Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was live F1 kijken, echt vervelend dat de koers gewoon stokte en dan plots Bier/Shampoo/Maandverband in volle glorie zonder enige lag voorbij komen.
technische redenen kunnen zijn: reclame caching en meerdere proxies die die reclames op een single hop van uw scherm hebben klaarstaan.
zeker een live stream moet nog serieus propageren eer het bij u terecht komt.

hmm, op F1TV is er geen reclame. kijk je dan via Auvio of zo?
F1 is wel duur (zo'n 70€ voor een seizoen), maar ik vind het zijn geld wel waard.

Ze blijven hameren op (hehe) beter vroeger dan later hulp vragen aan politie. Maar iedereen weet dat die altijd zeggen ‘ja tot em iets doet kunnen wij niets doen’ dus dat is flauwekul.

Het is ook niet aan de politie om dat op te lossen, zij kunnen slechts arresteren als de feiten ernstig genoeg zijn. En in de andere gevallen pv's opstellen.

Het is Parket en eventueel de onderzoeksrechter die maatregelen kunnen (en moeten) opleggen.

Een aangetrouwde neef die vannacht verongelukt is. Zo’n komieke en joviale kerel, altijd de sfeermaker op familiefeesten. Een jonge veertiger die een vrouw en 2 tienerdochters achterlaat, ik moet de hele tijd aan hen denken 😢

Het is ook niet aan de politie om dat op te lossen, zij kunnen slechts arresteren als de feiten ernstig genoeg zijn. En in de andere gevallen pv's opstellen.

Het is Parket en eventueel de onderzoeksrechter die maatregelen kunnen (en moeten) opleggen.
daarom dat klachten neerleggen altijd belangrijk is. als het dan eens de spuigaten uitloopt, en er is nog nooit een klacht geweest, zal het parket dat eerder inschatten als een geïsoleerd geval, dan als een structureel probleem.

Ik denk in het geval van huishoudelijk/partner/intrafamiliaal geweld dat ‘het is niet aan die of die’ nooit of te never een argument mag zijn. Dat er zijn die meer kunnen doen, ja, dat is een feit. Maar de politie is op een punt dat slachtoffers gewoon al niets meer gaan zeggen. Waarom zou je, ze doen echt niets. En ze zijn op dat punt in het hoofd van veel mensen voor véél voorvallen.

Artikel achter paywall...
nu wou ik weten of ik al dan niet mijn vrouw zou gaan vermoorden.... maar ik heb er dus geen idee van, want kan het niet lezen
:woohoo:
Het Nieuwsblad heeft ook een korte podcast, 15 minuten, over het onderwerp. De Insider van woensdag 24 mei.

Ik denk in het geval van huishoudelijk/partner/intrafamiliaal geweld dat ‘het is niet aan die of die’ nooit of te never een argument mag zijn. Dat er zijn die meer kunnen doen, ja, dat is een feit. Maar de politie is op een punt dat slachtoffers gewoon al niets meer gaan zeggen. Waarom zou je, ze doen echt niets. En ze zijn op dat punt in het hoofd van veel mensen voor véél voorvallen.
In plaats van wat veralgemeningen te liggen rondbazuinen, mss je eens verdiepen wie welke bevoegdheid heeft..

Ze blijven hameren op (hehe) beter vroeger dan later hulp vragen aan politie. Maar iedereen weet dat die altijd zeggen ‘ja tot em iets doet kunnen wij niets doen’ dus dat is flauwekul.
De 8 fases: voorgeschiedenis, verliefdheid, (dwingende) controle, trigger, escalatie, nadenken over wraak, planningsfase en moord.

Persoonlijk denk ik ‘dat kan sneller’.
Klinkt als een zeer lang voorspel.
7 fases voorspel.

Maar het is bewezen, mannen zijn geduldig.🫢

Laatst bewerkt:
In plaats van wat veralgemeningen te liggen rondbazuinen, mss je eens verdiepen wie welke bevoegdheid heeft..
Ik bazuin geen algemeenheden rond want ik praat niet over wat de situatie ‘is’, ik geef aan hoe ik graag zou hebben dat ze zou ‘zijn’. Het zou zo moeten zijn dat wie naar de politie gaat over intrafamiliaal geweld, daar ook effectief direct geholpen kan worden, geholpen als in ‘de geweldpleger kan nooit meer aan u’. Het zou niet mogen dat de politie enkel PV’s kan opstellen of constataties doen en dat je moet beginnen klooien met onderzoeksrechters en vluchthuizen. Is er iets mis met wensen dat zo een feiten efficiënter en sneller kunnen behandeld worden?

Maar. Maar. Ik heb twintig jaar geleden nog aan de bont en blauwe kant gestaan, é Zubrowka, en ik heb toen niks nada nul de botten hulp gehad van die kant dus vergeef mij dat ik mij herinner hoe je het kantoor werd buiten geborsteld.

het lijkt vanzelfsprekend dat dat zo snel zou moeten, maar het aantal valse aangiftes zorgt er wel voor dat dat effectief deftig moet onderzocht worden.
het zou de eerste niet zijn die tijdens een scheiding hun partner beschuldigt van intrafamilaal geweld of andere feiten, om zo het gerechtelijke deel van de scheiding naar zich toe te trekken.

als effectief slachtoffer wilt ge uiteraard zo snel mogelijk veiligheid en zekerheid, maar de wereld zit anders ineen.

Ik bazuin geen algemeenheden rond want ik praat niet over wat de situatie ‘is’, ik geef aan hoe ik graag zou hebben dat ze zou ‘zijn’. Het zou zo moeten zijn dat wie naar de politie gaat over intrafamiliaal geweld, daar ook effectief direct geholpen kan worden, geholpen als in ‘de geweldpleger kan nooit meer aan u’. Het zou niet mogen dat de politie enkel PV’s kan opstellen of constataties doen en dat je moet beginnen klooien met onderzoeksrechters en vluchthuizen. Is er iets mis met wensen dat zo een feiten efficiënter en sneller kunnen behandeld worden?

Maar. Maar. Ik heb twintig jaar geleden nog aan de bont en blauwe kant gestaan, é Zubrowka, en ik heb toen niks nada nul de botten hulp gehad van die kant dus vergeef mij dat ik mij herinner hoe je het kantoor werd buiten geborsteld.
Er bestaat vanalles hoor rond intrafamiliaal geweld: tijdelijk huisverbod, famili justice center, veilig thuis,..

Spijtig dat je destijds onvoldoende geholpen bent, maar belangrijk om toch te wijzen op wat wel bestaat voor degene die dit lezen en ooit in een moeilijke situatie belanden. Zelfde voor schulphulpverlening. Organisaties veranderen, proberen te verbeteren. Willen mensen uit de problemen halen op eens menswaardige manier.

@Silence sterkte want dat is absoluut kinderachtig gedrag. Ik zou zeker terugkoppelen dat dat je kwetst en dat je niet zal toegeven aan emotioneler chantage om weloverwogen keuzes teniet te doen. Jullie feest, jullie keuze, als oma niet wil komen is dat HAAR keuze. :support:
Een familievete na de dood van mijn grootouders heeft ervoor gezorgd dat de helft van mijn familie niet meer praat met het deel van de familie waartoe ikzelf behoor. Men heeft al het contact verbroken en het is 'zware' ruzie. Allé ja, zware ruzie, als je er niks meer van hoort dan .. whatever he ..

Ter info: Ik heb zelf NIKS te maken met die vete, maar ik word wel mee genoemd in heel die affaire.

Of mij dit iets doet? Neen niet echt, als ze zo belachelijk doen en zo al 10+ jaar, dan is dat zo.
Of ik dat deel van de familie mis? Neen, dat went. Ik vind het wel jammer. Maar ik doe echt niet mee met dit belachelijk gedoe.

Mss viel het blauwe niet op tussen al de agenten.😇🫣🫡

*loopt weg*

Artikel achter paywall...
nu wou ik weten of ik al dan niet mijn vrouw zou gaan vermoorden.... maar ik heb er dus geen idee van, want kan het niet lezen
:woohoo:
6,7 keer meer kans dat je uw vrouw zal vermoorden als je wurgseks hebt met haar.
Edit: komt uit het artikel, niet zelf verzonnen. :laugh:

Laatst bewerkt:
Ik bazuin geen algemeenheden rond want ik praat niet over wat de situatie ‘is’,
Dat doe je duidelijk wel als ik het (meermaals) herlees.

ik geef aan hoe ik graag zou hebben dat ze zou ‘zijn’. Het zou zo moeten zijn dat wie naar de politie gaat over intrafamiliaal geweld, daar ook effectief direct geholpen kan worden, geholpen als in ‘de geweldpleger kan nooit meer aan u’.
Lijkt mij niet zo evident om dat wettelijk hard te maken wanneer iemand zich aanmeldt bij de politie.

Het zou niet mogen dat de politie enkel PV’s kan opstellen of constataties doen en dat je moet beginnen klooien met onderzoeksrechters en vluchthuizen. Is er iets mis met wensen dat zo een feiten efficiënter en sneller kunnen behandeld worden?

Met alle respect voor hetgeen jij al hebt meegemaakt in uw leven, want dat schemert hier geregeld door in uw berichten, maar ik begrijp niet wat de meerwaarde is om die laatste paragraaf op die manier te typen.

Eerlijk, soms is jouw stijl van berichtgeving mijn ergernis van het moment dat ik op BG wat bijlees. 🤷‍♂️

Eerlijk, soms is jouw stijl van berichtgeving mijn ergernis van het moment dat ik op BG wat bijlees. 🤷‍♂️
Als dat echt de persoonlijke ervaringen waren, wat is daar dan mis mee om het op die manier te verwoorden?

Kan me voorstellen dat dit een serieuze impact nalaat op wie zich op zulke momenten onterecht niet geholpen/begrepen voelt.

Als dat echt de persoonlijke ervaringen waren, wat is daar dan mis mee om het op die manier te verwoorden?

Kan me voorstellen dat dit een serieuze impact nalaat op wie zich op zulke momenten onterecht niet geholpen/begrepen voelt.

Het ging voor mij vooral over het laatste deel vanaf het woord "dus".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan