Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
< - >Van pure colère drink ik vandaag maar een Duvel of drie meer!
T zal ze leren, hun cijfers zullen kelderen!

< gemiddeld eh, wie drinkt er nu maar drie Duvels op nen dinsdag wanneer ge moet werken!< - >
![]()
ik vind het alvast frappant dat voor 2 mensen die niet schijnen te beseffen wat "datum vastleggen", de planning wordt omgegooid en er beslissingen worden genomen zonder dat iederéén zijn mening kan geven.
Mss is @mac-bc nog onverwacht vrij?Brouwerijbezoek Duvel afgelast door afzegging andere groep en ge moet met minstens met x aantal mensen zijn.
Van pure colère drink ik vandaag maar een Duvel of drie meer! T zal ze leren, hun cijfers zullen kelderen!

Herkenbaar.Om te tonen hoe ver ze soms gaan: ik was opvoedster, was nog geen maand uit het onderwijs waar ik als opvoedster werkte en werd "verplicht" mij te melden op jobbeurs X.
Daar aangekomen wilden ze dat ik zou solliciteren bij bedrijf Y om in 3ploegenstelsel chips in apparaten te steken.
Opvoedster was op dat moment ook al een knelpuntberoep...
(Situatie uitgelegd en direct naar huis mogen gaan gelukkig. Ze wilden zo snel mogelijk jonge mensen aan het werk. Logisch! Maar het geforceerde gedoe komt bij velen verkeerd binnen...)
Ok, dat maken ze u bij de VDAB wel niet duidelijk dat het eigenlijk maar voor een beperkt publiek is en ook al hoort ge daar niet bij dan nog moet ge meedoen met het hele spiel. Dat weten we dan ook weer (EN TOCH BLIJFT HET EEN ERGERNIS)Volgens mij maak je inderdaad wel een beetje een fout door te veel te verwachten van het vdab. Zij bestaan niet echt voor u maar voor mensen die niet met een computer kunnen werken of geen volzin kunnen schrijven, of die niet weten welke kant ze uitmoeten of zich willen omscholen. Jij hebt hen momenteel niet nodig, zoals je zelf zegt.
Maar het is nu eenmaal efficienter om u ook gewoon mee te nemen in het systeem. Het is veel simpeler voor jou om een paar mails te negeren en nutteloze gesprekken te hebben dan het voor het vdab is om voor iedereen eerst te bepalen wat ze precies nodig hebben en tijd en moeite te steken in een aangepast traject voor iemand die het toch niet nodig heeft.
Trek u daar dus allemaal niet te veel van aan en en doe gewoon die verplichte dingen zodat de dossierbeheerders hun vinkjes kunnen zetten en u gerust kunnen laten.
An application a day keeps the VDAB away! niet echt maar 't is een leuk rijmpjeGoh Mulan, ge hebt me iets verteld hahaha. Inderdaad gisteren contact opgenomen met dat secretariaat...Normaal kan je nu nog een deel ervan recupereren als je je terug wil uitschrijven, best morgen bellen naar het secretariaat daarvoor.![]()

Toch geweldig dat het dan allemaal wel kan. Wat voor deuren er niet opengaan met een briefke van meneer doktoor.Goh Mulan, ge hebt me iets verteld hahaha. Inderdaad gisteren contact opgenomen met dat secretariaat...
Wat een soep zeg. Eerste keer gebeld om 12u en diegene aan de lijn wist totaal niks van uitschrijven, maar ging het bespreken met de directie.
Toen wist ik al wat voor vaart dit ging lopen. Om 17u gisteren nog eens gehoord hoever alles stond en ze zaten in overleg, maar het was zeker bekend en men ging me iets laten weten.
- Reden dat ik erachter zit, is dat het pas terug begonnen is en ik wie weet wat kan recupereren.
Nu vandaag weer eens gebeld met dat secretariaat. "En waar hebt u dat gelezen?" Dit is echt niet de gang van zaken om zomaar centjes terug te vragen, het is hier wel een school". ** Mevrouw bleef vragen naar waar en dit dat **.
Ze zei iets van een medisch attest. "Ah oké, en dan kan ik een deel terugkrijgen".
Secretariaat: "Ja, maar zo werkt het hier niet. We hebben 't genoteerd en ze gaat contact met u opnemen zodat u beter geholpen wordt blabla blablabla".
Ik: "Dus als ik dat attest kom binnenbrengen, krijg ik zo m'n geld (gedeeltelijk) terug".
Secretariaat: " U moet wel naar hier komen".
Afspraak bij de dokter gemaakt. Ik vind 't erg voor diegene die echt de dokter nodig hebben, maarja.
Zeg. Dat. Dan.
“Jongens ik vind het eigenlijk niet ok dat een datum die al maanden vast ligt en waarvoor ik ruimte heb voorzien in mijn planning (en met mijn partner een regeling heb getroffen) nu plots wordt omgegooid. En als ik dat niet tijdig reageer wordt er al meteen een nieuwe afspraak vastgelegd”.
Dat is nu wel een hele scheve vergelijking, hè. Voor sommige mensen is dat duidelijk, voor anderen niet. Maak het duidelijk voor zij die niet mee zijn. Ge zoudt ervan verschieten hoeveel mensen een andere denkpiste daarin volgen en het wel eens interessant vinden om een ander zijn gedacht daarover te lezen/leren kennen.Dat is inderdaad de praktische oplossing.
Maar het punt is: ik begrijp gewoon langs geen kanten waarom zoiets überhaupt moet uitgelegd worden.
Voor mij staat dat op hetzelfde niveau van: "Euh, hallo, je hebt zonet zomaar 50 euro uit mijn portefeuille gepakt en ik vind dat persoonlijk eigenlijk niet ok omdat ik daar ook hard voor moet werken, en als jij dat zomaar uit mijn portefeuille pakt dan heb ik eigenlijk gewerkt voor niets terwijl jij daar eigenlijk niet hebt voor moeten werken terwijl dat dan toch niet zo heel eerlijk is hé?".
Ik bedoel: hoe obvious kan iets zijn? Bij gebrek aan een opvoeding, zou de groep dergelijke arrogantie eigenlijk gewoon straal moeten negeren of keihard veroordelen. Maar op één of andere manier komt men daar altijd mee weg. Mensen komen altijd (*) weg met alles (**).
(*) heel vaak
(**) heel veel
#menstruatiearmoedeMisschien ken je het al, maar ik kwam onlangs het volgende tegen: https://www.goedgeregeld.be/
Een optie voor de school waar je werkt om er aan deel te nemen?

Typische BG reactie. Het probleem bestaat wel degelijk.#menstruatiearmoede
Werkelijk het meest onnozele dat ik in jaren heb gehoord, vorige week die twee van de drie inititiefneemster op het nieuws gezien, werkelijk compleet naïef, mja het zal ongetwijfeld een groot succes waardoor ze een bevestiging zullen krijgen van de imminente noodzaak hiervan..
Een beetje zoals brooddozen met chips. Daar was ik ook wel van geschrokken. Voor sommige ouders is de gezondheid van hun kind dan ook geen topprioriteit. Of het leven is zo moeilijk dat prioriteiten bepalen erg lastig wordt. Al zal de eerste groep groter zijn dan de tweede.Typische BG reactie. Het probleem bestaat wel degelijk.
oh helmaal niet, ik stel me daar gewoon veel vragen bij. één op acht volgens het 'onderzoek'. Dan wil ik wel eens weten hoe de vragen zijn opgesteld. Volgens de initiatiefneemster spendeert men gemiddeld 10 EUR per maand (lijkt me al behoorlijk veel), dan kan je alles een probleem gaan noemen: ik denk maar aan #fruitarmoede! (is nog veel duurder en aannemelijk dan menstruatiearmoede)Typische BG reactie. Het probleem bestaat wel degelijk.
Daarover wordt hier al gepraat:oh helmaal niet, ik stel me daar gewoon veel vragen bij. één op acht volgens het 'onderzoek'. Dan wil ik wel eens weten hoe de vragen zijn opgesteld. Volgens de initiatiefneemster spendeert men gemiddeld 10 EUR per maand (lijkt me al behoorlijk veel), dan kan je alles een probleem gaan noemen: ik denk maar aan #fruitarmoede! (is nog veel duurder en aannemelijk dan menstruatiearmoede)
Geen probleem broerIk weet dat taal leeft en het is gewoon weer een bewijs dat ik oud aan het worden ben, maar ik blijf me zo ergeren aan het feit dat men m'n tegenwoordig door men vervangen heeft.