Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de zoveelste kleine strubbeling tussen mezelf en de schoonzus heb ik duidelijk aangegeven dat ik stop met moeite te doen.
Wij komen niet overeen, op bijna geen enkel vlak, en ik kan daar mee leven en dat langs mij neer leggen maar zij, wegens erg dominant karakter,duidelijk niet en blijft confrontatie zoeken...ok,mij goed, dan speel ik mee.
Samen een huisje gehuurd aan de kust (elk 1 week) maar afspreken voor de precieze wissel was te moeilijk tot zij plots daar voor ons neus stonden en wij de kwaaie waren want het huisje was nog niet ontruimd/gekuist..."we komen de vrijdag" duidelijkere tijdsaanduiding wou ze niet geven.
Wij hebben een week geweldig weer gehad, zij nu iets minder en ook dat is, om de een of andere reden, ons fout want wij hebben de goeie week geclaimd. Bitch please, t is maanden terug geboekt en de enige reden waarom gij überhaupt 1 week had is omdat we per 2 weken moesten boeken en dat ging niet voor ons.
Soit, de vrouw had al langer door dat ik bijna op het einde van mijn sociale pogingen zit, schoonmoeder is nu ook mee en heeft zich opgeworpen als mediator.
Schoonpa zit er een beetje tussen, geeft mij wel (deels) gelijk en apprecieert dat ik nu mijn grens heb aangegeven en daar niet van wijk.
Ik ben echt te oud geworden en heb al teveel meegemaakt om te blijven doen alsof voor mensen die mij eigenlijk geen hol boeien...

Na de zoveelste kleine strubbeling tussen mezelf en de schoonzus heb ik duidelijk aangegeven dat ik stop met moeite te doen.
Wij komen niet overeen, op bijna geen enkel vlak, en ik kan daar mee leven en dat langs mij neer leggen maar zij, wegens erg dominant karakter,duidelijk niet en blijft confrontatie zoeken...ok,mij goed, dan speel ik mee.
Samen een huisje gehuurd aan de kust (elk 1 week) maar afspreken voor de precieze wissel was te moeilijk tot zij plots daar voor ons neus stonden en wij de kwaaie waren want het huisje was nog niet ontruimd/gekuist..."we komen de vrijdag" duidelijkere tijdsaanduiding wou ze niet geven.
Wij hebben een week geweldig weer gehad, zij nu iets minder en ook dat is, om de een of andere reden, ons fout want wij hebben de goeie week geclaimd. Bitch please, t is maanden terug geboekt en de enige reden waarom gij überhaupt 1 week had is omdat we per 2 weken moesten boeken en dat ging niet voor ons.
Soit, de vrouw had al langer door dat ik bijna op het einde van mijn sociale pogingen zit, schoonmoeder is nu ook mee en heeft zich opgeworpen als mediator.
Schoonpa zit er een beetje tussen, geeft mij wel (deels) gelijk en apprecieert dat ik nu mijn grens heb aangegeven en daar niet van wijk.
Ik ben echt te oud geworden en heb al teveel meegemaakt om te blijven doen alsof voor mensen die mij eigenlijk geen hol boeien...
Dat is zo iets bij veel families ‘het onder familie doen van dingen’ of ‘het samenkomen als familie’ terwijl ik er geld op wil zetten dat de meeste mensen daar niet echt zitten op te wachten. Je trouwt met ene, niet met dertig. Leven is idd te kort om u daar te moeten mee bezig houden. Ik heb natuurlijk wel de sjans dat er buiten mijn gezin welgeteld 3 familieleden zijn. Dat negeert wel zo makkelijk.

Waarom huurt ge dan ook nog iets samen? En dan nog met de ganse schoonfamilie?

4 identieke brieven gekregen van fluvius om te melden dat ze de meterstand in september komen opnemen ipv januari....

Ik betaal voor de zorg voor mijn grootmoeder. Ik verwacht niet dat als er eentje (1) ziek is, mijn grootmoeder direct een week zonder boodschappen zit. Ik begrijp dat de zorgsector nipt zit maar dees is toch wel niet ok.

hij toch ook?
Nee, hij heeft brieven gehad.

Bij mij alle 4 op een paar uur tijd met indentiek dezelfde boodschap

cStnjAB.jpg

Bezig met Berserk opnieuw te lezen via die Deluxe hardcovers die ze mondjesmaat releasen. Blijkbaar heeft de dood van Kentaro Miura een grote vraag meegebracht want volume 4 en verder kan ik online niet vinden.

Tenzij ik naar ebay ga waar natuurlijk iedereen die volumes zit te verkopen aan woekerprijzen. :sop:

Het gebrek aan slaap was/is voor mij de grootste moeilijkheid van het ouderschap.

Ge leert er wel mee omgaan, maar de momenten dat ik mijn kinderen de nek wil omdraaien, zijn de momenten dat ik moe/prikkelbaar/stress ben en niet het gedrag van de kinderen.

En af en toe ademhalingsoefeningen/ medicatie doet ook wonderen.
Hoe doe je dat dan? Pilletjes door de patatjes draaien?

Waar te beginnen.. Ik heb een huis gekocht (serieus wat centen voor neergelegd) dus uiteraard wil ik dit ook top afwerken qua materiaal. Ik ben nu geen stielman, maar ben wel een handige Harry. Dus ik kan door zelf werken uit te voeren wel wat centen weer besparen. Nu komt het..

Mijn collega (werkt voor mij) heeft ook een huis gekocht maar is meer naar het groene gezind. Laten we zeggen, ik koop een tuinset van merk A (zie topinterieur) dat wel €€€ kost, dan haalt hij houten kratten en maakt hij daar (zeer slecht) zo'n een bricolleur setje van. Ok geen probleem, niet mijn ding (en volgens mij van meerdere niet), maar zolang hij tevreden is OK. Echter altijd moet hij laten merken, zeggen van 'alee zo veel geld uitgeven aan zo iets'.

Ik ben overal in mijn huis mooie lampen aan het plaatsen (zwart gelakte verlichting die indirecte verlichting geven, dus zeer mooi), maar uiteraard kost dat weer een flinke duit. Hij woont al een jaar tot bijna 2 in zijn huis, en daar hangt de draad uit de muur met een lamp aangedraaid. Ok het werkt, maar is het mooi - neen. Hij vraagt status van mijn verlichting, ik stuur het door en hij vindt het zeer knap en vraagt wat de prijs. Boem, weeral 'amaai zo veel geld, ale da zouden wij nooit kunnen doen, ooh nee hoor..'

Begint serieus men kloten uit te hangen eerlijk gezegd. Dat hij in een stal wilt leven met niets geverfd en een kakfonie van meubels van de bomma, tot gekregen, tot ikea of wish, mij niet gelaten, maar altijd die commentaar - jonges toch.

Ik heb het hem is verteld dan, dat als hij in een kringloop huis precies wilt leven mij niet gelaten, waarop antwoord dat hij gewoon niet zoveel geld kan uitgeven aan zo'n zaken. Ok, geen probleem..

Komt ie de volgende dag af met een nieuwe Samsung van 700€. Daar kan ie wel geld aan uitgeven blijkbaar.. Die opmerking gaf ik maar dat snapte hij niet. (zijn vorige gsm was AL 1 jaar oud).

Nu loopt hij met een bef rond omdat hij commentaar van zijn oudere zussen krijgt die op bezoek kwamen en zeiden dat het huis precies nog in ruwbouw stond. :rofl:

Enkele weken geleden online een broek besteld wat ik normaal al nooit doe wegens lastige maat.
Verwerking van het order duurt al makkelijk een week. Uiteindelijk verzonden, loopt er daar ook vanalles mis met steeds opnieuw vertraging.
Komt dat ding vandaag na een eerdere mislukte poging eindelijk toe. Ze zit goed, victory!
Blijkt die security tag er nog aan te hangen :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan