Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar verzet aangetekend tegen de bouw van een gigantisch appartementsblok. Uiteindelijk voor de gedeputeerde van de provincie gekomen maar 't heeft niets uitgehaald. Hier in de gemeente zijn luxe appartement een "plaag" en de gemeente heeft daarom ook een beleidsnota gemaakt om dat tegen te houden. Helaas houdt het schepencollege zich daar niet aan en passeert alles gewoon.

Anyway dus verzet aangetekend en op de hoorzetting m'n argumenten neergelegd. Elk punt van die beleidsnota aangehaald dat niet overeenstemt met het project. En als slot aangehaald dat dit het zoveelste project is dat een bepaald publiek aantrekt en de kansen van jonge gezinnen nekt. Antwoord van de bouwheer: we hebben rekening gehouden en de mix van units zorgt er voor dat we een verscheiden publiek, inclusief jonge gezinnen zullen aantrekken.

Mijn beroep werd afgewezen en nu zijn we een half jaar verder en is't officieel aangekondigd.

Units van of 1 of 2 slaapkamers.
Gelijkvloers met 2 kamers: 400k, zonder notariskosten, nutsvoorziening etc. En nog eens verplichte parkeergargage en berging er boven op.
Kleinste unit, met 1 kamer: 315k, zonder bovengenoemde kosten erbij.

Yeah, zeer verscheiden publiek dat ge gaat aantrekken en veel jonge gezinnen..

Edit: en sterkte @Preske, net iets groter kaknieuws dan ne nieuwbouw in uw buurt.
Da's jammer genoeg hedendaags de prijs van nieuwbouwappartementen. Maar ik snap je redenering niet zo goed, waarom ben je er tegen? Wat voor publiek trekt het dan aan?

Da's jammer genoeg hedendaags de prijs van nieuwbouwappartementen. Maar ik snap je redenering niet zo goed, waarom ben je er tegen? Wat voor publiek trekt het dan aan?
Ik denk dat hij op een bepaalde klasse gegoede koppels doelt. Op zich is er zeker niks mis met die mensen maar gezinnen die nood hebben aan centrum/quasi-centrum bewoning door bijv. geen auto worden zo wel uit de markt geprijsd. Terwijl die appartement gekocht worden vaak door tweeverdieners met twee wagens. Ik herhaal, die mensen doen zeker niets verkeerds maar dan heb je idd mensen die *dertien bussen in drie uur moeten doen om ergens te geraken want enige betaalbare is in de velden (*ik overdrijf. Lichtjes.)

Vorige week iets besteld bij Zalando. Pakje is verloren door bPost, maar ipv opnieuw versturen, zet zalando de status op "geretourneerd". Wil het dus nu opnieuw bestellen en het kost plots 6.30 euro meer.
Nice try ze.

Terugkeer naar het kantoor betekent dat ik van mijn twee monitors thuis (werklaptop hierop aangesloten via usb-c dock) moet aanpassen naar één monitor en men laptop. Probleem is dat onze software qua interface zo klein uitvalt op die laptopschermen. Mijn oogzicht is op dat vlak niet geweldig en dus vrij vervelend werken.

Gevraagd om een tweede monitor bij IT. Ik kan hem krijgen, maar dan enkel via een doktersbriefje.

Ik bel naar men huisarts waar ik al 20 jaar ga met de vraag of hij dit gewoon niet op mail kan zetten -> Nope, moet op consultatie gaan..

Bel naar mijn oogarts die me ook al sinds men kinderjaren begeleidt met dezelfde vraag -> Nee, eerst moet ge op consultatie voor nog een nazicht en dat kan pas op 3 december. :doh:

Terugkeer naar het kantoor betekent dat ik van mijn twee monitors thuis (werklaptop hierop aangesloten via usb-c dock) moet aanpassen naar één monitor en men laptop. Probleem is dat onze software qua interface zo klein uitvalt op die laptopschermen. Mijn oogzicht is op dat vlak niet geweldig en dus vrij vervelend werken.

Gevraagd om een tweede monitor bij IT. Ik kan hem krijgen, maar dan enkel via een doktersbriefje.

Ik bel naar men huisarts waar ik al 20 jaar ga met de vraag of hij dit gewoon niet op mail kan zetten -> Nope, moet op consultatie gaan..

Bel naar mijn oogarts die me ook al sinds men kinderjaren begeleidt met dezelfde vraag -> Nee, eerst moet ge op consultatie voor nog een nazicht en dat kan pas op 3 december. :doh:
resolutie aanpassen op de laptop?

Sorry man :headshake:
Gij hebt het jammer genoeg echt niet getroffen. Ik wou dat we (hier op BG) iets voor u kunnen doen. Is er iets waar ik (we als er nog gegadigden zijn) mee kunnen helpen? (als ge dat al wilt van compleet vreemden natuurlijk)

:hug:
dank je
en nee, r is niet echts iets waarmee je (tot nu toe) mee kan helpen, maar toch bedankt.

dank je
en nee, r is niet echts iets waarmee je (tot nu toe) mee kan helpen, maar toch bedankt.
Gewoon een ideetje:
Misschien een bucketlist waar we wat mee kunnen helpen uitvoeren?
Nu niet dat je dood gaat vallen natuurlijk, maar waarom niet wat zaken posten waar een ander je misschien graag mee helpt?
Van een uitstapje met een sportwagen tot een vintage weet-ik-veel-wat die je kan krijgen of overkopen omdat iemand die net wel nog op zolder heeft staan?

Voornamelijk oudere mensen. En daar is op zich niks mis mee. Maar helaas is dat hier gewoon de norm. Ik woon in één van de oudste gemeenten in van Vlaanderen.

Ik ben terug gekeerd naar m'n geboortedorp. Toen ik destijds hier vertrok, waren er nog een dozijn erkende jeugdverenigingen, nu 3..
Qua cultuur aanbod idem: alles is op maat van de oudere bevolking. En da's gewoon een jammere en ongezonde zaak.

Ik had er niks mee in gezeten mocht die grond verkaveld zijn en mochten er (betaalbare) woningen op komen.

Gewoon een ideetje:
Misschien een bucketlist waar we wat mee kunnen helpen uitvoeren?
Nu niet dat je dood gaat vallen natuurlijk, maar waarom niet wat zaken posten waar een ander je misschien graag mee helpt?
Van een uitstapje met een sportwagen tot een vintage weet-ik-veel-wat die je kan krijgen of overkopen omdat iemand die net wel nog op zolder heeft staan?
IK ga nog ni sterven hé zeg :D
ik heb geen bucket-list omdat er niets is wat ik wil doen (of kan doen)
maar toch bedankt voor het aanbod, is lief.

IK ga nog ni sterven hé zeg :D
ik heb geen bucket-list omdat er niets is wat ik wil doen (of kan doen)
maar toch bedankt voor het aanbod, is lief.
We kunnen gerust stellen dat jouw situatie meer kak is dan die van (alle?) andere BG'ers, iets vragen lijkt niet in jouw aard te zitten, maar als de aanzet wordt gegeven om eens iets te doen voor een ander, in dit geval voor jou, kan dat misschien nog veranderen 😇

17 oktober meegevraagd om met de oma en m'n ouders te gaan eten, is het blijkbaar "Great Bruges Marathon" die dag waardoor mijn ouders weer maar eens niet weg kunnen uit hun straat.
Etentje verzetten dan maar :sop:

Enkele weken geleden hadden ze 5 dagen shit met dat WK wielrennen, nu is het dat.
Als je er dan eens iets van zegt lynchen die sportliefhebbers je net niet :sarcastic:

Waarom moet dat ook altijd op de openbare weg, doe dat eens in een bos ofzo i.p.v. altijd dezelfde straten te gaan ambeteren.

Laatst bewerkt:
Ergernis is een groot woord maar ik ben nu al een week de kelder en alles wat daar gestockeerd staat aant uitmesten.
Intussen al een 20tal (speciaal) bier glazen van mij tegengekomen. Allemaal waarschijnlijk meegepikt op deze of gene memorabele avond die toch niet zo memorabel blijkt te zijn want fuck knows hoe ik bvb aan 2 Whitbread Pale Ale en 1 Whitbread Stout glas raak.... ik ken zelfs geen enkele zaak die dat serveert.
Nuja, dat ik mij kan herinneren he... ik denk dat het hebben en het niet herinneren van die dingen nogal erg nauw samen hangen....

17 oktober meegevraagd om met de oma en m'n ouders te gaan eten, is het blijkbaar "Great Bruges Marathon" die dag waardoor mijn ouders weer maar eens niet weg kunnen uit hun straat.
Etentje verzetten dan maar :sop:

Enkele weken geleden hadden ze 5 dagen shit met dat WK wielrennen, nu is het dat.
Als je er dan eens iets van zegt lynchen die sportliefhebbers je net niet :sarcastic:

Waarom moet dat ook altijd op de openbare weg, doe dat eens in een bos ofzo i.p.v. altijd dezelfde straten te gaan ambeteren.
De politie staat in die straat om iedereen binnen te houden? Is iedereen langs het parcours verplicht om binnen te blijven uit veiligheidsoverwegingen?

Ik snap niet goed waarom je een etentje moet afzeggen omdat er een marathon plaatsvindt.

Dergelijke evenementen vinden plaats in een stad omdat steden dat willen.

De politie staat in die straat om iedereen binnen te houden? Is iedereen langs het parcours verplicht om binnen te blijven uit veiligheidsoverwegingen?

Ik snap niet goed waarom je een etentje moet afzeggen omdat er een marathon plaatsvindt.

Dergelijke evenementen vinden plaats in een stad omdat steden dat willen.
Zal eerder zijn omdat hij zijn auto niet voor de deur kan parkeren. Lijkt me nogal straf dat je te voet niet tot aan de voordeur zou kunnen geraken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan