Vandaag toch twee klanten aan de telefoon die het woord goeiedag of alternatief daarop nog nooit gehoord hebben, maar direct beginnen te leuteren als ze nog maar je stem horen en nog voor je "winkel X, met playforfun91, hoe kan ik u helpen" hebt uitgesproken. Komaan mensen, een beetje basisbeleeftijd mag soms wel.
En die ene verloren gelopen Waal die ook direct een hele ittantie in het Frans begon af te steken op een tempo waardoor ik al maar de helft kon begrijpen, het overvalt je wel want wij hebben niet frequent Franstalige klanten (ik schat 1 op 400, waarvan de meeste dan nog het Nederlands behoorlijk goed beheersen gezien de regio) (bonjour kende diene mens ook precies helemaal niet), dan hem kwaad maakt omdat ik niet in het Frans antwoord om dan te lopen vloeken dat hij geen Nederlands kan en niet begrijpt waarom hij van de kassa naar de receptie moet om dan terug naar de kassa te moeten, tja, de jobstudent aan de kassa begreep hem uiteraard ook niet en alles wat die niet begrijpen sturen ze naar mij ongeacht de taal

. Mijn Frans is vrij goed want heb 3 jaar in een faciliteitengemeente gewerkt maar denk maar niet dat ik daar niet even "
Manolo, I know nothing" ging spelen. Had hij nu gewoon gevraagd "Est-ce que vous parlez français" of enige andere vorm van beleefdheid had gehanteerd, dan maak ik daar niets van en had ik gewoon gevraagd om toch iets trager te spreken. Ik stel zelfs regelmatig aan klanten de vraag "Est-ce que vous aimez de continuez en français?" als ik merk dat ze moeite doen maar het niet zo goed gaat.
Maar tis voor enkelen toch een gigantisch geheim hoeveel je van een winkelmedewerker (maar dat is van toepassing op veel sectoren) gedaan kan krijgen, mits enige beleefdheid en respect. Maar no drama, de meeste klanten zijn wel degelijk gewoon normaal in omgang.