steken én sukkelt met de rug. Niemand bij ons die er maar aan denkt haar een profiteur te noemen! Ze heeft gewoon pech 😔

En de psychische draagkracht van iemand <30-35j is een pak groter. Zelf was ik ook iemand die altijd alles gaf, 6u slaap was genoeg, werkte in de bijzondere jeugdzorg oa in ploegen, 3 weekends per maand was geen uitzondering, daarbij nog een bachelor in afstandsonderwijs én een renovatie als single, ik redde het prima! Tot ik een zware burn-out kreeg en het niet meer redde 😉.
Dan heb ik - letterlijk - jarenlang "op de kap van alle hardwerkende mensen" moeten leven. Er zullen er meer dan genoeg geweest zijn die me plots een profiteur van het systeem vonden.

Een ander zijn rekening is het snelst gemaakt.
Ik heb een oom en een nichtje (gediagnosticeerd aan 16j!) met fybromialgie. Na een familiefeestje hoorde ik 2 familieleden roddelen over dat het wel een schande was dat zij (toen 20j) "maar" deeltijds werkte en dat er gewoon niet meer inzat... Ne luie profiteur! Nu weet ik van haar dat ze gemiddeld pas om 3u in slaap viel omdat de pijnen 's avonds en 's nachts het hevigste zijn.
En dat haar vader "wel niet te ziek was om te gaan vissen en met zijn fiets rond te rijden!" ja... Alsof een veertiger die 20j vrachtwagenchauffeur was, ervoor kiest om enkel maar dat te doen en alsof wat gaan vissen ook maar een fractie te vergelijken valt met 8u op een dag te gaan werken. Die mens volgde letterlijk het advies en revalidatieprogramma van het UZ op door wat met de fiets door het dorp te gaan rijden.

Kortom: laat het los. Maak een ander zijn rekening niet. Zelfstandigen KIEZEN er letterlijk zelf voor hoeveel workload ze opnemen. En waarschijnlijk zal dat veel te veel zijn uit plichtsgevoel en is de kans groot dat dit zich op langere termijn zal wreken. Maar ik hoop dat die 2 artsen niet zo snel oordelen over hun patiënten als jij over het personeel dat daar blijkbaar veel talrijker dan doorsnee maar wat loopt te profiteren van hun goedheid... 😓

Om nu heel concreet te zijn. Het betreft mensen die ongeveer even oud zijn als ik (+- 30j). Ze hebben geen chronische aandoeningen (toch niet somatisch) en werken deeltijds. Ik blijf erbij dat ik het moeilijk vind te geloven dat je dan om de x aantal weken ziek valt. Maar lets agree to disagree.

Die twee artsen zijn qua soort arts totaal anders als ik, maar zij hebben vaak ook wel door als er met hun voeten gespeeld wordt hoor. Maar wat is het nu van zo iemand weigeren ziek te schrijven? Die gaan gewoon naar een andere huisarts (iemand die hen niet kent) en die schrijft hen wel ziek. Misschien maar goed dat ik nooit huisarts ben geworden :).

Worden hier een goeie 3 weken zowat geterroriseerd door een stel merels. Nuja, of het dezelfde is, weet ik niet, maar in ieder geval zijn 't 2 merels. Die komen altijd op de rechterautospiegel, fladderen ertegen ofzo en schijten vaak de boel vol, maar echt bijna evenveel als een zeikton van een tractor. Onvoorstelbaar wat eruit komt. Als de auto er ook niet is, komen die ook niet.
We hebben zelfs foto's in de auto gehangen van roofvogels, wie weet dat wat maar njet. Vogelnet erover gelegd, dan komen die sjarels natuurlijk niet.

Zwaar kak.

Louis XIV wordt Louis 14.

De debilisering van de maatschappij, tenzij dit een vroege aprilgrap is.
De musea willen met het beperken of zelfs afschaffen van de Romeinse cijfers in hun toelichtingen tegemoetkomen aan toeristen en kleine kinderen die moeite hebben om ze te ontcijferen.

Waarom nog iets leren eh. Voor andere landen weet ik het niet, maar ik heb Romeinse cijfers gewoon in het lager geleerd. Het is nu ook niet dat er zoveel zijn. Op zich heb je aan de letters V en X al genoeg als het op historische namen komt. Voor de rest is het streepjes tellen of aftrekken afhankelijk van aan welke kant ze staan.

Dat je het er als duiding bij zet kan ik nog begrijpen, maar om ze daadwerkelijk af te schaffen is ook te onnozel voor woorden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan