Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rondje ‘waar kan ik online nog iets proberen verkopen zonder horendul te worden’. Als ik terugdenk aan vijftien jaar terug toen je online iets verkopen nog als uitstekend te doen kon bezien, ik mis die old days.

Logisch ook. Als er op een ander festival een winkel is die de drank aan 3 keer goedkoper kan aanbieden gaat het volk naar daar 🤷
ja goed, maar op de café's is het ook 3€ voor een pint (de waarborg tel ik niet, die krijg je terug als je je beker af geeft).
je ziet de mensen daar toch ook niet toe komen met een 12-pack cara pils omdat dat even duur is?

het is de cultuur van tegenwoordig een beetje denk ik. uitgaan draait bij sommigen niet om sfeer, maar om zat te worden. of zoals de showmeester op Mardi Gras het zo mooi zegt "this will be a night you'll never remember"

Een ergernis en tegelijkertijd een vraag. Ik was een parkeergarage ingereden in Nederland (ergens in een boerengat) en nadat ik ben gaan shoppen daar wilde ik betalen om naar buiten te kunnen rijden.

Contact geld --> Dat ging niet
Kredietkaart --> Deze betaalmethode werd niet aanvaard
Belgische bankkaart --> Deze betaalmethode werd niet aanvaard - Nederlandse bankkaarten 'only'. :unsure:

Het gevolg was - ik geraakte niet meer weg.
Vandaag was het weer zo ver aan een parkeerautomaat in Rotterdam.

Belgische bankkaart 1? Geweigerd.
Belgische bankkaart 2? Geweigerd.
Belgische bankkaart 3? Geweigerd.
Belgische kredietkaart 1? Geweigerd.
Belgische kredietkaart 2? Geweigerd.
Met GSM? Nope dat gaat niet. Het is een privéparking en overdekt.

Een bankkaart tot daar aan toe, maar dat de kredietkaart niet werkt ?? Hoe kan dit? Dat is toch internationaal?

Gelukkig stond in deze specifieke parking nog 1 automaat waar ik muntstukken kon insteken, en zo kon ik finaal toch betalen.

Ik denk niet dat ik de enige Belg ben met dit probleem? Tenzij al mijn kaarten behekst zijn?

Ik zweer het, de volgende keer dat ik echt weer vast steek in zo'n parking dan blokkeer ik de uitgang 'wegens de onmogelijkheid weg te geraken zonder Nederlandse hulp'. :angry:

Een bankkaart tot daar aan toe, maar dat de kredietkaart niet werkt ?? Hoe kan dit? Dat is toch internationaal?

Gelukkig stond in deze specifieke parking nog 1 automaat waar ik muntstukken kon insteken, en zo kon ik finaal toch betalen.

Ik denk niet dat ik de enige Belg ben met dit probleem? Tenzij al mijn kaarten behekst zijn?

Ik zweer het, de volgende keer dat ik echt weer vast steek in zo'n parking dan blokkeer ik de uitgang 'wegens de onmogelijkheid weg te geraken zonder Nederlandse hulp'. :angry:
Ja na zoveel keer voor schut gezet te zijn, zou je toch eens moeten bedenken dat ze hier ook de exact dezelfde winkelketens hebben als in het hippe Holland. :s

Ja na zoveel keer voor schut gezet te zijn, zou je toch eens moeten bedenken dat ze hier ook de exact dezelfde winkelketens hebben als in het hippe Holland. :S
Ik vind het gewoon enorm frustrerend.

Ik weet dat er door een Nederlands parkeerbedrijf vele jaren geleden effectief parkeerautomaten zijn gemaakt die om één of andere reden geen buitenlandse kaarten kon aanvaarden (wat ik vreemd vind, dat is toch een bewuste blokkering dan - misschien kostenbesparend of zo? Want visa / mastercard heeft voor zover ik weet zelf géén blokkering). En blijkbaar hebben veel gemeentes en privébedrijven in Nederland gebruik gemaakt van dat bedrijf hun service. (Cash betalen of met een app op de GSM gaat dus ook niet met die automaten)

Maar jaren later (want dit probleem is er al sind 2016 naar het schijnt) staan op véél plaatsen, die fucking automaten daar nog steeds zonder enige software / hardware upgrade om dit probleem op te lossen. En wat lees je dan in de NL wet? Dat dit perfekt legaal is.

Ik dacht vroeger altijd dat BE retarded was tov NL maar op dat vlak is NL toch alvast niet (veel) beter. :tongue:

Als ik reviews van parkings in NL even check op google, ben ik dus inderdaad niet de enige Belg met dit issue. Maar dit probleem blijkt niet echt goed bekend te zijn OF (en dit klinkt mij plausibeler) de meeste Belgen hebben zoiets van: 'I dont give a shit. Ik ben finaal weg geraakt hé! Dus wat is het probleem Makila?'

Op dat vlak zijn Belgen eigenlijk wel dikke vette softies :biglaugh:

Ja na zoveel keer voor schut gezet te zijn, zou je toch eens moeten bedenken dat ze hier ook de exact dezelfde winkelketens hebben als in het hippe Holland. :S
Ik was daar vandaag toevallig net niet om naar een winkel te gaan :)

Laatst bewerkt:
Ik vind het gewoon enorm frustrerend.

Ik weet dat er door een Nederlands parkeerbedrijf vele jaren geleden effectief parkeerautomaten zijn gemaakt die om één of andere reden geen buitenlandse kaarten kon aanvaarden (wat ik vreemd vind, dat is toch een bewuste blokkering dan - misschien kostenbesparend of zo? Want visa / mastercard heeft voor zover ik weet zelf géén blokkering). En blijkbaar hebben veel gemeentes en privébedrijven in Nederland gebruik gemaakt van dat bedrijf hun service. (Cash betalen of met een app op de GSM gaat dus ook niet met die automaten)

Maar jaren later (want dit probleem is er al sind 2016 naar het schijnt) staan op véél plaatsen, die fucking automaten daar nog steeds zonder enige software / hardware upgrade om dit probleem op te lossen. En wat lees je dan in de NL wet? Dat dit perfekt legaal is.

Ik dacht vroeger altijd dat BE retarded was tov NL maar op dat vlak is NL toch alvast niet (veel) beter. :tongue:

Als ik reviews van parkings in NL even check op google, ben ik dus inderdaad niet de enige Belg met dit issue. Maar dit probleem blijkt niet echt goed bekend te zijn OF (en dit klinkt mij plausibeler) de meeste Belgen hebben zoiets van: 'I dont give a shit. Ik ben finaal weg geraakt hé! Dus wat is het probleem Makila?'

Op dat vlak zijn Belgen eigenlijk wel dikke vette softies :biglaugh:

Ik was daar vandaag toevallig net niet om naar een winkel te gaan :)
Toevallig bij BNP klant met zo'n nieuwe kaart met Visa op?

Die show voor de nationale feestdag op tv, wat voor een georchestreerd opgezet spel is me dat.
Dan heb je de 'show' van vorig jaar gemist die gewoon afschuwelijk was.

Dit jaar viel het heel goed mee, dat orkest had voor een paar songs echt heel goede arrangementen.

Maar de combo Waals/Vlaamse 'bekende' artiesten werkt niet, of je zou al moeten teruggrijpen naar een Angele of Stromae.

En Axelle Red was zoals vanouds tenenkrullend.

Die klimaatactivisten zijn zich toch zo impopulair aan het maken. Ge ziet al filmkes opduiken waarin ze hardhandig worden aangepakt maar ik zie dit toch nog verder escaleren.

Toevallig bij BNP klant met zo'n nieuwe kaart met Visa op?
Neen Argenta. Maar ik weet dat er daar momenteel ook problemen mee zijn. Maestro wordt afgevoerd en de nieuwe kaarten hebben zo'n logo met Visa er op. Ook die kaarten leveren blijkbaar kinderziektes op bij betaal en / of parkeerautomaten.

Laatst bewerkt:

Die klimaatactivisten zijn zich toch zo impopulair aan het maken. Ge ziet al filmkes opduiken waarin ze hardhandig worden aangepakt maar ik zie dit toch nog verder escaleren.
Ik vind dat die klimaatactivist hier een enorm risico neemt.
De kans is klein maar stel dat die baby overlijdt wat dan?
Dan is dat gewoon moord met voorbedachte rade.

Neen Argenta. Maar ik weet dat er daar momenteel ook problemen mee zijn. Maestro wordt afgevoerd en de nieuwe kaarten hebben zo'n logo met Visa er op. Ook die kaarten leveren blijkbaar kinderziekte op bij betaal en / of parkeerautomaten.
Ik weet dat niet alle apparaten die nieuwe kaarten met visa accepteren in Nederland. Heel frustrerend

Ik heb Masterchef Australia uitgekeken en nu moet ik weer nieuwe realitybucht vinden die niet te diehard realitybucht is die ik nog niet heb gezien. :cry:

Gij hebt effectief 5 bankkaarten mee?
Hebt ge die wel eens in belgie getest allemaal? En in een ander europees land? Ik kan gewoon overal in NL met mijn kredietkaart betalen ze.

Gij hebt effectief 5 bankkaarten mee?
Ja. Je kan dit gek vinden, maar dat is mijn probleem dan he :tongue:
(Als ik bestolen word, heb ik altijd wel ergens nog een kaart steken)

Bankkaart ING (ik ben volmachthebber van een rekening van mijn moeder en heb dus zelf dan ook een bankrekening daar)
Bankkaart Argenta (lening)
Bankkaart gemeenschap (Syndicus) - Eigenlijk kan ik die beter thuis laten ..
Kredietkaart Argenta van mijzelf
Kredietkaart Argenta vrouwlief

Hebt ge die wel eens in belgie getest allemaal?
Ik heb alleen betaalproblemen bij 'sommige' parkeerautomaten in 'sommige' Nederlandse steden (oa Rotterdam)
(het antwoord is dus ja)

Het is 'niet zo' dat die kaarten elders niet werken. (In Nederland)
Het is echt alleen maar bij parkeerautomaten. En alleen in Nederland, in België werken ze gewoon allemaal.

10 minuten eerder had ik nog mijn meest gebruikte bankkaart gewoon gebruikt in een bakkerij +-100 meter verder.
Dus het ligt echt niet aan de kaart(en).

Laatst bewerkt:
Dan heb je de 'show' van vorig jaar gemist die gewoon afschuwelijk was.

Dit jaar viel het heel goed mee, dat orkest had voor een paar songs echt heel goede arrangementen.

Maar de combo Waals/Vlaamse 'bekende' artiesten werkt niet, of je zou al moeten teruggrijpen naar een Angele of Stromae.

En Axelle Red was zoals vanouds tenenkrullend.
Ik vond vooral dat moment met de Koninklijke familie tenenkrullend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan