Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel die school, leraarskamer incluis, loopt hier de godganse dag deo te spuiten. Het gat in de Ozonlaag hangt absoluut boven Kortrijk. En dan nog niet pssht pssht maar psssshhhhhhtpssssshhhhhhtpshhhhhhhtpsssssshhhhhhhhhhhhhhhht. Liefst half de kamer erbij. Nu zitten we hier ongewild in een wolk Ocean Breeze of iets.

Er kruipt idd wat tijd in. Is niet iets wat je op een doordeweekse avond in elkaar flanst. Maar als ik er tijd voor heb...

En dat voor een fractie vd prijs.
Ik heb ze ook al een paar keer zelf gemaakt, maar dan zit je toch snel vast aan één soort vis en dus een pak minder variatie als de boot die ik hier bij de locale afhaal kan gaan halen voor €40 (45stuks):

1695799909442.png

Sushi is uiteraard duurder dan zelf koken, maar van afhaal/zelf resto gaan is dat toch mee bij de goedkoopste.
Voor +- 60€ kunnen wij hier toch met 2 volwassenen en 2 kinderen eten. Dus 15€ pp. Op resto zijt ge sowieso meer kwijt en zelfs in de frituur/quick moet ge daar niet meer te zot voor doen. Gezien het werk en de kwaliteit die nodig zijn voor sushi vind ik dat prijs/kwaliteit eigenlijk heel betaalbaar.

Sushi is uiteraard duurder dan zelf koken, maar van afhaal/zelf resto gaan is dat toch mee bij de goedkoopste.
Voor +- 60€ kunnen wij hier toch met 2 volwassenen en 2 kinderen eten. Dus 15€ pp. Op resto zijt ge sowieso meer kwijt en zelfs in de frituur/quick moet ge daar niet meer te zot voor doen. Gezien het werk en de kwaliteit die nodig zijn voor sushi vind ik dat prijs/kwaliteit eigenlijk heel betaalbaar.
Ja, van de afhaalopties is het ook de duurdere hier, maar dat is dan afgezet tegenover pizza en pitta-toestanden. Dan vind ik dat nu niet zo onlogisch dat sushi, gebaseerd op verschillende soorten rauwe vis (dus in principe toch een zekere nood aan kwaliteit en versheid) meer kost.

Dat bereidingswerk zal denk ik ook voor het restaurant wel gelden zeker.

Allez, het blijft op zich wel duur, maar dat kan je van zowat alles van horeca zeggen in België.

Ik heb ze ook al een paar keer zelf gemaakt, maar dan zit je toch snel vast aan één soort vis en dus een pak minder variatie als de boot die ik hier bij de locale afhaal kan gaan halen voor €40 (45stuks):

Bekijk bijlage 23273

Dat bepaal je zelf hé...

ik haal altijd een moot zalm, tonijn, en surimi fake crabsticks in huis om dat te maken. Combineer dat met een aantal verse groentjes en je hebt quasi dezelfde combo's als op die schotels. Heb zelfs opgelegde gember in pot staan, en een tubeke wasabi.

Zucht. Elk jaar na het afbreken van het Intex zwembad moet ik een deel van het gazon terug inzaaien.
Elk jaar begint dat dan te groeien zoals het haar op mijne vleesklak, niet.
En als je dan naar de winkel rijdt zie je mensen die een perfecte gedekte grasmat hebben opkomen.
:headshake:

Dat bepaal je zelf hé...

ik haal altijd een moot zalm, tonijn, en surimi fake crabsticks in huis om dat te maken. Combineer dat met een aantal verse groentjes en je hebt quasi dezelfde combo's als op die schotels. Heb zelfs opgelegde gember in pot staan, en een tubeke wasabi.
Opgelegde gember :drool:. En vergeet de wakame niet, zalig vind ik dat.

Nieuwe fles WC-eend gekocht van Harpic. Geur: 'stille oceaan'. Prentjes op de fles: spattende, hoge golven.

Die van de marketing zal gedacht hebben: niemand leest die fles. Maar ik was m'n smartphone vergeten. Dus heb ik old school gewijs de flessen product zitten lezen.

Nieuwe fles WC-eend gekocht van Harpic. Geur: 'stille oceaan'. Prentjes op de fles: spattende, hoge golven.

Die van de marketing zal gedacht hebben: niemand leest die fles. Maar ik was m'n smartphone vergeten. Dus heb ik old school gewijs de flessen product zitten lezen.

Als er nu iets is dat je in je WC niet wil, zijn het spattende hoge golven 😬

Als ge nog een adresje zoekt niet te veraf van u..
Kintsukuroi in Olen. Zit daar nog niet zo lang.
Ik vind die persoonlijk wel heel duur. Wij gaan naar Hoso Maki of Kazuki in Herentals. Of Doragon in Herenthout.
Yes please.
Zucht. Elk jaar na het afbreken van het Intex zwembad moet ik een deel van het gazon terug inzaaien.
En als je dan naar de winkel rijdt zie je mensen die een perfecte gedekte grasmat hebben opkomen.
Hier ook aan 't leeglopen, maar het staat sinds een jaar of 3 op het terras.

Heb hier ook net 20 m² mogen omspitten, fijnrakelen en dan weer zaaien. Om het dan volgend jaar weer kapot te helpen.

Toch eens een andere oplossing gaan bedenken.

Heb hier ook net 20 m² mogen omspitten, fijnrakelen en dan weer zaaien. Om het dan volgend jaar weer kapot te helpen.

Toch eens een andere oplossing gaan bedenken.
Zet het elk jaar op dezelfde plaats en trek het je niet aan?

Leg daar een terras aan waar je dat zwembad kan opzetten? Zodanig dat je u dat werkt kan besparen ?

Met zoiets https://www.impermo.be/nl/terrastegels/portland-4718#/reference-146408

Ik zou graag ruilen met je van vrouw. 1 die in haar ondergoed binnen loopt en niet zaagt over zulke dingen lijkt me de hemel op aarde.
:wtf: neen, neen.. geen zin om een ganse winter naar een graancirkel te kijken.
Zou die van thuis ook niet happy mee zijn.
Mja, de enige mening die mijn vrouw heeft over de tuin is dat ze bloemen wil, ik hem niet vol bomen mag zetten, en een muur errond van 2 meter hoog. Dat laatste heb ik haar uit het hoofd kunnen praten en ik opereer binnen die eerste twee beperkingen. Verder moeit ze haar niet vermits zij in de tuin ook niets uitsteekt.

Op dat vlak passen we goed bij elkaar want ik zie het probleem niet :smile:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan