Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frituur die overgenomen is door frietchinezen. Nu goed, daar is op zich niks mis mee, maar toen ik zondag ging was het toch wreed erg. Vroeger stond daar altijd drie à vier man personeel. Nu waren ze met twee. Eén voor te bakken en de andere voor de kassa. Ik geef mijn bestelling door en vraag een cheeseburger met curryketchup. Toevallig keek ik met een half oog mee naar het kassasysteem en zag dat hij alle sauzen overliep en toen aan zijn baas vroeg of warme curry hetzelfde was als curryketchup. Ik voelde de bui al hangen en zei dat hij dan maar tomatenketchup mocht nemen. Wederom ging hij in het systeem alle sauzen af en na vier keer de verkeerde saus gepakt te hebben vroeg hij aan zijn baas of tomagrec een afkorting was voor tomatenketchup. Quod non.

Duurde een half uur eer mijn bestelling klaar was, wat vroeger nooit het geval was.
Jammer, onze frituurchinees was echt een dik success, is sindsdien vertrokken naar ergens anders en ik mis hem na 10 jaar nog steeds 🥲 .
Was wel ne gast die vol met tatoos stond, verdenk nog steeds dat hij is moeten onderduiken voor Triad/Yakuza toestanden. :unsure:
Zou nog een goeie film zijn, Ex Triad/Yakuza die onderduikt als frietchinees in een pitoresk vlaams dorpje.

Een collega van mij gebruikt al jaren een e-mailadres waar zijn achternaam verkeerd geschreven werd door de IT-dienst.

Ik zou zoiets onmiddellijk laten aanpassen, maar niet iedereen geeft er dus om.
True, verre collega van mij heet Erik maar zijn e-mail en alles op de bedrijfswebsite zegt Eric, tot op het punt dat ik het ook niet meer wist.

een paar jaar geleden heeft er iemand een naamstrip voor op mijn kleerkast gemaakt in mijn bedrijf met 'ij' in plaat van 'y' voor mijn achternaam...

toen dat ik hem er op wees, zei die dan: Ben je zeker? ik heb het nog anders gezien

Nee, ik ben er echt niet zeker van hoe ik mijn eigen naam moet schrijven :sarcastic:

Collega van mij heeft een veel voorkomende naam in Vlaanderen. Uitspraak blijft compleet hetzelfde, enkel is hij op een andere manier geschreven (1 letter verschil). Als die z'n naam telefonisch doorgeeft hoor ik hem altijd zeggen: 'ah mevrouw, ik zie dat u mijn naam verkeerd schrijft, het is...'.

De grapjas.

een paar jaar geleden heeft er iemand een naamstrip voor op mijn kleerkast gemaakt in mijn bedrijf met 'ij' in plaat van 'y' voor mijn achternaam...

toen dat ik hem er op wees, zei die dan: Ben je zeker? ik heb het nog anders gezien

Nee, ik ben er echt niet zeker van hoe ik mijn eigen naam moet schrijven :sarcastic:
Het sociaal secretariaat kon de schrijffout op mijn loonfiche niet aanpassen "want dat is gelinkt aan uw rijksregisternummer".
Je bedoelt aan mijne pas, waarvan ik u een kopie heb opgestuurd en waar mijn naam toch wel anders staat geschreven dan op mijn loonfiche? :unsure:

Artikel op HLN over een man die vermist is. Het gaat over een onrustwekkende verdwijning en ze vragen wie hem gezien heeft.
Maar dan zetten ze wel het artikel met alle info in achter de paywall :angry:.

Toch gemakkelijk ze. Ik ben een manager of zelfstandige en kan honderdmiljoenmiljard verschillende soorten uitgaven -waaronder een kilometerheffing- indienen als onkosten zodat dit op de kap van de belastingsbetaler terechtkomt. Ik stel een kilometerheffing voor die het plebs niet kan terugvorderen maar ik wel.

Wat een genie.

Toch gemakkelijk ze. Ik ben een manager of zelfstandige en kan honderdmiljoenmiljard verschillende soorten uitgaven -waaronder een kilometerheffing- indienen als onkosten zodat dit op de kap van de belastingsbetaler terechtkomt. Ik stel een kilometerheffing voor die het plebs niet kan terugvorderen maar ik wel.

Wat een genie.
Treinstations sluiten om de files op te lossen? :wallbash:
What about meer, betere en stipt rijdende treinen? Wie weet stapt er dan wat meer volk op de trein i.p.v. de auto, ook in dat nu weinig gebruikte station.

Wat een genie.
Mag ik je er op wijzen dat onkosten van een zelfstandige niet op magische wijze terugbetaald worden door de overheid. De mogen enkel ingebracht worden als kost voor de berekening van uw winst waarop je belast wordt. Zoals een werknemer die ook zou kunnen ingeven als beroepskost moest men die kilometers afleggen voor de uitvoering van hun beroep.

toen ik op mijn huidige job begonnen ben, heeft ICT het ook gepresteerd om mijn naam fout in te geven voor email-adres en login.
idem, en ze hebben dat toen wel gecorrigeerd maar achterliggend was dat toen nog altijd fout (geen idee of dat nu al in orde is, ik weet niet meer hoe ik dat kon zien)

Een hele week bezig geweest voor een oplossing om mijn wagen van punt A, de garage, naar punt B, de keuring te krijgen op een legale manier.
Funny note : Deze is momenteel totaal geldig verzekerd op Chassisnummer.

Oplossing 1 : platen van een vorige auto op deze zetten voor 1 dag en de verzekering verwittigen ging niet want heb al 3 maanden geen platen meer na ongeval met vorige wagen en deze was technisch niet klaar om al in te schrijven.

Oplossing 2 : de "nieuwe" nationale nummerplaat, in het leven geroepen voor mensen zonder nummerplaat die hun wagen moeten vervoeren met oog op herstelling of keuring of dergelijke, is 20 dagen geldig.

Ideaal zou je denken tot je ze moet aanvragen : ik bel de verzekering en vraag hoe je deze aanvraagt.
" ja meneer dan moet je een formulier tot inschrijving hebben en daar plakken we een code op en dan krijg je van de de DIV een UA plaat.
Ik zeg dat ik net naar de keuring moet voor een roze formulier zodat ik nieuwe platen kan vragen dus hoe kan ik dan een formulier hebben als ik niet op de keuring geraak ?
"Ja meneer dan gaat een nationale plaat niet"
Nou dat was weer lekker 200% op zijn Belgisch geregeld.

Optie 3 : Van die mannen bellen met Z platen die langs komen.
Ik vind er 4 in mijn regio, nummer 1 bel ik Zaterdag en ging me vandaag laten weten om Donderdag of Vrijdag te gaan, niets van gehoord.

Nummer 2 bel ik Vrijdag " oh nee meneer volgende week heel druk en geen tijd "
Dezelfde persoon had een vriend eens gebruikt een tijd terug en toen ging elk moment van elke dag, nuja kan net pech zijn maar mijn wagen staat momenteel al een week klaar aan de garage dus die moet daar stilaan weg dus tijd is niet mijn vriend.

Nummer 3 " ja meneer kost 100 euro excl keuringskosten "
Ik zeg waar de wagen staat en vraag op dag X een afspraak.
"OH nee meneer als Wij de wagen moeten komen halen dan is het 150 euro, kan u niet tot bij ons komen en dan naar keuring"
Ja nee als ik platen had voor op de weg dan reed ik wel zelf naar de keuring.

Persoon 4 : bel ik gisteren en stuurt vandaag dat we Donderdag om 13u kunnen gaan, geen gezever over extra kosten om tot aan de wagen te komen en brengt hem ook zonder morren terug na de keuring, eindelijk iemand die de woorden van zijn zoekertje lijkt waar te maken.

Nu hopelijk er door zodat ik dit nooit meer hoef mee te maken, was afgekeurd de 1ste keer op uitlaat en steekt nu terug de stock uitlaat onder dus zou in orde moeten zijn.

Treinstations sluiten om de files op te lossen? :wallbash:
What about meer, betere en stipt rijdende treinen? Wie weet stapt er dan wat meer volk op de trein i.p.v. de auto, ook in dat nu weinig gebruikte station.
NMBS wil dat zelf ook ;)

@Noscoped420
Je verzekeringsmakelaar kent zijn job niet. Die moest gewoon een leeg inschrijvingsformulier nemen, invullen en zijn plakker erop kleven.
Een inschrijvingsformulier van de keuring met hun stempel etc is voor de definitieve inschrijving.

NMBS wil dat zelf ook ;)

als dat gaat over 5 stations gaat over heel Vlaanderen, zullen dat er zijn waar echt niemand op- of uitstapt. gaat echt niet gevoeld worden in de file he.

Frituur die overgenomen is door frietchinezen. Nu goed, daar is op zich niks mis mee, maar toen ik zondag ging was het toch wreed erg. Vroeger stond daar altijd drie à vier man personeel. Nu waren ze met twee. Eén voor te bakken en de andere voor de kassa. Ik geef mijn bestelling door en vraag een cheeseburger met curryketchup. Toevallig keek ik met een half oog mee naar het kassasysteem en zag dat hij alle sauzen overliep en toen aan zijn baas vroeg of warme curry hetzelfde was als curryketchup. Ik voelde de bui al hangen en zei dat hij dan maar tomatenketchup mocht nemen. Wederom ging hij in het systeem alle sauzen af en na vier keer de verkeerde saus gepakt te hebben vroeg hij aan zijn baas of tomagrec een afkorting was voor tomatenketchup. Quod non.

Duurde een half uur eer mijn bestelling klaar was, wat vroeger nooit het geval was.
Welke saus zat er nu op je cheesburger?

NMBS wil dat zelf ook ;)

NMBS en klantgerichtheid gaan dan ook niet samen in één woord.

Er bestaan nochtans tussenoplossingen voor dit soort stations, bestaat in het buitenland ook. Stops op afroep. Kunnen ze als ze niemand moeten oppikken direct een paar minuten vertraging inhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan