Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er precies amper Vlamingen op Tinder zitten. Als ik 100 keer swipe ga ik misschien 15 Vlamingen gezien hebben.
Mijn range staat nochtans niet heel ver, maar bon.

Ja daar zit het vol Vlamingen!
Kan maar proberen he :laugh:

Ergernis hier: Sinds midden januari gebruiken we een nieuwe systeem op het werk en ik was het proefkonijn.

Vandaag komen er een deel van mijn collega's bij op dit programma die (andere) mails behandelen dan ik (Mijn werk is dan vooral de chats vanop de site + een deel andere mails ivm site/bestellingen).

Blijkbaar is er een rerouting probleem waardoor ik al hun mails krijg ipv dat het in de wachtrij staat voor hun.

Enige optie is mij dus sinds deze ochtend op 'Bezet' plaatsen zodat ik geen werk binnenkrijg en zelf tussen de 100'en rijen de mails/chats die voor mij zijn ga uit filteren.

Hopelijk is da snel in orde.

Ik werk in een zorgpraktijk, als personeel dat ook wel eens ziek valt, maar wil toch nuanceren.
Ik kan namelijk mijn agenda NIET zelf bepalen. Mijn bazen wel. Als ze, zoals elk mens kan overkomen, migraine hebben of zich wat minder voelen, verschuiven ze zaken. Dat kan ik als personeel niet doen. Ik kan niet vragen aan mijn bazen of ze wat patiënten willen afbellen, zeggen dat ik een uurtje of drie afwezig zal zijn omdat ik thuis een dutje ga proberen doen. Zij wel. Ik moet dus een dag ziek melden, zij niet.
Ik zit nu trouwens met sinusitis, dinsdag me ziek gemeld en laten testen (normaal werken we gewoon door tot de test positief zou zijn!), gisteren gaan werken omdat we een stagiaire hebben die het werk wel een pak lichter maakt voor mij en voor dinsdag geen ziekte doorgegeven maar overuren opgepakt simpelweg omdat ik nog 4 weken verlof en overuren staan heb en we er SAMEN door moeten.

Ziekte kies je namelijk niet hé. Ja, er zijn altijd profiteurs. Evengoed bij de zelfstandigen als bij de loontrekkenden. Maar ik vind het heel kort door de bocht gaan om mensen met een totaal andere invulling naar zowel jobinhoud als vrijheid in uurrooster als profiteurs te gaan bestempelen. Bij verpleegkundigen zal je veel sneller rugproblemen en klachten gelinkt aan ploegensysteem terugvinden dan bij huisartsen, orthopedisten, dermatologen,....
Ok, maar je gaat me niet wijsmaken dat jij om de x aantal weken sinusitis krijgt. Indien dit zo is dan moet je je laten onderzoeken :)

Mijn vrouw doet evenveel uren als de poetsman en secretaresse samen en kiest haar uren ook niet. Dat begint om 8u en stopt tot er geen patiënten meer komen. Zij neemt geen recup na wachten, werkt ook avonden,... Dan kan ik niet begrijpen dat mensen die nog niet de helft van haar uren doen om de zoveel weken ziek uitvallen of zeggen dat het allemaal niet meer gaat. Sorry maar daarvan komen de haren op mijn rug overeind. Wetende dat jij daar avonden zit te doen en zij voor de minste scheet thuisblijven en jij die avond daar kan werken om hun loon te betalen.

Voor alle duidelijkheid het gaat hier niet over occasioneel eens ziek vallen of de kleine die eens ziek is.

Ik erger me aan mensen op BG dat een volledig bericht quoten en dan als eigen feedback geven:

Dit

Geef dan gewoon een like.

P.S. Ge kunt nu binnenkoppen
Ik doe dit enkel als ik heel erg akkoord ben.
Voor de rest vond ik
dit wel een heel flauwe poging om wat likes te verzamelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan