Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
allemaal welgekomen!!!

:unsure:
1689323767459.png

Allé hup, mensen hebben een mening die afwijkt van de jouwe en dan moet het zo gespeeld worden. Je kan ook inhoudelijk bijdragen aan de discussie in plaats van met dit soort op de man spelen af te komen? En leren leven met het feit dat niet iedereen jouw mening hoeft te delen? Persoonlijke vrijheid en vrijheid van meningsuiting, weet je wel, van die dingen waar zo graag mee geschermd wordt.
Het verkeer is gewoon VEEL drukker overal en fietsen is gevaarlijker dan 20 jaar geleden ondanks vele extra maatregelen voor veiligheid. Veel meer autos en mensen in ons (klein) land. Her en der sterk verouderde wegen nog niet aangepast.
Iets dat je best steeds goed in je oren knoopt als je op de weg gaat vandaag. Dit geld imo voor voetgangers, fietsers en motorvoertuigen.
Wees alert en defensief ipv als ene kip zonder kop rond te lopen of rijden of met je hoofd ergens anders of bij je telefoon.

Bij ons doen ze geen enkele moeite om uit te wijken, terwijl ze met hun brede banden gerust wat in de berm kunnen rijden.
Ik heb het over de kleine landelijke wegen waar net één auto op past.

Doen ook geen moeite om hun snelheid te verminderen.
Ik snap dat ze regelmatig dezelfde route moeten nemen om van het ene naar het andere veld te rijden en de 'zorgeloze' fietser komt opeens op "hun werkterrein" hen verhinderen.
Terwijl het wel degelijk over openbare wegen gaat en daar geldt de wegcode voor iedereen, waarbij de fietser nog steeds de zwakke weggebruiker is.
Ik doe dat altijd: effe zo rechts mogelijk of even stukje goot of berm, snelheid aanpassen indien nodig (bijna altijd als er kinderen en dieren bijlopen) of zelfs even stilstaan of bijna stilstaan voor de veiligheid....

En dan idd zei die gewoon niet vertragen en pal rechtdoor blijven gaan waardoor jij dan maar moet uitwijken ... en niet meer pinken, of stoppen voor een hindernis aan hun kant, is voor velen blijkbaar de mode vandaag.
Tjah gezond verstand en best practices in het verkeer bij velen, nihil.

Laatst bewerkt:
Wtf, de bank die de pincode van mijn kaart verandert, door een foutje in hun systeem.

Je krijgt dat dan medegedeeld via een droog berichtje in de online banking app.
Meestal bekijk ik dat niet eens.

(Nee het is geen scam. De website, + rekeningen + aandelen en aantallen klopten.)

Al maar goed dat ik eens keek, of ik had in de winkel staan proberen, om dan de kaart te blokkeren uiteindelijk.

En zo is het elke dag dus wel weer iets nieuws.

En dan zoveel stappen doorlopen, om de huidige pincode te weten komen.
Dan naar een automaat om de pincode terug te veranderen naar de oude.

---
Ik dacht ik ga eens naar mijn andere bank kijken om wat dingen na te kijken.
Is het daar bij inloggen:
"Door een technisch probleem is deze functie momenteel niet beschikbaar. (EGW3002)"

Moe dat je daar toch van wordt allemaal.

Laatst bewerkt:
grrr, kut iphone

hoe dikwijls ik niet iemand aan het bellen ben omdat de tegenpartij eerder ophangt dan dat ik op rood telefoontje kan duwen en zodus terug in de lijst kom van recente oproepen en random persoon bel die net op de hoogte staat van het net verdwenen rode telefoontje!!

Er zijn zaken waar ik gewoon niet meer kom (bepaalde frituren, bepaalde restaurants, ...) omdat ik vind dat die absurd hard gestegen zijn.
De Pizzahut in Heist is bankroet gegaan. Veel andere pizza locaties zitten diep in de shit. (waaronder dominos)
Hoe dit komt? Omdat die restaurants in praktijk meestal worden verhuurd aan een lokale uitbater.
Dwz die pizzaketens gaan niet zelf failliet, maar ze hebben wel de huurprijzen extreem opgeslagen.
En de prijzen van de pizza's zijn daar dan ook extreem hard gestegen.

De pizzarestaurants waarbij het pand niet verhuurd wordt, concurreren nu die locaties die wél gehuurd worden (of in het geval van dominos de naam én het pand), nu gewoon kapot. Je betaalt in een heel goed restaurant hier in Heist nu MINDER per pizza dan in bijvoorbeeld de dominos. Waarom zou ik daar dan nog naartoe gaan? De prijs is hoger en de kwaliteit van de pizza's is veel slechter.

+

Ook wat Deckard zegt hieronder klopt inderdaad

+

Hoe komt het dan dat de ene brasserie niet die belachelijke stijgingen doorvoert en de andere wel? Hoe komt het dat het ene frituur in vergelijking met andere frituren veel harder gestegen is qua prijzen? Het gaat allemaal over zaken in dezelfde regio trouwens, dus niet eentje in de binnenstad en een andere zaak ergens in een boerendorp.

Het is een combinatie van factoren hé ;)

Laatst bewerkt:
De Pizzahut in Heist is bankroet gegaan. Veel andere pizza locaties zitten diep in de shit. (waaronder dominos)
Hoe dit komt? Omdat die restaurants in praktijk meestal worden verhuurd aan een lokale uitbater.
Dwz die pizzaketens gaan niet zelf failliet, maar ze hebben wel de huurprijzen extreem opgeslagen.
En de prijzen van de pizza's zijn daar dan ook extreem hard gestegen.

De pizzarestaurants waarbij het pand niet verhuurd wordt, concurreren nu die locaties die wél gehuurd worden (of in het geval van dominos de naam én het pand), nu gewoon kapot. Je betaalt in een heel goed restaurant hier in Heist nu MINDER per pizza dan in bijvoorbeeld de dominos. Waarom zou ik daar dan nog naartoe gaan? De prijs is hoger en de kwaliteit van de pizza's is veel slechter.
Naast datgene wat je opsomt. Heeft het bij die Pizza Hut in Heist-op-den-Berg ook niet te maken met het feit dat daar gewoon al heel veel aanbod is in de Bergstraat (dacht ik toch)?

Naast datgene wat je opsomt. Heeft het bij die Pizza Hut in Heist-op-den-Berg ook niet te maken met het feit dat daar gewoon al heel veel aanbod is in de Bergstraat (dacht ik toch)?
Blijkbaar is domino's nu ook al failliet in Heist? Ik had dit nog niet door ..
Dat komt er van om niet meer naar daar te gaan voor pizza's hé ;)

(Allé ja de uitbater is failliet - niet de keten zelf)

here here

Dus, men neemt de allerslechtste pizza's ter wereld (diepvriespizza's van Dr. Oetker), men maakt daar een nóg slechtere versie van (cheapass fake Dr. Oetker van Boni) en doet er dan ook nog eens ananas op. En weet je wat het ergste is? Mijn kinderen zouden dat nog met plezier opeten.

Zou dat in een airfryer passen? Kwestie van het helemaal om zeep te helpen.

Zou dat in een airfryer passen? Kwestie van het helemaal om zeep te helpen.

Vraag ne keer aan @Tonerider die gaat dat wel weten.

Al zou ik niet weten waarom niet, uiteindelijk is nen airfryer nen kleine oven.
Eerst ontdooien en dan de korsten afknippen, anders past dat niet in een vierkant mandje...

Maar zonder twijfel lekkerder uit de oven!

(Al verkies ik deze: https://productzoeker.colruytgroup....zza-verdure-e-mozzarella-425-g-boni-selection )

Ik pimp die Dr Oetkers altijd :lol:

De Pollo leg ik grote stukken brie op voor ik ze in de oven schuif
De BBQ chicken krijgt groene en rode paprika en versgesneden ei en nog een shitload mozarella, en als ie er uit komt, nog wat heinz sweet BBQ sauce.
Op de Salami leg ik nog wat pepperoni bij en kaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan