Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bibi hier volgt deze week een fullime EHBO opleiding, dus ik moet veel zitten op een klassieke houten stoel die ik niet gewoon ben. En nu zit Bibi hier met een nieuwe bijkomende ontsteking op de heup. Kan moeilijk gaan zitten, terug staan, wandelen...trappen ammehoela. Morgen examen. Hoop dat ze mij niet moeten komen helpen ipv andersom...

Ben het zo beu dat ik er van moet lachen eigenlijk.

Maar je gebruikt wel je bankapp op je telefoon ook als die telefoon geen security updates meer krijgt?
Ik gebruik bankapps ja, maar ik heb echt nog nooit wakker gelegen met de vraag of mijn gsm nu de laatste updates heeft of niet. Aangezien hij af en toe vanzelf update ga ik er vanuit dat dit in orde is. Hangt dat dan effectief af van de prijs? Ik zou denken enkel met de leeftijd, een 8 jaar oude gsm 2e hands kopen zou ik nu niet doen bv maar eender welk recent model krijgt toch dezelfde updates (naargelang besturingssysteem offc.)?

Ik gebruik bankapps ja, maar ik heb echt nog nooit wakker gelegen met de vraag of mijn gsm nu de laatste updates heeft of niet. Aangezien hij af en toe vanzelf update ga ik er vanuit dat dit in orde is. Hangt dat dan effectief af van de prijs? Ik zou denken enkel met de leeftijd, een 8 jaar oude gsm 2e hands kopen zou ik nu niet doen bv maar eender welk recent model krijgt toch dezelfde updates (naargelang besturingssysteem offc.)?
nee hoor, het updatebeleid schilt enorm. Het aantal upgrades van OS, maar ook de beloofde frequentie en termijn van securitypatches is enorm verschillend, zelfs binnen een merk. Ge hebt er bij die maar 2 jaar lang updates geven en de top is 8 jaar... dus ja, dat maakt wel uit, zeker als ge weet dat dit telt vanaf het moment dat het type uitkomt. Dus als ge bijv. die met 2 jaar updates koopt, maar ge koopt die pas een jaar na release, dan krijg je nog maar een jaar patches. Dus ja, 't is wel iets om mee rekening mee te houden. Persoonlijk is vier jaar toch wel het minimum voor mij, aangezien dat toch ook zowat de termijn is dat een gsm meegaat.
Eigenlijk vind ik dat schandalig dat ze wettelijk niet worden verplicht om x-aantal jaar na verkoop van het product een min. aantal jaar en om de x-aantal maanden voor updates te voorzien

Dat vind ik ook, langs de ene kant doen ze alles om mensen te beschermen tegen hacking & phishing, langs de andere kant mag een fabrikant, en vooral de Chinezen zijn er goed in, smartphones uitbrengen met beperkte update life cycle.
Begrijpelijk dat je daar als gewone consument niet altijd bij stil staat. Maar het kan wel een probleem vormen zonder dat je er erg in hebt.

Bibi hier volgt deze week een fullime EHBO opleiding, dus ik moet veel zitten op een klassieke houten stoel die ik niet gewoon ben. En nu zit Bibi hier met een nieuwe bijkomende ontsteking op de heup. Kan moeilijk gaan zitten, terug staan, wandelen...trappen ammehoela. Morgen examen. Hoop dat ze mij niet moeten komen helpen ipv andersom...

Ben het zo beu dat ik er van moet lachen eigenlijk.
Maar al goed dat je nu leert hoe de eerste hulp toe te passen bij kwalen zoals, ik zeg maar wat, ontstekingen op de heup.

In de eerste hulp zit een ontsteking behandelen niet inbegrepen. Dan ga je medicatie gebruiken en dat mag je als basishulpverlener niet toedienen... Koelen. Dat is het enige.

Terug
Bovenaan