Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou zeggen, report die neerbuigende posts, de moderatie zal ongetwijfeld ingrijpen. Mits er effectief neerbuigend wordt gedaan. Ik kan mis zijn hé maar het enige neerbuigende dat ik over die hele fietshelm affaire lees is dit:
Report volgende keer gewoon.

Ik kan perféct leven met andere meningen. Maar ik zie zoals in zovele andere threads weer hetzelfde gebeuren. Een groepje dat zich verheven voelt boven de rest komt hun mening neerbuigend poneren op het plebs. En ik zie dat ze hier ondertussen ook weer gepasseerd zijn om jullie posts te liken. Dus de cirkel is weer rond.
Ach ja, daar zijn we weer met de circlejerk argumenten. Het is weer links zeker, dat de boel op stelten zet? Of de wokies? Of wie nu weer?

Sorry hoor, maar dat vind ik zo'n triestige kijk op de dingen. Welk groepje bedoel je? Het groepje dat niet begint te huilen over 'mijn vrijheid' wanneer men zegt (daarbij niet eens pleitend voor een verplichting) dat fietshelmen veiliger zijn? Het groepje dat (terecht) zegt dat fietshelmen veiliger zijn? Wat is daar in godsnaam verheven aan? Dat is gewoon de waarheid.

Ik zie daar in die thread trouwens een hele hoop accounts die voor fietshelmen zijn (of enfin, die het nut ervan niet ontkennen) die ik heel geregeld in de clinch zie gaan over andere onderwerpen op BG, dus zo'n homogeen groepje zal dat niet zijn hoor.

Ik zie dat zo vaak terugkomen, dat gezeik over ivoren torens en verheven voelen, en vaak gaat dat gewoon over mensen die feiten poneren die anderen niet zo graag horen. Sorry hoor, maar zeggen dat een helm niet dragen omdat automobilisten anders te snel gaan rijden vrij ridicuul is, is niet 'zich verheven voelen'. Vragen om cijfers wanneer iemand claims komt maken die tegen vrij algemeen bekende feiten (dat fietshelmen veiliger zijn) ingaan is niet 'zich verheven voelen'.

Ik fiets niet, dus heb daar weinig zinnigs over te zeggen :tongue:
wtf komt ge hier dan gewoon neuten over dat onderwerp...

ik krijg serieus fysiek last van mensen die klagen en zagen, en anderen verwijten, over onderwerpen die hun zelfs op geen enkele manier beinvloeden. "ja, maar ik mag toch een mening hebben??" ja, maar hou het gewoon beschaafd, en al zeker als het onderwerp geen belang heeft voor u

Iemand in de familie begon net een nieuwe job, op 7 km ofzo van zijn deur. Dus e-bike gekocht. Na de eerste week daar te werken wou hij ergens snel vertrekken, maar hij was vergeten die pikkel in te trekken waarmee de fiets bleef staan. Resultaat: op zijn bek gegaan, ligamenten tussen schouder en sleutelbeen aan een kant afgescheurd, en minstens 2 maand werkonbekwaam.

Beat that.
Als je voor 7km al een fiets moet kopen met een motor aangedreven door elektriciteit uit een gascentrale is het idd erg gesteld

Als je voor 7km al een fiets moet kopen met een motor aangedreven door elektriciteit uit een gascentrale is het idd erg gesteld.
Ik heb er ook ene waarmee ik maximaal 15km ver rijd (in de Vlaamse Ardennen). Elektrisch fietsen is beter dan niet fietsen denk ik dan maar...
En ik kom niet graag druipend van het zweet ergens toe.

Net gefietst. Met helm op ja. Ik erger mij aan brommers op de fietssnelweg waar duidelijk aangeduid staat dat ze daar niet mogen rijden. Met officiële en officieuze borden.

Op onze landelijke wegen de afgelopen dagen mij enorm geërgerd aan de tractoren die langs fietsers scheren, zonder ook maar wat uit te wijken.
De windverplaatsing is zo groot door een gevaarte als een tractor, dat je als fietser zo goed als omvalt wanneer je nog probeert verder te fietsen.
Voortaan blijf ik maar stilstaan.

Het gros van de autobestuurders doen op z'n minst nog wel de moeite om voldoende uit te wijken en de fietser ruimte te geven.

Op onze landelijke wegen de afgelopen dagen mij enorm geërgerd aan de tractoren die langs fietsers scheren, zonder ook maar wat uit te wijken.
De windverplaatsing is zo groot door een gevaarte als een tractor, dat je als fietser zo goed als omvalt wanneer je nog probeert verder te fietsen.
Voortaan blijf ik maar stilstaan.

Het gros van de autobestuurders doen op z'n minst nog wel de moeite om voldoende uit te wijken en de fietser ruimte te geven.
Om eerlijk te zijn, vroeger met de fiets al meermaals meegemaakt dat er een tractor, vrachtwagen,... passeert.

Nooit de problematiek gehad dat ik erdoor zou gaan omvallen. Lijkt mij dan ook wat raar.

Om eerlijk te zijn, vroeger met de fiets al meermaals meegemaakt dat er een tractor, vrachtwagen,... passeert.

Nooit de problematiek gehad dat ik erdoor zou gaan omvallen. Lijkt mij dan ook wat raar.
Bij ons doen ze geen enkele moeite om uit te wijken, terwijl ze met hun brede banden gerust wat in de berm kunnen rijden.
Ik heb het over de kleine landelijke wegen waar net één auto op past.

Doen ook geen moeite om hun snelheid te verminderen.
Ik snap dat ze regelmatig dezelfde route moeten nemen om van het ene naar het andere veld te rijden en de 'zorgeloze' fietser komt opeens op "hun werkterrein" hen verhinderen.
Terwijl het wel degelijk over openbare wegen gaat en daar geldt de wegcode voor iedereen, waarbij de fietser nog steeds de zwakke weggebruiker is.

Mijn vast vakantieadresje begint anders ook te overdrijven in prijsstijgingen.

In 2020 betaalden we nog 920 euro voor ons logement, 2021 was het "due to corona" al 1100+ en intussen is het al bijna 1400 voor dezelfde periode "due to rising energy costs"
Gij hebt tenminste een vast vakantieadresje waar ge een exacte locatie van krijgt. De mijne geeft alleen Aalst aan met huis, poolhouse en zwembad. Ben nu al 3 jaar in de zomer rond aan het rijden in Aalst en dat huis is gewoon niet te vinden.

Gij hebt tenminste een vast vakantieadresje waar ge een exacte locatie van krijgt. De mijne geeft alleen Aalst aan met huis, poolhouse en zwembad. Ben nu al 3 jaar in de zomer rond aan het rijden in Aalst en dat huis is gewoon niet te vinden.

Gevonden...

chrome-x-Oxb-G6d-Xd3.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan