Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah, ik dacht met de EU norm die Ugar aanhaalde dat het ook wettelijk bepaald zou zijn? Dus een max. gewicht in een fabriek is eerder iets dat afgesproken is met de vakbond?
Nee volgt uit een risicoanalyse omdat dat afhankelijk is van veel parameters. Normen zijn geen wetgeving.
(imo is de overheid hier veel te laks in)

En jij kan die kasten zelf monteren? :) Sterk!

Ikea maakt regelmatig reclame dat het monteren van hun produkten poepsimpel is. Maar van alle meubels die ik ooit zelf gemonteerd heb, zijn die van de ikea altijd de moeilijkste geweest. :tongue:
Sinds ik mijn meubels bij de jysk heb gekocht, kijk ik niet meer naar ikea.
Daar is alles nog beter uitgelegd dan bij ikea, als je dat niet in mekaar krijgt dan ligt da echt wel aan de persoon.

En jij kan die kasten zelf monteren? :) Sterk!

Ikea maakt regelmatig reclame dat het monteren van hun produkten poepsimpel is. Maar van alle meubels die ik ooit zelf gemonteerd heb, zijn die van de ikea altijd de moeilijkste geweest. :tongue:

Ik heb bewust gekozen voor hetgeen mij het makkelijkst leek 😁
3mm verschil tussen de deurtjes maar soit, ik kan er mee leven! 😇

Mijn ergernis is mijzelf eigenlijk de laatste weken.

Ik doe nu reeds noodgedwongen een 5-tal jaar bureauwerk terwijl ik totaal geen "bureaumens" ben.
Dat komt nu de laatste weken tot uiting.
Ik begin mijn job wat beu te geraken, ook al doe ik het over het algemeen wel graag en heb ik toffe collega's.
Toch begint het wat te knagen :frown:.

Raar gevoel om uit te leggen eigenlijk.

Ik heb bewust gekozen voor hetgeen mij het makkelijkst leek 😁
3mm verschil tussen de deurtjes maar soit, ik kan er mee leven! 😇
Dat valt nog mee :)

Ik ga dit binnenkort kopen:
Echt moeilijk is dat tv-meubel niet, maar daar ga ik toch enkele uurtjes zoet mee zijn. Dat zijn veel verschillende stukken die je moet ineensteken.

Ivm deurtjes, ja die moeten goed gemonteerd worden. De allereerste keer dat ik deuren monteerde (30 jaar geleden of zo) stonden die helemaal schots en scheef en kreeg ik die niet dicht en ons vader was mij toen aan het uitlachen. :laugh: Je zou denken dat dat perfekt past, maar ne millimeter hier en daar fout is al genoeg.

Dat valt nog mee :)

Ik ga dit binnenkort kopen:
Echt moeilijk is dat tv-meubel niet, maar daar ga ik toch enkele uurtjes zoet mee zijn. Dat zijn veel verschillende stukken die je moet ineensteken.

Ivm deurtjes, ja die moeten goed gemonteerd worden. De allereerste keer dat ik deuren monteerde (30 jaar geleden of zo) stonden die helemaal schots en scheef en kreeg ik die niet dicht en ons vader was mij toen aan het uitlachen. :laugh: Je zou denken dat dat perfekt past, maar ne millimeter hier en daar fout is al genoeg.
Je kan die deuren aan het scharnier afregelen.

`t is hier carnavalswandeling vandaag
IMG20210314135730.jpg

who cares about corona, right?

De duurdere over-ears Headset dat ik aan het testen was komt niet goed overeen met mijn (grote) oren en bril.
Ik kan met moeite een uurke naar iets kijken dan moet ik het opgeven dan de pijn aan de oren

Dedju...

De duurdere over-ears Headset dat ik aan het testen was komt niet goed overeen met mijn (grote) oren en bril.
Ik kan met moeite een uurke naar iets kijken dan moet ik het opgeven dan de pijn aan de oren

Dedju...
Bril is daarin inderdaad wel de grote boosdoener, met eender welke headset veronderstel ik.

Onze afwasmachine van een jaar of 4-5 oud maakt sinds kort een vreemd geluid, maar het is niet echt luid. Klinkt alsof er ergens een motortje geblokkeerd is.

Maar het ding is dus dat het zo 'subtiel' is dat ik niet weet of er nu effectief iets mis is, of dat ik me gewoon aan het aanstellen ben. Geen goesting om een technieker te laten komen voor niks, maar zelf zie ik niet direct wat er mis zou kunnen zijn.

Ohja, dat ding staat hier meestal s' avonds/s' nachts op en dan krijg ik van die doemgedachten dat dat in brand gaat vliegen en ik mee geroosterd wordt. Allee, eigenlijk mijn platencollectie, ikzelf zal er wel uitgeraken.

Misschien een geblokkeerde draaiende sproeier? Zet de sproeiers eens op een perfecte rechte lijn, en draai eens een wasje.
Had ik ook al aan gedacht, maar er zitten enkel 2 van die 'ventilators' in en die draaien dankzij de kracht van het water dat er uit komt vermoed ik. Het geluid komt dus van ergens aan de binnenkant van de machine, maar da's een inbouwtoestel en omdat dat waterdicht is krijg je dat dus enkel langs achter open. En daar geraak ik alleen tenzij ik half m'n keuken sloop :unsure:

Dedju...

Mijn bose quietcomfort 35 II kan ik heel de dag ophouden zonder problemen als brildrager. Alle andere headsets geven wel irritaties na een tijd.
Zeker een aanrader om te proberen.

Laatst bewerkt:
Onze afwasmachine van een jaar of 4-5 oud maakt sinds kort een vreemd geluid, maar het is niet echt luid. Klinkt alsof er ergens een motortje geblokkeerd is.

Maar het ding is dus dat het zo 'subtiel' is dat ik niet weet of er nu effectief iets mis is, of dat ik me gewoon aan het aanstellen ben. Geen goesting om een technieker te laten komen voor niks, maar zelf zie ik niet direct wat er mis zou kunnen zijn.

Ohja, dat ding staat hier meestal s' avonds/s' nachts op en dan krijg ik van die doemgedachten dat dat in brand gaat vliegen en ik mee geroosterd wordt. Allee, eigenlijk mijn platencollectie, ikzelf zal er wel uitgeraken.
Kijk eens na of alle filters proper zijn en er geen etensrestjes vast zitten.

Loopt het water nog weg na het wassen? Kan anders uw afvoerpomp zijn die lawaai maakt.

Kijk eens na of alle filters proper zijn en er geen etensrestjes vast zitten.

Loopt het water nog weg na het wassen? Kan anders uw afvoerpomp zijn die lawaai maakt.
Jup, maar naar mijn gevoel een pak trager dan anders. Ik was ook al aan zoiets aan't denken, maar ik geraak daar dus niet aan tenzij ik die machine er uit sleur.

Jup, maar naar mijn gevoel een pak trager dan anders. Ik was ook al aan zoiets aan't denken, maar ik geraak daar dus niet aan tenzij ik die machine er uit sleur.
Bij mij was het dit jaar (7 jaar oude machine) ook van dat. Begonnen met meer lawaai en nadien wou hij het water niet meer wegpompen. Had nog ecocheques van mijn werk, dus hebben dan maar besloten de machine te laten vernieuwen. Normaal kan je elk inbouwtoestel langs voor er uit halen, anders zou je die niet kunnen vernieuwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan