Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reviews op Google van mensen over parkings in centrum Antwerpen. Altijd dat gezaag dat het te duur is. Wat verwacht ge dan? 1 euro per uur?

In dezelfde lijn: mensen die klagen dat niet-bewoners niet meer op straat mogen parkeren in het (historisch) centurm van Antwerpen "want nu gaan alle toeristen en shoppers helemaal weg blijven".
Alsof de gemiddelde toerist/shopper voordien wél gewoon op een van die plaatsen op straat IN het centrum ging parkeren? Zulke mensen zetten hun auto toch sowieso al in een ondergrondse parking, randparking, P+R, ...

Dat scheelt echt wel veel ook in Antwerpen waar je gaat staan Theaterplein is best betaalbaar maar ben is door dat er wat was afgesloten een avond gaan staan vlak bij de Meir en dat was echt X5 ofzo tov theaterplein voor +- zelfde periode

In dezelfde lijn: mensen die klagen dat niet-bewoners niet meer op straat mogen parkeren in het (historisch) centurm van Antwerpen "want nu gaan alle toeristen en shoppers helemaal weg blijven".
Alsof de gemiddelde toerist/shopper voordien wél gewoon op een van die plaatsen op straat IN het centrum ging parkeren? Zulke mensen zetten hun auto toch sowieso al in een ondergrondse parking, randparking, P+R, ...
Het zal een verademing zijn voor de bewoners die sowieso moeite hadden om op drukke dagen hun auto kwijt te raken in het centrum. Ik heb daar een aantal jaar gewoond (vlakbij Oudaan) en ik heb toch vaak liggen rondrijden tot ik ergens een parkeerplek vond. Ik weet niet wat de gevolgen gaan zijn voor de ondergrondse parkings, ik vermoed dat die sneller vol zullen geraken dus je zal op tijd moeten zijn.

Bijkomende bedenking: wat me het meest ergerde vroeger was dat er tientallen auto's stonden aan te schuiven voor een parking die volzet was. Die blokkeerden de hele straat, zodat je niet kon doorrijden. Dat gaat nog wel blijven, vrees ik. En er zal ook nog wel wat rondgaand verkeer zijn dat op zoek is naar een vrije parkeerplaats.

Bwa...Ik ga regelmatig naar Brussel en ken mijn plekjes waar er bijna altijd parking is op straat in het centrum & dat is gewoonlijk ook goedkoper dan in zo een ondergrondse parking dus ik zet mij gewoon op straat. Dus zal toch wel wat impact hebben.

Reviews op Google van mensen over parkings in centrum Antwerpen. Altijd dat gezaag dat het te duur is. Wat verwacht ge dan? 1 euro per uur?
over laatst in Mechelen onder de kathedraal gaan parkeren, daar was't gratis.

vooral omdat de betaalterminals defect waren, maar toch

1 € per dag in de P+R als ge reserveert. En ge kunt zo de tram op, afgezet aan de Meir, voor een paar euro's.
Ik zet me vaak in de ondergrondse parking aan het station, aan Plopsa Station. Daar is altijd wel plaats, zelfs op een zaterdagnamiddag eind december. Trein is ook een optie, maar de verbinding vanuit Mol is niet altijd optimaal (vervangbussen, treinen die ineens wegvallen, vertragingen, ...). Volgend weekend moet ik me wel aan 't Steen zetten, omdat ik een trouw moet fotograferen en de laatste locatie in de stad waar ik foto's ga nemen is aan 't Steen. Van daaruit meteen doorrijden naar de feestlocatie. Als ik dan nog naar de P+R zou moeten gaan met de tram ben ik véél te laat. En de tramverbindingen zijn trouwens ook niet altijd te betrouwen, tenzij daar verbetering in is gekomen.

1 € per dag in de P+R als ge reserveert. En ge kunt zo de tram op, afgezet aan de Meir, voor een paar euro's.

Voor een gezin van vier loopt dat natuurlijk ook al weer op tot 20 euro als ge 4 X 2,5 euro per enkele rit moet betalen voor de tram, in het buitenland hebt ge op dat vlak wel betere formules qua P+R-tickets.

Sinds een week last van oorsuizen, en schrik dat dat nooit meer weggaat.

Huisarts stelde ontstoken trommelvlies vast, maar de pillen werken niet en nu zit het suizen in m'n andere oor...

Holy hell, slapen is plots moeilijk zonder volledige stilte... Heb dit nog nooit gehad, zelfs niet bij zware verkoudheden of na een avondje uit.

Voor een gezin van vier loopt dat natuurlijk ook al weer op tot 20 euro als ge 4 X 2,5 euro per enkele rit moet betalen voor de tram, in het buitenland hebt ge op dat vlak wel betere formules qua P+R-tickets.
Ge moet zelfs zo ver niet, in Brussel betaal je 2,10 euro en gecapt op 7,50 euro per dag (al is het bij de Lijn diezelfde cap dacht ik). Allemaal als je contactloos betaalt met bankkaart, losse tickets kopen is niet meer nodig. 10-beurtenkaarten zijn nog goedkoper.

Ik vind dat allemaal nog relatief meevallen, mensen onderschatten de reele kilometerkost van een auto enorm. Bedrijfswagen is een ander verhaal.

Wie betaalt er nu voor op nen tram te zitten? :unsure:

Wie betaalt er nu voor op nen tram te zitten? :unsure:
Wel, in de juiste omstandigheden kan ik ervan genieten. Vroeger nam ik vaak de tram vanuit Boechout naar Antwerpen. Muziekje op, boek erbij en laat het maar bollen tot in Antwerpen-centrum. Nu ik in de Kempen woon neem ik nog zelden de tram. Dan nog eerder een Veloke als ik snel aan de andere kant van het centrum moet zijn.

Wel, in de juiste omstandigheden kan ik ervan genieten. Vroeger nam ik vaak de tram vanuit Boechout naar Antwerpen. Muziekje op, boek erbij en laat het maar bollen tot in Antwerpen-centrum. Nu ik in de Kempen woon neem ik nog zelden de tram. Dan nog eerder een Veloke als ik snel aan de andere kant van het centrum moet zijn.

Ik bedoelde eigenlijk meer zwartrijden :unsure:

Ik pak nog af en toe een tram voor uit te gaan in Antwerpen om dan erna taxi naar huis te pakken maar de laatste jaren nooit betaald eigenlijk. Toch zeker niet op tram 3

Sinds een week last van oorsuizen, en schrik dat dat nooit meer weggaat.

Huisarts stelde ontstoken trommelvlies vast, maar de pillen werken niet en nu zit het suizen in m'n andere oor...

Holy hell, slapen is plots moeilijk zonder volledige stilte... Heb dit nog nooit gehad, zelfs niet bij zware verkoudheden of na een avondje uit.
Ook last van - na paar doktersbezoeken (met bewijs dat er geen gehoorschade was) kreeg ik enige werkende oplossing: "niet op letten/focussen". Betert met de tijd maar beter aanvaarden dat stilte nu zo klinkt. Enige moment dat ik stilte (stil testgeluid) ervaar is 's ochtend, net na het slapen, na enkele minuten opstaan komt de pieptoon opsteken, alsook versterkt door moeheid, vermoeidheid, koffie, alcohol, etc.
Daarnaast had ikzelf ook last van overbelasting van mijn kauwspieren (hetgeen kan uitstralen op uw oren), door bv tandklemmen, nagelbijten, wangbijten etc. Medische term is temporomandibulaire dysfunctie. Kan je kine of yoga voor doen.

Ik ga gewoon met de trein. Vooral als je een weekend weg gaat. Je bent al 40€ kwijt om je auto daar 2 dagen te parkeren. Voor die prijs ga je met de trein heen en terug en heb je de stress niet om daar ergens plaats te zoeken, in de file te staan, schade aan je auto te hebben,...
En je wordt afgezet pal in het centrum.

Op veel momenten kun je een duo ticket kopen waardoor de 2de persoon zo goed als gratis mee kan.

En met wat geluk kun je genieten van het mooi uitzicht van @Vrouwtje Theelepel.

Openbaar vervoer is hier wel echt heel duur vergeleken met andere landen. In Italië voor nog geen 30€ met 4 personen van san remo naar monaco geweest.
In Napels was het nog de helft goedkoper. Gewoon 5€ de man en je ging zo ver of je wou.

Ook last van - na paar doktersbezoeken (met bewijs dat er geen gehoorschade was) kreeg ik enige werkende oplossing: "niet op letten/focussen". Betert met de tijd maar beter aanvaarden dat stilte nu zo klinkt. Enige moment dat ik stilte (stil testgeluid) ervaar is 's ochtend, net na het slapen, na enkele minuten opstaan komt de pieptoon opsteken, alsook versterkt door moeheid, vermoeidheid, koffie, alcohol, etc.
Daarnaast had ikzelf ook last van overbelasting van mijn kauwspieren (hetgeen kan uitstralen op uw oren), door bv tandklemmen, nagelbijten, wangbijten etc. Medische term is temporomandibulaire dysfunctie. Kan je kine of yoga voor doen.

Vreemd, ik heb bij het opstaan net het meeste last. Vandaag voor het eerst in een week ofzo terug enkele "stiltemomentjes" ervaren. Alsook dit weekend tijdens het gamen. Focussen op andere zaken helpt dus.
Maar ik heb een slecht karakter vrees ik: toen ik die stilte opmerkte, bewust op zoek gegaan of ik toch niet een piep kon horen, en plots was die idd weer daar. Denk dat als ik het kan leren loslaten, het sneller aanpassen gaat zijn.

Gehoorschade zou me ook straf lijken, de tinnitus is hier gekomen na een oorprop/onsteking, geen luide muziek op gehad de laatste maand ofzo.
't kan natuurlijk. 't meest bizarre vind ik nog dat de prop/ontsteking rechts zat, en de tinnitus nu links zit, wtf?

Vreemd, ik heb bij het opstaan net het meeste last. Vandaag voor het eerst in een week ofzo terug enkele "stiltemomentjes" ervaren. Alsook dit weekend tijdens het gamen. Focussen op andere zaken helpt dus.
Maar ik heb een slecht karakter vrees ik: toen ik die stilte opmerkte, bewust op zoek gegaan of ik toch niet een piep kon horen, en plots was die idd weer daar. Denk dat als ik het kan leren loslaten, het sneller aanpassen gaat zijn.

Gehoorschade zou me ook straf lijken, de tinnitus is hier gekomen na een oorprop/onsteking, geen luide muziek op gehad de laatste maand ofzo.
't kan natuurlijk. 't meest bizarre vind ik nog dat de prop/ontsteking rechts zat, en de tinnitus nu links zit, wtf?
Zal wel hoogst waarschijnlijk weggaan na de ontsteking hoor, gezien ja al wat stilte momenten ook hebt. En gezien je ook geen voorgeschiedenis hebt van sporadisch oorsuizen én m'n er snel bij is met medicatie.

Zal wel hoogst waarschijnlijk weggaan na de ontsteking hoor, gezien ja al wat stilte momenten ook hebt. En gezien je ook geen voorgeschiedenis hebt van sporadisch oorsuizen én m'n er snel bij is met medicatie.

Maar ik ben ook zéér achterdochtig natuurlijk, ik heb géén pijn, de huisarts zei wel dat ik een ontsteking heb aan m'n trommelvlies, maar ik kan dat niet zien en voel ook (bijna) geen pijn. Ik weet niet of die pillen eigenlijk iets gaan afdoen, zit al in 6/10 van de kuur.

Bovendien bij navragen in de omgeving van één meisje/vrouw gehoord dat ze levenslang (een weliswaar zeer milde vorm van) tinnitus heeft overgehouden na ook een oorontsteking.

De ironie is dat ik het dan heb gekregen tijdens het weekend dat Tomorrowland plaatsvond, zonder dat ik op TML zat. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan