Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Silence mijn zus vroeg aan mijn ma of het okee was om slechts enkel de tantes uit te nodigen waar ze een band mee had. Mijn ma maakte duidelijk: "Jij betaalt per man, dan lijkt het me maar logisch dat je enkel geld uitgeeft aan wie je er bij wil."
1 had blijkbaar wel een smalende (of gewoon uit dommigheid, kan ook) opmerking gemaakt naar 1 van de niet-uitgenodigde zussen waarop mijn ma als scheidsrechter werd opgetrommeld...die heeft gewoon droog gezegd: "Ik heb gezegd dat ze moet vragen wie ze er bij WIL hebben, dat is haar keuze."
Zo kan het dus ook. Ik hoop dat je de kracht blijft vinden om telkens opnieuw te herhalen: "Het is ONS feest, wij kiezen wie we er bij WILLEN hebben. Wie beslist om niet te komen, is daar helemaal vrij in."

Ik dacht dat ik in een soap van familie zat, maar the Godfather is niks ertegen 😅😂

Wat ik de voorbije dagen al gehoord heb:
"Hebt ge wel stilgestaan bij de gevolgen"
"Zijt ge mans genoeg om de gevolgen te dragen"
"Dan moet ge u nooit meer laten zien bij uw oma of familiefeesten"
"Denk eens aan ons hoe wij op uw feest zitten wetende dat ons ma alleen thuis zit"
"Is het u alle miserie waard"
"De sfeer zal nooit meer hetzelfde zijn"

Best of all: "Kunt ge dat nu niet vergeten voor één dag wat gezegd is"
"Ge moet toch niet met haar praten die dag"

Nog even en ik vergeet dat die dag wel degelijk om mij/ons draait. :crazy:

Edit: mijn/ons eigen enthousiasme/genieten van de voorbereidingen heeft eigenlijk toch ook wel een fikse knauw gekregen
Persoonlijk heb ik het idee dat zo'n feest vooral draait rond de verwachtingen van anderen.

Ik zou bij iedereen die commentaar heeft op u beslissing de uitnodiging al hebben ingetrokken denk ik :unsure:

Ge moet al nie meer komen, jong!

Blijft wel kak natuurlijk, zeker als het je oma is.

Van die strontchauffeurs die denken "ah een fietssuggestiestrook is geen fietspad dus ik mag gewoon de fietser van de baan rijden!". En al zéker als ze dat 20 meter voor een rood licht doen en dus sowieso moesten stilstaan. BLIJF GEWOON ACHTER MIJ KUTWIJF. Ik snap dat het gemakkelijk is om in uwe dikken metalen bak efkes te doen alsof ge alles moogt maar zo nonchalant omgaan met een zwakke weggebruiker is voor mij echt het laagste van het laagste.
Spiegeltje eraf met je stuur? Daarna maak je een ubocht en kijk je even achterom om de struggle te zien.

Ik zou bij iedereen die commentaar heeft op u beslissing de uitnodiging al hebben ingetrokken denk ik :unsure:

Ge moet al nie meer komen, jong!

Blijft wel kak natuurlijk, zeker als het je oma is.
Het klinkt misschien wreed maar eigenlijk is dat hetgeen je dus echt moet doen.

Gewoon een email / whatsapp / briefwisseling naar héél de familie met de kurkdroge melding: Iedereen die zaagt en/of wil dat x of y er niet bij is, is hierbij NIET uitgenodigd voor mijn feest. Wil je alsnog geld geven? Ik heb ook een brievenbus he mensen!

--> Neen serieus, ik zou gewoon de mensen die zagen aanspreken hierover
En iedereen die boos reageert? Gewoon staalhard negeren tot ter dood.

Opmerking: Zou ik bovenstaande echt doen?

Bij mijn eerste en voorlopig enige huwelijk 'neen'. Ik was toen nog jong en naïef lol. (de familie vrede bewaren en zo ..)

Maar moest er iets gebeuren met mijn vrouw en ik zou hertrouwen? Dan is het antwoord echt gewoon '100% zeker - ja'.
Ik ben ouder en wijzer, het is dan MIJN huwelijk en staat het u niet aan? Rot dan gewoon op. Zorgt dit ervoor dat het eeuwig ruzie is met dat familielid? So be it. Amen. Ik heb NIKS aan conversaties met kleine "kinderen".

Ah, gisteren thuis van de laatste nacht. Platte band met de fiets wel maar vandaag nieuwe binnenband gestoken. Morgen grasmatten leggen.
Anderhalve week dan chill thuis. Laatste seizoen van Barry en The Marvelous Mrs Maisel liggen klaar.

Waarom plas ik zonet bloed? Donkerrode urine. Fuck sake.

Ah, gisteren thuis van de laatste nacht. Platte band met de fiets wel maar vandaag nieuwe binnenband gestoken. Morgen grasmatten leggen.
Anderhalve week dan chill thuis. Laatste seizoen van Barry en The Marvelous Mrs Maisel liggen klaar.

that-escalated.gif

Ik kreeg zonet op TikTok een filmpje te zien van een Belgisch schoonmaakbedrijf dat poetst in huizen waar mensen overleden zijn in oa gruwelijke omstandigheden. Zeer expliciet beeld met plassen bloed etc.
Blijkbaar is 'crime scene cleaners' een ding op dat platform. Ik heb er geen woorden voor :puke:.
Ik zie echt het entertainment er niet in.

Het ergste is nog dat er totaaaaal geen link met mijn zogezegde favoriete video's is. Ik kijk naar flauwe humor, sketches, hardloopadvies en booktok. Waarom krijg ik dat te zien?!

Rode biet gegeten?

Had het ook eens en de oorzaak was niet leuk...niersteen.

@Silence, wat een kutsituatie zeg. Ik zou echt wel geneigd zijn iedereen die zaagt te uninviten. Want ALS ge zatte tante uiteindelijk dan nog zou uitnodigen, is het waarschijnlijk toch "Jah nee, nu wil ik ook niet meer hé". :angry::angry::angry:

ik zie wel mogelijkheden om uw feest een HEEL stuk goedkoper te maken :oi22:.
Aah maar de rest wil wel nog gewoon komen hoor, maar die vinden het dan triestig en zielig voor hun ma die alleen thuis zit 😅

Mijn redenering is nu: stel ik geef haar toch een uitnodiging, komt de rest dan nog wel voor mij, of komen ze omdat ik haar toch vroeg..

Het klinkt misschien wreed maar eigenlijk is dat hetgeen je dus echt moet doen.

Gewoon een email / whatsapp / briefwisseling naar héél de familie met de kurkdroge melding: Iedereen die zaagt en/of wil dat x of y er niet bij is, is hierbij NIET uitgenodigd voor mijn feest. Wil je alsnog geld geven? Ik heb ook een brievenbus he mensen!

--> Neen serieus, ik zou gewoon de mensen die zagen aanspreken hierover
En iedereen die boos reageert? Gewoon staalhard negeren tot ter dood.

Opmerking: Zou ik bovenstaande echt doen?

Bij mijn eerste en voorlopig enige huwelijk 'neen'. Ik was toen nog jong en naïef lol. (de familie vrede bewaren en zo ..)

Maar moest er iets gebeuren met mijn vrouw en ik zou hertrouwen? Dan is het antwoord echt gewoon '100% zeker - ja'.
Ik ben ouder en wijzer, het is dan MIJN huwelijk en staat het u niet aan? Rot dan gewoon op. Zorgt dit ervoor dat het eeuwig ruzie is met dat familielid? So be it. Amen. Ik heb NIKS aan conversaties met kleine "kinderen".
Het komt er wel op neer ja: De kerk in het midden houden, voor de lieve vrede. Doe het voor ons ma

Allemaal zaken die ik begrijp, maar ik zie nog altijd niet in waarom ik zou moeten plooien op mijn dag.
Die uitleg kan de rest ook nog wel krijgen, alhoewel ik ook niet zie waarom ik mij moet verantwoorden.

Ontsteking op iets sacraal in de onderrug. Vorige week met een heel eenvoudige beweging schoot er iets in mijn rug, maar een stukje waar ik al last heb sinds de eerste zwangerschap dus ik dacht er niet veel bij na. Eergisteren kon ik uit het niets bijna geen poot meer verzetten. Heb nu wel redelijke pijnstillers, het doet nu gewoon pijn ipv echt geen voet kunnen bewegen maar wel vervelend.

Aah maar de rest wil wel nog gewoon komen hoor, maar die vinden het dan triestig en zielig voor hun ma die alleen thuis zit 😅

Mijn redenering is nu: stel ik geef haar toch een uitnodiging, komt de rest dan nog wel voor mij, of komen ze omdat ik haar toch vroeg..

Het komt er wel op neer ja: De kerk in het midden houden, voor de lieve vrede. Doe het voor ons ma

Allemaal zaken die ik begrijp, maar ik zie nog altijd niet in waarom ik zou moeten plooien op mijn dag.
Die uitleg kan de rest ook nog wel krijgen, alhoewel ik ook niet zie waarom ik mij moet verantwoorden.
Opletten met 'doe het voor ons ma' want dit is voor zo een mensen een absolute vrijgeleide om tot het einde der tijden (dus zelfs als ma al jaren zaliger is) te eisen dat je dingen doet 'omdat ons ma ...'. Het kan nu erg vervelend zijn, maar uiteindelijk is nu de grens trekken echt de beste moment om dat te doen. Uiteindelijk - of toch vaak - worden mensen dan toch te nieuwsgierig, willen ze toch weten en zien en komen ze toch. Met gemor misschien - initieel - maar echt, nu je grenzen stellen. Is het dan toch 'awel, dan zie je mij nooit meer' dan is dat toch niet het soort mensen die je in je leven wil. Maar dat het niet vanzelfsprekend is, dat snap ik.

Ik kreeg zonet op TikTok een filmpje te zien van een Belgisch schoonmaakbedrijf dat poetst in huizen waar mensen overleden zijn in oa gruwelijke omstandigheden. Zeer expliciet beeld met plassen bloed etc.
Blijkbaar is 'crime scene cleaners' een ding op dat platform. Ik heb er geen woorden voor :puke:.
Ik zie echt het entertainment er niet in.

Het ergste is nog dat er totaaaaal geen link met mijn zogezegde favoriete video's is. Ik kijk naar flauwe humor, sketches, hardloopadvies en booktok. Waarom krijg ik dat te zien?!
Ik zie wel een link met hard gaan lopen.
De slachtoffers konden dat advies ook gebruiken.

Een reis organiseren voor een groep vrienden. Ik doe dat het liefst van al (gedeeltelijk) zelf omdat ik dan zeker ben dat alles in orde is. Geen probleem mee dat de rest weinig inbreng heeft, maar het wordt wel ergerlijk als ik dingen vraag die niet deftig worden uitgevoerd.

We moesten blijkbaar nog een kopie van onze reispas doorsturen, dus ik vraag of iedereen mij een foto kan doorsturen van zijn reispas. Vervolgens krijg ik van één persoon een reispas waar ten eerste de reispas niet 100% volledig opstaat en waar meerdere vingertippen zichtbaar zijn. Ik vraag dus om een nieuwe, deftige foto door te sturen.

"Wat is hier niet deftig aan??? Alles is toch leesbaar"
- Dude serieus? Stuur gewoon een nieuwe
"Niet zo zagen man, dit zal wel goed zijn"
- Weet ge wa? Ge kunt uw reispas zelf doorsturen!

Even later krijg ik quasi de perfecte foto doorgestuurd :laugh:

Ga je in een "mooie" straat in Antwerpen wonen, breken ze praktisch meteen na je verhuis heel de straat open. Sindsdien in een constante bouwwerf aan het wonen. Elke dag hinder. Vanaf vandaag is de garage volledig afgesloten, maar we mogen de wagen op straat parkeren...

Iedereen die zijn wagen in Antwerpen op straat heeft geparkeerd weet hoe een slecht idee dat is. Net nu ik een nieuwe wagen heb gekocht 😒

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan