Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga beginnen stoppen met veel topics te lezen hier. Het is hier meer en meer gewoon een Slowchat tussen 5-10 dezelfde personen. Het erge is dat het niet tot 1 of 2 topics blijft, maar alles gaat gewoon door over ontelbaar veel topics. Een afknapper meer en meer op dit forum te bezoeken.

Misschien is het een idee op een slowchat topic te maken zoals op tweakers ,aar het meubilair elkaar kan versieren, over eirfriers of kakken kunnen praten, want het begint er gewoon los over te gaan.

Ah nee, das zwam, maar blijkbaar kan het daar niet contained blijven...
Yeah, heb de laatste tijd ook het gevoel dat het amper nog te volgen is als je niet 24/7 het forum leest.

Et voila!

En als @coldplayke de laatste paar pagina’s naar daar zwiert kan daar op het elan verder gegaan worden.

Laatst bewerkt:
de ergernis op fb (en instagram wsl ook maar dat heb ik niet): die filters die mensen gebruiken om hun gezicht te veranderen. dan heb ik t niet over standaard filters die belichting/verzadiging/helderheid/contrast/kleurtoon/... veranderen, maar dus die apps die ze gebruiken waarmee ze hun huid "egaal" maken (= hun gezicht ziet er raar blurry smooth uit) en hun ogen vergroten (you can always tell) en hun gezichtsvorm versmallen. ik zie nu een collega met zo'n nieuwe profielfoto en gewoon, waarom? :thinking: al die mensen kennen u irl en weten dat je er zo niet uitziet, what's the point behalve als ge een wilt catfishen ofzo?

Is toch eigenlijk niet nodig dat je het kan volgen.

Het is een forum, geen cursus.
Ja maar in een ergernissenthread moet er toch niet enkele berichten lang grapjes gemaakt worden over airfryers (een inside joke die toch echt wel al z'n ronde heeft gedaan vind ik, maar goed) of over andere zaken die helemaal niks met ergernissen te maken hebben? Dan komt er zo af en toe eens iemand tussen met een echte ergernis die dan compleet 'genegeerd' wordt (nu niet dat je posts moet beantwoorden of liken natuurlijk) in het midden van zo'n 'onderonsje'.

Het stoort mij persoonlijk niet, maar ik kan me wel voorstellen dat dat irritant is voor leden die niet elke dag op het forum zitten en ik begrijp de frustratie wel. Die slowchat topic vind ik dus ook wel een goed idee.

Et voila!
Goed idee.

Ik verwees in het verleden door naar zwam, maar zoals norae terecht opmerkt is dat wellicht niet de ideale plaats omdat het niet per se de juiste omgeving voor casual gesprekken met enige structuur en logica is. :unsure:

Het is hier meer en meer gewoon een Slowchat tussen 5-10 dezelfde personen. Het erge is dat het niet tot 1 of 2 topics blijft, maar alles gaat gewoon door over ontelbaar veel topics. Een afknapper meer en meer op dit forum te bezoeken.
Dat gevoel kan wel eens voorvallen op een forum met meer dan 3500 geregistreerde leden, maar waar meer dan een vijfde van alle 276k berichten op dat forum gepost is door slechts 20 leden.

de ergernis op fb (en instagram wsl ook maar dat heb ik niet): die filters die mensen gebruiken om hun gezicht te veranderen. dan heb ik t niet over standaard filters die belichting/verzadiging/helderheid/contrast/kleurtoon/... veranderen, maar dus die apps die ze gebruiken waarmee ze hun huid "egaal" maken (= hun gezicht ziet er raar blurry smooth uit) en hun ogen vergroten (you can always tell) en hun gezichtsvorm versmallen. ik zie nu een collega met zo'n nieuwe profielfoto en gewoon, waarom? :thinking: al die mensen kennen u irl en weten dat je er zo niet uitziet, what's the point behalve als ge een wilt catfishen ofzo?
In Noorwegen wordt het binnenkort verplicht om aan te geven als je filters gebruikt. Vind ik wel goed.
Vroeger wist je dat als je een magazine open deed, dat die foto's bewerkt waren. Maar tegenwoordig kan iedere foto die je ziet, dat ook zijn, waardoor je wereldbeeld/schoonheidsbeeld toch vaak onbewust wordt aangepast.

“Er is een wet goedgekeurd om geretoucheerde of anderszins gemanipuleerde advertenties te markeren, als die betekenen dat het lichaam van de persoon in de advertenties afwijkt van de werkelijkheid.”

In Noorwegen wordt het binnenkort verplicht om aan te geven als je filters gebruikt. Vind ik wel goed.
Vroeger wist je dat als je een magazine open deed, dat die foto's bewerkt waren. Maar tegenwoordig kan iedere foto die je ziet, dat ook zijn, waardoor je wereldbeeld/schoonheidsbeeld toch vaak onbewust wordt aangepast.

“Er is een wet goedgekeurd om geretoucheerde of anderszins gemanipuleerde advertenties te markeren, als die betekenen dat het lichaam van de persoon in de advertenties afwijkt van de werkelijkheid.”

Ik ga ervan uit dat dit met de beste bedoelingen is voorgesteld, maar gaan we zo niet naar een pampermaatschapij? Net zoals de afbeeldingen in de boekjes, zijn die op internet vast ook wel bewerkt en daar kan je rekening mee houden. Daar moet voor mij geen notificatie bij van hey dit is bewerkt. Als je wereldbeeld/schoonheidsbeeld naar de vaantjes is dan zal dit in de meeste gevallen wel komen door een deuk in je zelfvertrouwen.

Ik bekijk het hier vast wat zwart/wit, maar tegenwoordig moet er zo blijkt overal een waarschuwinkje bijstaan want je zou je maar eens slecht kunnen voelen.

Eigenlijk wel erg dat members hier zelf actie moeten ondernemen om bepaalde topics proper te houden, dit is nu al maanden aan de gang en aan de gretigheid waarmee er verder gedaan wordt (of hopelijk werd) lijkt mij niet dat daar al enig strafpunt of warn uit voortgekomen is..

Eigenlijk wel erg dat members hier zelf actie moeten ondernemen om bepaalde topics proper te houden, dit is nu al maanden aan de gang en aan de gretigheid waarmee er verder gedaan wordt (of hopelijk werd) lijkt mij niet dat daar al enig strafpunt of warn uit voortgekomen is..
Je kunt ook reporten als er je iets stoort, of het melden. Ik weet nog altijd niet waar je het over hebt, en daarzonder kunnen we natuurlijk niet helpen.

Ik ga ervan uit dat dit met de beste bedoelingen is voorgesteld, maar gaan we zo niet naar een pampermaatschapij? Net zoals de afbeeldingen in de boekjes, zijn die op internet vast ook wel bewerkt en daar kan je rekening mee houden. Daar moet voor mij geen notificatie bij van hey dit is bewerkt. Als je wereldbeeld/schoonheidsbeeld naar de vaantjes is dan zal dit in de meeste gevallen wel komen door een deuk in je zelfvertrouwen.

Ik bekijk het hier vast wat zwart/wit, maar tegenwoordig moet er zo blijkt overal een waarschuwinkje bijstaan want je zou je maar eens slecht kunnen voelen.
Aangezien die influencers vaak een minderjarig doelpubliek hebben, vind ik dit wel een goed idee om er een disclaimer bij te zetten als een foto werd bewerkt. Ik denk dat de meeste volwassenen wel beseffen dat die foto's (veel) bewerkt worden, maar (pre-)tieners kunnen dat moeilijker inschatten.

Dat lage zelfvertrouwen waar je het over hebt ontstaat bij veel mensen juist in die hyperzelfbewuste fase van (pre-)tienerschap, wanneer je jezelf continu vergelijkt met anderen in je omgeving.

Je kunt ook reporten als er je iets stoort, of het melden. Ik weet nog altijd niet waar je het over hebt, en daarzonder kunnen we natuurlijk niet helpen.
Heb al een paar keer gereport, dan wordt er eens gezegd ja maar stout, ga eens naar zwam, en de week erna ist weer van dat. En aan de reacties te zien ben ik niet de enige die zich er aan stoort.

Gezien de gemiddelde leeftijd hier zijn de meeste van ons opgegroeid in een pre-internet of beginnend internet tijdperk. Buiten ‘de boekskes’ of een reclamebord zag je niet echt geretoucheerde mensen.

Voor het merendeel gaan wij een onderscheid kunnen maken tussen realiteit en aangepaste realiteit.

Er is echter een nieuwe generatie die met het internet is opgegroeid en niet beter weet. Deze jongeren kijken op naar hun idolen op YouTube en Instagram.

Het gevaarlijke zijn niet de duidelijk aangepaste foto’s, maar degene waar er 10% aan de neus is gewerkt, 20% aan de buik, etc. Kleine verschillen die niet opvallen zonder dat je die persoon echt zou kennen. Voor opgroeiende jeugd die sowieso kampt met onzekerheden kan dit leiden tot ongezonde idealen.

Voor mij persoonlijk mag het dus zeker aangegeven worden als een foto bijgewerkt is.

Voel je je beter als ik zeg dat ik al strafpunten heb gekregen door offtopic te gaan? 🤷🏼‍♀️
Het is niet zo dat ik of anderen heel bewust andere topics gaan "bevuilen" met wat luchtig gezever he, het ene vloeit gewoon verder uit het ander.

Voel je je beter als ik zeg dat ik al strafpunten heb gekregen door offtopic te gaan? 🤷🏼‍♀️
Het is niet zo dat ik of anderen heel bewust andere topics gaan "bevuilen" met wat luchtig gezever he, het ene vloeit gewoon verder uit het ander.
Het is dan ook nogal veel die andere die op ieder bericht van u springen, ik wil zeker niet gij alleen viseren want is meestal jij niet die ermee begint. (soms wel natuurlijk :unsure:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan