Status
Niet open voor verdere reacties.
De vrouw ook een paar jaar geleden. Ik zei dan nog heel zelfzeker "dat kan uw appendix niet zijn, die zit lager". Die zit blijkbaar nog vrij hoog in de buik :unsure: . Ik mag dat nog steeds horen.
Hier zei mijn vrouw dat ook tegen mij, het kan geen appendix zijn want de pijn zit langs de verkeerde kant, in spoed net hetzelfde verhaaltje. Om 2 uur snachts daar binnen gekomen en ze hebben mij daar laten liggen tot 8 uur want dan konden ze een scan nemen, bende eikels.
 
Hier zei mijn vrouw dat ook tegen mij, het kan geen appendix zijn want de pijn zit langs de verkeerde kant, in spoed net hetzelfde verhaaltje. Om 2 uur snachts daar binnen gekomen en ze hebben mij daar laten liggen tot 8 uur want dan konden ze een scan nemen, bende eikels.
Ook iets gelijkaardigs meegemaakt.
5 uur snacht wakker geworden.
Helse pijn vergelijkbaar als erge krampen(maar dit duurt maar max 30 sec)
Dit bleef al 15 minuten aan een stuk dat ik zelfs op mn knieen zat (en ik heb wel een hoge pijngrens)
Vrouw werkt in de zorg die zei apendix is het niet want dat is de andere kant.
Het waren nierstenen die vastzaten in de urineleider.
Was zo aan het uitzien voor de opperatie want verder hielps niets.
Pijnstilling dafalgan-paracetamol intraveneus pff alleen tramadol hielp een beetje even. Maar dat gaven ze niet graag, maar ik was er zelfs niet slaperig

Achteraf bij controle "de vrouw" ik kan me iets v d pijn voorstellen zoals "weeen" , de dokter "mss is dit wel nog iets erger kwa pijn" 😁
 
Dat gezever weer met dat meisje dat een pets tegen haar kop krijgt. Dat moet weer gefilmd worden. Ik heb vroeger genoeg petsen tegen mijn kop gehad. Af en toe zit er niks anders op tegen die etterkes.
 
Dat gezever weer met dat meisje dat een pets tegen haar kop krijgt. Dat moet weer gefilmd worden. Ik heb vroeger genoeg petsen tegen mijn kop gehad. Af en toe zit er niks anders op tegen die etterkes.
Ze weten maar al te goed wanneer te filmen. Ik keur het ab-so-luut niet goed dat een leerkracht een pets geeft, dat kan heden ten dag gewoon niet meer. Ik ben ook niet slechter geworden van indertijd een pets (was vlak op mijn kaak én in het tweede kleuter 🤨) of het op de knieën zitten op een borstelsteel maar het kan, laat ons eerlijk zijn, niet. Louter al omdat er geen universele ‘sterkte van klets’ is. Maar als leerkracht merk ik wel dat waar er vroeger weliswaar lastigaards, ambetanteriken, dommeriken en af en toe puur krapuul was … dat ze tegenwoordig meer finessen. Er zijn er te veel die echt voor de ‘grand coup’ gaan met hoe ze uitdagen en wat ze dan framen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Op 12u tijd van "hmmmm ik heb wat buikpijn" naar "fuck ik ben aan het creperen" naar "hoi, ik ben just terug van een spoedoperatie appendix 👋".
Dat laatste is eigenlijk een glimlach, wat een opluchting.
Nacht 2 en dag 3 in ziekenhuis: Oh hey, dit kan wel degelijk nog meer pijn beginnen doen :wallbash::angry::cry:
 
Minstens tot morgen. Maar op basis van hoe ik mij nu voel, gaan we morgen niet halen.


Ja, niet volledig maar een beetje.
Dan moet hij toch inderdaad al wel gaan lekken zijn. Hopelijk is de pijn die je nu hebt geen aankomende ontsteking. Van mij stond die op springen maar was nog niet gaan lekken en na 1 nacht ziekenhuis mocht ik beschikken en ook de pijn ging redelijk snel de goeie kant op. Zeker niet nalaten om aan te geven aan de verpleging/dokters dat de pijn erger wordt, zodat ze op tijd kunnen ingrijpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Het verschil in sneaker afmetingen zelfs binnen eenzelfde merk. Ik heb een Puma maat 40 die krap is, een Puma maat 40 waar Mr S zijn *43* in krijgt (geen ruimte over maar toch…). Een Reebok maat 40 waar ik dan weer een halve maat over heb maar dan wel twee Fila en een Sketchers die perfect zitten doch een Adidas die aan maat 40 precies een 38 is. Al heeft de jongste twee keer een Fila gehad die hij, ondanks zijn twee weken voordien in de winkel gemeten maat, kon gebruiken als overzetboot. (Gespreid over twee jaar, daarmee dat ezel-Squid zich aan die steen blijft stoten)
Mijn sneakermaat is dan weer in geen halve eeuw mijn gewone schoenmaat.
Het kan nu toch zo moeilijk niet zijn om universele maten ook correct toe te passen? Al zal het wel verschil maken als het gemaakt is in Azië of eerder Europa, Azië valt vaak kleiner uit.
In de winkel kopen is de logische oplossing, dat lukt nu nog wel voor mij als ik oké ben met hopeloos achterlopende Belgische collecties. Is echter niet evident voor iedereen?
 
Het verschil in sneaker afmetingen zelfs binnen eenzelfde merk. Ik heb een Puma maat 40 die krap is, een Puma maat 40 waar Mr S zijn *43* in krijgt (geen ruimte over maar toch…). Een Reebok maat 40 waar ik dan weer een halve maat over heb maar dan wel twee Fila en een Sketchers die perfect zitten doch een Adidas die aan maat 40 precies een 38 is. Al heeft de jongste twee keer een Fila gehad die hij, ondanks zijn twee weken voordien in de winkel gemeten maat, kon gebruiken als overzetboot. (Gespreid over twee jaar, daarmee dat ezel-Squid zich aan die steen blijft stoten)
Mijn sneakermaat is dan weer in geen halve eeuw mijn gewone schoenmaat.
Het kan nu toch zo moeilijk niet zijn om universele maten ook correct toe te passen? Al zal het wel verschil maken als het gemaakt is in Azië of eerder Europa, Azië valt vaak kleiner uit.
In de winkel kopen is de logische oplossing, dat lukt nu nog wel voor mij als ik oké ben met hopeloos achterlopende Belgische collecties. Is echter niet evident voor iedereen?
Elk merk en model heeft zijn eigen leest wat er ook voor zorgt dat maten absoluut niet consequent zijn.
Hetzelfde met confectiematen binnen kledijmerken en de gebrekkige QC hiervan - zie enkele van mijn vorige posts in deze thread. :p
 
Elk merk en model heeft zijn eigen leest wat er ook voor zorgt dat maten absoluut niet consequent zijn.
Hetzelfde met confectiematen binnen kledijmerken en de gebrekkige QC hiervan - zie enkele van mijn vorige posts in deze thread. :p

Soms zotjes. Ik moet in adidas bijna anderhalve maat groter nemen.
 
Het verschil in sneaker afmetingen zelfs binnen eenzelfde merk. Ik heb een Puma maat 40 die krap is, een Puma maat 40 waar Mr S zijn *43* in krijgt (geen ruimte over maar toch…). Een Reebok maat 40 waar ik dan weer een halve maat over heb maar dan wel twee Fila en een Sketchers die perfect zitten doch een Adidas die aan maat 40 precies een 38 is. Al heeft de jongste twee keer een Fila gehad die hij, ondanks zijn twee weken voordien in de winkel gemeten maat, kon gebruiken als overzetboot. (Gespreid over twee jaar, daarmee dat ezel-Squid zich aan die steen blijft stoten)
Mijn sneakermaat is dan weer in geen halve eeuw mijn gewone schoenmaat.
Het kan nu toch zo moeilijk niet zijn om universele maten ook correct toe te passen? Al zal het wel verschil maken als het gemaakt is in Azië of eerder Europa, Azië valt vaak kleiner uit.
In de winkel kopen is de logische oplossing, dat lukt nu nog wel voor mij als ik oké ben met hopeloos achterlopende Belgische collecties. Is echter niet evident voor iedereen?

Elk merk en model heeft zijn eigen leest wat er ook voor zorgt dat maten absoluut niet consequent zijn.
Hetzelfde met confectiematen binnen kledijmerken en de gebrekkige QC hiervan - zie enkele van mijn vorige posts in deze thread. :p

Soms zotjes. Ik moet in adidas bijna anderhalve maat groter nemen.

Geklede schoenen: 43-43,5
Botinnes: 45
Sneakers: 44 2/3

Sizeing be weird.
Zorg dat ge uw cm maat kent. Dat is de enige universele parameter die ze gebruiken, en tegenwoordig vindt ge van de meeste merken wel een size chart, genre: https://www.vratim.com/shoe-sizes.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan