Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
was het niet om u een of andere extra garantie proberen aan te smeren ?
Ik heb daar ooit een vaatwas gekocht. Die verkoopster wou even aan tafel gaan zitten. Die begint eerst heel vriendelijk hun extra garantiepakketten voor te stellen. Toen ik dat weigerde en zei dat ik gewoon die vaatwas moest hebben begon mevrouw nogal arrogant te worden. Toen vertelde ze mij dat iedereen weet dat 'de pomp' van een vaatwas na 2 jaar meestal stukgaat en blablablabla. 'Het zou echt dom zijn om geen extra garantie te nemen, meneer'.

Ik ben dan heel luid beginnen zeggen dat het maar triestig is dat men als verkoper maar zo weinig vertrouwen heeft in de aangeboden producten en ik me af vroeg waarom ze dan dingen zouden blijven verkopen die na amper 2 jaar al de geest geven. IK WIL GEWOON DIE VAATWAS EN ALS DAT EEN PROBLEEM IS KOOP IK HEM ERGENS ANDERS.

Toen kwam een manager om te vragen of er problemen waren. 'Buiten dat jullie het een uitdaging maken om hier een aankoop te doen niet, neen.'

Die hebben toen een korting gegeven. Onnozelaars.

Hoe moeilijk kan het zijn om na 13 jaar nog steeds geen systeem van herinnering en vernieuwing te hebben voor het vervallen van het rijbewijs.
Dan spreek ik niet van brieven versturen maar iets als een bericht in de eBox, lijkt me nu niet dat dit zo complex is om op te zetten.

Ik wist dat mijn rijbewijs midden augustus vervalt en had hier een reminder voor gemaakt in de agenda. Nu hoor ik van de gemeente dat ik te laat ben, gezien de aanvraag 3 maanden voor vervaldatum moet gebeuren (https://mobilit.belgium.be/nl/weg/rijden/rijbewijzen/rijbewijs-hernieuwen/rijbewijs-hernieuwen). Bovendien is er geen mogelijkheid om hiervoor een afspraak te maken (alles gaat via afspraak bij ons) en is men nu aan het uitzoeken wat precies moet gebeuren en zal men mij binnen de 10 dagen laten weten wat te doen.

Hoe moeilijk kan het zijn om na 13 jaar nog steeds geen systeem van herinnering en vernieuwing te hebben voor het vervallen van het rijbewijs.
Dan spreek ik niet van brieven versturen maar iets als een bericht in de eBox, lijkt me nu niet dat dit zo complex is om op te zetten.
Ik ken een klein beetje van de technische en politieke kant ervan. Gemeentebesturen zijn al jaren vragende partijen naar een mogelijkheid om notificaties te verzenden. Er is geen koppeling tussen het rijksregister en de rijbewijzen. FOD mobiliteit ligt continu dwars in elk project waarbij men heel het aanvraagproces efficiënter en digitaler wil laten lopen.

dat mensen, elke keer je denk dat ze toch zo slecht niet kunnen zijn, er toch in slagen om wel zo slecht te zijn. kdenk dat ik mij terug een vervuilende diesel ga kopen, hoe rapper het klimaat de mens om zeep helpt hoe beter. :headshake:
Moderne diesels zoals die met adblue (voor stikstofneutralisatie) zijn niet echt vervuilender meer dan benzines, ook qua co2, dacht ik?
Integendeel. Diesels hebben een véél lagere CO2 uitstoot dan benzine-motoren, en als je er mee in de stad gaat rondrijden, zuiver je de lucht zelfs (minder partikels in de uitlaat dan in de inlaat).

Hoe zit dat nu met die slechte mensen?

Ik wist dat mijn rijbewijs midden augustus vervalt en had hier een reminder voor gemaakt in de agenda. Nu hoor ik van de gemeente dat ik te laat ben, gezien de aanvraag 3 maanden voor vervaldatum moet gebeuren (https://mobilit.belgium.be/nl/weg/rijden/rijbewijzen/rijbewijs-hernieuwen/rijbewijs-hernieuwen). Bovendien is er geen mogelijkheid om hiervoor een afspraak te maken (alles gaat via afspraak bij ons) en is men nu aan het uitzoeken wat precies moet gebeuren en zal men mij binnen de 10 dagen laten weten wat te doen.
Ik begrijp niet waarom we überhaupt nog zo'n een apart document moeten hebben? Dat kan toch gekoppeld worden aan de id-kaart.

Ik begrijp niet waarom we überhaupt nog zo'n een apart document moeten hebben? Dat kan toch gekoppeld worden aan de id-kaart.
Europese regelgeving.
Ik zou persoonlijk nog liever hebben dat je eID en rijbewijs op uw smartphone kan hebben. Dat je in het buitenland een kaartje moet meehebben kan ik nog snappen, maar binnen België?

Dat van die 3 maanden wist ik niet. Is toch maar bij wijze van spreken een datum aanpassen?
Misschien ook omdat ik een zogenaamde uitzondering ben, dat het voor mij niet geldt? Maar ik heb er nog nooit zo spel weten over maken en ik sta daar nooit 3 maanden op voorhand. Ik moet vanwege medische problemen door enkele artsen om de 5 jaar, binnenkort vanwege leeftijd om de 3j, onderzocht worden om rijgeschikt te worden verklaard. Onder andere oogarts waar je al minstens half jaar op voorhand aan afspraak moet vastleggen. Al die bezoeken moeten dan zorgvuldig gepland worden dat al die verslagen bij de goeie arts geraakt zijn, en dan kan ik met mijn papier bij het gemeente nog eens een afspraak maken. Heb daar al goed 14 dagen voor het vervallen gestaan, is nooit een probleem van gemaakt. Datum wordt dan verlengd en een week later mag ik omdat "nieuw" rijbewijs omgaan.

Of misschien maken ze er geen probleem van omdat het grootste probleem dat verlengen van het rijbewijs zelf is. Die 3x dan ik het hier op het gemeente al moeten doen heb. Elke keer ik dat doktersattest op die toog leg en zeg: het is voor het verlengen van een rijbewijs. Dan ziet ge in de ogen van die ambtenaar de alarmen zo afgaan: nee toch niet bij mij 🤣 en elke keer sta ik daar voor minstens een half uur - 3 kwartier omdat ze aan het prullen en aan het doen zijn. Blazen, nog een collega bij halen, samen wat prullen en doen. En dan denk je echt: een datum aanpassen, en dat moet allemaal zo moeilijk zijn blijkbaar. ben ik hier nu in de gemeente de enige die dat moet laten doen?

Als je correct met je pedelec rijdt, en er rijden constant scooters met dikzakken in uwe weg. Te tam om te trappen, wel gas verbranden met redbull in de hand om 7u smorgens. (Alsook stepkes, voetgangers die gwn niet kijken en afdraaien.)

Als je correct met je pedelec rijdt, en er rijden constant scooters met dikzakken in uwe weg. Te tam om te trappen, wel gas verbranden met redbull in de hand om 7u smorgens. (Alsook stepkes, voetgangers die gwn niet kijken en afdraaien.)
Brommers die fietssnelwegen gebruiken zijn hier ook een ergernis. Er staan overal verbodsborden voor brommers op de route die ik neem maar je hebt altijd pipo's die denken van het als snelle bypass te gebruiken met hun stinkbrommers. Ome agent stond erbij en keek ernaar. Maar speedpedelecs die langs het jaagpad fietsen flitsen ze dan weer wel.

De administratieve absurditeit waarmee co-ouderschap gepaard gaat als je kind(eren) niet bij jou gedomicilieerd staan...
Ik moet dus de gerechtelijke papieren voorleggen waarin staat dat we co-ouderschap hebben om... *Tromgeroffel* plakkerkes van de mutualiteit te verkrijgen.

Ik hoop zo hard dat ze 2 domicilies mogelijk gaan maken voor kinderen in co-ouderschap! 🙄

Europese regelgeving.
Ik zou persoonlijk nog liever hebben dat je eID en rijbewijs op uw smartphone kan hebben. Dat je in het buitenland een kaartje moet meehebben kan ik nog snappen, maar binnen België?
En dan heb je je smartphone eens niet bij of is de batterij plat en kan je niet aan je eID of rijbewijs.

Ik heb nog altijd mijn papieren rijbewijs en ik ga dat echt niet inruilen voor zo een plastic ding zolang het kan.

En dan heb je je smartphone eens niet bij of is de batterij plat en kan je niet aan je eID of rijbewijs.

Ik heb nog altijd mijn papieren rijbewijs en ik ga dat echt niet inruilen voor zo een plastic ding zolang het kan.
Niet als vervanging maar als duplicaat: eID + rijbewijs op smartphone als geldig bewijs binnen België of voor mijn part binnen de hele EU. In combo met betalen via smartphone gedaan met rondlopen met een portefeuille enkel om dat vodje/rijbewijs + eID mee te hebben.

:lol: :lol:
Waarom voel ik deze zo hard?
Ik heb mij (wagen) zo vaak moeten inhouden anders zat ik allang vast voor het plegen van vele moorden.:lol:

1687434328563.png

Niet als vervanging maar als duplicaat: eID + rijbewijs op smartphone als geldig bewijs binnen België of voor mijn part binnen de hele EU. In combo met betalen via smartphone gedaan met rondlopen met een portefeuille enkel om dat vodje/rijbewijs + eID mee te hebben.
Maar dan blijft mijn punt nog steeds hetzelfde:
Tenzij je zegt, ja maar ik neem mijn fysieke eID en rijbewijs ook steeds mee, maar dan is er totaal geen nut om het ook nog eens op de smartphone te hebben.

Maar dan blijft mijn punt nog steeds hetzelfde:

Tenzij je zegt, ja maar ik neem mijn fysieke eID en rijbewijs ook steeds mee, maar dan is er totaal geen nut om het ook nog eens op de smartphone te hebben.
Mijn fysiek eID, rijbewijs, bankkaarten, ... neem ik mee als ik enkele dagen weg ben. Voor bvb. een normale werkdag of een daguitstap is mijn smartphone voldoende en vind ik het vervelend dat ik die eID en rijbewijs altijd mee moet hebben. Nog nooit een platte batterij gehad op zo'n dagen, je trekt het nogal op flessen IMHO. Vertrouw je die smartphonebatterij niet, pak dan uw kaarten mee, ik wil gewoon de mogelijkheid om ze niet mee te moeten nemen 🤷‍♂️

Mijn fysiek eID, rijbewijs, bankkaarten, ... neem ik mee als ik enkele dagen weg ben. Voor bvb. een normale werkdag of een daguitstap is mijn smartphone voldoende en vind ik het vervelend dat ik die eID en rijbewijs altijd mee moet hebben. Nog nooit een platte batterij gehad op zo'n dagen, je trekt het nogal op flessen IMHO. Vertrouw je die smartphonebatterij niet, pak dan uw kaarten mee, ik wil gewoon de mogelijkheid om ze niet mee te moeten nemen 🤷‍♂️
Dus het enige wat jij meeneemt, of mee zou willen nemen op een normale werkdag of daguitstap is jouw smartphone, niks anders?
Behalve je huis / autosleutels, of wil je dat ook allemaal met je smartphone doen? Of doe je dat al, dat is immers al mogelijk?

Ik betrouw de batterij van mijn smartphone wel, maar er zijn altijd zaken die onverwacht kunnen gebeuren waardoor je batterij wel sneller leeg geraakt, of batterij die het plots laat afweten (interne schade bijvoorbeeld, die dingen zijn niet onfeilbaar), laten vallen en toestel stuk, smartphone gepikt of gewoon ergens vergeten of verliezen ....

dat geldt toch ook voor uwe portefeuille: die kan uit uw zak vallen zonder dat ge het merkt, ge vergeet hem ergens, kan gestolen worden ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan