Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo van die mensen die altijd zeggen 'oh, maar ik zou dat wel gedaan hebben hoor' terwijl ik het al aan het doen ben.

Laatst bewerkt:
Afvalophaling in mijn gemeente is van wekelijks naar tweewekelijks gegaan. Vorige week na de afvalophaling een BBQ gedaan en beentjes en andere overblijfselen in de vuilbak gestoken waardoor die nu na 2 weken vol maden zat.

Vanochtend heeft de ophaling die bak gewoon laten staan met een sticker op "stop". JA MANNEN, KOM DAN TERUG WAT VAKER OFZO? Ik betaal gemeentebelastingen en 20 EUR voor een rol vuilzakken. Vijfhonderd meter verder is Brussel en daar is de ophaling niet 1x per 2 weken maar 2x per week en kosten vuilzakken geen hol.

Wat moet ik nu in godsnaam met die vuilbak doen? Wachten tot die maden vliegen zijn geworden en binnen 2 weken nog eens aanbieden?

Afvalophaling in mijn gemeente is van wekelijks naar tweewekelijks gegaan. Vorige week na de afvalophaling een BBQ gedaan en beentjes en andere overblijfselen in de vuilbak gestoken waardoor die nu na 2 weken vol maden zat.

Vanochtend heeft de ophaling die bak gewoon laten staan met een sticker op "stop". JA MANNEN, KOM DAN TERUG WAT VAKER OFZO? Ik betaal gemeentebelastingen en 20 EUR voor een rol vuilzakken. Vijfhonderd meter verder is Brussel en daar is de ophaling niet 1x per 2 weken maar 2x per week en kosten vuilzakken geen hol.

Wat moet ik nu in godsnaam met die vuilbak doen? Wachten tot die maden vliegen zijn geworden en binnen 2 weken nog eens aanbieden?
Ik zou het straf vinden als men die weigert mee te nemen voor wat maden eigenlijk, dat gebeurt in de zomer toch wel vrij snel als het wat warm is? Zeker dat er geen andere reden is, zoals te zwaar ofzo?

Hier nooit anders gehad dan om de 2 weken.
Bederfelijk afval= ofwel in kleine zakjes steken en die toeknopen, ofwel invriezen tot de vuilkar komt. 🤷‍♀️

Koop u zo een rol witte zakken uit Brussel en zet die zak ergens in Sint-Agatha-Berchem af.

Hier nooit anders gehad dan om de 2 weken.
Bederfelijk afval= ofwel in kleine zakjes steken en die toeknopen, ofwel invriezen tot de vuilkar komt. 🤷‍♀️
Hmm, wij doen nu wel vrij lang met onze zakken, en die zaten de laatste tijd dan ook geregeld vol maden (staan buiten en afgesloten, maar er moet maar één vlieg in geraken). Vorig jaar van hetzelfde, en die werden altijd gewoon meegenomen.

Ik zou het eigenlijk een beetje absurd vinden om afval in te vriezen.

Hmm, wij doen nu wel vrij lang met onze zakken, en die zaten de laatste tijd dan ook geregeld vol maden (staan buiten en afgesloten, maar er moet maar één vlieg in geraken). Vorig jaar van hetzelfde, en die werden altijd gewoon meegenomen.

Ik zou het eigenlijk een beetje absurd vinden om afval in te vriezen.
Da's wat mijn ouders doen, bvb als er scampi's gepeld moeten worden, dan ruikt de garage anders ook al behoorlijk... "Aardig". :unsure:

Het zijn ook de mensen die per se een grote container willen behouden die ze 1x per maand buiten zetten ipv een kleine te nemen zoals ik heb. 🤷‍♀️

Ik zou het straf vinden als men die weigert mee te nemen voor wat maden eigenlijk, dat gebeurt in de zomer toch wel vrij snel als het wat warm is? Zeker dat er geen andere reden is, zoals te zwaar ofzo?

Nope, had die bewust ook halverwege al dichtgeknoopt, precies omdat ik wist dat het met voedselresten wel vies zou kunnen worden. Mijn vuilbakken staan -helaas, maar bij gebrek aan alternatief- ook op het zuidwesten, dus natuurlijk veel zon op.

invriezen tot de vuilkar komt.

eddie1.gif

Koop u zo een rol witte zakken uit Brussel en zet die zak ergens in Sint-Agatha-Berchem af.

Dat ben ik nu effectief van plan, ja.

Laatst bewerkt:
Ik herken mijn stad minder en minder

"Minderjarige neergestoken aan het station van Aalst: daders nog op de vlucht"

Reality check: 25 jaar geleden passeerde ik daar dagelijks en ik kan het aantal veldslagen op het stationsplein niet tellen. Soms waren ze daar wel met 50 man op elkanders gezicht aan het slaan na school. En neen, steekincidenten kan ik mij niet herinneren maar de boksbeugel (of gewoon een sleutelbos in de vuist) waren toen redelijk populair. Daar werd ook serieus wat schade mee toegebracht.

Bellen naar de intercommunale en vragen wat je kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan