Wat is voor jou wel vanzelfsprekend, maar voor anderen niet?

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Een thread: 'wat is voor jou vanzelfsprekend maar voor anderen niet' zou ook wel tof zijn.
Hier is hij dan!

Bedankt aan @Chill Panda voor de aanzet in https://www.beyondgaming.be/threads...-vanzelfsprekend-maar-voor-anderen-wel.14208/.

Voor mij vanzelfsprekend: de bladeren van bijvoorbeeld bloemkool eten. In de Colruyt zie ik vaak mensen half furieus de bladeren eraf trekken en terug in de bak gooien. Ik denk dan altijd in mezelf:

1. Het is prijs per stuk, niet per gewicht
2. De bladeren zijn eetbaar en lekker gegrild :cry:
 
Een boek uit de kast pakken en dat 6 uur later uitgelezen hebben.

Soms handig,zeker bij een spannend boek. Maar op een lig bij het zwembadvakantie heb ik 6 boeken nodig om 5 dagen toe te komen.

Op het werk ook, een afgedrukt blad lees ik absurd snel, op een scherm duurt dat iets langer.
 
- vlees/vis wassen voordat ik het bak
- eieren wassen voor het opbergen
- haar op gezicht leggen voor ik in slaap val
- ik kan en zal nooit in een volledig naakt onderlijf slapen
- passen/stappen die ik neem zijn altijd evengroot
- als ik een trap op ga begin ik altijd met mijn rechtse voet
- servies, kleding etc sorteer ik per kleur en van groot naar klein, andere indeling krijg ik error van. Idem dito voor medicijnen in de medicijnenkast
- producten in badkamer liggen allemaal in mandjes
- als ik ga tanken moet het bedrag met 0 eindigen of liefst van al, allemaal nullen maar dat lukt zelden
- soms tegen mensen praten die niet geïnteresseerd zijn
- iemand die emotioneel veel pijn heeft ga ik gelijk knuffelen ook al ken ik die persoon amper en zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
- vlees/vis bakken voordat ik het bak
- eieren wassen voor het opbergen
- haar op gezicht leggen voor ik in slaap val
- ik kan en zal nooit in een volledig naakt onderlijf slapen
- passen/stappen die ik neem zijn altijd evengroot
- als ik een trap op ga begin ik altijd met mijn rechtse voet
- servies, kleding etc sorteer ik per kleur en van groot naar klein, andere indeling krijg ik error van. Idem dito voor medicijnen in de medicijnenkast
- producten in badkamer liggen allemaal in mandjes
- als ik ga tanken moet het bedrag met 0 eindigen
- soms tegen mensen praten die niet geïnteresseerd zijn
- iemand die emotioneel veel pijn heeft ga ik gelijk knuffelen ook al ken ik die persoon amper en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoe bak je eten voor je het bakt?
 
- vlees/vis wassen voordat ik het bak
- eieren wassen voor het opbergen
- haar op gezicht leggen voor ik in slaap val
- passen/stappen die ik neem zijn altijd evengroot
- als ik een trap op ga begin ik altijd met mijn rechtse voet
- servies, kleding etc sorteer ik per kleur en van groot naar klein, andere indeling krijg ik error van. Idem dito voor medicijnen in de medicijnenkast
- producten in badkamer liggen allemaal in mandjes
- als ik ga tanken moet het bedrag met 0 eindigen
- soms tegen mensen praten die niet geïnteresseerd zijn
- iemand die emotioneel veel pijn heeft ga ik gelijk knuffelen ook al ken ik die persoon amper en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Best eens dwangneurose opzoeken want er gaan hier toch een paar alarmbelletjes af. 🤨
 
Geen idee, eigenlijk. Tenzij ik erop gewezen wordt ben ik me niet bewust van zaken die voor mij vanzelfsprekend zijn.
 
Best eens dwangneurose opzoeken want er gaan hier toch een paar alarmbelletjes af. 🤨


Niet gaan overdrijven hoor want ik word niet angstig of onrustig als er eens iets naast een mandje ligt of ik zonder slipje slaap.
Heb het voor de resr graag netjes en praktisch, is niets mis mee toch?

@zarathustra
Ja dep het af met keukenpapier.
 


Niet gaan overdrijven hoor want ik word niet angstig of onrustig als er eens iets naast een mandje ligt of ik zonder slipje slaap.
Heb het voor de resr graag netjes en praktisch, is niets mis mee toch?
Nee totaal niet. Maar je stappen even groot en altijd met dezelfde voet de trap beginnen?

Kan je ook zonder probleem met je andere voet de trap beginnen of een kleiner stapje zetten? Dan is er idd geen probleem.

Ik weet dat eigenlijk niet van mezelf.. Kan goed zijn dat ik dat onbewust eigenlijk ook doe nu dat ik erover nadenk. Ik ga hier nog een angststoornis oplopen door dit forum.
 
Een trap begin ik ook altijd met dezelfde voet, rechts, ben ook rechtshandig.
Dacht dat het te maken had met de dominante hersenhelft.
 
Terug
Bovenaan