Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem met fietsers+rotondes is dat je vroeger veel meer rotondes had waar je sws voorrang moest geven aan fietsers, dus zonder haaientanden. Ondertussen zie je die zoveel niet meer, maar uit 'oude gewente' blijven mensen wel voorrang geven aan fietsers op de rotonde.

En fietsers op de fiets op het zebrapad, die denken dat ze voorrang hebben, krijg er ook het schijt van haha :p

Het omgekeerde stoort me ook (maar dan vooral bij fietsers): voorrang nemen waar ze geen voorrang hebben.
Hier in de buurt hebt ge veel rotondes met haaientanden op het fietspad, maar geen kat die zich daar iets van aantrekt en dus zonder twijfel gewoon doorrijdt. Dat geldt trouwens ook voor heel wat autobestuurders die als ze aan zo'n rotonde een fiets zien naderen vol op de rem gaan staan "wAnT dIe fIeTseR zAl WeL vooRrAnG hEbBen".

Nu we toch bezig zijn met verkeersergernissen: voetgangers die geen inzicht hebben van het verkeer. Het gebeurt me té vaak dat ik bv sta te wachten om vanuit een straat of een winkelparking een (drukke) baan op te rijden. En nét op het moment dat ge dan een kans lijkt te zien om de baan op te kunnen rijden, komt er dan een voetganger aan die op z'n dooie gemakje voorbij taffelt. En in theorie is zo'n voetganger natuurlijk wel gewoon in z'n recht en overtreedt die geen verkeersregel, maar het zou toch gewoon veel simpeler zijn als zo iemand een béétje inzicht zou hebben door te vertragen en teken te doen dat ge vlug moogt oversteken.

In hetzelfde rijtje trouwens nog een ergernis: mensen die op de parking van de supermarkt in het midden van de doorgang blijven stappen, liefst nog met het hele gezin langs elkaar en totaal niet (willen) doorhebben dat er een auto achter hen rijdt/stilstaat.

En om af te sluiten: diezelfde soort voetgangers die ook niet het inzicht hebben om even halt te houden als er een auto achterwaarts uit een parkeervak rijdt. Wanneer ik vertrek let ik uiteraard op en kijk ik in al m'n spiegels, maar eenmaal ge dan aan het vertrekken zijt en achteruit rijdt, zou het handig zijn als voetgangers ook een béétje moeite doen op te letten ipv als een kieken zonder kop door te blijven lopen.

Zo, een fijne dinsdagochtend verder.
Ik snap uw frustratie, maar echt verkeersvriendelijk is het in België toch ook niet voor fietsers. Als ge dat vergelijkt met Nederland waar fietser koning is. Op rotondes heeft daar zo goed als altijd de fietser voorrang en bij rode lichten springt dat bijna dadelijk op groen als ge staat te wachten als fietser. Hier staat ge af en toe minutenlang stil met dat drukke verkeer.

Ik snap uw frustratie, maar echt verkeersvriendelijk is het in België toch ook niet voor fietsers. Als ge dat vergelijkt met Nederland waar fietser koning is. Op rotondes heeft daar zo goed als altijd de fietser voorrang en bij rode lichten springt dat bijna dadelijk op groen als ge staat te wachten als fietser. Hier staat ge af en toe minutenlang stil met dat drukke verkeer.

Daar volg ik u ook volledig in hoor, ik zou er ook geen probleem mee hebben als fietsers altijd voorrang hebben op een rotonde. Maar zo een situatie waarbij ze géén voorrang hebben, maar een groot deel van de fietsers (en automobilisten) zich er niets van aantrekt, zorgt gewoon voor gevaarlijke situaties en frustraties.

In Nederland hebben fietsers net bijna nooit voorrang op rotondes...

Tiens, stond hier geen fiets... Heb em gelukkig al terug, wel jammer van het slot.

Hoe heb je hem teruggevonden? Via politie; stond hij iets verder of weggesnokt door de wind?

Je zou voor minder meer inventief moeten worden om je fiets beter te beveiligen tegen diefstal.
Heb ooit iemand gekend, die telkens zijn zadel verving bij het vastzetten van zijn fiets, met een ander zadel waarin naalden staken :laugh:.
Hij sprak zelfs over het vervangen van de rubberen handvaten met scheermesjes eronder.
Kerel was paranoia ten top.

Hoe heb je hem teruggevonden? Via politie; stond hij iets verder of weggesnokt door de wind?

Je zou voor minder meer inventief moeten worden om je fiets beter te beveiligen tegen diefstal.
Heb ooit iemand gekend, die telkens zijn zadel verving bij het vastzetten van zijn fiets, met een ander zadel waarin naalden staken :laugh:.
Hij sprak zelfs over het vervangen van de rubberen handvaten met scheermesjes eronder.
Kerel was paranoia ten top.
Gps in je frame steken zou da geen optie zijn ? Is wel helemaal loco misschien, maar voor sommige dure fietsen zouden ze da toch moeten erin krijgen.

Gps in je frame steken zou da geen optie zijn ? Is wel helemaal loco misschien, maar voor sommige dure fietsen zouden ze da toch moeten erin krijgen.
Hier in 9100 bij een grote fietsenwinkel kan je dit inderdaad laten plaatsen, vooral bij elektrische modellen.

Hier in 9100 bij een grote fietsenwinkel kan je dit inderdaad laten plaatsen, vooral bij elektrische modellen.
Een professionele dief zal hier wel van afweten en uitpluizen of er een GPS in steekt. Alleen, hoeveel daarvan zijn er tussen de kindjes die stelen voor de lol of pikken voor een criminele bende? GPS lijkt inderdaad een goede optie en maar hopen op de juiste dief :).

Er zit inderdaad een GPS in : ). Ik was in een andere stad (fiets stond in stalling aan station) en kreeg melding dat er beweging was. Ik dacht eerst dat het een glitch was omdat hij rond het station bleef hangen maar dan een half uur later stond hij een plein verderop om dan uiteindelijk 50 minuten later op het adres van het politiebureau te staan. Heb toen maar even gebeld naar de lokale politie en 's avonds gaan afhalen daar.
Kleine schade aan vork vooraan maar verder in orde en rijdend ^^

Het omgekeerde stoort me ook (maar dan vooral bij fietsers): voorrang nemen waar ze geen voorrang hebben.
Hier in de buurt hebt ge veel rotondes met haaientanden op het fietspad, maar geen kat die zich daar iets van aantrekt en dus zonder twijfel gewoon doorrijdt. Dat geldt trouwens ook voor heel wat autobestuurders die als ze aan zo'n rotonde een fiets zien naderen vol op de rem gaan staan "wAnT dIe fIeTseR zAl WeL vooRrAnG hEbBen".
Ik 2nd al uw ergernissen en voeg deze toe: Autos die voorrang geven, zomaar random op elke plaats, omdat ik met ne kleine wandel. Vriendelijk enal, maar echt storend en onnodig.
Dan probeert ge uwe kleine te leren dat ze moet opletten met oversteken ("goed kijken of er autos zijn schatje, kijk die komt eraan, wij wachten hier"), en dan rijdt die chauffeur tot bij u, stopt dan, en zit u aan te gapen als een grazende koe.

"Kijk papa, die auto stopt, autos stoppen altijd hé". En dan moet ge uw dochter nogmaals uitleggen dat de Belgische wegen gevuld zijn met mentaal gehandicapten, en dat ze echt niet zomaar mag oversteken.

Ergernis ivm onze verhuis + schoonfamilie.

De lift komt om 9u, we hebben deze voor 1u gereserveerd, dus tot 10 uur.

Mijn vriendin haar broer (een echte blaaskaak) komt om 8:15u, om alles klaar te zetten, zodat alles tegen 9:30u klaar is want om 9:30u moet hij naar zijn werk (da's niet mijn/ons probleem :sop:).

Hij wilt gewoon stoefen om te zeggen dat we ni zonder hem konden verhuizen, dat het dankzij hem is dat alles om 30min boven is geraakt en dat hij de held van de dag is (Hij ging een lift regelen, 1,5 maand beloofd, tot het zover was, dan ging het opeens niet meer :wallbash: )

Nu wilt mijn vriendin haar pa ineens om 8u komen, zodat alles klaarstaat en dat we klaar zijn om 9:30u - Toevallig het uur wanneer blaaskaak naar zijn werk moet ... (opnieuw, niet mijn/ons probleem)

Als we om 8:30u afspreken en om 8:45u alles klaarzetten, dan is er tijd genoeg. 90% van mij kan via de trap naar boven buiten bureaustoel en mijn bureau misschien.
Maar als we om 8:30u afspreken en om 8:45u beginnen dan kan blaaskaak niet gaan stoefen op Facebook dat onze verhuis een succes was dankzij hem ... (van alles wat hij doet maakt hij post op Facebook met foto's ...)

Mijn ouders gaan koffiekoeken voorzien voor 's morgens en er was dan dit week-end gezegd dat zij voor de broodjes voor 's middags zouden zorgen.
Niet dus want als alles boven is, dan gaan ze terug naar huis en moeten ze dus geen broodjes voorzien voor ons :wtf:

Dat gaat nen hele toffe dag worden, kga mij serieus moeten inhouden of kga ontploffen en is mijn gedacht zeggen over de blaaskaak.

@dev!lke
Ik begrijp jouw ergernis ivm schoonfamilie, ik heb de slechte eigenschap om me daar ook soms in op te winden...

Wij waren dit weekend uitgenodigd bij mijn schoonbroer en hebben daar een paar uur in de kou buiten gestaan. Het tijdstip was door hen gekozen net op het moment dat onze kinderen normaal gezien een namiddagdutje doen. (lees: de enige 2u overdag dat we er eens vanaf zijn.)
De kinderactiviteit was 'buiten in de modder spelen' dus ze mochten erna in bad zodat ze uiteindelijk pas na 21u in bed lagen.
Onze kleren en hun kleren daarna in de was gedaan, want vol aarde. Voor ons stopte de dag na 22u nadat alles opgekuist/opgeruimd was.
Speelgoed en hun botten moeten nog afgewassen worden.

Schoonfamilie: je moet ze er verplicht bij nemen hé..... :)

Maar jouw ergernis samengevat: Sommigen komen dus al om 8u of om 8u15 ipv het door jou gewilde 8u30?
Maak je nu niet van een mug een olifant omdat je uw schoonbroer niet goed af kan? :p

Laatst bewerkt:
Ik begin echt een bore-out te krijgen van al dat thuiswerk. Ik kan me echt niet meer opladen.
Ik heb u nog al eens gequoute omwille van een herkenbare uitspraak en ik doe het gewoon nog eens.

Ik heb best wel wat werk te doen, maar ik ontvang geen signalen dat iemand erop zit te wachten en dat het dringend is. Gevolg is dat alles blijft hangen.
Sowieso zie ik al weinig resultaat van mijn, dat is nu nog erger.

@dev!lke
Ik begrijp jouw ergernis ivm schoonfamilie, ik heb de slechte eigenschap om me daar ook soms in op te winden...

Wij waren dit weekend uitgenodigd bij mijn schoonbroer en hebben daar een paar uur in de kou buiten gestaan. Het tijdstip was door hen gekozen net op het moment dat onze kinderen normaal gezien een namiddagdutje doen. (lees: de enige 2u overdag dat we er eens vanaf zijn.)
De kinderactiviteit was 'buiten in de modder spelen' dus ze mochten erna in bad zodat ze uiteindelijk pas na 21u in bed lagen.
Onze kleren en hun kleren daarna in de was gedaan, want vol aarde. Voor ons stopte de dag na 22u nadat alles opgekuist/opgeruimd was.
Speelgoed en hun botten moeten nog afgewassen worden.

Schoonfamilie: je moet ze er verplicht bij nemen hé..... :)

Maar jouw ergernis samengevat: Sommigen komen dus al om 8u of om 8u15 ipv het door jou gewilde 8u30?
Maak je nu niet van een mug een olifant omdat je uw schoonbroer niet goed af kan? :p
Niet alleen dat hoor, da's enkel van vandaag eh :biglaugh:

Hij was eerst boos / in zijn gat gebeten omdat hij niet achter onze bestelde meubels mag gaan.
We gaan die op donderdag 01/04 halen en hij werkt dan.
Hij verwacht dat wij die gaan halen wanneer hij kan.
Ik ga de planning van onze verhuis niet aanpassen naar hem.

Zoals int bericht, hij ging de lift regelen, was ermee aan het stoefen dat die mannen goed zijn en snel en da zijn echte zotten!!
Puntje komt bij paaltje, lift past niet in de doorgang (afmetingen waren van in het begin doorgegeven) en dus mochten we opzoek naar een nieuwe lift (klein punt, rap gefixt ma het gestoef is er altijd teveel aan).

Hij gaat haar helpen met de verhuis met de remorque, ahnee het zal ni gaan want hij moet werken. Ah het gaat toch wel. Nee sorry kmoet dan iets anders doen. Nee laat maar, ik kan wel (letterlijk zo is het gegaan)

Hoe kunt ge dan iets plannen als hij om de dag van gedacht veranderd.

Hij gaat beslissen hoe wij onze verhuis moeten regelen, daar komt het int groot op neer.
En ja, hoe langer ik hem ken, hoe minder ik ervan moet weten.
(in de fitness was er iemand dat hem ook kende en hij zei: "ahja, den diene *zucht* " - ik begreep die reactie eerst niet maar nu wel :rofl:)

Alles van wat ik van hem al weet + nu ivm onze verhuis doen de emmer wat overlopen.
Na de verhuis zal er wss toch terug minder contact zijn en zal het beter zijn (denk ik :unsure:)

Toch niet mijn ervaring en ik heb afgelopen zomer ongeveer 250 kilometer gefietst. Veel beter verkeer voor fietsers daar. Een genot.
Dat het daar oneindig veel beter is voor fietsers is natuurlijk een vaststaand feit. Maar dat van de voorrang op rotondes klopt wel niet. :p Ze zijn daar zelfs erg eenduidig: buiten bebouwde kom heeft een fietser nooit voorrang, binnen bebouwde kom is het dan wel weer afhankelijk per gemeente. De automobilisten zijn daar ook wel meer gewoon om om te gaan met fietsers, waardoor alles veel aangenamer is voor iedereen.

Ik heb trouwens 5 jaar lang gewerkt in Groningen en Friesland, elke week 3x op en af, dus heb daar ook wel mijn km's gemaakt om de praktijk te zien.

Vieze vuile mottige vakbonden, economie staat al onder druk en dan nog eens OV lamleggen.
De eerste partij die openbaar bekend maakt dat zij van plan zijn vakbonden aan banden te leggen, krijgt mij stem vanaf nu.

Vieze vuile mottige vakbonden, economie staat al onder druk en dan nog eens OV lamleggen.
De eerste partij die openbaar bekend maakt dat zij van plan zijn vakbonden aan banden te leggen, krijgt mij stem vanaf nu.
Staat er toch bij waarom dat ze staken. En kan daar wel in volgen.

Stakingen volgen op mislukte loononderhandelingen

Aanleiding voor de actiedag zijn de vastgelopen loononderhandelingen voor de werknemers in de privésector. De werkgevers willen maximaal 0,4 procent loonsverhoging geven boven op de index. Maar de vakbonden vinden dat veel te weinig.

Dat er nu ook gestaakt wordt bij het openbaar vervoer, heeft ermee te maken dat de maximale loonsverhoging die wordt vastgelegd voor de privésector, ook geldt voor overheidsbedrijven zoals de NMBS, De Lijn, Bpost en Proximus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan