Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand al komen klagen over dit zeikweer?
Plus vakantieplannnen werden 2x uitgesteld.
Fml
Als meneer nu niet zijn woord houdt voor augustus dan ga ik alleen, doei met stontweer als ditte.

Oja nu ik hier toch ben, ik heb een snee aan de binnenkant van mijn wang, ter hoogte van mijn hoektand, iets meer naar beneden. Geen idee vanwaar dat komt.🫤
Welk zeikweer? Ik zie enkel een fantastische zomer met goeie temperaturen maar waar het niet weer 7 weken na elkaar kurkdroog is met temperaturen van 30°+ :love:

Net als ge dacht alles gezien te hebben. Mensen die zeggen dat het een goeie zomer is :lol: .

Mei was goed in t tweede deel en juni in t eerste deel, juli is gewoon kakslecht. Ik zat gisteren in korte broek op een terras in de namiddag en t was fris terwijl het 22 juli was. Dat is wat ze noemen kakweer voor de tijd van het jaar.

Net als ge dacht alles gezien te hebben. Mensen die zeggen dat het een goeie zomer is :laugh: .

Mei was goed in t tweede deel en juni in t eerste deel, juli is gewoon kakslecht. Ik zat gisteren in korte broek op een terras in de namiddag en t was fris terwijl het 22 juli was. Dat is wat ze noemen kakweer voor de tijd van het jaar.
Ik dacht toch dat mensen bij de politie hogere standaarden hadden ivm met zo'n zaken.

Net als ge dacht alles gezien te hebben. Mensen die zeggen dat het een goeie zomer is :laugh: .

de regen vind ik ook lastig, maar anders ben ik deze temperaturen ook gewoon aan't zweten ze als ik door 't stad wandel

de regen vind ik ook lastig, maar anders ben ik deze temperaturen ook gewoon aan't zweten ze als ik door 't stad wandel
Straf :D .

Oerbelgisch kan maar dan liever de on oerbelgische van de vorige jaren 100 procent. Leve de opwarming van de aarde :unsure: .

Daaruit blijkt dat 'des gouts et des couleurs...' net zo goed voor het weer geldt. Voor de ene te koud, voor de andere ideaal... Het weer ervaren is iets subjectief. Daarbij we zijn nog maar eind juli. Nog 2 maanden zomer te gaan.

Straf :D .

Oerbelgisch kan maar dan liever de on oerbelgische van de vorige jaren 100 procent. Leve de opwarming van de aarde :unsure: .
Dat het nu wisselvallig is en slecht weer in juli heeft ook als oorzaak de opwarming van de aarde -als ik de boekskes mag geloven-.
De verklaring? De opwarming van de aarde zorgt voor meer kans op 'extreme weerbeelden'. Daar hoort ook wisselvallig weer bij. :tongue:

Maar ja, tegenwoordig heeft elk weerbeeld als verklaring: 'Dat is door de opwarming van de aarde he!'.

Ik ben ermee akkoord dat die opwarming er wel is, maar de helft van wat in de boekskes staat hierover is toch ook gewoon zever om de boekskes vol te krijgen ?? :support:

Dat het nu wisselvallig is en slecht weer in juli heeft ook als oorzaak de opwarming van de aarde -als ik de boekskes mag geloven-.
De verklaring? De opwarming van de aarde zorgt voor meer kans op 'extreme weerbeelden'. Daar hoort ook wisselvallig weer bij. :tongue:
Allez mannen, die regen en wind is ewa irritant, maar da's nu toch echt niet extreem zeg?
Serieus, dat we dit niet meer normaal vinden, is omdat het de voorbije jaren gewoon zo vaak goed was, dat dat niet meer uitzonderlijk was.

Maar er is dus echt een reden dat er dit een "typisch Belgische zomer" noemen

Het moet nu van mij ook niet zo grijs en regenachtig zijn als vandaag, maar het lijkt wel dat mensen hun standaarden wat vervaagd zijn door de vorige zomers.

Juni was ongelofelijk warm, droog, en zonnig en was eigenlijk uitzonderlijk op bijna alle vlakken. Juli heeft die (abnormale) warmte- en neerslagcijfers van juni niet behaald maar ik zat vorige week nog in volle zon op mijn terras te zweten terwijl ik aan het lezen was hoor. Deze vrijdag ook gewoon tot 12 uur 's nachts in de tuin van een vriend gezeten. Met een trui aan (en korte broek) weliswaar, maar wel gewoon droog en aangenaam.

Die ellenlange droogte en temperaturen die constant tegen de 30 graden aanschurken, dat zijn de uitzonderingen. Binnen tien jaar misschien niet meer (maar je moet maar naar Italië kijken om te zien waarom een algemene temperatuurstijging geen goed nieuws zou zijn) maar dit is toch gewoon een vrij standaard Belgische zomermaand? Die juni, dat is abnormaal voor onze regio. Af en toe regen en temperaturen rond de 22/23 graden, dat is het normale.

Natuurlijk staat het iedereen vrij om die droge 30+ weken te prefereren of om de regen irritant te vinden, maar aan dit weer is niet veel extreem of abnormaal aan.

Fris?
Waar zat je dan, in Noorwegen of zo?

Ik heb bijna het hele weekend in short en T-shirt buiten op terras gezeten. En alles behalve koud gehad. Zaterdagavond tot iets voor middernacht zelfs.
Ik ben zelfs verbrand in m'n nek en aan m'n armen.

S'nachts ook af en toe badend in het zweet wakker geworden.

Nu terug thuis, kan dus eindelijk terug slapen met airco..

Oh nee, een beetje regen bij 20+ graden, nu is het geen zomer meer!
:unsure:
054309694bf5fca110e34ee25a74f9628d82c7-v5.jpg

:unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan