Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verkeer tegenwoordig toch, jeetje.

Op de 25 min. die ik enkel moet.

Afdraaien aan een irritant kruispuntje dat steeds vast zit.
Ik heb lichten, worden groen, wil links afdraaien, en ze staan voor u geblokkeerd. Ze zien u afkomen, maar toch rijden ze nog verder om u te blokkeren, laten geen opening. Is telkens zo.

Dan een stuk waar de busstrook even overgaat op de gewone weg.
Er komt effectief een bus af, die zich invoegt voorrang gewoon nemend. Peert gewoon door.
Je schat dat al in, geeft marge dat die bus voor u komt. Is dat zo'n lange harmonicabus yikes. Rakelings langs mijn auto.

De autostrade op, een korte oprit. Iedereen snelheid halend, proberen in te voegen.
Komt daar een fluppo rustig af die tegen 90 rijdt.
Dus al die oprijders daarachter op hun remmen.
Zit je gekneld tussen die fluppo die zo rustig verder rijdt, en het linkse baanvak waar ze u voorbij zoefen.

Een bestelwagen die begint te slalommen. Wsl op zijn gsm of zo bezig.

3 baansvak. Ik in het midden, wilt die vrachtwagen rechts ineens naar het midden komen, terwijl ik al gekneld zat.

Een wagen met een remork voor me. Ineens allemaal getik tegen mijn auto.
Kwam wsl uit die zijn remork gevlogen, puinafval of zo.
Effectief wat putjes in mijn raam, hopelijk worden ze niet groter, maar ik vrees er voor.

Zo gaat dat.
Nood aan een brutale actiefilm nu.

--
oh ja:

Laatst bewerkt:
Vorige week online een tv gekocht, betaald met visa (duitse keten en ga hem afhalen + bijkomende garantie)
Afhalen zou deze week kunnen, nog steeds niet gehoord -> vreemd

Vandaag een brief van world line in de brievenbus "Er is een onregelmatig gebruik vastgesteld met uw kaart, alle aankopen worden momenteel geweigerd"
GEWEIGERD! dus niet gewoon geblokkeerd

Neem net contact met hen op (niet onder de middag want fraude neemt middagpauze)

"We hebben gezien dat er een aanzienlijke som is betaald met uw VISA in het buitenland, dat kan frauduleus zijn"
Ja ik heb mijn kaart aangevraagd speciaal met de reden omdat ik op vakantie ging
"Oké dus ik noteer dat u het zelf ben geweest"

"Dan zie ik hier nog een betaling in Duitsland, bent u dit ook geweest?"
Euhm ja. Hele uitleg wat ik daar heb gekocht
"Oké ik noteer dat u ook dit zelf bent geweest"
En ik vraag hem: Ik zie die betaling nietmeer in de bankapp, hoe kan dat ?
"Wij vonden al deze uitgaven verdacht en mogelijk frauduleus dus deze aankoop is geweigerd"
Hoe geweigerd? Kunt dat niet elke dagen blokeren dan ofzo? En nu?
"Ik deblokeer uw Visa en u kan de aankoop opnieuw doen"
Die TV is nu 500€ duurder dan toen, kan ik de rest op u verhalen?
Wie beslist in deze tijden ook dat het een goed idee is om zo'n dingen per post te laten weten ipv te bellen of de bank contact te laten opnemen?! Voor hetzelfde ben ik 7 weken op verlof en zit ik daar schoon op vakantie.
"Voor betalingen dient u contact op te nemen met de algemene nummer, niet met de dienst fraude, voor mij is het afgesloten"

:wtf::wtf:
Dees heb ik nu nog nooit meegemaakt, wtf.

Vorige week online een tv gekocht, betaald met visa (duitse keten en ga hem afhalen + bijkomende garantie)
Afhalen zou deze week kunnen, nog steeds niet gehoord -> vreemd

Vandaag een brief van world line in de brievenbus "Er is een onregelmatig gebruik vastgesteld met uw kaart, alle aankopen worden momenteel geweigerd"
GEWEIGERD! dus niet gewoon geblokkeerd

Neem net contact met hen op (niet onder de middag want fraude neemt middagpauze)

"We hebben gezien dat er een aanzienlijke som is betaald met uw VISA in het buitenland, dat kan frauduleus zijn"
Ja ik heb mijn kaart aangevraagd speciaal met de reden omdat ik op vakantie ging
"Oké dus ik noteer dat u het zelf ben geweest"

"Dan zie ik hier nog een betaling in Duitsland, bent u dit ook geweest?"
Euhm ja. Hele uitleg wat ik daar heb gekocht
"Oké ik noteer dat u ook dit zelf bent geweest"
En ik vraag hem: Ik zie die betaling nietmeer in de bankapp, hoe kan dat ?
"Wij vonden al deze uitgaven verdacht en mogelijk frauduleus dus deze aankoop is geweigerd"
Hoe geweigerd? Kunt dat niet elke dagen blokeren dan ofzo? En nu?
"Ik deblokeer uw Visa en u kan de aankoop opnieuw doen"
Die TV is nu 500€ duurder dan toen, kan ik de rest op u verhalen?
Wie beslist in deze tijden ook dat het een goed idee is om zo'n dingen per post te laten weten ipv te bellen of de bank contact te laten opnemen?! Voor hetzelfde ben ik 7 weken op verlof en zit ik daar schoon op vakantie.
"Voor betalingen dient u contact op te nemen met de algemene nummer, niet met de dienst fraude, voor mij is het afgesloten"

:wtf::wtf:
Dees heb ik nu nog nooit meegemaakt, wtf.
No offense, maar als je een Belgische VISA-kaart aanvraagt en uw eerste aankopen zijn in Duitsland / bij een Duitse keten, dan vind ik het maar normaal dat de bank dit als verdacht / frauduleus zou zien. Het is ook maar voor uw eigen bescherming dat ze dat doen hé.

Mocht het omgekeerd geweest zijn was er waarschijnlijk anders gejammer dat de bank niets doet.

Het verkeer tegenwoordig toch, jeetje.

Op de 25 min. die ik enkel moet.

Afdraaien aan een irritant kruispuntje dat steeds vast zit.
Ik heb lichten, worden groen, wil links afdraaien, en ze staan voor u geblokkeerd. Ze zien u afkomen, maar toch rijden ze nog verder om u te blokkeren, laten geen opening. Is telkens zo.

Dan een stuk waar de busstrook even overgaat op de gewone weg.
Er komt effectief een bus af, die zich invoegt voorrang gewoon nemend. Peert gewoon door.
Je schat dat al in, geeft marge dat die bus voor u komt. Is dat zo'n lange harmonicabus yikes. Rakelings langs mijn auto.

De autostrade op, een korte oprit. Iedereen snelheid halend, proberen in te voegen.
Komt daar een fluppo rustig af die tegen 90 rijdt.
Dus al die oprijders daarachter op hun remmen.
Zit je gekneld tussen die fluppo die zo rustig verder rijdt, en het linkse baanvak waar ze u voorbij zoefen.

Een bestelwagen die begint te slalommen. Wsl op zijn gsm of zo bezig.

3 baansvak. Ik in het midden, wilt die vrachtwagen rechts ineens naar het midden komen, terwijl ik al gekneld zat.

Een wagen met een remork voor me. Ineens allemaal getik tegen mijn auto.
Kwam wsl uit die zijn remork gevlogen, puinafval of zo.
Effectief wat putjes in mijn raam, hopelijk worden ze niet groter, maar ik vrees er voor.

Zo gaat dat.
Nood aan een brutale actiefilm nu.

--
oh ja:
"Falling down" bekijken lijkt me ideaal ,met michael douglas😁

No offense, maar als je een Belgische VISA-kaart aanvraagt en uw eerste aankopen zijn in Duitsland / bij een Duitse keten, dan vind ik het maar normaal dat de bank dit als verdacht / frauduleus zou zien. Het is ook maar voor uw eigen bescherming dat ze dat doen hé.

Mocht het omgekeerd geweest zijn was er waarschijnlijk anders gejammer dat de bank niets doet.
Nope ik heb eerst voor iets meer dan 2000€ betaald op reis in de usa op verschillende plaatsen/locaties/shops etc dus ik ging er vanuit dat ze die betalingen verdacht vonden.
Niet dus, die in de usa zijn gewoon doorgegaan.

Het stoort me ook niet dat ze dat verdacht vinden (in tegendeel, bewijst dat ze het toch controleren)
Wat me wel stoort is dat ze die betaling gewoon verwijderen ipv even blokkeren tot ze contact hebben opgenomen en bovendien dat ze dan zeggen "niet ons probleem dat dat product nu duurder is, los het zelf op"

Bwa is da zo raar?
Ik heb ook visa zodat ik gemakkelijk in het buitenland kan betalen. Waarom zou ik in Belgie met visa betalen?

Nope ik heb eerst voor iets meer dan 2000€ betaald op reis in de usa op verschillende plaatsen/locaties/shops etc dus ik ging er vanuit dat ze die betalingen verdacht vonden.

Het stoort me ook niet dat ze dat verdacht vinden (in tegendeel, bewijst dat ze het toch controleren)
Wat me wel stoort is dat ze die betaling gewoon verwijderen ipv even blokkeren tot ze contact hebben opgenomen en bovendien dat ze dan zeggen "niet ons probleem dat dat product nu duurder is, los het zelf op"
heb iets soortgelijk gehad met gewoon een overschrijving bij de bank. Vonden ze blijkbaar verdacht dus hebben ze die tegengehouden, twee keer. Maar mij laten weten dat ze dat tegenhielden? nee hoor. Daarvoor mocht ik dan zelf bellen na... begrijpe wie begrijpe kan.

heb je de kaart in België al eens gebruikt?

ik kan echt wel begrijpen dat ze zeggen "kaart gevraagd in België, enkel nog gebruikt in de VS, nu ineens in Duitsland, nog niet in België, daar klopt iets niet."

Bankapp openen in het buitenland + in dezelfde periode daar betaling doen triggert minder snel iets. Daarna betaling doen in buitenland (ander land dan eerder) maar bankapp wordt geopend in België is een ander verhaal, zeker als dat kort op elkaar volgt en de kaart nog nooit in België is gebruikt.

heb je de kaart in België al eens gebruikt?

ik kan echt wel begrijpen dat ze zeggen "kaart gevraagd in België, enkel nog gebruikt in de VS, nu ineens in Duitsland, nog niet in België, daar klopt iets niet."
Nope

zoals @recipe4hate al zei, waarom zou ik in België met de VISA betalen (behalve sommige internetaankopen)?
Toen ik de kaart aanvroeg heb ik de reden ook laten weten: We hebben één visakaart, staat op naam van mijn vrouw. Maar omdat de huurwagens op vakantie op mijn naam waren geboekt moest ik ook een visakaart op mijn naam hebben.

Ze laten wel 15 verrichtingen in de vs doorgaan zonder dat er een belletje gaat rinkelen? En dan nog vooral via brief. Ik mag al blij zijn dat die brief is aangekomen en dat geen 2 weken heeft moeten duren.

De technische dienst bij Alternate (PC winkel) is wel goed maar die gasten aan den toog de balie. Pfffttt ...
Maar goed, die worden dan ook slecht betaald. :tongue:
Beetje zelfde verhaal maar niet bij een pc winkel.

Had een acces point te koop gezet omdat ik nu toch mesh wifi heb.
Komt een aan de deur met een Proximus jasje aan, ik toon hem dat hij nog zeker werkt.

Het is niet zeker dat hij signaal door stuurt e, maar ik zit al jaren in het vak en ben werf leider.
Met veel allures dus, ik zeg tegen mijn vrouw. 100 % zeker van dat hij dat niet gaat kunnen installeren.
2 dagen later bericht, de 5ghz werkt niet.

Mijn vermoeden was dus juist, ik herhaal paar keer.
Het is getest voor verkoop, alles ging maar je mag het terug brengen.
Dan bekijk ik het nog eens op mijn internet en zet ik hem terug te koop.
Heb u geld nog hier liggen, maar hij bleef het ontwijken van het terug te brengen.
2.4 ghz werkt, wel mooie snelheid maar 5ghz lukt niet.

Ik zeg heb je firmware upgrade gedaan, staat alles goed ingesteld.
jaja ik zit in de branche, heb dat allemaal gedaan.

Ben gewoon mondig beginnen worden, en gezegd ik zit ook al jaren in het IT vak.
Maar goed, breng het nu maar terug.
Nooit meer iets van gehoord.

Zat nog 7 jaar garantie op eigenlijk, maar als ze met veel bla bla aan mijn deur komen.
Dan weet ik op al voorhand, aha dit gaat fout lopen. Zeker als het met een air en allures is.
Ze weten het al beter, maar eigenlijk weten ze niets.

Nope

zoals @recipe4hate al zei, waarom zou ik in België met de VISA betalen (behalve sommige internetaankopen)?
Toen ik de kaart aanvroeg heb ik de reden ook laten weten: We hebben één visakaart, staat op naam van mijn vrouw. Maar omdat de huurwagens op vakantie op mijn naam waren geboekt moest ik ook een visakaart op mijn naam hebben.

Ze laten wel 15 verrichtingen in de vs doorgaan zonder dat er een belletje gaat rinkelen? En dan nog vooral via brief. Ik mag al blij zijn dat die brief is aangekomen en dat geen 2 weken heeft moeten duren.
ja, als gij zegt "ik heb een VISA nodig voor op reis te gaan in Amerika", gaat dat idd niet flaggen als gij dan op reis in Amerika die kaart gebruikt he.
maar als gij dan een adres in België geeft, en die kaart wordt ineens opnieuw in Duitsland gebruikt, wél.

ik gebruik mijn master vooral voor mijn streaming-abonnementen. Dus je kan dat bvb in Belgie ook al doen.

dat ze dat enkel via de post laten weten, da's idd raar. Ik heb over laatst een Chinees een vrij hoog bedrag doen betalen, die kreeg al telefoon van zijn bank terwijl wij nog met de documenten bezig waren.

Het is toch niet zozeer het punt dat ze het verdacht vinden want nice ze proberen u te beschermen. Wel dat ze het annuleren ipv on hold zetten en u dan ook niet direct contacteren via mail/telefoon,

De radio.

6 keer hetzelfde liedje van Metejoor omdat hij een nieuw album uitbrengt. Tussen die 6 keer wordt alles opgevuld met Coldplay en een wedstrijd waarbij duizenden mensen een geluidje proberen te raden.

Simpele duiven.

De radio.

6 keer hetzelfde liedje van Metejoor omdat hij een nieuw album uitbrengt. Tussen die 6 keer wordt alles opgevuld met Coldplay en een wedstrijd waarbij duizenden mensen een geluidje proberen te raden.

Simpele duiven.
Hier nooit geen last van meteoren op de radio, zal aan de zender liggen. Maar als het op het werk is heb je natuurlijk niet altijd te kiezen.

ja, als gij zegt "ik heb een VISA nodig voor op reis te gaan in Amerika", gaat dat idd niet flaggen als gij dan op reis in Amerika die kaart gebruikt he.
maar als gij dan een adres in België geeft, en die kaart wordt ineens opnieuw in Duitsland gebruikt, wél.

ik gebruik mijn master vooral voor mijn streaming-abonnementen. Dus je kan dat bvb in Belgie ook al doen.

dat ze dat enkel via de post laten weten, da's idd raar. Ik heb over laatst een Chinees een vrij hoog bedrag doen betalen, die kreeg al telefoon van zijn bank terwijl wij nog met de documenten bezig waren.
Op zich hebben ze al geen reden nodig, want recht op een gratis 2e visa kaart :)
Heb de kaart ook niet in Duitsland gebruikt, ik heb van thuis een online aankoop gedaan in een grote duitse media keten (met een rood logo)
Overige aankopen zoals streamingabo's staan op naam van mijn madam haar visa
Het is toch niet zozeer het punt dat ze het verdacht vinden want nice ze proberen u te beschermen. Wel dat ze het annuleren ipv on hold zetten en u dan ook niet direct contacteren via mail/telefoon,
Dit inderdaad.
Gewoon annuleren en als ik dan vraag wie het verschil gaat bijpassen me afblokken en inhaken.
Nu het was ook nie de bank die me contacteerde maar world line zelf.

Ben nu wel eens benieuwd hoe het gaat aflopen met mijn aankoop, de winkel heb ik gemaild, men bestelling is aangekomen en mag ik morgen gaan afhalen.
Als ik die meekrijg zonder dat er een bedrag van de rekening gaat stuur ik world line nog een boeketje bloemen :D

Ik begrijp dat het de moment van oogst is, maar om nu om 23u48 te starten met heel uw veld maïs af te doen... Dat vind ik echt asociaal en absoluut onaanvaardbaar. Volgende x bel ik meteen de politie wegens nachtlawaai.
Mijn haat voor boeren en hun moordmachines is bij deze nog groter geworden. Vorige week moeten uitwijken in de gracht (bijna) omdat boer met zijn moordmachine voorrang van links nam.

Allez, mensen kunnen dan nu reageren met 'is maar 1x per jaar, maak je niet druk' of 'zonder boeren geen eten op uw bord' of 'de boeren hebben het al moeilijk genoeg'. Dat laatste ook, is er precies niet aan te zien met al hun kasten van huizen.

/einde ergernis

De radio.

Simpele duiven.
Qmusic vermoed ik? Ik ben oprecht als ik zeg dat ik zelden zoiets slechts heb gehoord, gezien of ervaren als Qmusic. Van de kutmuziek die steeds herhaald wordt tot de allerergste BV kontlikkende DJs, het is gewoon een verzameling pure kak. Alhoewel, ik denk dat zelfs kak beter is dan Qmusic. Want ik zou oprecht nog liever luisteren naar een compilatie van scheten en geluiden van stront die in de wc valt dan naar Qmusic.

En het ergste is dat quasi al die DJs zichzelf énorm goed vinden. En die hebben geen enkel greintje talent. Zo een Jolien Roets is tenminste nog sympa en een Dorothee Dauwe kan zich nog goed redden. Maar al de rest? Vreselijk. Maarten Vancoillie voorop. Wat een kwal. Zo ongrappig, onboeiend, onopmerkelijk en toch zo gedwongen aanwezig. Elke BV die langskomt wordt ook zo verafgood en afgejost dat het niet meer normaal is. En dan die exponenten van Vlaamse/Hollandse rotmuziek zoals Metejoor of Gers Pardoel die dan een concertje komen geven op Qmusic ofzo, waarna men vervolgens één van die nummers 97946 keer afspeelt per dag.

Of de wereld is weer aangevallen door een nieuwe reeks van 'Liefde voor Muziek', waar een stel artiesten die al 13 jaar geen nummer meer op de radio hebben gekregen worden gebundeld met één half competente artiest waarna men dan gaat circlejerken over elkaars nummers. Alsof het niet erg genoeg is dat mensen moeten doen alsof Belle Perez een 'repertoire' heeft, gaan die andere niemendallen die nummers dan ook nog eens herdoen ook. En dan gaat Qmusic u met die misbaksels op uw hoofd slaan op dagelijkse basis.

Wat een farce. Qmusic stond religieus op bij mijn vorige werk. Maakte niet uit hoe vaak ik het ging afzetten, een of andere gestoorde griezel daar bleef het opnieuw opzetten. Vreselijk. Letterlijk een van de katalysatoren voor mijn vertrek.

Ik begrijp dat het de moment van oogst is, maar om nu om 23u48 te starten met heel uw veld maïs af te doen... Dat vind ik echt asociaal en absoluut onaanvaardbaar. Volgende x bel ik meteen de politie wegens nachtlawaai.
Mijn haat voor boeren en hun moordmachines is bij deze nog groter geworden. Vorige week moeten uitwijken in de gracht (bijna) omdat boer met zijn moordmachine voorrang van links nam.

Allez, mensen kunnen dan nu reageren met 'is maar 1x per jaar, maak je niet druk' of 'zonder boeren geen eten op uw bord' of 'de boeren hebben het al moeilijk genoeg'. Dat laatste ook, is er precies niet aan te zien met al hun kasten van huizen.

/einde ergernis
Veel succes met te bellen.

Ik weet niet waar je woont maar:
We krijgen heel regelmatig de vraag of het toegelaten is dat landbouwers ook 's nachts aan de slag gaan. Het antwoord is: ja, van 1 maart tot en met 30 november.

Reeds in 1980 heeft het Hof van Cassatie geoordeeld dat storend nachtgerucht veroorzaken, dat met de normale uitoefening van een beroep noodzakelijk gepaard gaat, niet strafbaar is, wanneer de dader de gepaste maatregelen heeft getroffen om de nachtrust van de buren niet te storen. Deze rechtspraak werd later nog herhaald.

Volgens ons moet het verstoren van de rust van de inwoners ook worden afgetoetst aan de plaats waar de klager juist woont. In het kader van overlast door vergunningsplichtige activiteiten werd in het verleden reeds meermaals geoordeeld dat van een bewoner van het agrarisch gebied mag verwacht worden dat hij meer kan verdragen, omdat hij ook de voordelen geniet van wonen op het platteland.

Bovendien mag niet uit het oog verloren worden dat de oogstwerkzaamheden door een beperkt aantal mensen met een beperkt aantal oogstmachines op een korte tijd moeten worden uitgevoerd. In die korte periode gebeurt het dag en nacht doorwerken dan ook noodgedwongen.

Tegen deze achtergrond lijkt het ons weinig waarschijnlijk dat een strafrechter een loonwerker of landbouwer zal veroordelen voor de normale en dringende oogstwerkzaamheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan