Status
Niet open voor verdere reacties.
rugpijn. gisteren een nieuwe elektrische boiler van 150l moeten deadliften en tegen de muur hangen in een klein kotje, kzal het weer heel het weekend geweten hebben.
 
Als arme student op de Gentse Feesten kocht ik altijd 2 biertjes in de nachtwinkel om "op gang" te komen. Was ook voldoende om tipsy van te worden :)

EDIT Ik herinner me weer welk bier: 2 halve liters Gordon Platinum (12%), dus het equivalent van een 8-tal pintjes. Zal wrs iets meer dan tipsy geweest zijn :D
 
Ik ben mezelf weer fameus aan het opjagen, stress aan het geven, etc. Ik ben niet goed bezig
sop.gif
 
Ik ben mezelf weer fameus aan het opjagen, stress aan het geven, etc. Ik ben niet goed bezig
sop.gif
Als je voelt dat je je aan het opjagen bent, dan kan je jezelf kalmeren door aan je ademhaling te werken, dat doet echt wonderen.
Probeer eens 10 keer heel rustig in- en uit te ademen. (Herhalen waar nodig)
 
Als je voelt dat je je aan het opjagen bent, dan kan je jezelf kalmeren door aan je ademhaling te werken, dat doet echt wonderen.
Probeer eens 10 keer heel rustig in- en uit te ademen. (Herhalen waar nodig)
Sommige van mijn collega's zouden dan een hele dag aan hun ademhaling moeten werken.
Schieten in paniek voor het minste.
 
Als je voelt dat je je aan het opjagen bent, dan kan je jezelf kalmeren door aan je ademhaling te werken, dat doet echt wonderen.
Probeer eens 10 keer heel rustig in- en uit te ademen. (Herhalen waar nodig)

Het is meer een continu gevoel dat vaak tegen de avond opkomt dan iets dat na enkele minuten over is. Ik zou het kunnen proberen, maar ik ben er vrij zeker van dat het gevoel gewoon verder gaat blijven duren.

Vanwaar komt dat eigenlijk? Heel de situatie van de voorbije maanden I guess? Wat @TheAnswerIs42 zegt klopt wel, ofwel iets anders wat uw gedachte wat afleidt.

Geen idee, het is de laatste weken beginnen opkomen en wordt precies erger en erger. M'n dagindeling is volledig kapot. Vorige nacht was ik weer wakker tot +- 04:30 waardoor ik pas tegen 12 uur ben wakker geworden deze middag. Dus ik ben alvast benieuwd welk uur het vandaag zal worden. En het is niet dat ik actief wakker probeer te blijven. Zelfs als ik gewoon in bed ga liggen blijf ik gewoon wakker
 
Waarom zijn het tegenwoordig ineens overal ronde avatars, nu kan ik alweer een nieuwe gaan maken want deze past niet en dat triggert mijn ocd!!
 
Als je voelt dat je je aan het opjagen bent, dan kan je jezelf kalmeren door aan je ademhaling te werken, dat doet echt wonderen.
Probeer eens 10 keer heel rustig in- en uit te ademen. (Herhalen waar nodig)
Ik ben al ff mindfulness aan het doen ook in combinatie met ademhalingsoefeningen. Ik vond die oefeningen altijd supervaag, zo van "ja ja in uit I get it." Maar eentje dat bij mij goed helpt, is tellen. In - 1. Uit - 1. In - 2. Uit - 2. En dan zo door tot 10, en dan opnieuw. Na zo'n 3-4x ben ik écht wel kalm.
 
Gisterenavond teveel gegeten en ganse nacht een opgeblazen gevoel. En nu heb ik honger :unsure:
 
Ik ben al ff mindfulness aan het doen ook in combinatie met ademhalingsoefeningen. Ik vond die oefeningen altijd supervaag, zo van "ja ja in uit I get it." Maar eentje dat bij mij goed helpt, is tellen. In - 1. Uit - 1. In - 2. Uit - 2. En dan zo door tot 10, en dan opnieuw. Na zo'n 3-4x ben ik écht wel kalm.
Ja, ademhalingsoefeningen werken echt, maar ieder moet zijn persoonlijk werkende aanpak wat vinden natuurlijk.
Voor mij is dat even de spieren strekken, rug strekken, nek eens losdraaien en 10 keer heel rustig in- en uitademen. Geeft soort gevoel van innerlijke rust. Muziek kan ook een helpende factor zijn.
 
Het is meer een continu gevoel dat vaak tegen de avond opkomt dan iets dat na enkele minuten over is. Ik zou het kunnen proberen, maar ik ben er vrij zeker van dat het gevoel gewoon verder gaat blijven duren.



Geen idee, het is de laatste weken beginnen opkomen en wordt precies erger en erger. M'n dagindeling is volledig kapot. Vorige nacht was ik weer wakker tot +- 04:30 waardoor ik pas tegen 12 uur ben wakker geworden deze middag. Dus ik ben alvast benieuwd welk uur het vandaag zal worden. En het is niet dat ik actief wakker probeer te blijven. Zelfs als ik gewoon in bed ga liggen blijf ik gewoon wakker
Zou het niet kunnen dat je gewoon teveel tijd hebt.
 
Ik herken het gevoel hierboven wel. Soort stressgevoel zonder al te veel redenen. Ik heb er ook regelmatig last van... De ‘molen’ die blijft draaien, waardoor je aan vanalles en nog wat begint te denken.

Tip: een half uur tot een uur voor je gaat slapen geen smartphone, pc, tablet meer, maar even volledig tot rust komen en dan in bed. Doet wonderen. En neen, mij lukt dat ook niet altijd (lees: zo goed als nooit) :Sad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan