Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals één van de secretaresses hier zegt (en ik ook beaam):
Er gaat geen dag voorbij dat je je kinderen niet de nek wilt omdraaien. Gewoon om van de miserie af te zijn.
Maar dat wordt sociaal gewoon niet aanvaard, en af en toe kunnen ze ook eens lief zijn, dus blijven we maar aanmodderen

Het heel ding van kinderen wel of niet willen, wordt soms nog te dikwijls als een discussie rond feiten gevoerd. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van smaak en prioriteiten. Kosten ze veel geld? Hell yeah. Wilt ge ze soms de nek omwringen? ABSOLUUT. Hebt ge minder tijd voor uzelf en uw hobbies daardoor? Ook correct. Maar ik zou absoluut niet meer kunnen leven zonder het gezinsgevoel. Mijn hart loopt over wanneer ik terugdenk aan zoveel dagen met mijn jonkske thuis. Ik zou me nooit helemaal vol voelen als ik dat niet gehad zou hebben. Want ook zonder kinderen is het leven niet perfect, maar ik kan me indenken dat op een hoop vlakken het leven "makkelijker" is zonder. Dus iedereen maakt op dat vlak zijn keuzes.

Vind het ook niet te vreten.
Het 'eten' vandaar heeft 0,0 smaak en de enige reden waarom we daar af en toe gaan is om kind(eren) te plezieren.
Ik bestel meestal een koffietje, da's zowat het enige dat iets van smaak heeft.:frown:
Jammer. Ik dacht eindelijk iemand gevonden te hebben die daar de salad bestelde. Balen. Die geraakt vast nooit op voor vervaldatum.

Het heel ding van kinderen wel of niet willen, wordt soms nog te dikwijls als een discussie rond feiten gevoerd. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van smaak en prioriteiten. Kosten ze veel geld? Hell yeah.
Nooit in termen van geld kosten gedacht wat betreft mijn kinderen
Wilt ge ze soms de nek omwringen? ABSOLUUT.
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak, vandaar die uitspraak
Hebt ge minder tijd voor uzelf en uw hobbies daardoor? Ook correct.
Zelfs dat valt mee, ik heb er ook een hobby aan overgehouden

En je wilt vooral de kinderen van anderen de nek omwringen :cool:

Het heel ding van kinderen wel of niet willen, wordt soms nog te dikwijls als een discussie rond feiten gevoerd. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van smaak en prioriteiten. Kosten ze veel geld? Hell yeah. Wilt ge ze soms de nek omwringen? ABSOLUUT. Hebt ge minder tijd voor uzelf en uw hobbies daardoor? Ook correct. Maar ik zou absoluut niet meer kunnen leven zonder het gezinsgevoel. Mijn hart loopt over wanneer ik terugdenk aan zoveel dagen met mijn jonkske thuis. Ik zou me nooit helemaal vol voelen als ik dat niet gehad zou hebben. Want ook zonder kinderen is het leven niet perfect, maar ik kan me indenken dat op een hoop vlakken het leven "makkelijker" is zonder. Dus iedereen maakt op dat vlak zijn keuzes.
Het probleem is dat je het nooit maar dan ook nooit in kan schatten op voorhand. Ik dacht dat ik als opvoedster met jarenlange ervaring wel wist waar ik aan begon.. Hoe erg kon eentje zijn als je er anders wel 10 de nek wil omwringen?!? 😉

En dan komt dat klein pagadderke in uw leven en is het compleet met niets meer te vergelijken. 😍

Ik hoor van veel gescheidenen dat die week zonder kinderen toch wel aangenaam is 😀
Kan ik volledig inkomen.

Aan de andere kant durf ik al geen kinderen meer te krijgen door al die horrorverhalen.
Hier ook een bevriend koppel met een kind van nu 9 maand oud ongeveer. Jaren geprobeerd zwanger te geraken, uiteindelijk gelukt....en het is een moeilijke slaper. Ik hoor nu constant van de man in de relatie dat niemand hem had gewaarschuwd en hij er anders toch wel langer bij had stilgestaan, en dat ik nu wél gewaarschuwd ben :unsure:

Ik moet zeggen dat mijn grootste angst bij een potentieel kind toch wel zou zijn dat het een of andere handicap zou hebben.

Telenet da hier neer ligt. Wa moet ne mens nu doen. Een vinyl speler kopen? Koken? Bluray film spelen? Damn dan merkt ge toch hoe gemakkelijk eten bestellen, muziek en video streaming is

Hoe oud zijn ze? Want hier nog HEEL VEEL dagen van "het allerliefste engeltje van de hele wereld" en bijzonder weinig nekomdraaimomenten... (maar ik kijk angstvallig uit naar de puberteit! 😭)
Hier wordtem 3 en toch al wel van die dagen gehad. We horen ook nog wel veel dat het een hevig ding is....

Vanaf 16 augustus terug FT aant werk (door corona ), nog in twijfel of dat het een glimlach of ergernis is. Je bent dat rap gewoon zo PT werken :thinking:

Rode Kruis dat GELD vraagt, maar zich niet laat zien in de getroffen gebieden.
RaRa waar het geld weer blijft plakken.

Na het in opspraak komen mbt sexueel misbruik en het aan de handjes blijven kleven van donaties wordt het tijd dat men dit gedrocht opdoekt.

Hier ook een bevriend koppel met een kind van nu 9 maand oud ongeveer. Jaren geprobeerd zwanger te geraken, uiteindelijk gelukt....en het is een moeilijke slaper. Ik hoor nu constant van de man in de relatie dat niemand hem had gewaarschuwd en hij er anders toch wel langer bij had stilgestaan, en dat ik nu wél gewaarschuwd ben :unsure:
Het gebrek aan slaap was/is voor mij de grootste moeilijkheid van het ouderschap.

Ge leert er wel mee omgaan, maar de momenten dat ik mijn kinderen de nek wil omdraaien, zijn de momenten dat ik moe/prikkelbaar/stress ben en niet het gedrag van de kinderen.

En af en toe ademhalingsoefeningen/ medicatie doet ook wonderen.

Ik hoor van veel gescheidenen dat die week zonder kinderen toch wel aangenaam is 😀
Kan ik volledig inkomen.
Awel, hier een stiefdochter van 12 (was 9 toen ik erbij kwam) in co-ouderschap en ik vind dat toch wel best of both worlds. Soms jammer dat ik die jongere leeftijd niet meegemaakt heb, maar dit vind ik wel redelijk chill?

Amai, onder welke steen heeft die geleefd?

Amai, onder welke steen heeft die geleefd?
Haha ja, echt hé, en die was er dan zelfs al 35. Maar, kennelijk hadden zijn vrienden met kinderen dat verzwegen ofzo.

Het gebrek aan slaap was/is voor mij de grootste moeilijkheid van het ouderschap.

Ge leert er wel mee omgaan, maar de momenten dat ik mijn kinderen de nek wil omdraaien, zijn de momenten dat ik moe/prikkelbaar/stress ben en niet het gedrag van de kinderen.

En af en toe ademhalingsoefeningen/ medicatie doet ook wonderen.
Daar heb ik eerlijk gezegd ook gewoon schrik van. Ik ben geen mens als ik slecht heb geslapen, en doordat ik wat sport doe voel ik ook dat die slaap nodig is om te recupereren. Zou dus allemaal een pak minder worden met een eventueel kind.

Haha ja, echt hé, en die was er dan zelfs al 35. Maar, kennelijk hadden zijn vrienden met kinderen dat verzwegen ofzo.

Daar heb ik eerlijk gezegd ook gewoon schrik van. Ik ben geen mens als ik slecht heb geslapen, en doordat ik wat sport doe voel ik ook dat die slaap nodig is om te recupereren. Zou dus allemaal een pak minder worden met een eventueel kind.
Mijn echtgenoot was zódanig niet te genieten bij ‘s nachts opstaan dat ik gewoon elke nacht opstond. Ik sliep dan in de morgen wat langer door. Ik begrijp het romantische beeld van ‘we zitten hier samen in’ maar ik ging hem serieus de nek omwringen dus terug in uw bed en laat mij gerust was een betere optie.

Veel hangt af hoe je het geregeld krijgt binnen het gezin. Kan goed zijn dat er voor jouw weinig veranderd.

Heb het hier opgevangen door een homegym, alle dagen een beetje te trainen ipv lange sessies en doelen bijgesteld.

Je moet zo'n co-ouderschapskindje van 12 pakken hé.

Die komt binnen, zegt "HEY BITCHES, the awesomest person in the house is hier!" en 2 minuten later zegt ze "ok jullie zijn saai ik ga chillen op mijn kamer."

Mijn echtgenoot was zódanig niet te genieten bij ‘s nachts opstaan dat ik gewoon elke nacht opstond. Ik sliep dan in de morgen wat langer door. Ik begrijp het romantische beeld van ‘we zitten hier samen in’ maar ik ging hem serieus de nek omwringen dus terug in uw bed en laat mij gerust was een betere optie.
Hier deed hij de shift voor middernacht, ik alles na middernacht. Hij sliep door alles heen eens hij naar bed ging, ik.. Nuja... 🤷🏼‍♀️😂 Oordopjes en slaapmedicatie af en toe.
Ze slaapt pas sinds haar 2.5j ècht door.

Aan de andere kant durf ik al geen kinderen meer te krijgen door al die horrorverhalen.
Allez, maar jij kuist toch graag de kak en kots van uw geliefden op? Ik zou zeggen: Ga ervoor, je gaat je kunnen uitleven! :shutup:

Telenet da hier neer ligt. Wa moet ne mens nu doen. Een vinyl speler kopen? Koken? Bluray film spelen? Damn dan merkt ge toch hoe gemakkelijk eten bestellen, muziek en video streaming is
Hier ook. En ik dacht eerst dat het aan mijn router lag waar ik net daarvoor aan bezig geweest was. Dus na een half uur kloten kwam ik tot de vaststelling dat het aan Telenet lag :sop:

En ja, we waren precies niet de enigen:
sjrejqI.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan