Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plastiek is te flimsy. Bij Kay-gell zijn het afgedankte dekzeilen van vrachtwagenopleggers. Mooie rode sofa, van het designmerk H.Essers.

Laatst bewerkt:
Door heel die hetze rond operatie Sky komen de Luciens en Georgettes weer tevoorschijn om te roepen hoe encryptie enkel door criminelen gebruikt is, als je niet te verbergen hebt heb je dat toch niet nodig!?

Door heel die hetze rond operatie Sky komen de Luciens en Georgettes weer tevoorschijn om te roepen hoe encryptie enkel door criminelen gebruikt is, als je niet te verbergen hebt heb je dat toch niet nodig!?
Ze vergeten zeker de langs de pot plassers of de stan, peter en den sean - types.

Ik heb een zit sta bureau geinstalleerd vandaag (wat een glimlach is), maar nu kan ik maar niet beslissen of ik de bediening met zijn onderkant of zijn bovenkant gelijk zet met de rand. Het oogt mooier als ik het gelijk zet met de bovenkant, maar dan steekt de onderkant een vijftal centimeter vooruit en heb ik kans van er elke keer tegen de stompen. Als ik het met de onderkant gelijk zet, is dat risico weg, maar het oogt wel minder mooi.

Ik bestel bewust bij Krëfel om de Belgische economie wat te steunen (de Hollanders waren uiteraard goedkoper en klantvriendelijker), en nu krijg ik een bevestigingsmail die begint met 'Hi Nivanons, ...'

Echt, ik heb al bijna spijt van mijn aankoop. Fucking 'Hi'. Da's niet eens uw best doen om hip te zijn.

Die apen in Luik die eens goed gereld hebben. Als ge het zwijn wilt uithangen, klop dan op mekaar in plaats van ne winkel leeg te pikken.

De politie kan er niet hard genoeg op slaan naar mijn mening, maar dat mag dan uiteraard weer niet.

En dan die winkelier die daar half wanhopig de schade opneemt, dat zijn dan de echte slachtoffers.

Ik bestel bewust bij Krëfel om de Belgische economie wat te steunen
Krëfel is al sinds 2019 in Franse handen.

In 2019 werd Krëfel voor iets minder dan 200 miljoen euro overgenomen door de Franse consumentenelektronicaketen Boulanger dat op zijn beurt grotendeels in handen is van de Association Familiale Mulliez van Auchan-oprichter Gérard Mulliez. Terzelfdertijd kocht Boulanger de Luxemburgse zusterketen Hifi International, die 11 winkels telde.[1]

Hehe damn, daar gaat m'n goeie daad van de dag. Da's wel degelijk een ergernis. Er zijn ook veel Hollandse webshops die een .be adres kopen en daar heel goed verstoppen dat ze van Holland zijn. En dan merk je dat pas (tenzij je doorzoekt) eenmaal de bestelling is geplaatst.
Easily triggered @Nivanons is :unsure:
Chance dat ik sarcastisch was :)).

EDIT: mijne frank viel nogal laat :unsure:
Reclame van een gepimpte kippen

Ja maar je moet dat snappen. Dat taalgebruik is....ni van ons!!!
Ja neen dus.

Hehe damn, daar gaat m'n goeie daad van de dag. Da's wel degelijk een ergernis. Er zijn ook veel Hollandse webshops die een .be adres kopen en daar heel goed verstoppen dat ze van Holland zijn. En dan merk je dat pas (tenzij je doorzoekt) eenmaal de bestelling is geplaatst.

Chance dat ik sarcastisch was :)).

EDIT: mijne frank viel nogal laat :unsure:

Ja neen dus.
Tgoh, of die hoofdzetel nu in Frankrijk of Zweden of whatever zit, het blijft wel een "Belgisch" bedrijf in de zin van voor tewerkstelling hier te zorgen. Ik probeer er ook op meer en meer op te letten in elk geval.

Tgoh, of die hoofdzetel nu in Frankrijk of Zweden of whatever zit, het blijft wel een "Belgisch" bedrijf in de zin van voor tewerkstelling hier te zorgen. Ik probeer er ook op meer en meer op te letten in elk geval.
dit, het geld gaat nog steeds naar de belgische economie: het zorgt voor de tewerkstelling in Belgie. Anders zouden er maar weinig (online)-ketens zijn waar je de belgische economie mee kunt steunen.

dit, het geld gaat nog steeds naar de belgische economie: het zorgt voor de tewerkstelling in Belgie. Anders zouden er maar weinig (online)-ketens zijn waar je de belgische economie mee kunt steunen.
Absoluut, maar het is naar mijn idee dan toch een veel kleiner deel dat terugstroomt dan dat het een Belgisch bedrijf was geweest. Alhoewel... :unsure:

Het is me het afgelopen jaar (door nog extra online te shoppen) opgevallen dat Belgische bedrijven zwaar achter staan qua e-commerce. Deels door hun eigen toedoen en deels door de wetgeving hier vermoed ik.

Absoluut, maar het is naar mijn idee dan toch een veel kleiner deel dat terugstroomt dan dat het een Belgisch bedrijf was geweest. Alhoewel... :unsure:

Het is me het afgelopen jaar (door nog extra online te shoppen) opgevallen dat Belgische bedrijven zwaar achter staan qua e-commerce. Deels door hun eigen toedoen en deels door de wetgeving hier vermoed ik.
wilt ge een groot deel voor een belgisch bedrijf dan moet ge echt lokaal bij een kleine handelaar gaan he. Bijna elke keten in de electronica/ict is in buitenlandse handen denk ik.
Vandenborre klinkt bijv. vlaams, maar maakt deel uit van Fnac Darty, als ik het goed heb een franse groep.
Ik zou zo direct niet een Belgische groep kunnen noemen, buiten in de kledij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan