Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is eens een week wat minder weer en daar is de eerste keelontsteking van het seizoen alweer. Keelpijn, vermoeidheid en hoofdpijn. Geen idee of het COVID is want geen testen meer maar swat, ik ben toch alleen thuis en dus een paar dagen uitzieken. Sinds dat lief van 20 jaar terug mij opgezadeld heeft met klierkoorts zijn die keelontstekingen toch altijd felle beestjes geworden.

Een verstopte neus in combinatie met CPAP is nu ook niet ideaal. Gelukkig bestaat er Otrivine maar dat spul moet je nu ook niet meer dan een paar dagen gebruiken.
Hier zijn het de sinussen die mij dood willen...

Velen wouden toch herfst, en weeral zagen ...
Die wind en regen hoort er ook bij.
Het weerbericht verandert ook nogal met de dag, hoort er nu ook eenmaal bij zeker en het is moeilijk droog weer voor langer dan een halve dag plannen zo.

Profiteer van de droge of zonnige momenten tussendoor. Ik probeer toch, na 14 dagen absoluut niets doen dan rusten en liggen en thuis zitten door corona.
Het bos waar ik wandel ging in 14 dagen van zomer naar volop herfst sinds ik daar een laatste keer wandelde 14 dagen geleden voor mijn uh quarantaine (ben sowieso alleen).

Dag 12 na corona, en het gaat wel een pak beter, sinds dag 10 al. Maar heb nog veel van die vervelende brain fog (moeilijk concentreren), en nog snel moe. Smaak kwam gelukkig snel terug, misschien al 80-90% nu.
Was vooral ontstoken keel hier waar ik anders zelden last van heb.

Velen wouden toch herfst, en weeral zagen ...
Die wind en regen hoort er ook bij.
Het weerbericht verandert ook nogal met de dag, hoort er nu ook eenmaal bij zeker en het is moeilijk droog weer voor langer dan een halve dag plannen zo.

Profiteer van de droge of zonnige momenten tussendoor. Ik probeer toch, na 14 dagen absoluut niets doen dan rusten en liggen en thuis zitten door corona.
Het bos waar ik wandel ging in 14 dagen van zomer naar volop herfst sinds ik daar een laatste keer wandelde 14 dagen geleden voor mijn uh quarantaine (ben sowieso alleen).
Het weerbericht lijkt mij toch te kloppen deze keer. Regen is voorspeld en regen krijgen we.

Dat volwassen mensen hun persoonlijk record brownies maken op de wc willen breken snap ik.
Wat ik niet begrijp is dat ge dan opstaat, doorspoelt en niet kijkt of ge nog ne gletsjer hebt hangen en zomaar vertrekt :sop:
Dacht dat dit fenomeen enkel op men werk was maar is blijkbaar overal.

Sinds zaterdagmorgen een probleem met internet, tv en telefonie. Proximus technieker ging vandaag langskomen. Bijna 19u en nog niemand gezien. Daarvoor vandaag vroeger naar huis gekomen van het werk om nog een avond zonder internet en tv te zitten.

Diabetici die ondertussen van misserie naar Nederland gaan om Ozempic te vinden omdat het in België opgekocht wordt door een hoop luierikken zonder enig greintje wilskracht. Dat dokters dat hier ook maar losjes voorschrijven zegt toch ook veel over de ethiek van dergelijke artsen.
Die Nederlandse artsen schrijven idd minder snel voor dan hier, wat positief is.
Al de rest van hun Nederlandse manieren mogen ze toch daar houden. Samenwerken met een Nederlandse arts is over het algemeen een pak lastiger dan samenwerken met eender welke andere nationaliteit.

De vrouw des huizes deze middag op een terrasje in een niet nader te vernoemen Henegouws provinciestadje:

"Zeg, als we nu eens een airfryer kopen..."

't Is dat ze de autosleutels had...
Bon, hier is het ook tijd voor een nieuw exemplaar. Reclame op tv over een airfryer (heb ik daarom gepersonaliseerde advertenties aanstaan? Ik denk het niet!). Zegt ze "dat zou wel handig zijn moesten we dat eens kopen"
Ik had eigenlijk graag mijn eigen gezicht eens gezien op dat moment want veel woorden had ik precies niet nodig.

Bon, hier is het ook tijd voor een nieuw exemplaar. Reclame op tv over een airfryer (heb ik daarom gepersonaliseerde advertenties aanstaan? Ik denk het niet!). Zegt ze "dat zou wel handig zijn moesten we dat eens kopen"
Ik had eigenlijk graag mijn eigen gezicht eens gezien op dat moment want veel woorden had ik precies niet nodig.
Altijd hier welkom hé.

bpost.
elk jaar bestel ik die kalender van Kurzgezagt, elk jaar fucken ze het up.
nu check ik de track&trace, zegt dat het in de automaat ligt, maar tot ten laatste 23:59 deze avond. ik dus na mijn shift snel naar die automaat: pakje is hier nog niet toegekomen. :mad:

Benedikt coussement op de radio1.

Kwam een nieuwsbericht dat vandaag in ijsland blikkbaar de vrouwen niet werken noch de afwas doen als statement tegen de loonkloof vrouw - man.

Voor ze naar de weerman overschakelde zei ze: ah, dat was in ijsland, niet in belgie, toch?

Fuck off benedikt. Stop met dat vals narratief in stand te houden. Als ge u zo achtergestelt voelt ga met uw loonbrief naar unia ofzo. Of oefen een zwaar vuil beroep uit waar ge meer verdient (en meer moet doen dan enkel uw stem te gebruiken)

Half september aangereden met mijn wagen... moeten wachten tot 3 oktober voor expertise.

Die gast heeft just een paar foto's genomen met een tablet. Die foto's had ik zelf thuis ook wel kunnen nemen denk ik dan...
En dan vertelden ze: wij maken een bestek op en sturen het naar de verzekering, die moeten dan beslissen de schade hersteld wordt of dat het total loss wordt. Dat kan tot 3 weken duren...

Gisteren voormiddag (2 weken en 6 dagen later) telefoon van de firma die het bestek zou opmaken.
"Ja, je hebt nog geen waarde bepaling laten doen zie ik hier?"
"Euhm... bedoel je de expertise?"
"Ja"
"... ... ... ... ... ik ben hiervoor langs geweest op 3 oktober in het filiaal in Gent"
"Ah oei, oei, oei. Ja... kga het navragen"
"Dus... ze hebben hier op 3 weken tijd nog niks voor gedaan???"
"..."

Gisteren avond telefoon... filiaal Gent:
"Der is hier iets mis gegaan, we zijn de foto's kwijt, kunde nog eens terug langs komen?"

FUCK SAKE. Ja want ik kan niks leukers bedenken dan met een auto die met 99% zekerheid total loss gaat verklaard worden nóg eens Gent binnen te rijden naar een carroseriebedrijf dat zo dom is van zich te vestigen langs de binnenring van Gent... daar waar ze de auto eigenlijk weg willen. In plaats van een carroseriebedrijf te leggen op een plaats die vlot bereikbaar is zoals ergens tegen de E40 of langs de R4... :angry:

Half september aangereden met mijn wagen... moeten wachten tot 3 oktober voor expertise.

Die gast heeft just een paar foto's genomen met een tablet. Die foto's had ik zelf thuis ook wel kunnen nemen denk ik dan...
En dan vertelden ze: wij maken een bestek op en sturen het naar de verzekering, die moeten dan beslissen de schade hersteld wordt of dat het total loss wordt. Dat kan tot 3 weken duren...

Gisteren voormiddag (2 weken en 6 dagen later) telefoon van de firma die het bestek zou opmaken.
"Ja, je hebt nog geen waarde bepaling laten doen zie ik hier?"
"Euhm... bedoel je de expertise?"
"Ja"
"... ... ... ... ... ik ben hiervoor langs geweest op 3 oktober in het filiaal in Gent"
"Ah oei, oei, oei. Ja... kga het navragen"
"Dus... ze hebben hier op 3 weken tijd nog niks voor gedaan???"
"..."

Gisteren avond telefoon... filiaal Gent:
"Der is hier iets mis gegaan, we zijn de foto's kwijt, kunde nog eens terug langs komen?"

FUCK SAKE. Ja want ik kan niks leukers bedenken dan met een auto die met 99% zekerheid total loss gaat verklaard worden nóg eens Gent binnen te rijden naar een carroseriebedrijf dat zo dom is van zich te vestigen langs de binnenring van Gent... daar waar ze de auto eigenlijk weg willen. In plaats van een carroseriebedrijf te leggen op een plaats die vlot bereikbaar is zoals ergens tegen de E40 of langs de R4... :angry:
Kan je niet gewoon zeggen dat je zelf de foto’s gaat nemen?

Zonder er een pol/soc/economie/recht discussie van te maken:

Nogal wereldvreemd als uw +-10 jaar oude woning als 'slecht' zijnde bestempeld wordt terwijl volgens de referentiewaarden het gemiddelde huis in de gemeente/provincie/het gewest het meer dan 6 keer zo slecht doet. :sarcastic:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan