Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Awel Jipperdejip, ik wil mijne hof voor u openstellen zodat ge daar wat in komt werken om tot rust te komen. Dus ge springt na het werk op de moto en komt hier wat rommelen in de tuin.

Ik hoor u al denken, ma Pardal en uw rust dan bij het werken in de tuin? Awel terwijl dat gij bezig zijt in de hof leg ik mij in de tuinzetel met een pintje en kijk ik hoe ander mensen werken, daar wordt ik nu eens rustig van se (toch een beetje beroepsmisvorming als ambtenaar)
Hij zou beter bij @Tomski gaan helpen. Heb gehoord van een buur van hem dat die zelfs te lui is om het onkruid te trekken.

IK VERVEEL MIJ STEENDOOD

30 Jaar en opgegroeid 'op den buiten'. Paar maanden geleden beslist om, nu dat ik nog wat jong en viriel ben naar het stad te verhuizen. Zo gezegd zo gedaan en gelukkig een goed appartement gevonden. Gezien ik tot hiervoor bij mijn moeder heb gewoond was de rust de eerste maanden echt zalig. Maar sinds het terug echt zomer is merk ik dat ik hier echt de muren op loop.

Vroeger stopte ik met werken, ging nog even langs het stad, kwam thuis, ging in de tuin werken of rusten of ging een toertje rijden met de moto door te velden.

Hier in't stad zijn de enige dingen die je precies kunt doen 'een terrasje' of 'shoppen'. Dat terrasje vind ik wel is tof maar doe je ook niet elke dag, en dat shoppen doe ik al helemaal nooit. Ik merk dat ik hiet echt weg aan het kwijnen ben en kan niet wachten tot ik terug kan verhuizen.

En ik kan niet eens meer een joint paffen op mijn terras of ik krijg weer klachten van de buren. Ben het beu, sluit me op, en verveel me dood.
ge kunt, om te beginnen, al eens beginnen uw buren hun gezaag te negeren.

Ik herken het gevoel van verveling. Een terrasje is leuk, maar je kan dat toch ook moeilijk 2-3x per week doen? Tijdens de week ben ik nog blij dat ik effectief werk heb. Ik verveel mij dan ook vooral in het weekend. En citytrips en op reis gaan zijn pokkeduur dus ik weet het even niet meer. Vroeger veel plezier beleefd aan triatlon maar dat kan niet meer wegens de vele blessures.

Ik herken het gevoel van verveling. Een terrasje is leuk, maar je kan dat toch ook moeilijk 2-3x per week doen? Tijdens de week ben ik nog blij dat ik effectief werk heb. Ik verveel mij dan ook vooral in het weekend. En citytrips en op reis gaan zijn pokkeduur dus ik weet het even niet meer. Vroeger veel plezier beleefd aan triatlon maar dat kan niet meer wegens de vele blessures.
Ik niet, nooit gehad. Ik heb dan weer het gevoel dat ik dagelijks veel te veel tijd te kort kom om alles te kunnen doen.

Wietgeur is echt penetrant afleidend, zeker in deze periode wanneer iedereen buiten zit.
so? hij doet niks verkeerd.
als ge in zo'n stad woont, of nog erger: in zo'n blok, dan gaan er veel dingen zijn die mensen "enorm afleidend" vinden.
ge zit daar met zo veel op elkaar, ge moet gewoon wat meer durven verdragen. want anders mag niemand nog iets, want er zal wel ergens iemand zich aan ergeren.

der zit zo iemand op de hoplr van onze wijk... ik denk dat die gewoon geen goesting om eens af en toe naar't containerpark te gaan.
echt constant zit die vanalle brol te posten "gratis op te halen".
een bureau, ne lavabo, een handtas, katteneten, kranten, vis... noem het maar op.

het komt allemaal sympathiek over, want geeft alles weg, maar op een bepaald moment vraagt ge u gewoon af of die de buren als persoonlijk afvalverwerkingsbedrijf ziet

der zit zo iemand op de hoplr van onze wijk... ik denk dat die gewoon geen goesting om eens af en toe naar't containerpark te gaan.
echt constant zit die vanalle brol te posten "gratis op te halen".
een bureau, ne lavabo, een handtas, katteneten, kranten, vis... noem het maar op.

het komt allemaal sympathiek over, want geeft alles weg, maar op een bepaald moment vraagt ge u gewoon af of die de buren als persoonlijk afvalverwerkingsbedrijf ziet

ge moet gewoon wat meer durven verdragen. want anders mag niemand nog iets, want er zal wel ergens iemand zich aan ergeren.

als ge in zo'n stad woont, of nog erger: in zo'n blok, dan gaan er veel dingen zijn die mensen "enorm afleidend" vinden.
ge zit daar met zo veel op elkaar, ge moet gewoon wat meer durven verdragen. want anders mag niemand nog iets, want er zal wel ergens iemand zich aan ergeren.
Sinds wanneer is weed roken dan legaal geworden?

Je kan het ook omdraaien, als je in een appartement gaat wonen, mag je gerust wat rekening houden met je buren, stankoverlast wordt precies altijd onderschat door (weed)rokers.

Sinds wanneer is weed roken dan legaal geworden?

Je kan het ook omdraaien, als je in een appartement gaat wonen, mag je gerust wat rekening houden met je buren, stankoverlast wordt precies altijd onderschat door (weed)rokers.
ik rook zelf niet, maar als je echt met àlles moet gaan rekening houden bij je buren... dan ga ik ook eens klagen bij mijn bovenburen. mag eens gedaan zijn met vrienden uitnodigen en gitaar spelen als ik de vroege heb, de tussenvloer is daar niet dik genoeg voor.
ik ben dan ook eens benieuwd waar zij voor klacht gaan indienen over mij, want ze zullen ook wel reden hebben.
het werkt een beetje van 2 kanten, imo. ge moet idd wat respect hebben voor uw buren, maar een beetje tolerantie en begrip mag ook wel.

en ja, officieel is wiet roken verboden, maar er zijn legale dingen die ergerlijker zijn hoor. legaal of niet legaal is voor mij al lang geen maatstaf meer voor al dan niet iets verkeerd doen

@nestorius met uw uitgebreide argumentatie ben ik niet 100% zeker wat uw standpunt is, maar er is nog een verschil tussen een kleine ergernis te delen op een forum, dan er klachten voor te gaan indienen

ik rook zelf niet, maar als je echt met àlles moet gaan rekening houden bij je buren... dan ga ik ook eens klagen bij mijn bovenburen. mag eens gedaan zijn met vrienden uitnodigen en gitaar spelen als ik de vroege heb, de tussenvloer is daar niet dik genoeg voor.
ik ben dan ook eens benieuwd waar zij voor klacht gaan indienen over mij, want ze zullen ook wel reden hebben.
het werkt een beetje van 2 kanten, imo. ge moet idd wat respect hebben voor uw buren, maar een beetje tolerantie en begrip mag ook wel.

en ja, officieel is wiet roken verboden, maar er zijn legale dingen die ergerlijker zijn hoor. legaal of niet legaal is voor mij al lang geen maatstaf meer voor al dan niet iets verkeerd doen

@nestorius met uw uitgebreide argumentatie ben ik niet 100% zeker wat uw standpunt is, maar er is nog een verschil tussen een kleine ergernis te delen op een forum, dan er klachten voor te gaan indienen
Waar zegt Jipser dat men er klachten voor gaat indienen. Mijn punt is dat ge echt niet moet in een topic waar mensen hun ergernissen ventileren gaan zeggen dat ze wat verdraagzamer moeten zijn om dan zelf te gaan ventileren. Hypocresie.

Terug
Bovenaan