Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
wilt ge een groot deel voor een belgisch bedrijf dan moet ge echt lokaal bij een kleine handelaar gaan he. Bijna elke keten in de electronica/ict is in buitenlandse handen denk ik.
Vandenborre klinkt bijv. vlaams, maar maakt deel uit van Fnac Darty, als ik het goed heb een franse groep.
Ik zou zo direct niet een Belgische groep kunnen noemen, buiten in de kledij.
In elektronica? Enkel Eldi nog denk ik, en dan expert/excellent, das uiteraard gewoon de zelfstandige om de hoek.
Van de grote ketens inderdaad niets

En als BPost je logistieke partner is: nóg een extra reden.
Ik ben precies één van de weinigen die daar nooit over te klagen heeft gehad. Enigste dat tegenwerkt is het personeel in hun kantoren, al kun je dat ook niet veralgemenen natuurlijk.

Leveringsvoorkeuren worden (m.u.v. een levering vorige week) altijd gerespecteerd, en als er de mogelijkheid was tot levering in een postpunt dan was dat zelfs tijdens de lockdown steeds na 24hr ter plekke.
Dat laatste kies ik trouwens standaard als het mogelijk is, ik heb nooit het 'thuisblijven voor een pakje' begrepen. In een postkantoor ligt dat veiliger dan in zo'n camionette, je krijgt een bericht wanneer het er is, haalt het af wanneer je wilt en moet niet zitten wachten op een postbode.

ik heb nooit het 'thuisblijven voor een pakje' begrepen. In een postkantoor ligt dat veiliger dan in zo'n camionette, je krijgt een bericht wanneer het er is, haalt het af wanneer je wilt en moet niet zitten wachten op een postbode.

Ik heb hier toch al ferm gevloekt met de Lockdown dat je niet een tweede keer kan laten aanbieden...
Bvb wanneer ik mijn 30kg hondenvoer bestel. Of deze week toen mijn ikea kasten werden geleverd toen ik net naar de supermarkt om de hoek was :unsure:
Mij mankeert het namelijk wél wat aan spierkracht én aan laadruimte in de wagen (ik rij met een stadswagen type Citroën C1/Toyota aygo Met dan nog eens een kinderstoel in die een halve achterbank inneemt) om dat vrolijk fluitend op te gaan pikken op een afhaalpunt. Maar nu dus geen andere keuze...

Vroeger kwam de postbode met de bestelwagen ALTIJD tussen 9u en 9u30. Zalig gemakkelijk! Niet thuis? Dan zette hij het af bij de buren waar ik goed mee overeen kwam. Maar herstructurering bij de post lokaal en voilà, uren veranderd (nu is het ergens tussen 10u en 14u) en om de 5 botten een ander gezicht :unsure:

Ik heb hier toch al ferm gevloekt met de Lockdown dat je niet een tweede keer kan laten aanbieden...
Bvb wanneer ik mijn 30kg hondenvoer bestel. Of deze week toen mijn ikea kasten werden geleverd toen ik net naar de supermarkt om de hoek was :unsure:
Mij mankeert het namelijk wél wat aan spierkracht én aan laadruimte in de wagen (ik rij met een stadswagen type Citroën C1/Toyota aygo Met dan nog eens een kinderstoel in die een halve achterbank inneemt) om dat vrolijk fluitend op te gaan pikken op een afhaalpunt. Maar nu dus geen andere keuze...

Vroeger kwam de postbode met de bestelwagen ALTIJD tussen 9u en 9u30. Zalig gemakkelijk! Niet thuis? Dan zette hij het af bij de buren waar ik goed mee overeen kwam. Maar herstructurering bij de post lokaal en voilà, uren veranderd (nu is het ergens tussen 10u en 14u) en om de 5 botten een ander gezicht :unsure:
Ja ok, zo'n zak van 30 kg wordt idd best aan de deur geleverd. Maar zo'n zware artikelen koop ik eigenlijk nooit online. Komt dat voor die bedrijven ook niet belachelijk duur uit, verzending voor 30kg hondeneten?

En hier is't trouwens ook een aygo, i feel your pain.

Goeie buren en een vaste postbode doen idd veel, maar hier is't vooral wij die pakjes aannemen voor de buren en heel weinig omgekeerd. Maar de postbode hier is wel nen hele plezante. Het enigste probleem is dat hij altijd tussen 11 en 12 uur passeert en ik dan ofwel gaan werken ben, ofwel naar de winkel/bakker ben. Als het pakjes zijn die tegen de regen kunnen plak ik een briefje op de deur dat hij het wel mag laten staan voor de deur.

Ik betaal 6 euro verzending via dpd vanuit Duitsland voor ons hondeneten, koop ik hetzelfde lokaler, scheelt dat maar liefst 15 euro per zal van 15kg!

Ikea kastjes (4 pakken van 8kg) was 10 euro, niet moeten rondlopen in de Ikea was me dat zeker waard 😁😁😁

Ja ok, zo'n zak van 30 kg wordt idd best aan de deur geleverd. Maar zo'n zware artikelen koop ik eigenlijk nooit online. Komt dat voor die bedrijven ook niet belachelijk duur uit, verzending voor 30kg hondeneten?

En hier is't trouwens ook een aygo, i feel your pain.

Goeie buren en een vaste postbode doen idd veel, maar hier is't vooral wij die pakjes aannemen voor de buren en heel weinig omgekeerd. Maar de postbode hier is wel nen hele plezante. Het enigste probleem is dat hij altijd tussen 11 en 12 uur passeert en ik dan ofwel gaan werken ben, ofwel naar de winkel/bakker ben. Als het pakjes zijn die tegen de regen kunnen plak ik een briefje op de deur dat hij het wel mag laten staan voor de deur.
Ik snap zelfs niet dat die bedrijven dat accepteren. Hier op 't werk mag één individu niet meer dan 25 kg dragen.
Er is zowel een Europese norm EN 1005-2 als een ISO norm 11228-1 die uitgaan van 25 kg als maximum gewicht dat een werknemer mag dragen onder ideale omstandigheden.

Het is me het afgelopen jaar (door nog extra online te shoppen) opgevallen dat Belgische bedrijven zwaar achter staan qua e-commerce. Deels door hun eigen toedoen en deels door de wetgeving hier vermoed ik.
Vooral qua service dan. Bij grote Belgische keten online besteld. Item was duidelijk verloren gegaan bij verzending, geen probleem, kan gebeuren, maar dan bloed, zweet en tranen gekost om het opnieuw verstuurd te laten krijgen (niet antwoorden op mails, zelf moeten bellen met 30 minuten wachttijd). Na 2 maand opnieuw verstuurd, en dan wel gekregen. Ging om een item van nog geen 10 euro. Bij Amazon, bol.com, of Coolblue had dit toch vlotter afgehandeld geweest. Ik koop er niet meer (ook niet fysiek).

Ik snap zelfs niet dat die bedrijven dat accepteren. Hier op 't werk mag één individu niet meer dan 25 kg dragen.
Er is zowel een Europese norm EN 1005-2 als een ISO norm 11228-1 die uitgaan van 25 kg als maximum gewicht dat een werknemer mag dragen onder ideale omstandigheden.
Gisteren ook een koerier gehad die mn bureau kwam leveren. Hij was alleen en de doos van het frame was 32kg of zo. Wel een nl-firma. Maar idd in fabrieken geldt die regel. Te weinig controle zeker? Of misschien zolang het maar x% van het aantal pakjes kunnen ze het omzeilen?

Of deze week toen mijn ikea kasten werden geleverd toen ik net naar de supermarkt om de hoek was :unsure:
En jij kan die kasten zelf monteren? :) Sterk!

Ikea maakt regelmatig reclame dat het monteren van hun produkten poepsimpel is. Maar van alle meubels die ik ooit zelf gemonteerd heb, zijn die van de ikea altijd de moeilijkste geweest. :tongue:

Nooit problemen met Ikea. Ik krijg altijd alles recht.
Dat heb ik niet gezegd ;) Ik zeg gewoon dat als ik op een ander iets koop, ik altijd iets minder lang moet sukkelen/zwoegen bij het monteren.
Dus 1 uur bij een ander = 2 uur met een Ikea meubel.

Ik ben nu wel gene handige harry, dus dan valt zoiets natuurlijk sneller op. Bij ne handige harry is het waarschijnlijk allebei een half uur dan hé.

PS. En het hangt er allemaal van af. Een bureastoel is bijvoorbeeld 20x gemakkelijk dan een TV-meubel. :D

Dat heb ik niet gezegd ;) Ik zeg gewoon dat als ik op een ander iets koop, ik altijd iets minder lang moet sukkelen/zwoegen bij het monteren.
Dus 1 uur bij een ander = 2 uur met een Ikea meubel.

Ik ben nu wel gene handige harry, dus dan valt zoiets natuurlijk sneller op. Bij ne handige harry is het waarschijnlijk allebei een half uur dan hé ;)
Tghoh, ik merk bij Ikea dat het allemaal wel wat modulairder is dan andere merken. Precies gemaakt alsof elk stukje voor verschillende producten moet dienen. Bij ne Leenbakker e.d. heb je dat dan minder.

Maar kanten unigro e.d. daar heb ik al miserie mee gehad. Totop het niveau dat ik ff met de hamer zelf eventjes ervoor moest zorgen dat het plannetje klopt.

De medicatie voor mijn moeder in het rusthuis wordt geleverd door een apotheker/groothandel waarvan ik elke maand een factuur krijg die ik steeds zonder fout betaal. Zo'n half jaar geleden zijn ze overgenomen/gefusioneerd en meteen kreeg ik een mail met een hele lijst facturen 'die ik nog niet betaald had' en waarvan ik meteen zag dat het dikke BS was.
Was blijkbaar niet de enige want 2 dagen later kreeg ik ook mail van het rusthuis met de raad vooral niet te betalen en eerst contact met hen op te nemen.
Zaak liep natuurlijk met een sisser af en de apotheker moest zwaar door het stof...

Open ik net mijn mail...alwéér een aanmaning tot betalen van facturen die ik nooit gekregen heb.:angry:
Ik denk dat ik nog even ga wachten met het betalen van de factuur van februari want als je er als bedrijf zo'n zootje van maakt dan moet je wel kopje onder gaan...

Nochtans als wij dingen willen opsturen met tnt/andere koeriers zijn de pakjes max 20kg, vanaf 25kg moet het op een pallet en komt de camion het ophalen.

Misschien gebruikt ze de doos gewoon als kast?
Inderdaad, unboxing is zelfs niet vereist!

fhsn8112mo251.jpg

Gisteren ook een koerier gehad die mn bureau kwam leveren. Hij was alleen en de doos van het frame was 32kg of zo. Wel een nl-firma. Maar idd in fabrieken geldt die regel. Te weinig controle zeker? Of misschien zolang het maar x% van het aantal pakjes kunnen ze het omzeilen?
Er staat nergens een max gewicht in de wetgeving. Als bedrijven zeggen dat ze andere maatregelen nemen (steekkar, met 2 dragen,...) kan de overheid daar niks van zeggen.

Er staat nergens een max gewicht in de wetgeving. Als bedrijven zeggen dat ze andere maatregelen nemen (steekkar, met 2 dragen,...) kan de overheid daar niks van zeggen.
ah, ik dacht met de EU norm die Ugar aanhaalde dat het ook wettelijk bepaald zou zijn? Dus een max. gewicht in een fabriek is eerder iets dat afgesproken is met de vakbond?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan