Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, mijn ergernis, de schoolpoort. Ik zie daar altijd dezelfde ouders 's ochtends en 's avonds staan (en vaak ook nog koppels) en dan ben ik eigenlijk wel jaloers dat ze dat kunnen want ik kan (in het beste geval) enkel brengen en ik moet héél veel chance hebben met het werk dat ik eens uitzonderlijk kan halen. Moeten die niet werken ofzo :sop: :unsure:
Ik heb 15j in ploegen gewerkt.
Als ik de nacht had kon ik ze voeren en afhalen. Laten kon ik ze voeren en vroegen kon ik ze afhalen. Aangezien ik ook weekends werkte was ik dikwijls in de week ook thuis.
90% van de tijd stond ik daar ook aan die schoolpoort terwijl ik full time werkte.

Ik heb 15j in ploegen gewerkt.
Als ik de nacht had kon ik ze voeren en afhalen. Laten kon ik ze voeren en vroegen kon ik ze afhalen. Aangezien ik ook weekends werkte was ik dikwijls in de week ook thuis.
90% van de tijd stond ik daar ook aan die schoolpoort terwijl ik full time werkte.
Same here. (17j ploegen)
En heb een 3/2 systeem. 3 werken 2 thuis. 3 dagen vroege, rust, 3 nachten, rust, 3 lates. Luxe systeem in gezinsverband om alles geregeld te krijgen en toch ook pak tijd voor jezelf.

Hij verwoord het in de gekende stijl maar ik begrijp de ondertoon van zijn posts wel @Mulan

Voor mij is het een extreme vorm van de toerist die 's ochtends handdoeken gaat leggen op de ligzetels aan het zwembad. De ene vind het slim en de andere noemt het assosciaal.

Ik vind het geen gekke redenering om te stellen dat wie niet zwanger is geen plaats in de opvang zou moeten kunnen reserveren. Dat wel doen kan je inderdaad zien als egoïsme gelet op het nijpend tekort aan opvangplaatsen. Daarnaast is er de factor van de natuur waar je weinig vat op hebt.

Gaza ligt wel niet ver van waar ik moet opstijgen ;-)

Gisteren werden trouwens wat cruise raketten van Yemen onderweg naar Israël onderschept via surface-to-air raketten van US schip.
Dat ligt dus wel midden in die overvliegzone.

Kans is natuurlijk klein, maar ik ben daar gewoon wat risico-avers in.
Net zoals ik ook in Queensland niet zou zwemmen in de zee ivm haaien :)

Bwah. Eenieder die ooit naar de VS is gevlogen en nog maar in de buurt van Dulles is geweest heeft ooit in het doelalgoritme van een Patriot batterij gezeten en het nooit geweten.

Deze is ook tof;

Bwah. Eenieder die ooit naar de VS is gevlogen en nog maar in de buurt van Dulles is geweest heeft ooit in het doelalgoritme van een Patriot batterij gezeten en het nooit geweten.
En die was op dezelfde locatie ook actief cruise missiles uit de lucht aan het halen, aangevuld met rondom rond wat terroristengroepen die raketten afschieten en misschien wat stingers liggen hebben, met mogelijke escalatie op korte termijn? :rolleyes:

Nog 5 zelftests voor covid in de kast liggen, vervaldatum december. Aangezien ik keelpijn heb, wou ik een test doen. Bij alle vijf is de vloeistof al verdwenen.
En had met die swab al in mijn neus zitten porren om het dan pas te merken dat het tubeke leeg was. :angry:

Nog 5 zelftests voor covid in de kast liggen, vervaldatum december. Aangezien ik keelpijn heb, wou ik een test doen. Bij alle vijf is de vloeistof al verdwenen.
En had met die swab al in mijn neus zitten porren om het dan pas te merken dat het tubeke leeg was. :angry:
Hier net hetzelfde, had er gelukkig 2 in huis van een verschillend merk. Heb dan de testvloeistof van de 2de test ook gedruppeld op de eerste test en die heeft helemaal niets gedaan, geen controlestreepje of niets.
Heb er dus 3 bijgekocht van dat laatste merk. (Diegene die op covid, griep en rsv test van Fluorecare)

En die was op dezelfde locatie ook actief cruise missiles uit de lucht aan het halen, aangevuld met rondom rond wat terroristengroepen die raketten afschieten en misschien wat stingers liggen hebben, met mogelijke escalatie op korte termijn? :rolleyes:

Je doet waar je jezelf goed bij voelt hoor. Maar ik vind het persoonlijk overdreven. Angst voor Stingers met een reikwijdte van 5 kilometer, of kruisraketten op 15,000 voet. Dan had je de voorbije 30 jaar niet meer in de regio moeten zijn. Het zijn notabene de Amerikanen zelf die er één van de grootste vliegrampen ooit veroorzaakt hebben.

Je doet waar je jezelf goed bij voelt hoor. Maar ik vind het persoonlijk overdreven. Angst voor Stingers met een reikwijdte van 5 kilometer, of kruisraketten op 15,000 voet. Dan had je de voorbije 30 jaar niet meer in de regio moeten zijn. Het zijn notabene de Amerikanen zelf die er één van de grootste vliegrampen ooit veroorzaakt hebben.
Iemand minder die geld gaat besteden in het zielloze Dubai, is dat niet positief?

Iemand minder die geld gaat besteden in het zielloze Dubai, is dat niet positief?
Was om iemand te bezoeken.

Het is mij al lang duidelijk dat Dubai een oord is waar vooral criminelen en dommekloten met geld wonen.

Kortom niet echt een plaats om dikwijls te gaan rondlopen want totaal mijn sfeertje niet...

Gebuur naast mij is niet thuis, zijn vensters in de val.
Een binnendeur slaat heel de tijd ergens vanwege die zotte wind.

Een puist aan het krijgen op mijn ooglid. Toch ook een fameuze designfout dat je daar ook een puist kan krijgen.

Ahja, in before “uit de context getrokken quote” met lid. :unsure:

Water sijpelde hier plots langs de muur naar beneden. De houten kast aan de muur is blijkbaar ook helemaal opgezwollen en zit vol met water.

Na een check-up (ik ben de syndicus) bleek dat op de 1st verdieping de waterafvoer alweer verstopt zit. Dat was daar gewoon een rivier geworden. (Letterlijk te nemen!)

Er dreef daar zelfs een cola flesje in rond. Ja hallo buurman? :unsure: Ik heb mijn zijde kunnen ontstoppen (al wiebelend op een te lage ladder) maar de zijde van de buurvrouw nog niet. Ik ga een hogere ladder halen maandag en dan dit opkuisen en ontstoppen. Want de buren zijn blijkbaar op verlof (dus ik geraak niet meteen binnen) en dit is dringend.

Echter normaal is dat de taak van de bovenburen hé, maar die hebben weer niets gedaan. :frown:

Ik zal het hun nog eens zeggen - want ditmaal heb ik helaas wél waterschade (kast beschadigd en muur herschilderen). Ik let er regelmatig op maar nu was de muur blijkbaar oververzadigd en was het al veel te laat. Ik kan ook niet elke keer opnieuw bij de buren gaan kijken of ze dat hebben opgekuisd he.

Laatst bewerkt:
Daarstraks in de carrefour met voor > 100€ etenswaren in de kar aan de kassa aankomen en niet kunnen betalen met de kaart. Natuurlijk ook zoveel cash niet bij. Was helemaal aan het begin van de panne, ze begonnen toen wel om te roepen om de mensen te waarschuwen...

Mensen (voornamelijk Amerikanen) die het niet kunnen laten om hun godsdienst op te dringen.
Heel lang geleden toen ik een tijdje werkte in Amerika, uitgenodigd geweest om bij een lokale collega thuis naar een bbq te komen, met de expliciete vraag of ik toch wel degelijk in "the lord" geloofde.
Na negatief antwoord werd de uitnodiging gelijk ingetrokken en heeft die persoon er zijn missie van gemaakt mij op het werk daar zoveel mogelijk miserie te verkopen.
Was wel in Texas, dat grotendeels in de Bible belt ligt.

Heel lang geleden toen ik een tijdje werkte in Amerika, uitgenodigd geweest om bij een lokale collega thuis naar een bbq te komen, met de expliciete vraag of ik toch wel degelijk in "the lord" geloofde.
Na negatief antwoord werd de uitnodiging gelijk ingetrokken en heeft die persoon er zijn missie van gemaakt mij op het werk daar zoveel mogelijk miserie te verkopen.
Was wel in Texas, dat grotendeels in de Bible belt ligt.
De universiteit waar ik werkte was gewoon in de stad, dus er stond hier en daar een kerk of kapel tussen de universiteitsgebouwen. Daar hing dan aan sommigen uit dat zij een safe space waren voor de gelovige studenten voor wie het soms te veel was.

Op de bus hing dan publiciteit voor een praatgroep voor mensen die niet meer gelovig waren en hierdoor uitgestoten waren door hun familie.

Een vriendin werkte in een andere staat en moest daar regelmatig door een groep demonstranten stappen die wat kwamen roepen hoe de mensen die daar aan de universiteit werkten berouw moesten tonen voor hun zonden ten opzichte van god om niet in de hel te branden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan