Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bpost.

Op zich nooit issues mee maar als het een pakje op zaterdag is of tijdens een 17u-22u levering is dat elke keer dat de goede man gewoon aanduid dat het zonder succes is aangeboden zonder dat die ook maar in de straat of buurt is geweest.

Gisteren avond weer van dat, ik volg in de app en er stond nog 1 stop voor mijn locatie, in het centrum vd stad en dat is op 1,5km van hier.
En dan opeens "aangeboden zonder succes , nieuwe aanbieding volgende werkdag" maar die is na die stop zelfs niet richting hier gereden.

En dan was het nog maar 18u32 en die mannen kunnen komen tot 22u...
Nu is het na 13u en nog steeds op "verwerking" dus zal waarschijnlijk straks nog eens met de avondlevering zitten , dan heb ik liever dat ze het tegen de volgende werkdag aan de ochtend levering meegeven.

Ik laat tegenwoordig alles direct in het postkantoor leveren. Geen gezever meer met zitten wachten tot die bel gaat (dan zit je natuurlijk juist te kakken) en andere toestanden. Gewoon zelf wanneer ik tijd en goesting heb gaan afhalen.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik een postkantoor heb op nog geen kilometer van mijn huis en ook één tegenover mijn werk.

Kan je dacht ik tegenwoordig trouwens doen met alle pakjes die in hun app komen (mits je op tijd bent), niet alleen deze waar je bij de webshop voor postpunt kan kiezen.

Een maand geleden een cadeaubon gekocht twv €100 voor mijn vrouw voor Queens. Blijkt dat die winkel toch niet intussen failliet is gegaan zeker? Ze zouden nog een uitverkoop doen, maar daar zal die bon niet gebruikt kunnen worden omdat de curator de verkoop regelt en niet de gefailleerde. En zo heb ik €100 door het raam gegooid.

Ik laat tegenwoordig alles direct in het postkantoor leveren. Geen gezever meer met zitten wachten tot die bel gaat (dan zit je natuurlijk juist te kakken) en andere toestanden. Gewoon zelf wanneer ik tijd en goesting heb gaan afhalen.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik een postkantoor heb op nog geen kilometer van mijn huis en ook één tegenover mijn werk.

Kan je dacht ik tegenwoordig trouwens doen met alle pakjes die in hun app komen (mits je op tijd bent), niet alleen deze waar je bij de webshop voor postpunt kan kiezen.
Bijna elke krantenwinkel is tegenwoordig een postpunt. Dus normaal gezien toch opties genoeg voor iedereen. Als mijn pakje niet dringend is, laat ik het ook in een postpunt leveren.

Het is niet mijn week precies... :confused2:

1000026159.jpg

Ik ging de kindjes van school halen tot iemand besliste de voorrang-van-rechts regel te negeren.
Het was maar een kleintje, dus normaal vlug papieren invullen en weg, maar mevrouw, nochtans Belgisch paspoort en pas 36j oud, sprak quasi geen Nederlands. Als ik vroeg om het aanrijdingsformulier samen in te vullen hoorde ze het donderen in Istanbul.

Dus heb ik maar voorgesteld om depolitie er bij te halen. Tijdens het wachten al mijn deel ingevuld. Als dat gedaan was vroeg ik haar of zij haar deel wou invullen. Maar ze snapte het niet en stak haar paspoort in mijn handen. Dus ik al ingevuld wat ik kon en de politie dan de rest gedaan. Veel dingen hebben ze haar met handen en voeten moeten uitleggen.

Anyhow, Waelvisje mag weer gaan rondcrossen naar verzekering, garage,...

Bekijk bijlage 23278

Ik ging de kindjes van school halen tot iemand besliste de voorrang-van-rechts regel te negeren.
Het was maar een kleintje, dus normaal vlug papieren invullen en weg, maar mevrouw, nochtans Belgisch paspoort en pas 36j oud, sprak quasi geen Nederlands. Als ik vroeg om het aanrijdingsformulier samen in te vullen hoorde ze het donderen in Istanbul.

Dus heb ik maar voorgesteld om depolitie er bij te halen. Tijdens het wachten al mijn deel ingevuld. Als dat gedaan was vroeg ik haar of zij haar deel wou invullen. Maar ze snapte het niet en stak haar paspoort in mijn handen. Dus ik al ingevuld wat ik kon en de politie dan de rest gedaan. Veel dingen hebben ze haar met handen en voeten moeten uitleggen.

Tof. Ge hebt dan wel een verzekering, maar dikke miserie altijd. Bonus is wel dat mevrouw nu wat meer mag betalen elke maand. Die cursus NL gaat er ook niet meer vanaf kunnen.

Bekijk bijlage 23278

En zich dan ook nog eerst midden van de straat zetten :wallbash:

Succes in ieder geval! Altijd vervelend zo dingen.

Tof. Ge hebt dan wel een verzekering, maar dikke miserie altijd. Bonus is wel dat mevrouw nu wat meer mag betalen elke maand. Die cursus NL gaat er ook niet meer vanaf kunnen.
Laatste keer dat ik een aanrijding had, stelde de vrouw die in fout was voor om het nog te regelen zonder de verzekeringen erbij te betrekken. Bonus maluskwestie. Toch maar de gewone weg gevolgd mét verzekeringen.

Laatste keer dat ik een aanrijding had, stelde de vrouw die in fout was voor om het nog te regelen zonder de verzekeringen erbij te betrekken. Bonus maluskwestie. Toch maar de gewone weg gevolgd mét verzekeringen.
Kans dat er erna nog meer aan is of je medische ongemakken hebt en je nog meer in kosten valt. Sta je daar mooi.

Mja, de enige mening die mijn vrouw heeft over de tuin is dat ze bloemen wil, ik hem niet vol bomen mag zetten, en een muur errond van 2 meter hoog. Dat laatste heb ik haar uit het hoofd kunnen praten en ik opereer binnen die eerste twee beperkingen. Verder moeit ze haar niet vermits zij in de tuin ook niets uitsteekt.

Op dat vlak passen we goed bij elkaar want ik zie het probleem niet :smile:
Haha. Zo vergelijkbaar. Enfin, mijn vrouw wilt gewoon een stuk gazon.

Er zijn ‘s morgens vrij grote en zware vrachtwagens die hier een straat achter grondwerken doen. Ze komen om 6u toe maar ze staan een half uur in ons stuk straat gewoon te staan, met volle motor aan. Ze zijn echt groot dus ze staan weliswaar op een stuk fietspad maar blokkeren zo makkelijk ook half de breedte van de straat. Er is dan wel nog bijna geen verkeer, maar leg minstens die motoren af. Dertig minuten uit je bed daveren.

Het kan ook gewoon verlopen, toch bij kleine schade...

Zelf ooit een spiegel afgereden van een geparkeerde wagen in onze straat (camionette van een kleine zelfstandige) en toen ook voorgesteld om dat zo te regelen. Toen een overeenkomst opgesteld waarin ik mijn fout erkende en beloofde de schade te betalen.
Paar weken erna een paar honderd euro cash betaald en overeenkomst verscheurd. :)

Ontopic:
Bij de vuilste jobs van Vlaanderen tonen ze een wetenschapper die kolonies meeuwen observeert en er broedplaatsen voor zet.
Volgens de nummering op de broedplaatsen zeker 400.
Dit om te onderzoeken hoe ze populaties in toom kunnen houden.

Ideetje: Geef ze geen 400 extra broedplaatsen. :unsure:

Het kan ook gewoon verlopen, toch bij kleine schade...

Zelf ooit een spiegel afgereden van een geparkeerde wagen in onze straat (camionette van een kleine zelfstandige) en toen ook voorgesteld om dat zo te regelen. Toen een overeenkomst opgesteld waarin ik mijn fout erkende en beloofde de schade te betalen.
Paar weken erna een paar honderd euro cash betaald en overeenkomst verscheurd. :)
Of ze rijden door zoals al 3 x voor m'n deur gebeurd is... 1 x was het m'n buur die het komen melden is en dus maar de volgende dag het aanrijdingsformulier ingevuld.

Eens zelf een spiegel afgereden en toch keurig een briefje achtergelaten en later de factuur an de garage zelf betaald. Was wel een dure, maar op lange termijn ook een dure grap met de verzekering...

Of ze rijden door zoals al 3 x voor m'n deur gebeurd is... 1 x was het m'n buur die het komen melden is en dus maar de volgende dag het aanrijdingsformulier ingevuld.

Eens zelf een spiegel afgereden en toch keurig een briefje achtergelaten en later de factuur an de garage zelf betaald. Was wel een dure, maar op lange termijn ook een dure grap met de verzekering...

1 keer net op het goeie moment gepasseerd en gezien hoe er iemand een spiegel afreed en gewoon doorreed. Nummerplaat onthouden, briefje onder de ruitenwisser gestoken van de geparkeerde auto en 's avonds nog telefoon gehad van die eigenaar om mij te bedanken :)

Helaas ook al 2 keer gezien/gehoord dat iemand een spiegel afreed maar te ver om iets van nummerplaat te kunnen zien.

1 keer ook gehad dat ik zelf in de auto zat en iemand tegen mijn spiegel knalde, heel zijn spiegel eraf en doorgereden alsof er niets aan de hand was. Toch maar met nummerplaat en al gaan aangeven bij de politie voor het geval er achteraf toch iets aan mijn spiegel zou zijn, hij was gewoon overgeklapt maar als je pech hebt, valt het glas er later uit of werkt de elektronica niet meer.

Collega, uw lach gelijk een drachtige muilezel om 8u22 ‘s morgens is trop te veel echt.

Doet me denken aan Begijn Le Bleu, iemand in het publiek die een opvallende luide lach had. Zijn uitspraak geleek op die van jou: "als gij lacht, verander ik in een pad" :p

Er zijn ‘s morgens vrij grote en zware vrachtwagens die hier een straat achter grondwerken doen. Ze komen om 6u toe maar ze staan een half uur in ons stuk straat gewoon te staan, met volle motor aan. Ze zijn echt groot dus ze staan weliswaar op een stuk fietspad maar blokkeren zo makkelijk ook half de breedte van de straat. Er is dan wel nog bijna geen verkeer, maar leg minstens die motoren af. Dertig minuten uit je bed daveren.
Hier een paar straten verder was dat continu zo bij het "busstation". Constant die lijnbussen stationair met motor aan. Die staan wel op een vijftal meter van een blok met een 20tal appartementen. Op den duur zag je daar briefjes aan de ruit hangen "motor af a.u.b.". Uiteindelijk is er overleg geweest met de gemeente, staan er nu plakkaten die aanmanen om de motor af te leggen en is de overlast gestopt.

Eén die een tijd zo voor uw deur staat is al ambetant, maar dag in dag uit is om zot van te komen.

Qua lawaai: Er is hier een fabriek op anderhalve kilometer van mijn deur. Daar zit een hele dorpskern tussen maar als de wind uit het zuiden komt is dat hier ook een constant geraas op de achtergrond. Als ge daar langsfietst door een stukje natuurgebied hangt daar altijd een zweem van gesmolten plastic geur. Op en top natuurgevoel daar.

Defecte vrachttrein die nét voor Hasselt station defect is geraakt, waardoor de enige twee overwegen richting Kuringen gesloten staan. Met als resultaat dat ik als fietser serieus veel omweg heb mogen maken voor een klein tripje naar de winkel :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan