Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er bestaan nochtans tussenoplossingen voor dit soort stations, bestaat in het buitenland ook. Stops op afroep. Kunnen ze als ze niemand moeten oppikken direct een paar minuten vertraging ininhalen.
Nee dank u. Het is nu al omslachtig voor extra stops indien vorige trein afgeschaft is. Ook is het voor ons al moeilijk genoeg de ene rit stopt er wel andere rit niet. Als je er dan willekeur gaat aan toevoegen. Nmbs leeft in dat opzicht in prehistorie voor alles moet een papieren formulier ingevuld worden.

Hoe ga je het afroepen met bel systeem zoals op de bus of moet ge voor dat ge opstapt de boordchef gaan zoeken en melden dat ge in Hambos wilt afstappen? Op elk perron een belleke zetten zodat we weten dat er mensen op dat perron staan? Zal zeker geen belleke trek gespeelt worden.

Het sociaal secretariaat kon de schrijffout op mijn loonfiche niet aanpassen "want dat is gelinkt aan uw rijksregisternummer".
Je bedoelt aan mijne pas, waarvan ik u een kopie heb opgestuurd en waar mijn naam toch wel anders staat geschreven dan op mijn loonfiche? :unsure:
Ik word er zot van hoe ze bij ons op het werk er niet in slagen om een naam van een nieuwe werknemer juist te schrijven.
De personeelsdienst nota bene slaagt er maandelijks in om minstens van 1 nieuwe medewerker de naam fout in te geven in het systeem.
Komaan, dat is u job...

Laatst bewerkt:
Onze buren zijn ook van dat marginaal volk. Haar zoon is 15 en ieder weekend zat en trots dat zijn moeder is. Zo trots dat ze hem filmt en op Facebook zet.
Staat dan op de oprit te roken met zijn zus van 13.
Gij voegt uw marginale buren toe op FB? :')

Ik wordt er zot van hoe ze bij ons op het werk er niet in slagen om een naam van een nieuwe werknemer juist te schrijven.
De personeelsdienst nota bene slaagt er maandelijks in om minstens van 1 nieuwe medewerker de naam fout in te geven in het systeem.
Komaan, dat is u job...
Ik wordt zot van medewerkers die de dt-regels niet kunnen toepassen. Hoe moeilijk kan het zijn..

2 boetes van 63 euro omdat ik op dezelfde plek (andere dag) respectievelijk 32 km/u en 31 km/u reed waar je 30 mag. (na correctie).

Rond 20u s avonds, geen school, nauwelijks voetgangers.

Pure diefstal is dit.

2 boetes van 63 euro omdat ik op dezelfde plek (andere dag) respectievelijk 32 km/u en 31 km/u reed waar je 30 mag. (na correctie).

Rond 20u s avonds, geen school, nauwelijks voetgangers.

Pure diefstal is dit.
Diefstal is, net als te snel rijden, effecief strafbaar. Diefstal zou ik het dus niet noemen.

Even OT dan. Mensen die zich boos maken over dat je je aan de snelheid moet houden en anders naar een racecircuit kunnen gaan 🤷‍♂️ Ik heb de snelheidslimieten niet bedacht hoor jongens en meisjes.

Laatst bewerkt:
Ik vind die argumenten van 'pure diefstal' altijd zo loos wanneer het over snelheidsovertredingen gaat. Los van het feit of je het eens bent met bepaalde snelheidslimieten of niet: je moet toch ergens een grens leggen, nee? Er zijn al correcties, dus er is al een zekere marge, en het is niet zo dat je onmiddellijk wordt genaaid als je 1 km/u te snel rijdt.

Op een gegeven moment rijd je te hard, en als je dan gepakt wordt dan moet je betalen. Ze kunnen toch moeilijk voor elke snelheidsovertreding een rechtszaak gaan invoeren, waarbij je mag komen zeggen 'ja maar, er was geen verkeer en het was 20u 's avonds?'

Uiteraard zuigt het dat je moet dokken omdat je net te snel hebt gereden, maar als men nu zegt 'er komt een marge van 5 km/u qua snelheidslimieten' dan zijn de mensen die net 6km/u te snel reden aan het klagen dat het zo nipt was. Trek die marge op naar 6km/u en je hebt er die 7km/u te snel reden die beginnen klagen 'want het is er maar net over'.

Bij zaken als snelheidslimieten gaan er altijd mensen zijn die net 1km/u te snel rijden, en dat zal altijd prikken, maar dat kan gewoon niet anders. Enfin, ik snap uiteraard dat het een ergernis is, maar diefstal...

Ik vind die argumenten van 'pure diefstal' altijd zo loos wanneer het over snelheidsovertredingen gaat. Los van het feit of je het eens bent met bepaalde snelheidslimieten of niet: je moet toch ergens een grens leggen, nee? Er zijn al correcties, dus er is al een zekere marge, en het is niet zo dat je onmiddellijk wordt genaaid als je 1 km/u te snel rijdt.

Op een gegeven moment rijd je te hard, en als je dan gepakt wordt dan moet je betalen. Ze kunnen toch moeilijk voor elke snelheidsovertreding een rechtszaak gaan invoeren, waarbij je mag komen zeggen 'ja maar, er was geen verkeer en het was 20u 's avonds?'

Uiteraard zuigt het dat je moet dokken omdat je net te snel hebt gereden, maar als men nu zegt 'er komt een marge van 5 km/u qua snelheidslimieten' dan zijn de mensen die net 6km/u te snel reden aan het klagen dat het zo nipt was. Trek die marge op naar 6km/u en je hebt er die 7km/u te snel reden die beginnen klagen 'want het is er maar net over'.

Bij zaken als snelheidslimieten gaan er altijd mensen zijn die net 1km/u te snel rijden, en dat zal altijd prikken, maar dat kan gewoon niet anders. Enfin, ik snap uiteraard dat het een ergernis is, maar diefstal...
Ik neem aan dat deze website wel enigszins juist is:

Een boete voor te snel rijden wordt dus normaalgezien aan de hand van de gecorrigeerde snelheid bepaald. Over het algemeen kan u uitgaan van een correctie van 6km/u.

Ook handig om te weten is het feit dat er op de flitspalen zelf ook een marge zit. De lokale politie mocht deze foutmarge vroeger zelf instellen tussen de 6,7km en 9km/u. Nu wordt er algemeen een "foutmarge" van 7km/u toegepast op alle wegen buiten de autostrade. De flitser zal in de bebouwde kom (zone 30 en zone 50) dus pas afgaan indien u meer dan 7km/u te snel rijdt. Op de autostrade registreert de flitser pas vanaf 129km/u.
Laten we dus stellen dat je bij 30km/h al 38km/h moet rijden om erover te zitten. Tegenwoordig met cruisecontrol is het echt niet zo moeilijk van dat aan te houden en zelfs zonder cruisecontrol ook niet.

Laatst bewerkt:
Niet per se een ergernis maar ook niet echt een glimlach, eerder iets vreemd. Ik heb een abonnement op de Humo, komt hier toe elke dinsdagmiddag. Vorige week haalde ik het op woensdag uit mn bus (bus bestaat uit gesloten en open gedeelte en de humo zit altijd in open gedeelte) en merkte dat er geen plastiek omheen zat. Vroeg me af of iemand dat eraf gehaald heeft en mn Humo nadien terug geplaatst had, het zat daar immers een dagje.

Deze week echter al na 10 minuten de Humo eruit gehaald en opnieuw geen plastiek eromheen. Nu heb ik op zich daar geen probleem mee maar mijn adres staat wel op dat plastiek, dus vraag ik me af hoe de postbode kan weten dat die Humo voor mij is. :unsure:

En een vaste postbode weet op den duur wel welke adressen een abo op iets hebben. Das handig, kan hij voor zijn ronde zelf even op de plee je magazine lezen en dan toch in de juiste bus deponeren

Niet per se een ergernis maar ook niet echt een glimlach, eerder iets vreemd. Ik heb een abonnement op de Humo, komt hier toe elke dinsdagmiddag. Vorige week haalde ik het op woensdag uit mn bus (bus bestaat uit gesloten en open gedeelte en de humo zit altijd in open gedeelte) en merkte dat er geen plastiek omheen zat. Vroeg me af of iemand dat eraf gehaald heeft en mn Humo nadien terug geplaatst had, het zat daar immers een dagje.

Deze week echter al na 10 minuten de Humo eruit gehaald en opnieuw geen plastiek eromheen. Nu heb ik op zich daar geen probleem mee maar mijn adres staat wel op dat plastiek, dus vraag ik me af hoe de postbode kan weten dat die Humo voor mij is. :unsure:
Ik herinner mij van vroeger toen wij nog abonnementen op tijdschriften hadden dat er in balpen op de omslag ons huisnummer op gekrabbeld stond. Dus ik vermoed dat de post gewoon dat bij sorteren er tussen steekt op basis van een lijst en de facteur zo weet: dat moet in die bus.

En een vaste postbode weet op den duur wel welke adressen een abo op iets hebben. Das handig, kan hij voor zijn ronde zelf even op de plee je magazine lezen en dan toch in de juiste bus deponeren
En dan paar pagina's ontbreken... :unsure:

Kijk is op de achterkant, sinds kort staan uw gegevens daar vanonder (bij mij toch).

Kijk is op de achterkant, sinds kort staan uw gegevens daar vanonder (bij mij toch).
Had ik niet gezien, het staat daar inderdaad. (y)

Dacht ook eerst aan vaste postbode maar zou een zeer slechte methode zijn want als hij vervangen wordt door weetikveel welke reden gaat de vervanger geen idee hebben.

Bon mysterie is opgelost. Dat ze niet meer in een plastieken omslag zitten is vast en zeker om de plastiekberg tegen te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan