Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n festival van wereldklasse is toch een mooi uithangbordje? Waarom zou de overheid dat niet mogen ondersteunen?
Omdat die in 2019 nog miljoenen winst hebben gemaakt? Erger mij dood dat we belastinggeld pompen in bedrijven die jaar na jaar miljoenen winst maken maar in de problemen geraken tijdens corona. Terwijl hun winsten voor het grootste stuk naar de aandeelhouders zijn gegaan. En die verliezen vaak boekhoudkundig zeer handig zijn opgesteld

Omdat die in 2019 nog miljoenen winst hebben gemaakt? Erger mij dood dat we belastinggeld pompen in bedrijven die jaar na jaar miljoenen winst maken maar in de problemen geraken tijdens corona. Terwijl hun winsten voor het grootste stuk naar de aandeelhouders zijn gegaan. En die verliezen vaak boekhoudkundig zeer handig zijn opgesteld
En ondertussen al 2 jaar zonder inkomsten. Denk ook wel dat een bedrijf van die grootte veel meer inkomsten in het laatje brengt voor de overheid dan wat ze er nu in wil investeren. Zou je je dan beter niet ergeren aan al die zelfstandigen/bedrijven die het afgelopen jaar steun ontvingen maar eigenlijk financieel niet gezond zijn? En dan heb je ook nog het extra-financiële aspect zoals gezegd.

En ondertussen al 2 jaar zonder inkomsten. Denk ook wel dat een bedrijf van die grootte veel meer inkomsten in het laatje brengt voor de overheid dan wat ze er nu in wil investeren. Zou je je dan beter niet ergeren aan al die zelfstandigen/bedrijven die het afgelopen jaar steun ontvingen maar eigenlijk financieel niet gezond zijn? En dan heb je ook nog het extra-financiële aspect zoals gezegd.
Ik kan me aan zoveel ergeren op dat vlak. Hetgeen je daar schrijft is daar zeker onderdeel van. Ook de idiote hulpmaatregel van de Vlaamse overheid met hun 200 euro voor gas en elektriciteit. Iedereen die ook maar 1 dag op TW Corona stond ontving die eenmalig. Terwijl er anderen maanden hebben thuis gezete. Maar natuurlijk, als je jarenlang bespaard hebt op overheidspersoneel heb je de mankracht niet om gerichte maatregelen op maat te laten toepassen.

Misschien al eens stil gestaan dat deze oproep niet komt van die 'dik betaalde frustros' maar van de basis die hun lonen nauwelijks tot niet zien stijgen terwijl het leven steeds maar duurder is geworden? Dat zij de economie laten draaien, en dit nogmaals bewezen is tijdens corona dat werkgevers zonder werknemers niets bijdragen aan de economie? Heb je er misschien ook al eens over nagedacht dat een deftige loonsverhoging ook gewoon zuurstof is dat je pompt in de economie? We gaan met z'n allen moeten consumeren na corona.

Ze steken zich altijd weg achter hun 'basis'. Is hun basis groot genoeg als excuus te gebruiken de economie te treffen waar hun basis amper in vertegenwoordigd is? Staken is een extreem laatste redmiddel van op de dag van vandaag veel te veel misbruikt wordt.
Voor de rest akkoord met uw post

Ze steken zich altijd weg achter hun 'basis'. Is hun basis groot genoeg als excuus te gebruiken de economie te treffen waar hun basis amper in vertegenwoordigd is? Staken is een extreem laatste redmiddel van op de dag van vandaag veel te veel misbruikt wordt.
Voor de rest akkoord met uw post
Enkele weken geleden was er al een eerste flyeractie voor het IPA. In Oost-Vlaanderen is dit uitgegroeid tot een staking op vele bedrijven, op vraag van de basis. De 'top' riep enkel op om te sensibiliseren. Vele mensen weten niet welke periode van onderhandelingen er voor een actie al plaats gevonden zijn. Als op die onderhandelingen er totaal geen marge is om iets te bereiken. Dan komen we terecht bij het laatste redmiddel staken. Vergeet ook niet dat bepaalde sectoren niet geleden hebben onder corona, integendeel de werkdruk lag nog nooit zo hoog en dit in onveilige situaties. Maar ook daar zitten ze vast aan de 'gemoderniseerde' loonwet.

Onderhandelingen bestaan uit 2 partijen die tot een compromis moeten komen, terwijl 1 partij een degoutante hefboom in handen heeft.
Met andere woorden, 't is die laatste die eigenlijk zijn goesting moet krijgen of er wordt gestaakt.
Welke stakingen in oostvlaanderen trouwens?
Newsflash, de werkdruk in een onveilige situatie lag voor iedereen hoog, enkel de sectoren met grootste brulaap wil staken.
En nog steeds geen reden om de andere werknemers & werkgevers, die er niets mee te maken hebben , zonder pardon te treffen

Onderhandelingen bestaan uit 2 partijen die tot een compromis moeten komen, terwijl 1 partij een degoutante hefboom in handen heeft.
Met andere woorden, 't is die laatste die eigenlijk zijn goesting moet krijgen of er wordt gestaakt.
Welke stakingen in oostvlaanderen trouwens?
Newsflash, de werkdruk in een onveilige situatie lag voor iedereen hoog, enkel de sectoren met grootste brulaap wil staken.
En nog steeds geen reden om de andere werknemers & werkgevers, die er niets mee te maken hebben , zonder pardon te treffen
Jouw woordkeuze en stijl van communiceren.. beetje gefrustreerd? Je zegt dus eigenlijk dat iedereen maar moet werken onder stress in onveilige situaties en dat met een loon dat steeds minder waard is ten opzichte van de kost van het leven dat steeds stijgt? Dat kan perfect je mening zijn. Maar gelieve dan ook hier niet meer te posten over je ergernissen. Want dat moet je die maar slikken en erover zwijgen. Tenzij jij iemand bent die graag klaagt en zaagt maar te tam is om er iets aan te doen. Want dat is immers wat het grootste deel van de militanten wil doen. Zich inzetten voor de collega's op de werkvloer qua veiligheid, gezondheid en balans werk-privé etc.

Al eens gedacht wat de impact is/was op de coronacijfers van al die onveilige situaties? En bedrijven die constant zitten te dreigen om de boel toe te doen en te verhuizen naar het buitenland? Die chantage vind je dan niet degoutant?

Stakingen (zonder piketten) waren er vooral in de gentse kanaalzone (Brose, ArcelorMittal..)

De beste vriendin van mijn ma is overleden aan kanker. Nog geen 60 jaar was ze.
Net maar gebeld met haar. Kwam toch binnen.

Ze lag op palliatieve en mijn ma kon daar de laatste weken wel altijd langsgaan samen met nog een vriendin. Maar als ik het goed verstond sinds maandag mocht alleen haar dochter komen, omwille van de maatregelen gok ik.
Ook wel allesbehalve dat ik nu niet naar daar kan om haar wat te steunen.
Ze heeft die andere vriendin dan als vast contact en gaat daar straks langs dus ja. En mijn ouders zijn ook allebei 60-plussers...
En buiten afspreken is nu niet te doen laat staan gepast voor zoiets.
Dat is toch wel echt hard

Dit is weer typisch Belgisch. Plaatsen ze hier een nieuw gebouw, maar die gevel vloekt zo hard met de aanpalende gebouwen. Echt een tang op een varken.

Kameraad die (al langer nu) doorheeft dat hij veel zal mogen delen door 2 na de echtscheiding.

Tot daaraan toe.

Maar nu blijkt ook, voordelen opgebouwd via het werk en zo, delen door 2.
Dus pensioensparen via het werk, en hij heeft al 20 jaar dienst zo, later delen door 2.

Lol. Die is echt onwezenlijk gescheten.

Ik denk dat hij beter nu gewoon veel stopzet, laat bevriezen, en opnieuw begint. Want nog 20 jaar verder sparen, waarbij het toch wordt gedeeld door 2. Maar ik weet niet, of dat allemaal zomaar gaat. Ik hoop het voor hem.

Hij altijd hard gewerkt en gedaan, en zij zo'n passieve hoempa foempa.

Mededeling van de dag: Oldskooler is blij dat hij nooit in die shit is getrapt.

De algemene mentaliteit bij werknemers. Mijn vrouw is ook arts en zelfstandige samen met nog een andere arts. Zij en haar collega zijn quasi nooit ziek (nog niemand ziek gevallen op 5j tijd). De kuismensen en secretaressen daarentegen zijn om de maand wel eens ziek. Soms voor één dag en soms voor een week of zelfs langer.

Zelfde hier in het ziekenhuis. Van de verpleging is standaard 10% afwezig en meestal stijgt dit naar 15-20%.

Maar pas op als je voor meer flexibiliteit vraagt. Direct vakbond dit en vakbond dat. Frusterend te weten dat je eigenlijk moet werken om die mensen hun ziekteverlof te betalen.

De algemene mentaliteit bij werknemers. Mijn vrouw is ook arts en zelfstandige samen met nog een andere arts. Zij en haar collega zijn quasi nooit ziek (nog niemand ziek gevallen op 5j tijd). De kuismensen en secretaressen daarentegen zijn om de maand wel eens ziek. Soms voor één dag en soms voor een week of zelfs langer.

Zelfde hier in het ziekenhuis. Van de verpleging is standaard 10% afwezig en meestal stijgt dit naar 15-20%.

Maar pas op als je voor meer flexibiliteit vraagt. Direct vakbond dit en vakbond dat. Frusterend te weten dat je eigenlijk moet werken om die mensen hun ziekteverlof te betalen.

Het "probleem" is dat 't ook altijd dezelfden zijn.
Altijd iets aan de hand.
Ook es zo ene gehad die voor 't minste thuis bleef en met echt alles overdreef.

Komt ne keer binnen, zet zich zuchtend neer en kijkt bedrukt. Op den duur negeerde iedereen dat want da was elke week wel iets.
Soit begon em zo: "ja ik heb kanker he, ik ga thuis bekomen" en iedereen vroeg dan wel hoe of wat maar hij ging al jankend weg.
Negeerde telefoons alles.
Long story short, uiteindelijk bleek em gewoon dus poliepen te hebben, niks kwaardaardigs niks,... Maar wel een resem dagen thuis om te bekomen.

Dit is weer typisch Belgisch. Plaatsen ze hier een nieuw gebouw, maar die gevel vloekt zo hard met de aanpalende gebouwen. Echt een tang op een varken.
Ik vind dat nog goed meevallen. Je moet het onthaalpaviljoen van het Gruuthusemuseum in Brugge eens zien ... Een ooit prachtig plein met schitterend uitzicht op het Gruuthuse, daar staat nu dit:

Brugge_Gruuthuse_IMG_0024.jpg

Laatst bewerkt:
Das hier precies de FB groep: ge zijt van... daar klagen ze ook altijd dat 't allemaal mooier was en alles met lelijke beton wordt gevuld :unsure:

Maar da ding hierboven is echt wel lelijk se :lol:

Kameraad die (al langer nu) doorheeft dat hij veel zal mogen delen door 2 na de echtscheiding.

Tot daaraan toe.

Maar nu blijkt ook, voordelen opgebouwd via het werk en zo, delen door 2.
Dus pensioensparen via het werk, en hij heeft al 20 jaar dienst zo, later delen door 2.

Lol. Die is echt onwezenlijk gescheten.

Ik denk dat hij beter nu gewoon veel stopzet, laat bevriezen, en opnieuw begint. Want nog 20 jaar verder sparen, waarbij het toch wordt gedeeld door 2. Maar ik weet niet, of dat allemaal zomaar gaat. Ik hoop het voor hem.

Hij altijd hard gewerkt en gedaan, en zij zo'n passieve hoempa foempa.

Mededeling van de dag: Oldskooler is blij dat hij nooit in die shit is getrapt.
Als je trouwt met gemeenschap van goederen of gewoon zonder huwelijkscontract, dan kan dat bij een echtscheiding idd zwaar in je nadeel uitdraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan