Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog eens eentje uit de whatsappgroep van de ouders (beide parallelklassen, dus ~ 55 leden).
Twee mama’s die het (gewaardeerde) initiatief genomen hebben om een inzameling en cadeau te organiseren voor de juffen.

Eentje die reageert met “gestort voor onze xxx” en de kudde die gedwee volgt ipv een duimpje als reactie op de oproep of zo.
Leve de muteknop.

Hier wordt iets in elkaar geknutseld door de kinderen. Dus een "bedankt-kunstwerk" aan de juffen.

Mijn vrouw zit zelf in het onderwijs en heeft geen zin om zich in die groep te moeien, maar zegt droog: "Tof, maar de dag nadien ligt dat in de vuilbak".
 
Leve de muteknop.

Hier wordt iets in elkaar geknutseld door de kinderen. Dus een "bedankt-kunstwerk" aan de juffen.

Mijn vrouw zit zelf in het onderwijs en heeft geen zin om zich in die groep te moeien, maar zegt droog: "Tof, maar de dag nadien ligt dat in de vuilbak".
Ik wou dat mijn ma iets vaker mijn creaties gewoon had weggegooid. Maar nee, ze gebruikt nog steeds een nijlpaardje dat precies een beroerte heeft gehad (de klei was om de een of andere reden weggesmolten in de oven in plaats van hard te worden) als sleutelhouder.
 
Ik wou dat mijn ma iets vaker mijn creaties gewoon had weggegooid. Maar nee, ze gebruikt nog steeds een nijlpaardje dat precies een beroerte heeft gehad (de klei was om de een of andere reden weggesmolten in de oven in plaats van hard te worden) als sleutelhouder.
Dat is om het erin te wrijven.
 
Leve de muteknop.

Hier wordt iets in elkaar geknutseld door de kinderen. Dus een "bedankt-kunstwerk" aan de juffen.

Mijn vrouw zit zelf in het onderwijs en heeft geen zin om zich in die groep te moeien, maar zegt droog: "Tof, maar de dag nadien ligt dat in de vuilbak".
Vindt uw vrouw, als leerkracht, dat belangrijk om een cadeau te krijgen?
 
Vindt uw vrouw, als leerkracht, dat belangrijk om een cadeau te krijgen?
Ze apprecieert zeker een attentie, maar ik denk dat je een juf blij kan maken met kaartje met een fijne boodschap, een bos bloemen, samen legt voor een bon (zoals vrijetijdscheques van de lokale gemeente), ... Toen ze nog in Borgerhout werkte kreeg ze vaak dozen met bijna vervallen chocolaatjes uit een lokale buurtwinkel maar ook eens een fles drank. Om maar te zeggen: iets kleins is voldoende. Je hebt ook ouders die zich helemaal uitsloven met cadeautjes voor de hele klas wanneer hun kind verjaart. Ik hoop niet dat het op dat vlak een opbod kan worden met ouders die elkaar de loef willen afsteken.

Een gigantisch knutselwerk meegeven is iets wat je als juf doet met je kinderen. Dat omgekeerd doen is gewoon payback time van de ouders die thuis geen ruimte meer hebben voor al die knutselwerken (die, geef maar toe, vroeg of laat ook in de container belanden). :tongue:
 
Ik wil er wel es mee gaan skiën.

Dat zou pas decadent BG style zijn, ding zelfs ni installeren maar gewoon bovenop je skihelm gooien :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan