Avondland
Well-known member
En als je zat bent nog een gratis chauffeur om je veilig naar huis te brengen.Gratis natuurlijk. En ineens gewassen ook.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En als je zat bent nog een gratis chauffeur om je veilig naar huis te brengen.Gratis natuurlijk. En ineens gewassen ook.
Reviews op Google van mensen over parkings in centrum Antwerpen. Altijd dat gezaag dat het te duur is. Wat verwacht ge dan? 1 euro per uur?
Het zal een verademing zijn voor de bewoners die sowieso moeite hadden om op drukke dagen hun auto kwijt te raken in het centrum. Ik heb daar een aantal jaar gewoond (vlakbij Oudaan) en ik heb toch vaak liggen rondrijden tot ik ergens een parkeerplek vond. Ik weet niet wat de gevolgen gaan zijn voor de ondergrondse parkings, ik vermoed dat die sneller vol zullen geraken dus je zal op tijd moeten zijn.In dezelfde lijn: mensen die klagen dat niet-bewoners niet meer op straat mogen parkeren in het (historisch) centurm van Antwerpen "want nu gaan alle toeristen en shoppers helemaal weg blijven".
Alsof de gemiddelde toerist/shopper voordien wél gewoon op een van die plaatsen op straat IN het centrum ging parkeren? Zulke mensen zetten hun auto toch sowieso al in een ondergrondse parking, randparking, P+R, ...
Bwa...Ik ga regelmatig naar Brussel en ken mijn plekjes waar er bijna altijd parking is op straat in het centrum & dat is gewoonlijk ook goedkoper dan in zo een ondergrondse parking dus ik zet mij gewoon op straat. Dus zal toch wel wat impact hebben.In dezelfde lijn: mensen die klagen dat niet-bewoners niet meer op straat mogen parkeren in het (historisch) centurm van Antwerpen "want nu gaan alle toeristen en shoppers helemaal weg blijven".
Alsof de gemiddelde toerist/shopper voordien wél gewoon op een van die plaatsen op straat IN het centrum ging parkeren? Zulke mensen zetten hun auto toch sowieso al in een ondergrondse parking, randparking, P+R, ...
over laatst in Mechelen onder de kathedraal gaan parkeren, daar was't gratis.Reviews op Google van mensen over parkings in centrum Antwerpen. Altijd dat gezaag dat het te duur is. Wat verwacht ge dan? 1 euro per uur?
1 € per dag in de P+R als ge reserveert. En ge kunt zo de tram op, afgezet aan de Meir, voor een paar euro's.Reviews op Google van mensen over parkings in centrum Antwerpen. Altijd dat gezaag dat het te duur is. Wat verwacht ge dan? 1 euro per uur?
Ik zet me vaak in de ondergrondse parking aan het station, aan Plopsa Station. Daar is altijd wel plaats, zelfs op een zaterdagnamiddag eind december. Trein is ook een optie, maar de verbinding vanuit Mol is niet altijd optimaal (vervangbussen, treinen die ineens wegvallen, vertragingen, ...). Volgend weekend moet ik me wel aan 't Steen zetten, omdat ik een trouw moet fotograferen en de laatste locatie in de stad waar ik foto's ga nemen is aan 't Steen. Van daaruit meteen doorrijden naar de feestlocatie. Als ik dan nog naar de P+R zou moeten gaan met de tram ben ik véél te laat. En de tramverbindingen zijn trouwens ook niet altijd te betrouwen, tenzij daar verbetering in is gekomen.1 € per dag in de P+R als ge reserveert. En ge kunt zo de tram op, afgezet aan de Meir, voor een paar euro's.
1 € per dag in de P+R als ge reserveert. En ge kunt zo de tram op, afgezet aan de Meir, voor een paar euro's.
Ge moet zelfs zo ver niet, in Brussel betaal je 2,10 euro en gecapt op 7,50 euro per dag (al is het bij de Lijn diezelfde cap dacht ik). Allemaal als je contactloos betaalt met bankkaart, losse tickets kopen is niet meer nodig. 10-beurtenkaarten zijn nog goedkoper.Voor een gezin van vier loopt dat natuurlijk ook al weer op tot 20 euro als ge 4 X 2,5 euro per enkele rit moet betalen voor de tram, in het buitenland hebt ge op dat vlak wel betere formules qua P+R-tickets.
Het kan ook gaan om de man van de zus van je partner. Dus schoonbroer en schoonzusuw broer

Voor een gezin van vier loopt dat natuurlijk ook al weer op tot 20 euro als ge 4 X 2,5 euro per enkele rit moet betalen voor de tram, in het buitenland hebt ge op dat vlak wel betere formules qua P+R-tickets.

Wel, in de juiste omstandigheden kan ik ervan genieten. Vroeger nam ik vaak de tram vanuit Boechout naar Antwerpen. Muziekje op, boek erbij en laat het maar bollen tot in Antwerpen-centrum. Nu ik in de Kempen woon neem ik nog zelden de tram. Dan nog eerder een Veloke als ik snel aan de andere kant van het centrum moet zijn.Wie betaalt er nu voor op nen tram te zitten?![]()
Wel, in de juiste omstandigheden kan ik ervan genieten. Vroeger nam ik vaak de tram vanuit Boechout naar Antwerpen. Muziekje op, boek erbij en laat het maar bollen tot in Antwerpen-centrum. Nu ik in de Kempen woon neem ik nog zelden de tram. Dan nog eerder een Veloke als ik snel aan de andere kant van het centrum moet zijn.

Ook last van - na paar doktersbezoeken (met bewijs dat er geen gehoorschade was) kreeg ik enige werkende oplossing: "niet op letten/focussen". Betert met de tijd maar beter aanvaarden dat stilte nu zo klinkt. Enige moment dat ik stilte (stil testgeluid) ervaar is 's ochtend, net na het slapen, na enkele minuten opstaan komt de pieptoon opsteken, alsook versterkt door moeheid, vermoeidheid, koffie, alcohol, etc.Sinds een week last van oorsuizen, en schrik dat dat nooit meer weggaat.
Huisarts stelde ontstoken trommelvlies vast, maar de pillen werken niet en nu zit het suizen in m'n andere oor...
Holy hell, slapen is plots moeilijk zonder volledige stilte... Heb dit nog nooit gehad, zelfs niet bij zware verkoudheden of na een avondje uit.
Ook last van - na paar doktersbezoeken (met bewijs dat er geen gehoorschade was) kreeg ik enige werkende oplossing: "niet op letten/focussen". Betert met de tijd maar beter aanvaarden dat stilte nu zo klinkt. Enige moment dat ik stilte (stil testgeluid) ervaar is 's ochtend, net na het slapen, na enkele minuten opstaan komt de pieptoon opsteken, alsook versterkt door moeheid, vermoeidheid, koffie, alcohol, etc.
Daarnaast had ikzelf ook last van overbelasting van mijn kauwspieren (hetgeen kan uitstralen op uw oren), door bv tandklemmen, nagelbijten, wangbijten etc. Medische term is temporomandibulaire dysfunctie. Kan je kine of yoga voor doen.
Zal wel hoogst waarschijnlijk weggaan na de ontsteking hoor, gezien ja al wat stilte momenten ook hebt. En gezien je ook geen voorgeschiedenis hebt van sporadisch oorsuizen én m'n er snel bij is met medicatie.Vreemd, ik heb bij het opstaan net het meeste last. Vandaag voor het eerst in een week ofzo terug enkele "stiltemomentjes" ervaren. Alsook dit weekend tijdens het gamen. Focussen op andere zaken helpt dus.
Maar ik heb een slecht karakter vrees ik: toen ik die stilte opmerkte, bewust op zoek gegaan of ik toch niet een piep kon horen, en plots was die idd weer daar. Denk dat als ik het kan leren loslaten, het sneller aanpassen gaat zijn.
Gehoorschade zou me ook straf lijken, de tinnitus is hier gekomen na een oorprop/onsteking, geen luide muziek op gehad de laatste maand ofzo.
't kan natuurlijk. 't meest bizarre vind ik nog dat de prop/ontsteking rechts zat, en de tinnitus nu links zit, wtf?
Zal wel hoogst waarschijnlijk weggaan na de ontsteking hoor, gezien ja al wat stilte momenten ook hebt. En gezien je ook geen voorgeschiedenis hebt van sporadisch oorsuizen én m'n er snel bij is met medicatie.